Sattuneesta syystä käytän tällä hetkellä LibreOfficea: ei ole järkeä ostaa kuukauden tai kahden tarvetta varten MS Officea eikä varsinkaan kouluttaa keikkaduunaria sen käyttöön.
Siirsin yhden taulukkolaskennan Sheetin uuteen tiedostoon, LO:n natiiviformaattiin, kokeilumielessä. Sarakeessa A olevat päivämäärät siirtyivät 4 vuotta aikaisemmiksi!
Miten tällaisella roskalla voi tehdä työtä? Vai onko idea, että käytetään vain Microsoft-formaatteja?
Täsmälleen hintansa arvoinen ohjelmapaketti.
Surkea LibreOffice
6
500
Vastaukset
- windsucks really bad
et vissiin kokeillut muotoilla niitä soluja joissa päivämäärät oli?
Valkkaa ne solut ja muotoile -> solut ja siellä valitse päivämäärä.
Ennemmin käytän libreä kuin kaatuilevaa windows härpäkettä joka ilmoittelee vähän väliä: suoritti laittoman toiminnon, suljetaan, yms.
niin ja ei täällä ole windowsiakaan... - Kiitos riitti LO
Kokeilin: ei mitään eroa. Paska mikä paska.
Ei täälläkään ole Windowsia, vaan OS X. MS Office ei kaadu ainakaan siinä. Windowsia en ole koskaan käyttänyt, joten siitä en tiedä mitään. Onhan alkuperäinen asiakirja vielä koskemattomana jäljellä?
Kyse lienee taulukoiden erilaisista nollapäivistä ja Macin erikoisuudesta?
Siis jospas nyt ensiksi kokeilet sillä jo muunnetulla .ods-tiedostolla.
Työkalut - Asetukset - LibreOffice Calc - Laskenta ja tältä ikkunalta Päivämäärä osio. Jos siihen valitsee 1.1.1904, niin ehkä se auttaa? Jos ei, niin sitten tee uusi muunnos tämän asetuksen jälkeen.
Ei nyt ole aitoja Excel-taulukoita päivämäärin käsillä, joten ei kykene ihan varmasti neuvomaan menetelmää, mutta tuosta alkupäivämäärästä eli nollapäivästä kumminkin tod. näk. kyse.- Kiitos riitti LO
Ei ole Asetuksia Työkaluissa (Tools).
Help ehdottaa:
”Choose LibreOffice - Preferences - LibreOffice Calc - Calculate to select the date base.”
Ja kolmen tai neljän (!) Preferenssien avaamisen jälkeen sinne ilmestyi ao. osio: ensin oli vain Base yleisten asioiden lisäksi.
Jeps: se auttoi, kiitos!
Ei, en aio jatkossa käyttää tätä, ihan liian kömpelö kokonaisuus. Kunhan tuo heppu, joka tarkistaa erään ohjelmapakettini käyttöohjeita, on valmis, en enää koske tähän.
Vai on kyse Macin erikoisuudesta? Ei, vaan ohjelmoijien taitamattomuudesta. MS Officessa tätä ongelmaa ei aivan ilmeisesti ole: olisin ihan varmasti jo kuullut, jos olisi.- 8+1
risto.jaaskelainen kirjoitti:
http://support.microsoft.com/kb/180162
Pääasia, että ongelma ratkasi.Siis, kaiiki johtuu Excelin väärästä oletuksesta LO:n natiiviformaattista?
Tiedätkö, mikä mahtaa olla syynä kummalliseen 1.1.1904 nollapäivämäärään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371966
- 49836
- 84831
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 60519
- 43467
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28459Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap76441