Sattuneesta syystä käytän tällä hetkellä LibreOfficea: ei ole järkeä ostaa kuukauden tai kahden tarvetta varten MS Officea eikä varsinkaan kouluttaa keikkaduunaria sen käyttöön.
Siirsin yhden taulukkolaskennan Sheetin uuteen tiedostoon, LO:n natiiviformaattiin, kokeilumielessä. Sarakeessa A olevat päivämäärät siirtyivät 4 vuotta aikaisemmiksi!
Miten tällaisella roskalla voi tehdä työtä? Vai onko idea, että käytetään vain Microsoft-formaatteja?
Täsmälleen hintansa arvoinen ohjelmapaketti.
Surkea LibreOffice
6
500
Vastaukset
- windsucks really bad
et vissiin kokeillut muotoilla niitä soluja joissa päivämäärät oli?
Valkkaa ne solut ja muotoile -> solut ja siellä valitse päivämäärä.
Ennemmin käytän libreä kuin kaatuilevaa windows härpäkettä joka ilmoittelee vähän väliä: suoritti laittoman toiminnon, suljetaan, yms.
niin ja ei täällä ole windowsiakaan... - Kiitos riitti LO
Kokeilin: ei mitään eroa. Paska mikä paska.
Ei täälläkään ole Windowsia, vaan OS X. MS Office ei kaadu ainakaan siinä. Windowsia en ole koskaan käyttänyt, joten siitä en tiedä mitään. Onhan alkuperäinen asiakirja vielä koskemattomana jäljellä?
Kyse lienee taulukoiden erilaisista nollapäivistä ja Macin erikoisuudesta?
Siis jospas nyt ensiksi kokeilet sillä jo muunnetulla .ods-tiedostolla.
Työkalut - Asetukset - LibreOffice Calc - Laskenta ja tältä ikkunalta Päivämäärä osio. Jos siihen valitsee 1.1.1904, niin ehkä se auttaa? Jos ei, niin sitten tee uusi muunnos tämän asetuksen jälkeen.
Ei nyt ole aitoja Excel-taulukoita päivämäärin käsillä, joten ei kykene ihan varmasti neuvomaan menetelmää, mutta tuosta alkupäivämäärästä eli nollapäivästä kumminkin tod. näk. kyse.- Kiitos riitti LO
Ei ole Asetuksia Työkaluissa (Tools).
Help ehdottaa:
”Choose LibreOffice - Preferences - LibreOffice Calc - Calculate to select the date base.”
Ja kolmen tai neljän (!) Preferenssien avaamisen jälkeen sinne ilmestyi ao. osio: ensin oli vain Base yleisten asioiden lisäksi.
Jeps: se auttoi, kiitos!
Ei, en aio jatkossa käyttää tätä, ihan liian kömpelö kokonaisuus. Kunhan tuo heppu, joka tarkistaa erään ohjelmapakettini käyttöohjeita, on valmis, en enää koske tähän.
Vai on kyse Macin erikoisuudesta? Ei, vaan ohjelmoijien taitamattomuudesta. MS Officessa tätä ongelmaa ei aivan ilmeisesti ole: olisin ihan varmasti jo kuullut, jos olisi.- 8+1
risto.jaaskelainen kirjoitti:
http://support.microsoft.com/kb/180162
Pääasia, että ongelma ratkasi.Siis, kaiiki johtuu Excelin väärästä oletuksesta LO:n natiiviformaattista?
Tiedätkö, mikä mahtaa olla syynä kummalliseen 1.1.1904 nollapäivämäärään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530