Osaako kukaan ennustaa, koska mummoni kuolee?

antiikkinen ihminen

Hän on syntynyt 1928, nimeltä Anneli, asunut Helsingissä melkein koko ikänsä, aviomiehen kuoltua muutti Mäntsälään, hänellä on dementia, ollut 3 vuotta, hän ei suostu lääkäriin, hänen kuntonsa heikkenee ja heikkenee, dementia on aivorappeuma, johon 80-vuotiaat kuten hän kuolee keskimääräisesti 4,6 vuodessa.
Hän on viiemeinen persoonallisuus, joka pystyy käymään dementian n. puoli vuotta kestävän viimeisen rankimman vaiheen.Kiitos, jos joku näkee jotain tähän liittyen!

14

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso asia

      en usko että kukaan viitsii lähteä arvuuttelemaan niin ison asian kanssa.,anna ajan näyttää,ja älä ainakaan toivo sellaista,jos rahasta ym kyse.sori,mut tosi härski kysymys.toion mummollesi pitkää ikää,ajankirjoista ei osaa lukea kuin jumala tai kohtalo.voimia mummolle,

    • Hei

      mummosi "elämän yliopisto" on vielä kesken, hänellä on henkisiä vahvuuksia, jotka pitävät häntä elinvoimissa näin pitkään.

      älä suotta mieti hetkeä, jolloin hänen tähtensä lähtee pitkälle lennolleen. voit vielä katsella sen värisevää vanhaa viisautta, tuntea sen energian ja oppia siitä..

      t. Keskiyö

      ps. kenelläkään näkijällä ei ole lupaa puhua kuolemasta

    • antiikkinen ihminen

      Okei, kiitos Keskiyölle, se on hyvä sääntö. Totuus mummostani on se, että hän on halunnut kuolla koko sen ajan ainakin, kun minä olen ollut olemassa (hän oli 50v. kun synnyin), hänen molemmat lapsensa kuolivat nuorena, äitini maanis-depressiivisyys rasitti, vaari luuli olevansa John F. Kennedy, hän on samantyyppinen persoona kuin Täydellisten Naisten Bree Van Der Kamp, eli pakkoneuroottinenpersoonallisuushäiriö, mutta kyllä varmasti puutamhamme ilivat kukuistavimmat ja kauneimmat. Hän tahtoo pois joka päivä ja varsinkin nyt, kun on alkanut rapistumaan, viimeinen dementian vaihe tulee hänelle olemaan hyvin vaikea, rukoilen, että hän löytää oikean asenteen. Tulen aina ikävöimään hänen viisasta, suoraselkäistä ja humoristista persoonaa, mutta olen onnellinen, että hän pääsee pois, koska tahtoo sitä ja olen lukenut paljon near death experiences-tutkimuksia ja uskon, että me kaikki pääsemme taivaaseen,hän on ansainnut sen. En usko, henkilökohtaisesti, että hänellä on enään viisautta opittavana, koska hänen mielnsä on jo aivan sekaisin.

      • antiikkinen ihminen

        Jouduin kirjoittamaan viestin pari kertaa tietokoneen temppuillessa ja huomaan monia kirjoitusvirheita huolimattomuudesta, tarkoitin sillä, että vaari luuli olevansa John F. Kennedy, että hänellä oli aina toisia naisia kuvioissa ja kuten useat pukit, hän vihasi naisia.


      • been there

        En näkijä, vaan kokija.
        Kuulehan.... dementian "viimeinen vaihe" ei tule olemaan mummollesi vaikea, sillä hän ei ole ajatuksiltaan enää tässä maailmassa, hän ei muista nimeään, ei muista kuka sinä olet tai kukaan muukaan.Hän elää "tässä hetkessä", parin minuutin päästä hän ei muista, että edes olet käynyt. Dementian viimeinen vaihe on kaikkein raskain muistaville sukulaisille ja ystäville. Mistä olet muuten saanut päähäsi, että puoli vuotta on tuon "viimeisen vaiheen" pituus? Mitä sitten sillä tarkoittanetkaan.... Jos mummosi on vielä nyt kotonaan, vuosia voi olla vielä monia. Ns. dementiaakin on monta eri tyyppiä. Joillakin muodoilla ennuste on kahdeksan-kymmenen vuotta. Äitinikin on sairastanut Alzheimeria jo 13 vuotta, ennusteen ollessa kahdeksan. Isäni tosin meni nopeasti kolmeen vuoteen. Että suosittelisin nyt ottamaan rauhallisesti ja järjestämään mummosi turvalliseen muistisairaitten hoitopaikkaan, mikäli hän ei enää tuettunakaan pärjää kodissaan.


