Matkakorvaus sairaalaan??

Monta matkan pätkää

On leikkausaika n. 100 km:n päässä kotoa olevaan sairaalaan.
Suurimman osan matkasta voin kulkea linja-autolla, mutta se ei onnistu matkan alku- eikä loppupäässä. Kuinka ihmeessä asian saa järjestettyä, kun itse pitää maksaa se runsas 14 e yhdensuuntaisesta matkasta omakorvauksena. Kotoa kaupunkiin pitää kulkea taksilla ja toisessa päässä samoin linja-autoasemalta sairaalaan. Ei minulla ole varaa maksaa noita taksimatkoja etukäteen ja saada Kelasta myöhemmin takaisin.
Kun kysyin Kelan puhelinpalvelusta, ei siellä oikein osattu vastata. Sanottiin, että jos menen taksilla koko matkan, pitäisi olla niin, että Kela hyväksyy matkan. Pitäisi!?! Asian on oltava varma, voi hyvänen aika.
Ohjeiden mukaan tulee käyttää halvinta mahdollista kulkuvälinettä.

4

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autolla vaan

      No mene omalla autolla, saat sen ruhtinaallisen femman matkakorvauksena ja 14,25€ jää omavastuuta... 100km bensat kustantaa noin 20€.

      Olen käynyt parikin kertaa omalla autolla just tuommoset 100km leikkausreissut, ei ne nyt juurikaan eroa 100km päässä tehdystä hampaan paikkauksesta hevoskuuripuudutuksineen...

    • SOTE=vielä kauemmas

      Oma auto tulee yleensä halvemmaksi itselle, jos vaan pääsee ajamaan tai saa kyydin.

    • Syrjäkyläläinen

      Ajakaa taksilla niin tulee halvemmaksi kun omalla autolla ajaminen.On tässä oikeasti järjestelmässä vikaa kun ajoin 4 kertaa 80km matkaa sain kelalta matkakorvausta 11€ niin tekee matkaa kohden 2,75€ eihän tuolla rahalla 80km matkaa ajeta. Joudun käymään noin kerran kukaudessa ja nyt menen kyllä taksilla tästä eteenpäin. Joten säästetään näin sitten yhteiskunnan varoja että saavat kreikkaan lisää antaa.

      • Ei kaikille

        Taksilla pääsee vain harvat ja valitut. Kummallisinta siinä taksihommassa muuten on se, että aamulla pitäis ajaa omalla autolla esim toimenpiteen takia se 100km ja toimenpiteen jälkeen kotiin pitäisi mennä taksila... jättää siis auto sinne sairaalaan?! Ei onnistu, joten ajan myös kotimatkan itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe