Surkea LibreOffice

Kiitos riitti LO

Sattuneesta syystä käytän tällä hetkellä LibreOfficea: ei ole järkeä ostaa kuukauden tai kahden tarvetta varten MS Officea eikä varsinkaan kouluttaa keikkaduunaria sen käyttöön.

Siirsin yhden taulukkolaskennan Sheetin uuteen tiedostoon, LO:n natiiviformaattiin, kokeilumielessä. Sarakeessa A olevat päivämäärät siirtyivät 4 vuotta aikaisemmiksi!

Miten tällaisella roskalla voi tehdä työtä? Vai onko idea, että käytetään vain Microsoft-formaatteja?

Täsmälleen hintansa arvoinen ohjelmapaketti.

6

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • windsucks really bad

      et vissiin kokeillut muotoilla niitä soluja joissa päivämäärät oli?

      Valkkaa ne solut ja muotoile -> solut ja siellä valitse päivämäärä.

      Ennemmin käytän libreä kuin kaatuilevaa windows härpäkettä joka ilmoittelee vähän väliä: suoritti laittoman toiminnon, suljetaan, yms.

      niin ja ei täällä ole windowsiakaan...

    • Kiitos riitti LO

      Kokeilin: ei mitään eroa. Paska mikä paska.

      Ei täälläkään ole Windowsia, vaan OS X. MS Office ei kaadu ainakaan siinä. Windowsia en ole koskaan käyttänyt, joten siitä en tiedä mitään.

    • Onhan alkuperäinen asiakirja vielä koskemattomana jäljellä?

      Kyse lienee taulukoiden erilaisista nollapäivistä ja Macin erikoisuudesta?

      Siis jospas nyt ensiksi kokeilet sillä jo muunnetulla .ods-tiedostolla.
      Työkalut - Asetukset - LibreOffice Calc - Laskenta ja tältä ikkunalta Päivämäärä osio. Jos siihen valitsee 1.1.1904, niin ehkä se auttaa? Jos ei, niin sitten tee uusi muunnos tämän asetuksen jälkeen.

      Ei nyt ole aitoja Excel-taulukoita päivämäärin käsillä, joten ei kykene ihan varmasti neuvomaan menetelmää, mutta tuosta alkupäivämäärästä eli nollapäivästä kumminkin tod. näk. kyse.

    • Kiitos riitti LO

      Ei ole Asetuksia Työkaluissa (Tools).

      Help ehdottaa:

      ”Choose LibreOffice - Preferences - LibreOffice Calc - Calculate to select the date base.”

      Ja kolmen tai neljän (!) Preferenssien avaamisen jälkeen sinne ilmestyi ao. osio: ensin oli vain Base yleisten asioiden lisäksi.

      Jeps: se auttoi, kiitos!

      Ei, en aio jatkossa käyttää tätä, ihan liian kömpelö kokonaisuus. Kunhan tuo heppu, joka tarkistaa erään ohjelmapakettini käyttöohjeita, on valmis, en enää koske tähän.

      Vai on kyse Macin erikoisuudesta? Ei, vaan ohjelmoijien taitamattomuudesta. MS Officessa tätä ongelmaa ei aivan ilmeisesti ole: olisin ihan varmasti jo kuullut, jos olisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      617
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      47
      516
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe