Hamsteri yrittää karata häkistä? :(

epätoivonennn

hei.
minulla on noin 8 kuukautinen roborovski hamsteri (poika). sillä on normaali dunaboksi jossa on "katossa" ritilä. öisin herään siihen, että se yrittää "murtautua" ulos dunasta, se kiipeää siis toiselle tasolle ja yrittää kurotella kohti ritilää kiipeämällä vessansa päälle. aattelin, että ehkä sillä on tekemisen puutetta (?). olen päästänyt sen aidattulle alueelle lattialleni vain pari kertaa, mutta sekin vain siksi kun se on nii vikkelä ja heti yrittää karata, ja jos se karkaisi en mahdollisesti ikinä saisi sitä kiinni :( en haluaisi sen olevan tylsistynyt tms. mitä pitäisi tehdä?

5

1772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noloees1

      sinun pitää opettaa ja osta sille temppurata
      :)

    • hamsterit^^

      Laita häkkiin runsaasti virikkeitä ja juoksuta hamsteria kauan aikaa ja niin usein kun mahdollista. Voit myös piilottaa herkkuja sen häkkiin (:

    • Sedä

      Roboja on kieltämättä vähän vaikea juoksuttaa, ja siksi terraario on sitäkin tärkeämpi. Minkä kokoinen duna on? Itse suosittelen aina mieluummin ainakin tavallista kuin minidunaa, koska sekään ei vie juuri yhtään tilaa, eivät ole kovin kalliita, ja kääpiöhamsutkin elävät luonnossa aika suurilla alueilla. Lisäksi sinne kannattaa laittaa kokoon nähden mahdollisimman paljon erilaisia virikkeitä, ja vaihdella niitä usein, että ne ovat uudelleen sunaan tuleessaan hamsulle jo melkein kuin uusia ja taas paljon jännempiä.

      Lisäksi robot ovat periaatteessa laumaeläimiä, ja hyvä virike on toinen robo. Yhdistämisestä löytyy juttuja ainakin täältä:
      http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?board=7.0

    • epätoivonennn

      kiitos kaikille viesteistä! koitan keksiä jotain virikettä tuolle kaverille. tilasin juuri netistä vähän toimintavapaamman pesän (tikapuita, eri tasoja yms), niin katsotaan jos se tilanne vähän paranisi tästä :)

      minulla taitaa olla se miniduna, opiskelija rahoilla en hirveän kallista isoa halunnut heti ostaa :( ja muuten ostaisinkin toisen robon seuraksi, mutta herra on jo 8 kuukautinen niin ei varmasti tulisi toimeen enää toisen robon kanssa.

    • Anonyymi

      Mulle kävi niin että viritin mun syyrialaiselle häkkiin juttuja kattoon asti ja toi pullero pallero jaksaa melkeen nostaa ton häkin kannen 😭😭 ja oon päästänyt sen tassuttelemaan huoneeseen liian useasti et tyyliin luulee että omistaa tän huoneen jo ku nii kovasti haluu vaa päästä tassuttelemaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe