On leikkausaika n. 100 km:n päässä kotoa olevaan sairaalaan.
Suurimman osan matkasta voin kulkea linja-autolla, mutta se ei onnistu matkan alku- eikä loppupäässä. Kuinka ihmeessä asian saa järjestettyä, kun itse pitää maksaa se runsas 14 e yhdensuuntaisesta matkasta omakorvauksena. Kotoa kaupunkiin pitää kulkea taksilla ja toisessa päässä samoin linja-autoasemalta sairaalaan. Ei minulla ole varaa maksaa noita taksimatkoja etukäteen ja saada Kelasta myöhemmin takaisin.
Kun kysyin Kelan puhelinpalvelusta, ei siellä oikein osattu vastata. Sanottiin, että jos menen taksilla koko matkan, pitäisi olla niin, että Kela hyväksyy matkan. Pitäisi!?! Asian on oltava varma, voi hyvänen aika.
Ohjeiden mukaan tulee käyttää halvinta mahdollista kulkuvälinettä.
Matkakorvaus sairaalaan??
4
269
Vastaukset
- Autolla vaan
No mene omalla autolla, saat sen ruhtinaallisen femman matkakorvauksena ja 14,25€ jää omavastuuta... 100km bensat kustantaa noin 20€.
Olen käynyt parikin kertaa omalla autolla just tuommoset 100km leikkausreissut, ei ne nyt juurikaan eroa 100km päässä tehdystä hampaan paikkauksesta hevoskuuripuudutuksineen... - SOTE=vielä kauemmas
Oma auto tulee yleensä halvemmaksi itselle, jos vaan pääsee ajamaan tai saa kyydin.
- Syrjäkyläläinen
Ajakaa taksilla niin tulee halvemmaksi kun omalla autolla ajaminen.On tässä oikeasti järjestelmässä vikaa kun ajoin 4 kertaa 80km matkaa sain kelalta matkakorvausta 11€ niin tekee matkaa kohden 2,75€ eihän tuolla rahalla 80km matkaa ajeta. Joudun käymään noin kerran kukaudessa ja nyt menen kyllä taksilla tästä eteenpäin. Joten säästetään näin sitten yhteiskunnan varoja että saavat kreikkaan lisää antaa.
- Ei kaikille
Taksilla pääsee vain harvat ja valitut. Kummallisinta siinä taksihommassa muuten on se, että aamulla pitäis ajaa omalla autolla esim toimenpiteen takia se 100km ja toimenpiteen jälkeen kotiin pitäisi mennä taksila... jättää siis auto sinne sairaalaan?! Ei onnistu, joten ajan myös kotimatkan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984