En ole käynyt laivalla herranvuosiin, mutta nyt heinäkuussa se olisi ajankohtaista.
Haluaisin mennä Turusta Tukholmaan ja viettää siellä päivän. Koska tarkoitus on tuoda laivalle ulkomaalainen partnerini (ei ole koskaan käynyt Suomessa tai Skandinaviassa), niin haluaisin mahdollisimman mukavan kokemuksen.
Ovatko hinnat nykyään tosiaankin niin korkeat kuin Siljan ja VL:n sivuilla sanotaan?!? Kun aikana miekka ja kirves pääsi parillakymmenellä mummon markalla... :-o
Haluaisin ikkunallisen hytin... Katselin noita deluxe-vaihtoehtoja.
Mikä olisi paras turistille, että näkisi maisemia ja saisi hyvää ruokaa ja viettää päivän maissa? Olisi kiva olla laivalla sen kaksi yötä, eikä Tallinnan matkat ole
nopeampia?
Paljon kyselen, toivottavasti joku osaisi auttaa turistia.
Päivä Tukholmassa-risteilyn hinnoista ja laadusta
69
5877
Vastaukset
- Matkustan ympäri...
Ne listahinnat ovat oma asiansa ja jos ei ole ihan välttämätön että matkustaa juuri tiettynä päivänä niin pääsee huomattavasti halvemmalla.
Ainakin Silja Linella on paljon halpalähtöjä tyyliin 20 - 40 euroa per henkilö. Tutki sivuilta niitä tarjouslähtöjä.
Jos haluat ulkolaiselle esitellä täällä paikkoja suosittelisin Helsinki Tukholma välillä Silja Linen laivoja, koska Serenade ja Symphony ovat Promenade-laivoja ja ne ovat olleet esikuvina niille loisteliaille Oasis-loistoristeilijöille sen laivan sisäisen kävelykadun suhteen.- Nolo Sika
Tuli muuten katottua hesan risteilyitä siljalla
kahdelta hengeltä C-luokassa 200€ (eiliseksi)
Turusta maksaa 50€ siljan risteily kahdelta "e luokassa" eli ikkunallinen kahden hengen hytti johon "saattaa kantautua melua" lisäksi hytissä on TV
Unohtamatta tietään että hesan siljat ovat sen 23 vuotta vanhoja, ja turun joku 5 vuotta
Ja jos välttämättä haluaa Turusta mennä C-hyttiin sinne autojen alle, on pakko ottaa Amorella, mutta se kustantaa sitten 20€
Toki hesan risteilyt kestää 48, turussa vain 24, mutta otetaan sitten vaikka 2 niitä 20 euron risteilyjä peräkkäin jos laivalla niin kaua tykkää olla xD
Eli joku noissa hesan hinnoissa on pielessä... tietäis vaan mikä
Hesna vikinglinestä en viitsi edes puhua, satamssa nökätti joku laiva jossa luki "mariella" näytti joltain 80 luvun alkupuolen romulta, vaihteis Isabellan sen tilalle, koska siinä se Turun satamassa nyt seisoo tyhjän panttina koneet käynnissä - älä-ny-naurata
"Promenade-laivoja ja ne ovat olleet esikuvina niille loisteliaille Oasis-loistoristeilijöille sen laivan sisäisen kävelykadun suhteen. "
Kyllä,selviä sielun sisaruksia ovat...;DDD - mies matkaaja
itse kävin viime kesänä tukholmassa tyttöystävän kanssa. Laivamatka maksoi 24 euroo, tukholmas yövyttiin sellases yhteiskämpäs joka maksoin 20 egee yö per naama ja oltiin siel kaks yötä. Ja taks tulo matka makso kans joku 24 egee per naama.eli 88 egee koko reissu matkat ja majoitus yheltä päältä. Siihen sit syötävät ja juotavat ja tuliaiset. Pari kolme sataa egee koko reissu.
- gygcngkghv
älä-ny-naurata kirjoitti:
"Promenade-laivoja ja ne ovat olleet esikuvina niille loisteliaille Oasis-loistoristeilijöille sen laivan sisäisen kävelykadun suhteen. "
Kyllä,selviä sielun sisaruksia ovat...;DDDKyl ne ny vaan on ollu maailman ensimmäisii promenade laivoja ja siitä sit alko "kävelykatubuumi" eikä näytä loppuakseen...
- huulihalkio
"Jos haluat ulkolaiselle esitellä täällä paikkoja suosittelisin Helsinki Tukholma välillä Silja Linen laivoja, "
Voihan vitsi mikä mainos! Huuli halkes ku nauratti niin.
Ihan sikavarmasti olet Tallinkin edustaja.
Jos oikeesti haluaa mukaan mielikuviin ja tulla huiputetuksi "kulta-, hopia- tai pronssikorteilla" yms höykäsenpöläyksillä niin sitten mutta reiluun kauppaan tyytyvä etsii kyllä muita vaihtoehtoja. - MinuMielipide
Minä sanon,että laivamatkan pitää olla laivamatka,eikä mikään tavaratalo shoppailu?.Kaunis merellinen päivä/maisaemat ei voita mikää.
- Halvat hinnat
Ihan jatkuvasti posti ja sähköposti tuo tarjouksia hyvin halvoista tai ilmaisista risteilyistä. Ei niitä edes ehtisi käyttää. Joten niin meilit kuin lappusetkin menevät kierrätyskoriin. Maaliskuussa Viikarin ilmaisliput ja Siljan kymmenen euron liput Tukholmaan, Eckerön kymmenen euron liput Tallinnaan.
- Halpa Huhtikuu
Nytkin on esimerkiksi Huhtikuu ainakin Siljalla halvoilla hinnoilla. Näkyy olevan myöskin perjantailähdöt mukana.
Ei niitä listahintoja koskaan juurikaan ole tarvis maksaa kun hiukan katselee - Haluaa tietää
Mistä noita ilmaisia risteilyjä sinulle tarjotaan, olen kyllä monasti saanut maksuttomista matkoista A -C luokan hyteissä, mutta ilmaisia risteilyitä ei minulle ole tajottu minkään yhtiön toimesta. Olen tosin ollut pari kertaa itselleni ilmaisella risteilyllä, mutta tuolloin kulut maksoi kaverini.
Kerro tietoa janoavalle mikä taho jatkuvasti lähettelee sinulle ilmaisia risteilyjä,
eihän tuollainen ole kellekään kannattavaa liiketoimintakaan - Aina hulabaloota!
Haluaa tietää kirjoitti:
Mistä noita ilmaisia risteilyjä sinulle tarjotaan, olen kyllä monasti saanut maksuttomista matkoista A -C luokan hyteissä, mutta ilmaisia risteilyitä ei minulle ole tajottu minkään yhtiön toimesta. Olen tosin ollut pari kertaa itselleni ilmaisella risteilyllä, mutta tuolloin kulut maksoi kaverini.
Kerro tietoa janoavalle mikä taho jatkuvasti lähettelee sinulle ilmaisia risteilyjä,
eihän tuollainen ole kellekään kannattavaa liiketoimintakaanKun kuuluu varustamoiden klubeihin, noita tarjouksia tulee. Kun vielä firmassa olen hoidellut matkojen varauksia, niin nekin muistavat.
Reittimatkoja ei koskaan ole tarjottu, aina risteilyjä. Tosin vain kirjainhyteissä. - Haluaa tietää
Aina hulabaloota! kirjoitti:
Kun kuuluu varustamoiden klubeihin, noita tarjouksia tulee. Kun vielä firmassa olen hoidellut matkojen varauksia, niin nekin muistavat.
Reittimatkoja ei koskaan ole tarjottu, aina risteilyjä. Tosin vain kirjainhyteissä.Kuulun noihin klbeihin eikä minulle ole koskaan tarjottu ilmaisia risteilyitä, vaikka usein käynkin ja kaikki paljon matkustavan joulu- ja lahjamatkatkin saan, mutta ilmaisia risteilyitä ei ole vielä sähköpostiini ilmestynyt.
- Jatkuvasti lippuja
Haluaa tietää kirjoitti:
Kuulun noihin klbeihin eikä minulle ole koskaan tarjottu ilmaisia risteilyitä, vaikka usein käynkin ja kaikki paljon matkustavan joulu- ja lahjamatkatkin saan, mutta ilmaisia risteilyitä ei ole vielä sähköpostiini ilmestynyt.
Eikö? Eikö tosiaankaan?
Tosi kumma juttu.
Vilkaisepa huuto.nettiä. Siellä noita tikettejä kaupitellaan jatkuvalla syötöllä ja aika paljon jää myymättä, vaikka hinta ei päätä huimaa. Mistä voisi päätellä, että niitä jaetaan aika leveällä kädellä.
Kunhan saadaan laivaan, ei tuhlausta estä mikään! - haluaa tietää
Jatkuvasti lippuja kirjoitti:
Eikö? Eikö tosiaankaan?
Tosi kumma juttu.
Vilkaisepa huuto.nettiä. Siellä noita tikettejä kaupitellaan jatkuvalla syötöllä ja aika paljon jää myymättä, vaikka hinta ei päätä huimaa. Mistä voisi päätellä, että niitä jaetaan aika leveällä kädellä.
Kunhan saadaan laivaan, ei tuhlausta estä mikään!Kaupitellaan, sähän kerroit saavasi ilmaisia risteilyitä jostain sähköpostitse ja nyt ehdottelet joitain huuto piste nettiä, kerro jo se paikka mistä sulle niitä ilmaisia ristelyitä saat, eihän niihin tarvitse ottaa edes rahaa tai maksuvälineitä mukaan, sen vuoksi haluan tietää mistä saat kehumiasi ilmaisia risteilyitä,
ilmaisella välttyy tuhlaamiselta, kaikki kun on ilmaista - Etkö ymmärtänyt!
haluaa tietää kirjoitti:
Kaupitellaan, sähän kerroit saavasi ilmaisia risteilyitä jostain sähköpostitse ja nyt ehdottelet joitain huuto piste nettiä, kerro jo se paikka mistä sulle niitä ilmaisia ristelyitä saat, eihän niihin tarvitse ottaa edes rahaa tai maksuvälineitä mukaan, sen vuoksi haluan tietää mistä saat kehumiasi ilmaisia risteilyitä,
ilmaisella välttyy tuhlaamiselta, kaikki kun on ilmaistaMinä saan, te muut voitte sieltä hankkia.
Etkö todellakaan ymmärrä lukemaasi? Joitain mentaalisia vaikeuksia?
No, sen takiahan rahvas pysyy kyyryssä. Mutta ei onneksi tajua sitä. - taitaa arvata
Etkö ymmärtänyt! kirjoitti:
Minä saan, te muut voitte sieltä hankkia.
No, sen takiahan rahvas pysyy kyyryssä. Mutta ei onneksi tajua sitä.Et ilmeisesti saa ilmaisia matkoja, kirjoitat vain lämpimiksesi ja maksat normaalin listahinnan mukaisesti kuten muutkin, oliko tuo niin vaikeaa myöntää,
no vähän vaikeaa ymmärtää kun jankkaat koko ajan samaa etkä osaa vastata tehtyyn kysymykseen - Viikinki 3
taitaa arvata kirjoitti:
Et ilmeisesti saa ilmaisia matkoja, kirjoitat vain lämpimiksesi ja maksat normaalin listahinnan mukaisesti kuten muutkin, oliko tuo niin vaikeaa myöntää,
no vähän vaikeaa ymmärtää kun jankkaat koko ajan samaa etkä osaa vastata tehtyyn kysymykseenMinä kävin NESTEEN asemalla pesemässä autoni pikapesussa ja sain risteilyliput 4henk.ja hytti.
- Floria 1
Viikinki 3 kirjoitti:
Minä kävin NESTEEN asemalla pesemässä autoni pikapesussa ja sain risteilyliput 4henk.ja hytti.
Et kuitenkaan saanut ilmaista risteilyä, maksat kaiken laivalla listahintojen mukaisesti jos saamasi liput käytät ja hankintoja matkalla teet,
sait risteilyliput, et ilmaista risteilyä. Pieni ero, euroissa suurikin? - 15-18
Etkö ymmärtänyt! kirjoitti:
Minä saan, te muut voitte sieltä hankkia.
No, sen takiahan rahvas pysyy kyyryssä. Mutta ei onneksi tajua sitä.no IP:n kautta saa selville oletko sinä se ketä niitä lippuja siellä myy
- jos ...
15-18 kirjoitti:
no IP:n kautta saa selville oletko sinä se ketä niitä lippuja siellä myy
Käyttää omaa liittymää tuo onnistuu, jos käyttää yleisiä ei saa selville kuin paikan.
niin ja osa langattomista taitaa olla vielä jaettuja .... - eipähän
Halpa Huhtikuu kirjoitti:
Nytkin on esimerkiksi Huhtikuu ainakin Siljalla halvoilla hinnoilla. Näkyy olevan myöskin perjantailähdöt mukana.
Ei niitä listahintoja koskaan juurikaan ole tarvis maksaa kun hiukan katseleeEn kyllä mee Ruotsin risteilylle ,, Siellä ei oo mitään " meininkiä " ...
- Onnetonta
Floria 1 kirjoitti:
Et kuitenkaan saanut ilmaista risteilyä, maksat kaiken laivalla listahintojen mukaisesti jos saamasi liput käytät ja hankintoja matkalla teet,
sait risteilyliput, et ilmaista risteilyä. Pieni ero, euroissa suurikin?Ei luoja,että sä jaksat viilata pilkkua.
Kaikki muut varmasti tajusivat,mitä ilmaisella risteilyllä tarkoitettiin,mutta sä rassukka se vaan yrität olla hauska. Säälittävää?! - Haluaa tietää
Onnetonta kirjoitti:
Ei luoja,että sä jaksat viilata pilkkua.
Kaikki muut varmasti tajusivat,mitä ilmaisella risteilyllä tarkoitettiin,mutta sä rassukka se vaan yrität olla hauska. Säälittävää?!kyllä varmastikin, ja kannattaakin kirjoittaa asiasta oikein, ilmainen risteily tarkoittaa ettei tarvita omaa rahaa kuten jo ylempänä kirjoitin: "Olen tosin ollut pari kertaa itselleni ilmaisella risteilyllä, mutta tuolloin kulut maksoi kaverini"
Niin kukahan on jatkanut jankkaamista vaikka asia on tehty jo selväksi, olisiko lukemasi ymmärtämisellä opettelun varaa, ei tarvitse jatkossa viilailla niitä pilkkujasi! - risteilyt ilmanjee
Haluaa tietää kirjoitti:
Kuulun noihin klbeihin eikä minulle ole koskaan tarjottu ilmaisia risteilyitä, vaikka usein käynkin ja kaikki paljon matkustavan joulu- ja lahjamatkatkin saan, mutta ilmaisia risteilyitä ei ole vielä sähköpostiini ilmestynyt.
Mitä eroa on ilmaisella ja maksuttomalla?
Minäkin olen saanut ilmaisia risteilyjä eli en ole risteilystä maksanut mitään eli ne ovat olleet maksuttomia.
Mikä järki tässä kysymyksessä on? - kaikkia kusipäitä...
Floria 1 kirjoitti:
sait risteilyliput, et ilmaista risteilyä. Pieni ero, euroissa suurikin?Aloittaja kyllä kysyi, paljonko risteilymatka maksaa ja ovatko ne todella listojen mukaisia. Ei hän mistään rahankäytöstä risteilyllä puhunut. Kai sitä jokainen voi rahaa syytää vaikka tuhansia menemään jos haluaa. Nyt puhutaan matkan hinnasta, idiootti!
- kaupassa kuultua
risteilyt ilmanjee kirjoitti:
Minäkin olen saanut ilmaisia risteilyjä eli en ole risteilystä maksanut mitään eli ne ovat olleet maksuttomia.
Mikä järki tässä kysymyksessä on?Ismo kertoi Lasselle olleensa ilmaisella risteilyllä,
johon Lasse kysäisi että miten matka meni.
Ismon vastatessa hyvinhän tuo,
alle viidensadan kun pärjäsin ilmaisesta matkasta, - Hah hah!
kaupassa kuultua kirjoitti:
Ismo kertoi Lasselle olleensa ilmaisella risteilyllä,
johon Lasse kysäisi että miten matka meni.
Ismon vastatessa hyvinhän tuo,
alle viidensadan kun pärjäsin ilmaisesta matkasta,Vai muka kaupassa kuultua.
Hah hah. Itse keksittyä! - kaupassa kuultua
Hah hah! kirjoitti:
Vai muka kaupassa kuultua.
Hah hah. Itse keksittyä!Miksei tuota kaupassa voisi kuulla, vaikka henkilöt olikin keksittyjä..
Tapahtuma täysin suomalaisesta elämästä vaikka täällä S24:lla.
Fiktiona voi siis esittää normaaliakin elettyä elämää.
Oletko koskaan miettinyt kuinka hupaisilta juttuja oletkaan kuullut
jos on puhuttu asioista väärillä nimityksillä
Voit saada laivan kaupasta ostoksiesi yhteydessä kortin jolla pääset uudelle matkalle, sitä korttiakaan et saanut ilman rahan käyttöä, taas kun lähdet tuolla kortilla bonusmatkalle, ei se ole ilmainen sekään matka jos vain jotain palveluja tilaat laivalla tai käyt ostoksilla.
Mutta juuri tuollaista parhaat naurut yleensä saa kun toinen ei huomaa virhettään
Ilmainen tarkoittaa ettei tarvita rahaa, tuo ei ole itse keksittyä.
"Ilmainen risteily" mietihän tarkemmin tuota sanaa - Hqah hah haaaa!
kaupassa kuultua kirjoitti:
Miksei tuota kaupassa voisi kuulla, vaikka henkilöt olikin keksittyjä..
Tapahtuma täysin suomalaisesta elämästä vaikka täällä S24:lla.
Fiktiona voi siis esittää normaaliakin elettyä elämää.
Oletko koskaan miettinyt kuinka hupaisilta juttuja oletkaan kuullut
jos on puhuttu asioista väärillä nimityksillä
Voit saada laivan kaupasta ostoksiesi yhteydessä kortin jolla pääset uudelle matkalle, sitä korttiakaan et saanut ilman rahan käyttöä, taas kun lähdet tuolla kortilla bonusmatkalle, ei se ole ilmainen sekään matka jos vain jotain palveluja tilaat laivalla tai käyt ostoksilla.
Mutta juuri tuollaista parhaat naurut yleensä saa kun toinen ei huomaa virhettään
Ilmainen tarkoittaa ettei tarvita rahaa, tuo ei ole itse keksittyä.
"Ilmainen risteily" mietihän tarkemmin tuota sanaaMikään ei ole ilmaista. Aina joku jossain vaiheessa sen maksaa. Amalthean sarvea ei ole olemassakaan.
Joten näsäviisastelusi valui hukkaan. Sillä ei ole vastinetta. - Kaupassa kuullut
Hqah hah haaaa! kirjoitti:
Mikään ei ole ilmaista. Aina joku jossain vaiheessa sen maksaa. Amalthean sarvea ei ole olemassakaan.
Joten näsäviisastelusi valui hukkaan. Sillä ei ole vastinetta.Niin ilmaista risteilyä ei ole jos ei sitä puolestasi joku ensin maksa,
tuohon ei tarvita kuin ripaus maalaisjärkeä,
näsäviisaudella ei ole asian kanssa mitään tekoa.
no juoksitpa kiltisti taas langan perässä, kun sitä edessäsi vedin,
vihjekin oli TV.stä tuttu, mutta silti juoksit kiltisti perässä - vastaajasi
risteilyt ilmanjee kirjoitti:
Mikä järki tässä kysymyksessä on?Lueppa tuo viestisi oikein ajatuksen kanssa,
vastaat siinä jo itse omaan kysymykseesi
Ps. paljonko sinulla kului rahaa risteilyllä joka oli ilmainen sinulle - Ei ilmaista
Floria 1 kirjoitti:
sait risteilyliput, et ilmaista risteilyä. Pieni ero, euroissa suurikin?Et kuitenkaan voi koskaan saada mitään ilmaiseksi. Aina ainakin joku on siitä jotain maksanut eli mikään ei ole ilmaista. Ei edes onkimasi kala ole ilmainen, sillä onhan onki pitänyt ostaa.
Mutta arkikielessä sana ilmainen tarkoittaa, että hankintahetkellä ei tarvitse maksaa eikä lasku seuraa. Joten kyllä risteilyn matkalippu voi olla ilmainen.
- Nolo Sika
"Ovatko hinnat nykyään tosiaankin niin korkeat kuin Siljan ja VL:n sivuilla sanotaan?!? Kun aikana miekka ja kirves pääsi parillakymmenellä mummon markalla... "
Ei ole, miniristeily turku-tukholma-turku maksaa neljtältä yhteensä noin 50€ iltalähöllä (aamulla tukholmassa) aamulähdöllä sama maksaa noin 20€
Ja paluummatkaa varten otat sitten risteilyn tukholma-turku-tukholma, ja se maksaa tukholmasta iltalähöllä noin 40€ yhteensä neljtää
Nämä hinnat siis hytteineen päivineen, lisäksi tässä järjestelyssä ei huijata ketään, koska laivayhtiölle maksetaan kaksi "ylimääräistä" matkaa
Ja Siljalle nykyjään hinnat ovat aikailla samaa tasoa
Eli noin kun tekee, niin lähdet reissuun esim sunnuntai ailtana, ja olet tiistai aamuna takas, eli kaksi yötä liavalla, ja noin 12h tukholmassa - Todellisuus
Täällä heitetään aika ylettömiä hintoja... ei mitään tolkkua eikä totuuden häivääkään. Puhumattakaan siitä että vaivautuisi tutkimaan niitä tarjouslähtöjä, joita nyt tähän aikaan vuodesta on todella runsaasti.
Kävin minäkin Siljan sivuilla ja siellä kyllä oli tosiaan koko Huhtikuun hinnat C-hytti 80 euroa koko hytti ja A-hytti 128 euroa koko hytti. Perjantai lähdötkään eivät ole ollenkaan pahanhintaisia.
Ainakin jos lähtijöitä on esim neljä ei se nuppia kohti tee kovin paljon. Mitään 200 euroa C-hytistä ei todellakan tarvitse maksaa. Ja nuo hinnat siis ihan riippumatta kuuluuko Club Oneen vai ei. Tietenkin jos kuuluu niin hinnat putoaa vielä noistakin. Lisäksi näkyi olevan että nyt saa puolilla bonuspisteillä hytin joka päivä.
Tämä tieto siis Silja Linen sivuilta www.silja.fi- silja.fi
eli tältä sivulta kirjoitti:
http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/etsi-matka, tännehän tuo linkkisi vie
Vaan eipä sekään sitä sitä sivua omista. Joten miksi naputella osoitteeksi novellia, kun pärjää kahdeksalla merkillä.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. - näin on
silja.fi kirjoitti:
Vaan eipä sekään sitä sitä sivua omista. Joten miksi naputella osoitteeksi novellia, kun pärjää kahdeksalla merkillä.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä."ajattelematon paljon töitä tekee, järkevä pääsee vaivatta"
- silja.fi
eli tältä sivulta kirjoitti:
http://www.tallinksilja.com/fi/web/fi/etsi-matka, tännehän tuo linkkisi vie
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
- Anjan kalasoppa
Se naapurin Alma oli kyllä mestari tekemään kalasoppaa. Samanlaista ei saanut mistään. Alma oli evakko ja tuonut reseptin mukanaan sieltä kaukaa Karjalasta. Resepti oli kulkenut suvussa jo kauan ja aina sitä oli maukkaaksi kehuttu. Monasti parhaaksikin jopa. Kun Anja sitten vuotta myöhemmin kuoli, kuoli myös tuo kalasopan resepti hänen mukanaan, sillä Anjalla ei ollut lapsia, joille hän olisi voinut reseptin eteenpäin antaa. Meille muilla, vaikka läheisiä olimmekin, hän ei sitä halunnut eikä voinut antaa. Näin oli Anja aikanaan omalle äidilleen luvannut reseptin saadessaan. Tai olihan Anjalla lapsi, Pirre, mutta Pirre asui kaukana Tukholmassa, eikä ollut käynyt tapaamassa äitiään kahteentoista vuoteen. Ei Pirre tullut äitinsä hautajaisiinkaan, ja ehkä hyvä niin.
- Laukussapiimäävaan
Kiitti kaikista asiallisista vastauksista. Teen ehken niin, että varaan nämä vasta lähempänä ajankohtaa (kesä-heinäkuu) jos vaikka jonkun äkkilähdön saisi.
Tuo oli ihan hyvä veto että varaa kaksi risteilyä sen sijaan että varaisi esim reittimatkoja tai päivä Tukholmassa- risteilyn... Siinä säästänee aika hyvin.
Tuli tuo Tallinakin katsottua ja siellä olisi ihan kiva kanssa käydä, olla vaikka hotellissa pari yötä. Siihenkin voisi ehken tehdä tuon saman tempun, niin voisi sitten olla laivalla yön mennessä ja esim ottaa sieltä sitten suoraan Tukholmaan laivan ja Suomen sijaan lentää Ruotsista takaisin kotiin...
Onhan noita vaihtoehtoja näemmä! :)- centtiä venyttävä
No tee sellainen ympäri ämpäri matka . Vaikka päivälautalla Tukholmaan ja näet kauniin saaristomaisemankin Tukholmaan tullessa. Yövyt sitten Tukholmassa muutaman yön ja ihailet päivällä kaunista kaupunkia.
Sitten vaikka Tukholmasta yölautalla Tallinnaan ja mikäs siinä, vietä muutama päivä Tallinnan maisemia katsellessa. Ja sitten lautalla Tallinnasta Helsinkiin.
Kyllähän sille hintaa kertyy kesä-heinäkuussa kun laivaliput hytteineen nousevat kaksinkertaisiksi talvihintoihin verrattuna. Kannattaa olla omat eväät mukana ja mutustella niitä laivankannella.
- on mulla alennus kup
Jos pääset tosi halvalla risteiylle.. voisin tulla mukaan en oo itekkää käyny vuosiin :) sit me voitais ihastella kannella tähtiä. Ja ei sinne laivalle onneks kukaa mitää mekkalaa lähe pitää :)
- on mullakin
Ja tykkään kanssa Bingosta.. pelataanko sitäkin?
- liityjäseneksi
Suosittelen, et liityt viking line kanta-asiakkaaks, saat "jäsenetuja" eli todella halpoja risteilyitä. Lisäksi turku-tukholma välillä seilaa tämä uusi ja ilmeisesti erittäin korkea laatuinen M/S Grace.
Hintoihin palatakseni voin sanoa, että sähköpostiin kalahti taas tarjous, A-hytti, 4 hengelle, 30€ eli todella halpa. Ateriat tietysti maksaa ylimääräistä, mutta etukäteen varattuna saa halvemmalla.
Viking line saapuu parempaan paikkaan tukholmassa, jolloin välttää tunnel bananit ym. - Ihana meri
Jos on ulkomaalainen tulossa risteilemaan niin ei todellakaan Wiikkarit vaan Silja, satsaa matkaan , osta paketti ikkunallisella hytilla ruokailuineen, katso edullinen meno paluu. Se juominen on kauhea jarkytys ulkomaalaisille, siis sika risteilyt, luulisin etta arki risteilyt siistimpia ????Asun itse ulkomailla jo vuosia ja haluaisin kun ekaa kertaa lennetaan rakkaani kanssa Suomeen niin sitten myos risteily Ruotsiin, yritan ennakoida ei viikonloput, ja kysyn Siljalta koska pienin riski etta juoppo porukat samassa aluksessa ja toki mita ohjelmaa on tarjolla.Suomalainen juomakulttuuri on niin eri asia, kun siella asuin niin en edes huomannut eroa Etela- Euroopan maihin, nyt kylla TODELLAKIN.En halua piiloitella suomalaisten alko tapaa mutta en kesta sita hassakkaa, oksentelua, tappelua ym. Se vain Suomalaisten perinne :)Meilla taala kun juodaan , tanssitaan ja pidetaan hauskaa hyvien ystavien kanssa ,niinkun arkenakin.
- sdlkm
en puhuisi risteilystä jos aluksena on linjaliikennettä tekevä ro-ro tai ropax alus.
Kyllä risteily on risteily vasta kun alukselta ei löydy rahtia vaan laadukasta sisustusta ja palvelua- OIZD
Risteilyn voi tehdä kyllä autolautallakin sehän on vain eräs nimike markkinoida laivamatkoja. On tietysti olemassa myös risteilijöitä mutta se on taas alustyyppi
- Risteilijä.
OIZD kirjoitti:
Risteilyn voi tehdä kyllä autolautallakin sehän on vain eräs nimike markkinoida laivamatkoja. On tietysti olemassa myös risteilijöitä mutta se on taas alustyyppi
Risteilijä on alustyyppi, joka on taistelulaivaa pienempi, mutta hävittäjää suurempi. Pääaseistus 6-8 -tuumaista.
Kalliitahan nuo ovat nykyisin, itse maksoin aikoinaan sviitistä 300e, siis pelkkä sviitti johon kuului jääkaapin sisältö, 2 kylpytakkia ja aamiainen, muuta siihen ei sitten kuulunutkaan, televisio oli mutta se pimeni jo ennen Maarianhaminaa ja alkoi taas näkymään vähän ennen Turku:un palaamista, kysessä on siis Silja Galaxy.
Viimeksi olin Premium hytissä, joka maksoi 212e johon kuului aamiainen ja buffet kahdelle, 2 kylpytakkia ja 2 sandaalit, jääkaapin sisältö, televisio oli mutta siinä ei näkynyt kun 5 kanavaa, ja nekin takkuili kokoajan satellitti yhteyksien takia, ruoka oli kamalaa buffet:ssa, mutta suuri plussa tulee kyllä siitä että hissin sai todella hyvin ilman pitkiä odotuksia. Kysessä on siis Viking Grace.
Sori tämä laiva-arvostelu, mutta kuten näkyy yläpuolelta on ne laivojen hinnat melkoisia jos haluaa kunnon hyttiin pois mekastavien juoppojen hyttien läheisyydestä, kyllä hytistä kannattaa maksaa ettei tarvitse mitään urpoja kuunnella.
Toki voit ostaa C-hytin jostain potkurien läheisyydestä, mutta ei sitä meteliä kuuntele hullukaan, siihen vielä lisätään urpot juopot ketkä hajottaa hyttiä sun hytin vieressä ja yrittää laulaa. Sen hytin saa parhaimmilaan 4e:lla.- 1+1
Premium luxus hyttien ja C-luokan hyttien välissä ovat toki A ja B luokan hytit, varsinkin B-luokan hytit ovat varsin edullisia. Matkustin viimeksi viikko sitten Silja Serenadella Helsingistä Tukholmaan B-luokan hytissä 11 kerroksessa. Risteilyn hinta 36e. Tosiaan oli kyllä club one -tarjous.
Olen kateellinen niille jotka asuvat Turussa koska risteilyjen hinnat ovat puolta halvempia sieltä matkustaessa. Että siitä vaan tilaamaan sekä viking linen että tallink siljan klubikortit ja nauttimaan elämästä :)
Ero Siljan ja Vikingin risteilyssä on paitsi se, että Siljan laivat ovat siistimpiä ja siellä on vähemmän porukkaa, myös se, että Vikingin risteilyllä löydät aina seuraa ;) - 18+2
Kuka menee laivalle (tai minkäänlaiselle matkalle) katsomaan telkkua?
- TykkäänRosellasta
Minä olen sit mieltä,käy molemmissa.Minusta päivårist Tallinaan on "mukava".lyhyt piristys?Makunsa kullakin.
Viking Linen keittiö on aivan huippuluokkaa verrattuna Tallink Siljan joukkomättölään. Sillink on mennyt kaikessa alaspäin, ja syy on selvä: palvelutaso on Eestistä, hymyä ei näy ja tarjoilijat on palkattu milloin mistäkin.
Turusta Viking Grace on miellyttävä laiva, hyvää ruokaa ja uutena laivana vielä siisti.- Kuski vm. 1959
öööh...taitaakin olla todellakin "punaisillapuhuja". Montakymmentä kertaa Turku-Tukholma laivamatkaa tehneenä, sanoisin, että asia on juuri päinvastoin. Silja Europan Ala Carte on ollut kaikkien laivojen ylivoimaisesti paras ja olen rekkakuskina sentään matkannut muutamalla laivalla, niin sinisillä, valkoisilla, punaisilla kuin vihreilläkin ja monen eri maan välillä. Europan seuraajan Baltic Princessin alacarte oli myös hyvä ja mikäs ihme tuo on: sama keittiöhenkilökunta. Siljan laivoilla (Tku-Sto ja Hel-Sto) ei ole muuten mitään eestiläistä palvelutasoa vaan siellä on ollut sama suomalainen ja ruotsalainen henkilökunta jo vuosikaudet. Tutuiksi ovat mukava henkilökunta tullut. Oletko muuten matkannutkaan koskaan niillä vai heititkö tuon eestiläisen joukkomättölän ihan mutuna? Vikingin Isabellalla oli muuten myös kiva henkilökunta mutta nykyisessä Gracessa on liian paljon uusia,nuoria työntekijöitä ja minulle ihan tuntemattomia. :/ Hieman kolkkoa näin ammattilaiskuskin näkökulmasta joka tulee Ruotsinlautalle aina vähän niinkuin kotiin. :)
- Ei ihan noin...
Juuri Silja Line brändin alla purjehtivalta Baltic Prinsessiltä palanneena voin kertoa, että kyseisen laivan henkilöstä on komentosiltaa myöten 100% Suomalaista, kuten on laivan lippuvaltiokin nykyään.
