Hamsteri yrittää karata häkistä? :(

epätoivonennn

hei.
minulla on noin 8 kuukautinen roborovski hamsteri (poika). sillä on normaali dunaboksi jossa on "katossa" ritilä. öisin herään siihen, että se yrittää "murtautua" ulos dunasta, se kiipeää siis toiselle tasolle ja yrittää kurotella kohti ritilää kiipeämällä vessansa päälle. aattelin, että ehkä sillä on tekemisen puutetta (?). olen päästänyt sen aidattulle alueelle lattialleni vain pari kertaa, mutta sekin vain siksi kun se on nii vikkelä ja heti yrittää karata, ja jos se karkaisi en mahdollisesti ikinä saisi sitä kiinni :( en haluaisi sen olevan tylsistynyt tms. mitä pitäisi tehdä?

8

2527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noloees1

sinun pitää opettaa ja osta sille temppurata
      :)

• hamsterit^^

Laita häkkiin runsaasti virikkeitä ja juoksuta hamsteria kauan aikaa ja niin usein kun mahdollista. Voit myös piilottaa herkkuja sen häkkiin (:

• Sedä

Roboja on kieltämättä vähän vaikea juoksuttaa, ja siksi terraario on sitäkin tärkeämpi. Minkä kokoinen duna on? Itse suosittelen aina mieluummin ainakin tavallista kuin minidunaa, koska sekään ei vie juuri yhtään tilaa, eivät ole kovin kalliita, ja kääpiöhamsutkin elävät luonnossa aika suurilla alueilla. Lisäksi sinne kannattaa laittaa kokoon nähden mahdollisimman paljon erilaisia virikkeitä, ja vaihdella niitä usein, että ne ovat uudelleen sunaan tuleessaan hamsulle jo melkein kuin uusia ja taas paljon jännempiä.

Lisäksi robot ovat periaatteessa laumaeläimiä, ja hyvä virike on toinen robo. Yhdistämisestä löytyy juttuja ainakin täältä:
      http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/index.php?board=7.0

• epätoivonennn

kiitos kaikille viesteistä! koitan keksiä jotain virikettä tuolle kaverille. tilasin juuri netistä vähän toimintavapaamman pesän (tikapuita, eri tasoja yms), niin katsotaan jos se tilanne vähän paranisi tästä :)

minulla taitaa olla se miniduna, opiskelija rahoilla en hirveän kallista isoa halunnut heti ostaa :( ja muuten ostaisinkin toisen robon seuraksi, mutta herra on jo 8 kuukautinen niin ei varmasti tulisi toimeen enää toisen robon kanssa.

• Anonyymi

Mulle kävi niin että viritin mun syyrialaiselle häkkiin juttuja kattoon asti ja toi pullero pallero jaksaa melkeen nostaa ton häkin kannen 😭😭 ja oon päästänyt sen tassuttelemaan huoneeseen liian useasti et tyyliin luulee että omistaa tän huoneen jo ku nii kovasti haluu vaa päästä tassuttelemaan

• Anonyymi

Hei minulla on sama juttu! Minulla on talvikko hamsteri joka on noin 2kuukautta. Heräilen välillä yöllä siihen kun yrittää purra rikki niitä rauta kalteri juttuja siinä myös se yrittää kiipeillä mutta se kiipeily ei tule onnistumaan koska se on aika korkea häkki. Myös siinä on sellainen putki joka menee niikuin pois siitä häkistä eli on ulko puolella pelkään että se putkilo tippuu ja hamsterini pääsee karkuun se on siis( poika) hamsteri ja olen kerran myös laittanu aidan lattialle mutta se on vikkelä kaveri niin melkein karkasi kun menen pois kotoa pelkään että se karkaa:(( se koko aika puree sitä rautaa mutta minulla on sama juttu!

• Anonyymi

anna sille pähkinöitä niin se piilottaa ne ja jää vartioimaan ruokavarastoansa

• Anonyymi

Minö itse olen antanu sille kaikkea siemeniä pähkinöitä ja annan yleensäkin joka päivä jos kerkiän niin siitä kaltereitten ulko puolelta siemeniä . mut mennään asiaan niin että annan sille jonnekin yleensä vain laitan niitä. Aina kun olen siivonnut hänen sellaiset oranssin kopin niin sieltä löytyy jotain siemeniä mutta eipä se oikeen vartioi sitä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      82
      4404
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2958
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      26
      2815
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      114
      2557
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2499
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2238
    7. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      101
      2190
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      638
      2068
    9. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      34
      2028
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1995
    Aihe