aina nylkytystä!!

yh-mama

urokset peräpään kimpussa ja astumassa eikä useampaakaan omistajaa kiinnosta komentaa omiaan pois.jos mun kielto ei mene perille niin saanko minä potkaista urosta vai annanko tyttöni katkaista kaulavaltimon?kuka maksaa silloin?lehteen kyllä päästäisiin otsikolla"agressiivinen tappaja-rottweiler liikkeellä"..kyllä jokainen kiltti koira saa puistossa käydä leikkimässä jopa rotikka!

10

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minääääääääääääää

      Jokainen vie koiransa puistoon omalla vastuullaan. Jos tulee tappelu, omistaja maksaa vain oman koiransa kulut. Jos koira puree ihmistä puistossa, silloin tilanne eri.

      • yh-mama

        eli ymmärsinkö oikein että voin antaa koirien selvittää välinsä keskenään?tyttö on kiltti mutta jossakin se raja menee häirittynä enkä sitä selkkausta haluaisi.musta ei ole reilua kun meidän on lähdettävä pois puistosta.


    • jep jep

      Sano että joko pitävät koiransa kurissa tai häipyvät jos ei sana mene perille anna narttusi komentaa ,ei se tapa ;)

      • yh-mama

        kiitos molemmille tuhannesti vastauksista!kyllähän me samaa mietittiin tytskyn kanssa ;).hyvää kevättä!


    • ghgjkjgkkj

      Tai sitten käyt ITSE nyppäämässä nylkyttäjän pois narttusi selästä, jos omistaja on kädetön..

      • yh-mama

        siinähän se ongelma onkin kun omistajat laumassa juoruilevat,katselevat pilviä tupakat huulessa ja antavat elukoitten ahdistella..olen useasti joutunut vetämään uroksen päältä pois mutta loppujen lopuksi olen todennut tilanteen mahdottomaksi..kun useammat urokset eivät ymmärrä kieltoa eivätkä erotusta.eli leikki lopetettava ennen kuin edes ehti alkaa ja meidän poistuttava paikalta.vaikka meidän tyttö on rotikka,voimakastahtoinen ja kovapäinen niin silti vaikuttaa hyvin ahdistuneelta ja haluaa pois aitauksesta.pitääkö mun sitten kurmuttaa juntit urokset niin että"lumi pöllyää"?ja sitten se ns ketjureaktio,yksi eellä niin muut perässä..olen sitäkin jo miettinyt että onko tytössä jotakin niin extra namia että urokset hullaantuvat näin voimakkaasti.en kyllä ole mitään erikoista huomannut,kaiken pitäisi olla ok mutta kun koirilla vaan on niin hyvä hajuaisti..jos neiti erittää jotakin ylimääräistä rakkaushormonia?aika outoa tämä kyllä on.näkisittepä ne pojat touhuissa..


    • Mä ja Ärrä

      Henkilökohtainen mielipiteeni asiasta on tämä;simppelisti kannattaa ilmoittaa nylkkyjen omistajille,että elleivät puutu koiriensa toimintaan,narttusi voi sen hermostuessaan tehdä ja että et sitten aio maksaa euroakaan heidän koiriensa eläinlääkärikuluja.
      -Koirapuistoissahan jokainen vastaa ensisijaisesti o m a s t a koirastaan!

      Nartun hajusta hullaantunut uros saattaisi jopa napata vierasta väliintulevaa ihmistä... En välttämättä menisi ihan kaikkia vieraita koiria pannasta repimään saati kurmuttamaan niin että lumi pöllyää.

      (Tähän voi joku vaikkapa todeta näsäviisaasti,ettei puistoon saa tuoda aggressiivisia koiria... :) Kaikki reaktiopuremat eivät kuitenkaan kerro mistään aggressiivisuudesta!
      On koiria,jotka kiihtyneessä mielentilassa nappaavat kiinni tarttujaan,etenkin yllätettyinä. Joillakin koirilla voi olla jopa huonoja kokemuksia ihmisistä...
      Minusta olisi hyvä ottaa kaikki mahdollisuudet huomioon. Ei se paljon lohduta ketään,kuka oli oikeassa ja kuka väärässä,jos on käsi paketissa puistoilun jälkeen.)

      Kyllä jotkut nartut ovat vaan kanssasisariaan huomattavasti vetävämpiä,erittäin hyväntuoksuisia urosten kirsuun... Ihan ympäri vuoden,ei välttämättä siis kerro edes juoksuista tai alkavista juoksuista.
      Nämä tassuttelevat feromonit houkuttelevat uroksia kuin liimapaperi kärpäsiä. Se on raskasta nartulle sekä sen omistajalle (ja useimpien urostenkin omistajille.)

      Leikkaamattomien,vahvan sukupuolivietin omaavien urosten pää on umpiluuta, kun on kysymys miellyttävästä nartusta.
      Lisääntymisvietti ajaa kyllä komeasti kaiken muun yli! Aika ihme,jos urokset eivät ota joku kerta keskenään yhteen, kun kilpailevat nartustasi...

      Jos uroksia on paljon, en ehkä veisi ko. narttua samaan aikaan niiden kanssa,kun koira selkeästi stressaantuu siellä.
      En ainakaan itse ajattelisi koirapuiston käyttöastetta niin,että usean koiran olisi omistajineen lähdettävä puistosta,vain että minä pääsisin omani kanssa sinne.

      Toisaalta,jos olette puistossa jo ja sinne tulee vaan lisää ja lisää uroksia,joista kaikki ovat nartun kimpussa,niin ei sekään oikein ole,että te joudutte lähtemään, kun heidän koiransa ahdistelevat sinun koiraasi tauotta!
      Ihmisten kiellot eivät mene koirille perille niin hyvin kuin koiran kiellot... jos urosten omistajat ovat todella noin peräsuolesta,että eivät kontrolloi koiriensa tekemisiä,niin anna narttusi kieltää.
      Sillä kun hermo paukahtaa ja se kieltää kunnolla,niin voikin mennä hetkeksi viesti perille.

      Varaudu siihen,että jotkut urosten omistajat voivat ruveta nillittämään,mutta ne suut on kuitenkin äkkiä tukittu kommentoimalla että näin siinä kävi, kun et puuttunut koirasi toimintaan ajoissa. Varoituksen sanakin oli jo annettu,ei voinut tulla yllätyksenä...
      Uroksen ego siinä useimmiten kovimman kolauksen saa,kun ahdisteluun hermostunut narttu tekee kunnolla selväksi,että sietoraja ylitettiin. Se antaa tilanteen vaatiman palautteen urokselle, nyt riitti,kele!

      Ja julkinen,salonkikelpoinen mielipiteeni tämä: vie koirasi pois koirapuistosta,kun se ahdistuu,vaikka urosten omistajat laiminlöisivätkin omia velvollisuuksiaan. Omistajan tulee aina huolehtia tilanteista,jotta koira ei joudu itse toimimaan.

      • yh-mama

        kiitos erittäin paljon viestistäsi : ).ajatuksella luin.olen mielestäni toiminut suht ok tämän tilanteen kanssavaikka tilanteita puistossa on sattunut paljonkin niin koiruus silti joka kerta innokkaana sinne kipittää.
        tulen jatkossakin pitämään huolen että typsyllä johtaja johon voi luottaa joka tilanteessa.
        suuresti hämmästyttää kanssaihmisten hälläväliä tyyli koiran pidossa,ollaan kuin pellossa.
        en ole itsekkään täydellinen koiranomistaja ja toimintatapoja olen joutunut muuttamaan tarpeen mukaan,niistä kenenkään kärsimättä.
        hyvää kevättä kaikille!


    • Mä ja Ärrä

      Itselläni on uros,joka on joitakin leikkaamattomia narttuja kohtaan niin rasittava vonkaaja,että katson ensiksi sanooko narttu sille heti riittävän topakasti. Jos sanoo, koirani saattaa jopa uskoa ja jättää sen rauhaan. Yleensä kuitenkaan ei. Umpiluuta...Olen pitänyt rajana sen,että haen tasan kerran koirani pois nylkyttämästä ja jos (eli kun) on aikeissa jatkaa kiellosta huolimatta, sen puistoilu loppuu siihen.

      En käsitä minäkään,miksi joidenkin koirat saavat tehdä ihan mitä vaan ja rajoja ei vedetä... Ei niiden saisi antaa olla kuin pellossa. Ei täälläkään ole langan päässä täydellinen koiranomistaja,enkä ole koskaan sellaista vielä nähnytkään :) Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä,siellä on tilaa, kun siellä ei ole vielä ketään.

      On äärimmäisen ärsyttävää ja riskialtista,jos ihmiset antavat koiriensa nylkyttää kaikessa rauhassa.
      Selitykseksi voi saada,että tämä on luontaista käytöstä. -Ja sitähän se onkin,mutta siihen kuuluu silti puuttua!

      Olen siis muutaman kerran nähnyt tilanteita,joissa samasta nartusta kiinnostuneet urokset ottavat yhteen,koirat jotka muutoin tulevat keskenään toimeen. Niin ensimmäisinä jotkut urpoista syyttävät nartun omistajaa: sun koiras takia nämä rupes tappelemaan.
      Huh,ei siihen ole voinut sivustaseuraajana todeta muuta kuin että "ei, itseasiassa ne ottivat yhteen,koska te ette ajoissa keskeyttäneet niiden toimintaa!"

      Puistoiluseuran valitseminen tarkkaan on mielestäni aina hyvä juttu :)

      Toivon hyviä ja nylkkyvapaita puistoiluhetkiä sinulle&koirallesi !

    • yh-mama

      hei taas!näinhän se on että kyllä se ihmisen ajattelemattomuus näkyy koirasta.omistajan tehtävä on saada homma toimimaan fiksusti.
      meitin oma tyttö on varsinainen junttura joissakin asioissa mutta läpi on vain tahkottava kun täällä pallolla muitakin on.
      ei ole puistokammoa tullut meille eikä tule,siitä pidän minä "äiskänä" huolen.luottavaisin mielin on puistoa kohti lujaa kipitetty.
      hyvää sunnuntaita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe