epävirallinen omaishoitaja

epävirallinen omaish

Mistä voi saada apua kahden ihmisen epävirallinen omaishoitaja jaksamiseensa ja taloudellisesti ???
Omaishoitajan palkkiota en ole edes jaksanut hakea enkä sitä tavoittele ollenkaan, mutta mistä voi saada jotain apua
kaikkeen ?
Ei mistään ?
Olen fyysisesti ja psyykkisesti ihan loppu, omia rahoja pienestä eläkkeestä menee niin paljon etten enää itse tule toimeen.
Ja voimat on loppu.
Olen kirjoitellut anomuksia ja papereita kunnalle monta vuotta niin paljon kuin jaksan.
Olen saanut molemmille vähävaraille avustettaville tunnin siivousta kuukaudessa ja toiselle taxikortin, 4 matkaa kuukaudessa. Olen itsekin vähävarainen.
Olen kuitenkin ainoa, joka vie näitä ihmisiä lääkärille, laboratorioon, kauppaan, siivoan minkä jaksan ja autan sairauksissa. Käyn kaupassa, teen kaiken kuviteltavissa olevan.
Tätä on ollut yli 10 vuotta. Olen itse 68v. En ihan terve enää itsekään.
Ajatukseni eivät pysy enää koossa. Lyyhistyn kohta totaalisesti.
Miten auttaisin itseäni - auttamaan huollettaviani ?
Auttakaa - neuvokaa !

5

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leena..

      Nyt on ensiarvoisen tärkeää että alat huolehtimaan itsestäsi. Ei ole kenenkään etu että ajat itsesi loppuun.
      Mene puhumaan hankalasta tilanteestasi sosiaalitoimistoon. Heidän on pakko kuunnella sinua.
      Jaksamista ja voimia, tee asialle jotain, vaikka tiedän kuinka vaikeaa on kun ensimmäinen vastaus tahtoo olla joka suunnalla, ei.

    • utelias ihminen

      Ovatkos nämä 2 perheenjäseniäsi?sukulaisia tuttuja?

    • Jaanakoo

      Meidän pikkukaupungissamme on Vanhustyö/Seniorityö josta saa neuvoa ja apua. Googlettamalla varmaan saat puhelinnumeroita.
      Kotihoidon/vanhustyön käynnit ovat yleensä tietenkin maksullisia, tuloista riippuvaisia, ja on tarkoitus tietysti ollut, että kaikilla olisi niitä vara käyttää. Monet eivät vaan halua, kuka mistäkin syystä (säästäväisyys, ennakkoluulot, luottaa että sukulaiset tai ystävät auttavat tai pelko siitä, että "joutuu" tehostettuun palveluasumiseen tai muuhun vastaavaan, kotoa pois).
      Jos paikkakunnallasi on Ikäihmisten neuvola, sieltä voi saada tiedon, kenen puoleen kääntyä.
      Myös erilaisissa korttelikodeissa on varmaan tietoa, miten toimia.
      Alkuun oli vaikeaa, mutta sen jälkeen, kun opin, milloin missäkin asiassa kenen puoleen kääntyä ja tulivat palvelut ja henkilöt tutuiksi, ainakin minusta toiminta on helpottunut ja luulen, että asiakkaan kannalta parantunutkin viimeisen kolmen vuoden aikana, siis minun kotikaupungissa.

    • omaishoitajatar.

      Täällä käy paljon lukijoita, kirjoitlelkaa ihmeessä asioistanne ja tilanteestanne.
      Tämä on hyvä paikka purkaa mielipahaansa.

      • mielisairaaksi kiusattu

        hoidin epävirallisesti vanhaa mummoani,kysyin kai tukia mutten saanut.ei se ollut tärkeintä.mummoa vieläkin ikävä.psykiatri terrorisoi ja kirjoitti eläkkeen.aivan hullua.olin silloin 35v ja hyvin työkykyinen suorittamaan tehtäväni.nykyisin olen sitten olu melko masentunut.mummoa ei ole enää.yksin.kohta 50v turhautunut.olisi ollut edes kuntoutustuki.aikoinaan ilmaistyöt inspiroi,myöhemmin sekin turhautti,kun kerran toimeentulo Kelalta.työ olisi pitänyt vireessä.mennyt kunto ja elämänhalu.haettava kuntoutuskotiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe