Kuinka tulostaa VR:n lippu?

mummulla jo kiire

Yritin varata junalippua parin tunnin matkan päähän lähikaupunkiin. Aikataulu ja sopiva matkustusluokka löytyivät. Sitten rupesin haeskelemaan lipuntulostus sivua.

Vaihtoehtoa tulostettavalle lipulle ei ole. Löytyi vain jotain kännykkään toimitettavia e-lippuja tai asemalta haettavia tai kotiin lähetettävi postitse tai sähköpostitse vaihtoehtoja. Kaikenkarvaiset koodit ja sähköpostiosoitteet vaadittiin. Muistelen joku 5 vuotta sitten asia onnistui näppärästi valitsemalla sopiva lippu jonka sai tulostettua ja maksettua yksinkertaisesti itse.

Ei löydy VR:n sivuiltakaan mitään ohjeita muuten kuin soittamalla jonnekin maksulliseen numeroon missä vastaa joku murjaani, joka ymmärtää asiasta vielä vähemmän kuin minä.

Mitä järkeä moisessa on? Eikö lippua voi enää itse tulostaa ollenkaan? Tää on kai sitä kuuluisaa VR:n palvelua...

19

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoo kuin nakki.

      Tämän on oltava trolli mut vastaan kuitenkin.

      Kai sulla on joku sähköpostiosoite?

      Tilaat lipun sinne ja sieltä tulostat sen. Ei vois helpompaa olla.

      Jos itsellä ei ole tulostinta kotona voi käydä kirjastossa tulostamassa sähköpostista, niin minä teen.

    • psohfnfnh

      EVO

    • nakit ja muusit

      Kyllä VR:n junaliput sai ennen ainakin tulostettua suoraan ilman mitään sähköpostitilauksia.

      Samalla tavalla kuin lentoliputkin.

      En ole junilla montaa kertaa matkustellut viime vuosina, mutta luulisin systeemin pelaavan entiseen malliin.

      Jos nyt on menty johonkin ihmeelliseen juttuun, että ensin pitää odotellea pilettejä sähköpostiin ja sitten vasta sieltä tulostaa ne, niinon kyllä melko takaperoista kehitystä

    • Helppoo kuin nakki.

      Niin minen mistään suoratulostuksesta tiedä mittään. Kun ei ole tulostinta niin aina kirjastosta sähköpostista tulostanut.

      Ei ongelmia.

    • mummulla jo kiire

      No, eikö täällä kellään ole asiasta mitään tietoa? Turhat pelleilyt pois ja asiallista asia esiin. Jos ette mitään tiedä, niin olkaa hiljaa älkääkä paljastako tyhmyyttänne.

    • mummulla jo kiire

      Nykyajan kakarat olette harvinaisen tyhmiä ja tolloja vailla käytöstapoja.
      Menisit sinäkin onneton kysymään äidiltäsi kuinka internettiä käytetään.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Kuule sinä mummo, kuka tässä tyhmä on joka kyseli miten VR;n nettisivua käytetään? Et osaa siis alkeellisintakaan netin kotisivua käyttää.

        Oot kyllä aika yksinkertainen, jätäpä se kone nyt rauhaan ja menen päikkäreille ettei pikkku pää tule pipi. Nunnuu-nunnuu!


    • ei kiire enää

      Onneksi oli junassa ystävällinen konduktööri, joka näytti kädestä pitäen kuinka se tapahtuu.

      Kun kerroin täällä saamistani vastauksista, niin hän lupasi itse henkilökohtaisesti heittää tuollaiset nulikat ulos junasta.

      • Whaaaaat?

        Oliko sulla tulostin mukana siellä junassa??


      • kyl
        Whaaaaat? kirjoitti:

        Oliko sulla tulostin mukana siellä junassa??

        se kuuluu konnarin vakiovarusteisiin nykyään!


      • VR kanttis.
        kyl kirjoitti:

        se kuuluu konnarin vakiovarusteisiin nykyään!

        Tarkoittaako se että voi netissä ostaa lipun ja antaa konnarin tulostaa se minulle? Kun itselläni ei ole tulostinta. Aikaisemmin piti mennä kirjastoon tulostamaan.

        Mutta olisi se kätevämpää jos konnari tulostaa sen minulle.


      • GSM lippu
        VR kanttis. kirjoitti:

        Tarkoittaako se että voi netissä ostaa lipun ja antaa konnarin tulostaa se minulle? Kun itselläni ei ole tulostinta. Aikaisemmin piti mennä kirjastoon tulostamaan.

        Mutta olisi se kätevämpää jos konnari tulostaa sen minulle.

        Entä onko sen verran tuoreempi kännykkä , että voit tilata sen lippusi siihen?


      • sakotpäälle
        GSM lippu kirjoitti:

        Entä onko sen verran tuoreempi kännykkä , että voit tilata sen lippusi siihen?

        Eipä voi suositella kun ei näköjään kelpaa herra konnarille.


    • Matka huolto rulaa

      Vanhemmalle kondyktööri setälle kelpaa vain aito VRn oma pahvi lippu. Toisen laiset piletit setä repi ja heitti pois ja sano että tulee vakavampi asia tästä.

      Vaan ei tullu kun oli todisteet näyttää poliisi setälle.

      Oliko se niin että linja autossa on tunnelmaa.

    • moinenvvvvvvvvvvvvvv

      Kulkeeko junatkin ihan oikeasti viielä tänä päivänäkin?
      Ihmetyttää moinen.

    • tarkanmarkanaika

      Olishan täällä muitakin tiedonhaluisia. Löytyy vain suurisuisia tietäjiä, jotka eivät kuitenkaan osaa neuvoa.Turvallisempaa ostaa liput entiseen malliin suoraan luukulta.

      Olisko nii että helposti höynäytettävät ostavat netistä tietämättä mitä saavat?

      • Tuppulat

        Olen ostanut lippuni netistä ja tilannut sen myös varoiksi könnykkääni ja sähköpostiin. Siitä huolimatta olen sen tulostanut sen suoraan oston päätteeksi.
        Taitaa vaatia PClle Acrobat Readerin minkä saa ilmaiseksi netistä, ei voi olla näin vaikeaa. Ei se lipunmyynti sinne pikkuasemalle palaa tällä itkemisellä.


    • mummun kiireet

      Huomasin juuri vasta, että eihän minulla ole tulostinta ollenkaan. Arvelisin että siinä se vika olikin.

      • usku daraa

        Mitenkä sen puuttuminen voisi aiheuttaa sen että lippua ei vo saada itse?
        Minä olen ottanut digikuvan näytöltä kun olen maksanut ja näyttänyt sitä kuvaa konnarille tarpeen vaatiessa. Vahingossa olen vilauttanut vähän uskallettuja kuviakin hänelle ja hyvän matkan toivotukset ole aina saanut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe