On leikkausaika n. 100 km:n päässä kotoa olevaan sairaalaan.
Suurimman osan matkasta voin kulkea linja-autolla, mutta se ei onnistu matkan alku- eikä loppupäässä. Kuinka ihmeessä asian saa järjestettyä, kun itse pitää maksaa se runsas 14 e yhdensuuntaisesta matkasta omakorvauksena. Kotoa kaupunkiin pitää kulkea taksilla ja toisessa päässä samoin linja-autoasemalta sairaalaan. Ei minulla ole varaa maksaa noita taksimatkoja etukäteen ja saada Kelasta myöhemmin takaisin.
Kun kysyin Kelan puhelinpalvelusta, ei siellä oikein osattu vastata. Sanottiin, että jos menen taksilla koko matkan, pitäisi olla niin, että Kela hyväksyy matkan. Pitäisi!?! Asian on oltava varma, voi hyvänen aika.
Ohjeiden mukaan tulee käyttää halvinta mahdollista kulkuvälinettä.
Matkakorvaus sairaalaan??
4
275
Vastaukset
- Autolla vaan
No mene omalla autolla, saat sen ruhtinaallisen femman matkakorvauksena ja 14,25€ jää omavastuuta... 100km bensat kustantaa noin 20€.
Olen käynyt parikin kertaa omalla autolla just tuommoset 100km leikkausreissut, ei ne nyt juurikaan eroa 100km päässä tehdystä hampaan paikkauksesta hevoskuuripuudutuksineen... - SOTE=vielä kauemmas
Oma auto tulee yleensä halvemmaksi itselle, jos vaan pääsee ajamaan tai saa kyydin.
- Syrjäkyläläinen
Ajakaa taksilla niin tulee halvemmaksi kun omalla autolla ajaminen.On tässä oikeasti järjestelmässä vikaa kun ajoin 4 kertaa 80km matkaa sain kelalta matkakorvausta 11€ niin tekee matkaa kohden 2,75€ eihän tuolla rahalla 80km matkaa ajeta. Joudun käymään noin kerran kukaudessa ja nyt menen kyllä taksilla tästä eteenpäin. Joten säästetään näin sitten yhteiskunnan varoja että saavat kreikkaan lisää antaa.
- Ei kaikille
Taksilla pääsee vain harvat ja valitut. Kummallisinta siinä taksihommassa muuten on se, että aamulla pitäis ajaa omalla autolla esim toimenpiteen takia se 100km ja toimenpiteen jälkeen kotiin pitäisi mennä taksila... jättää siis auto sinne sairaalaan?! Ei onnistu, joten ajan myös kotimatkan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569