      • antiikkinen ihminen
        been there kirjoitti:

        En näkijä, vaan kokija.
        Kuulehan.... dementian "viimeinen vaihe" ei tule olemaan mummollesi vaikea, sillä hän ei ole ajatuksiltaan enää tässä maailmassa, hän ei muista nimeään, ei muista kuka sinä olet tai kukaan muukaan.Hän elää "tässä hetkessä", parin minuutin päästä hän ei muista, että edes olet käynyt. Dementian viimeinen vaihe on kaikkein raskain muistaville sukulaisille ja ystäville. Mistä olet muuten saanut päähäsi, että puoli vuotta on tuon "viimeisen vaiheen" pituus? Mitä sitten sillä tarkoittanetkaan.... Jos mummosi on vielä nyt kotonaan, vuosia voi olla vielä monia. Ns. dementiaakin on monta eri tyyppiä. Joillakin muodoilla ennuste on kahdeksan-kymmenen vuotta. Äitinikin on sairastanut Alzheimeria jo 13 vuotta, ennusteen ollessa kahdeksan. Isäni tosin meni nopeasti kolmeen vuoteen. Että suosittelisin nyt ottamaan rauhallisesti ja järjestämään mummosi turvalliseen muistisairaitten hoitopaikkaan, mikäli hän ei enää tuettunakaan pärjää kodissaan.

        Elämänodote kahdeksankymppisillä naisilla on 4, 6 v. miehillä 4, 1v. Jos dementiaan sairastuu n.60v. on ennuste jossain 15v paikkeilla.Siitä johtuu tämä 8v ennuste keskiarvo. Mummoni on vielä hyvin tajuissaan ja häpeä, joka on tyypillistä hänen persoonalleen ja erityisen kivuliasta hänelle ja se on dementian takia hyvin kattavan osan ottanut hänestä, hän ei ole ihminen, joka suhtautuu tällaiseen röypytykseen kevyesti, mutta olen hyvin onnellinen, kun kerroit minulle kokemuksesi kautta, että viimeisessä vaiheessa ei enään kärsitä. Nyt todella voin paremmin asiasta, kiitos!


    • burn out

      mummollasi on ollutt vaikeaa elää mm henkisesti sairaiden ihmisten kanssa,se vie myös voimaa ja energiaa.joten eipä ihme fyysisten vaivojen lisäksi myös raskaat vaiheet toisten tiimoilta.masentunut myös.

    • Mistä on kyse?

      Virkamiehet näkisi tällaisessa kysymyksessä ensimmäisenä ja lähes ainoana mahdollisuutena, että perintöä kytätään. Kaikki keinot käytetään. Jos mummo on holhottava siihen puuttuu viranomainen.

    • voi mummo raukka!!!

      Et oo tosissas! Mitä ihmettä teet tuolla tiedolla? Kysy lääkäriltä mummosi elinajan ennustetta jos se sinua kiinnostaa.
      Miltä itsestäs tuntuisi jos joku utelisi sun kuolinaikaa?

      Kyllä ihmisten kysymykset aina silloin tällöin saa päässä lyömään tyhjää.
      Ihan ihme touhua välillä.

      • antiikkinen ihminen

        No kyllä vitt#uiluja piisaa, hohoh, toivon kaikille teille vain hyvää ja vähän hyvää makuakin. Minä en halua, että hän kärsii pitkään, kun hän kärsii, kärsin luonnollisesti minäkin. Nyt voin jo paremmin, mutta sanotaan, että kun esitin kysymyksen, olin kyllä aika romuna asiasta. Vaikutatte usein ihan pahantahtoisilta jopa, tiedän, että palstalla pyörii henkilökin, joka 'lähettelee' pahoja ajatuksia ihmisille joista ei omasta typeryydestään pidä. Tuo on mustaa magiaa ja voin äitipuoleni kokemuksesta sanoa, joka on/oli wicca papitar ja vihan jumalatarta on palvonut, että kun lähti sille tielle, että alkoi tappamaan pedofiilejä mielenvoimalla, niin kuten Raamattukin sanoo, pahat teot tulevat takaisin simulle, wiccat uskovat, että kolminkertaisina, siitä lähtien, hänen elämänsä on ollut pelkkää alamäkeä ja on nyt ollut kadonnut ihminen Lontoossa, ollut jo vuoden. Tällaisten mitä kutsun mustaksi magiaksi teot ovat vaarallinen tie...


      • Tajuat sen ittekki!
        antiikkinen ihminen kirjoitti:

        No kyllä vitt#uiluja piisaa, hohoh, toivon kaikille teille vain hyvää ja vähän hyvää makuakin. Minä en halua, että hän kärsii pitkään, kun hän kärsii, kärsin luonnollisesti minäkin. Nyt voin jo paremmin, mutta sanotaan, että kun esitin kysymyksen, olin kyllä aika romuna asiasta. Vaikutatte usein ihan pahantahtoisilta jopa, tiedän, että palstalla pyörii henkilökin, joka 'lähettelee' pahoja ajatuksia ihmisille joista ei omasta typeryydestään pidä. Tuo on mustaa magiaa ja voin äitipuoleni kokemuksesta sanoa, joka on/oli wicca papitar ja vihan jumalatarta on palvonut, että kun lähti sille tielle, että alkoi tappamaan pedofiilejä mielenvoimalla, niin kuten Raamattukin sanoo, pahat teot tulevat takaisin simulle, wiccat uskovat, että kolminkertaisina, siitä lähtien, hänen elämänsä on ollut pelkkää alamäkeä ja on nyt ollut kadonnut ihminen Lontoossa, ollut jo vuoden. Tällaisten mitä kutsun mustaksi magiaksi teot ovat vaarallinen tie...

        Tämä nyt taisi olla ensimmäinen kerta suomi24:n historiassa kun joku ihminen utelee ennustajilta ennustuspalstalla toisen henkilön kuolinaikaa.
        Siis otsikko oli : Osaako kukaan ennustaa, koska mummoni kuolee.
        Turha ihmetellä jos ihmiset oudoksuu.


      • antiikkinen ihminen
        Tajuat sen ittekki! kirjoitti:

        Tämä nyt taisi olla ensimmäinen kerta suomi24:n historiassa kun joku ihminen utelee ennustajilta ennustuspalstalla toisen henkilön kuolinaikaa.
        Siis otsikko oli : Osaako kukaan ennustaa, koska mummoni kuolee.
        Turha ihmetellä jos ihmiset oudoksuu.

        Kännykkä ei toimi mistä lähetän, mutta luuleeko joku tosiaan, että jos ihminen uskoo selvännäköön, niin hän ei tietäisi, että näkijät huomaavat helposti rahan ahneuden, ei noilla motiiveilla, kukaan kehtaisi tulla kyselemään. Dementia on viimeinen asia minkä halusin mummolleni, hän suhtautuu hyvin somaattisiin sairauksiin, hänen mielestään kivusta valittaminen on heikkoutta. Viimeinen asia, mitä hän haluaa on munata itsensä sekavana. En todellakaan ymmärrä likaista mielikuvitustanne. Ja en ymmärrä miksi ihmiset luulevat, ettei minulla ole rahaa ja mummollani on, kun se on ihan toisin päin.


      • ei ennustustajilta
        antiikkinen ihminen kirjoitti:

        Kännykkä ei toimi mistä lähetän, mutta luuleeko joku tosiaan, että jos ihminen uskoo selvännäköön, niin hän ei tietäisi, että näkijät huomaavat helposti rahan ahneuden, ei noilla motiiveilla, kukaan kehtaisi tulla kyselemään. Dementia on viimeinen asia minkä halusin mummolleni, hän suhtautuu hyvin somaattisiin sairauksiin, hänen mielestään kivusta valittaminen on heikkoutta. Viimeinen asia, mitä hän haluaa on munata itsensä sekavana. En todellakaan ymmärrä likaista mielikuvitustanne. Ja en ymmärrä miksi ihmiset luulevat, ettei minulla ole rahaa ja mummollani on, kun se on ihan toisin päin.

        Kannattaa varata aika keskusteluun mummoa hoitavan lääkärin kanssa, mikäli mummon mahdolinen kärsimys noin suuresti sinua huolettaa. He kertovat kyllä asiantuntevasti mummon tilan ja diagnoosin sekavuustiloineen. Heiltä kannattaa sitä kivunlievitystäkin kysyä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe