Surkea LibreOffice

Kiitos riitti LO

Sattuneesta syystä käytän tällä hetkellä LibreOfficea: ei ole järkeä ostaa kuukauden tai kahden tarvetta varten MS Officea eikä varsinkaan kouluttaa keikkaduunaria sen käyttöön.

Siirsin yhden taulukkolaskennan Sheetin uuteen tiedostoon, LO:n natiiviformaattiin, kokeilumielessä. Sarakeessa A olevat päivämäärät siirtyivät 4 vuotta aikaisemmiksi!

Miten tällaisella roskalla voi tehdä työtä? Vai onko idea, että käytetään vain Microsoft-formaatteja?

Täsmälleen hintansa arvoinen ohjelmapaketti.

6

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • windsucks really bad

      et vissiin kokeillut muotoilla niitä soluja joissa päivämäärät oli?

      Valkkaa ne solut ja muotoile -> solut ja siellä valitse päivämäärä.

      Ennemmin käytän libreä kuin kaatuilevaa windows härpäkettä joka ilmoittelee vähän väliä: suoritti laittoman toiminnon, suljetaan, yms.

      niin ja ei täällä ole windowsiakaan...

    • Kiitos riitti LO

      Kokeilin: ei mitään eroa. Paska mikä paska.

      Ei täälläkään ole Windowsia, vaan OS X. MS Office ei kaadu ainakaan siinä. Windowsia en ole koskaan käyttänyt, joten siitä en tiedä mitään.

    • Onhan alkuperäinen asiakirja vielä koskemattomana jäljellä?

      Kyse lienee taulukoiden erilaisista nollapäivistä ja Macin erikoisuudesta?

      Siis jospas nyt ensiksi kokeilet sillä jo muunnetulla .ods-tiedostolla.
      Työkalut - Asetukset - LibreOffice Calc - Laskenta ja tältä ikkunalta Päivämäärä osio. Jos siihen valitsee 1.1.1904, niin ehkä se auttaa? Jos ei, niin sitten tee uusi muunnos tämän asetuksen jälkeen.

      Ei nyt ole aitoja Excel-taulukoita päivämäärin käsillä, joten ei kykene ihan varmasti neuvomaan menetelmää, mutta tuosta alkupäivämäärästä eli nollapäivästä kumminkin tod. näk. kyse.

    • Kiitos riitti LO

      Ei ole Asetuksia Työkaluissa (Tools).

      Help ehdottaa:

      ”Choose LibreOffice - Preferences - LibreOffice Calc - Calculate to select the date base.”

      Ja kolmen tai neljän (!) Preferenssien avaamisen jälkeen sinne ilmestyi ao. osio: ensin oli vain Base yleisten asioiden lisäksi.

      Jeps: se auttoi, kiitos!

      Ei, en aio jatkossa käyttää tätä, ihan liian kömpelö kokonaisuus. Kunhan tuo heppu, joka tarkistaa erään ohjelmapakettini käyttöohjeita, on valmis, en enää koske tähän.

      Vai on kyse Macin erikoisuudesta? Ei, vaan ohjelmoijien taitamattomuudesta. MS Officessa tätä ongelmaa ei aivan ilmeisesti ole: olisin ihan varmasti jo kuullut, jos olisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1966
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      84
      831
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      701
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      60
      519
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      467
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      459
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      76
      441
    Aihe