Juttelin erään henkilökuntaan kuuluvan jäsenen kanssa ja hän kertoili, että kun Europa ja Princess vaihtoivat reittejä, pysyi kuitenkin sama henkilökunta reitillä, vain tarvittavat perehdyttämiset "uusiin" laivoihin puolin ja toisin tehtiin.
Eli Turun linjalla on edelleen tuttu suomalainen henkilöstö, vaikka toinen laiva eli se Princess on entinen Tallinnan laiva. Ja vastaavasti Europalla päinvastoin.
Kyseinen henkilö jäi kaiholla muistelemaan entistä työpaikkaansa Europalla. Hän sanoi, että vaikka Europa on vanha, se oli suunniteltu tinkimättömästi tukholman risteilyille ja myös henkilökunnan tilat oli tehty pidempiaikaisiin työvuoroihin. Baltic Princess on lähinnä pika-alus jonka ensisijainen suunnittelupaino on ollut nopeassa Helsinki-Tallinna risteilyssä ja lyhytaikaisessa oleskelussa niin henkilökunnan kuin asiakkaidenkin suhteen. - Europa av slite
Ei ihan noin... kirjoitti:
Juuri Silja Line brändin alla purjehtivalta Baltic Prinsessiltä palanneena voin kertoa, että kyseisen laivan henkilöstä on komentosiltaa myöten 100% Suomalaista, kuten on laivan lippuvaltiokin nykyään.
Juttelin erään henkilökuntaan kuuluvan jäsenen kanssa ja hän kertoili, että kun Europa ja Princess vaihtoivat reittejä, pysyi kuitenkin sama henkilökunta reitillä, vain tarvittavat perehdyttämiset "uusiin" laivoihin puolin ja toisin tehtiin.
Eli Turun linjalla on edelleen tuttu suomalainen henkilöstö, vaikka toinen laiva eli se Princess on entinen Tallinnan laiva. Ja vastaavasti Europalla päinvastoin.
Kyseinen henkilö jäi kaiholla muistelemaan entistä työpaikkaansa Europalla. Hän sanoi, että vaikka Europa on vanha, se oli suunniteltu tinkimättömästi tukholman risteilyille ja myös henkilökunnan tilat oli tehty pidempiaikaisiin työvuoroihin. Baltic Princess on lähinnä pika-alus jonka ensisijainen suunnittelupaino on ollut nopeassa Helsinki-Tallinna risteilyssä ja lyhytaikaisessa oleskelussa niin henkilökunnan kuin asiakkaidenkin suhteen."Europa on vanha, se oli suunniteltu tinkimättömästi tukholman risteilyille"
Alus on alkujaan suunniteltu Helsinki - Tukholma välille,
myrstenin suvun perinteiden mukaisesti
- Christoffertaxfree
Heinäkuun hinnat vaan on huimat.Loma-aika....soijaa pukkaa..
- Halpa matkalippu
Siihen asti voi matkalipun ostaa halvalla.
Viikarilla kesäkuuhun risteily Helsingistä Tuhholmaan 19 euroa hytillä ja Turusta risteily 6 euroa.
Siis matka lähes ilmainen.
- ulkomaat
Jos ei ole rahasta kiinni, jättäkää ristwly väliin ja menkää oikeasti johonkin järkevään paikkaan. Onhan aina Konstantinopoli tai Ateena yms.
- KALLE KELLO
Jätä noi ruotsin/tallinnan laivat ihan suosiolla väliin ja mene soutelemaan
- 3+14
Soutelukin on ihan mukavaa, muta ei sitä risteilemiseksi voi kutsua. Kaikelle aikana ja paikkansa...
- fiytudrysetre
Miinus tuhat! Normaali aloitus??
- Näin on
Lapsilla on aikaa leikkiä.
No, ovatpahan poissa pahan teosta. - ...
On todella typerää, ettei voi kirjoitella sellaisia viestejä, mistä haluaa puhua, ei edes asiallisetkaan.
- Kuka estää?
... kirjoitti:
On todella typerää, ettei voi kirjoitella sellaisia viestejä, mistä haluaa puhua, ei edes asiallisetkaan.
Ihan vapaasti voit kirjoittaa. Kuka estää?
- mää vaan
Oletko kuullut, että kalliimpaa Ruotsinmatkaa ei olekaan kuin ilmainen risteily? Jos haluat nauttia , hanki Club one jäsenyys ja sen myötä saat mukavan hintaisia risteilyjä terv Kaipaan Eurooppaa
- näinhän se
Juu. noita club one pojoja kalastellessa siitä tulee vielä ilmaistakin kalliimpaa.
Taidat olla tallinkilla töissä kun moista markkinoit keskustelupalstalla
- hottentottiii
kyllä mä ainakin valitsisin Silja Linen Viikkarin sijasta...
- Miinuksia!
Mistä miinukset?? :-o
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839