Pitääkö peukutus kieltää

ilo vai suru

Tällä palstalla tulee usein keskusteluissa esille, että miinuspeukuista loukkaannutaan, plussat kyllä kelpaa.

Onko ehdotuksia peukutuskäytäntöön?

Minun mielestäni peukutus on vain eräänlainen mielipide.

66

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • + - + - + - +

On, jos aletaan aikuisiksi, ja annetaan olla. Jota peukututtaa, niin imeköön.

• niru

Mielipidepalstalla ollaan mieltä, peukutus siis ihan kiva juttu. Täytyy ottaa riski, etteivät kaikki pidä mielipiteestäsi.

• Samapa tuo, kannanotto on peukutuskin.
      Kun kevätaurinko paistaa ja lämmittää, koneella istuminen ei tunnu mielekkäältä.
      Lunta on vielä paljon, ulkotyöt tulevat myöhemmin. Otin pyörän varastosta, ajoinkin pienen lenkin, aika kylmä viima vielä kävi ajaessa.

• Miksi kaikki aina pitää kieltää...

Jos ette välitä, älkää välittäkö.

• noinsenollapitää

Kyllä, kaikki mistä minä en pidä, kiellettäköön ukon sahalla!

• Myötä- / vastakarvaa

Miksi miinus olisi paha? Meikälle se kertoo, että olen oikealla tiellä, eri mieltä. Sillä jos kaikki ovat samaa mieltä, niin kukaan ei ole oikein mitään mieltä.

• mimmimummi*

Peukutus on tekniikka laji.. ei mitään merkitystä.

• Anna tassu ja kieri

Peukuttajat ovat lapsellisia ja samalla selkäänpuukottajia myös. Onhan näitä elävässä elämässä kyllin, miinukset ovat siellä ikäviä heittoja ja plussat imeliä korulauseita, joilla sanoja oikeastaan ilmentää kateuttaan. Ani harvoin kehuminen on aitoa eli että sanoja arvostaa aidosti jonkun tekemisiä tms. Ilkeily ja sanallisten puukkojen heittely me imetään Suomessa jo äidinmaidossa, mutta valitettavasti emme kehumisen taitoa ja toistemme arvostamista.

Jos miinusmerkkinen peukutus toimii kanavana sille,että saa ilmentää kaunaansa sanallisen puukottamisen sijaan, niin sittenhän se on paikallaan. Miinus ei satu, mutta sanat voivat satuttaa. Tietysti peukutus on mielipide ja monasti se kertoo peukuttajasta enemmän kuin kommentti konsanaan.

Olisipa hienoa, jos tämän palstan yli kuusikymppiset harrastaisivat enemmän aitoa kehumista miinustelun sijaan.

Me tämänikäiset ja nuoremmat puhumme Suomessa paljon siitä,että olemme välinpitämättömiä ja kylmiä toisiamme kohtaan. Tälläkin palstalla on puhuttu jopa vihasta toisiamme kohtaan. Onko helpompaa miinustaa kuin plussata, onko helpompaa vihata kuin suvaita? Jos ei ole, kehukaa mieluummin, sitä ei kukaan saa elämässän liikaa, ei ainakaan Suomessa. Vaikka se olisi hieman ylimitoitettua ja kuorrutettua, mitä väliä sillä on itse asiassa? Kaikille se kuitenkin tekee hyvän mielen.

Vanhemmat antavat esimerkin lapsille ja nuoremmille. Mitä välinpitämättömämpiä me olemme toisiamme kohtaan ja inhoamme sitä ja tätä kommentoijaa, koska on vaan niin kivaa laittaa tollekin miinus: ähäkutti, siitäs sait! Annamme vaarallisen toimintamallin nuoremmille. Se näkyy jo. Ja me ihmettelemme, miksi päättäjät eivät tee mitään vanhusten hyväksi. Miksi pitäisi, kun itsekään emme arvosta toisiamme?

Nyt voi sitten miinustaa, kun kuitenkin Suomessa ollaan ja ettei totuus unohtuisi, Voisiko vanha koira silti oppia uusia temppuja? Vaikka siksi, ettei sille vanhana pantaisi kuonokoppaa ja kahletta jalkoihin?

• mielipiteet esiin ro

"Peukuttajat ovat lapsellisia ja samalla selkäänpuukottajia myös." väittää nimimerkki Anna tassu ja kieri.

Haluaisin tarkempaa selitystä, miten peukuttaja on lapsellinen tai selkäänpuukottaja. Tämähän on keskustelupalsta ja jos koet kaikki, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä selkäänpuukotajaksi olet väärällä palstalla. Sinun pitää etsiä seuraa, joka on täsmälleen samaa mieltä kuin sinä tai ainakin väittää niin ja jos on eri mieltä pitää sen omana tietonaan.

Hyvä ja aito keskustelu syntyy vain aidoista mielipiteiden vaihdosta ja eri kantojen pohtimisesta. Kaikissa asioissa ei ole oikeaa ja väärää on vain eri mielipiteitä.

• Anna tassua ja kieri
        mielipiteet esiin ro kirjoitti:

"Peukuttajat ovat lapsellisia ja samalla selkäänpuukottajia myös." väittää nimimerkki Anna tassu ja kieri.

Haluaisin tarkempaa selitystä, miten peukuttaja on lapsellinen tai selkäänpuukottaja. Tämähän on keskustelupalsta ja jos koet kaikki, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä selkäänpuukotajaksi olet väärällä palstalla. Sinun pitää etsiä seuraa, joka on täsmälleen samaa mieltä kuin sinä tai ainakin väittää niin ja jos on eri mieltä pitää sen omana tietonaan.

Hyvä ja aito keskustelu syntyy vain aidoista mielipiteiden vaihdosta ja eri kantojen pohtimisesta. Kaikissa asioissa ei ole oikeaa ja väärää on vain eri mielipiteitä.

Keskustelupalsta tämä on tosiaan ja olet siis oman oletuksesi valossa antamassa minulle kenkää: koska olen mielestäsi sitä tai tätä. Miksi en saisi muuten olla tätä mieltä? Mistä vetäisit sen johtopäätöksen,että muka minun mielestäni kaikkien pitää olla samaa mieltä kanssani, sellaista en ole sanonut.

Älä hyvä ihminen ole ikinä samaa mieltä kanssani, sillä silloin olet perässähiihtäjä, makeilija, joita inhoan erityisesti.

Niin, peukuttelu ilman perustelua on lapsellista siksi,että yli kuusikymppinen osaa sanallisestikin kertoa, miksi pitää tai ei pidä ja myös perustella mielipiteensä, kun kerran keskustelupalstalle on vaivautunut. Se on aikuisen tapa toimia. Siihen meidät on kasvatettu eli käyttämään aivoja ja sitä sopii odottaa jo yli kuusikymmenvuotiaalta. Mitä varten tätä nyt ei saa sanoa? Keskustelupalstalla? Perustelematon miinusten antaminen on saman tapaista kuin selän takana juoruaminen, sen tietää,mutta syytä ei tiedä.

Peukuttelu tässä ikäluokassa on hiekkalaatikkotoimintaa, varsinkin, kun perustelematta ja miinuksilla toimitaan. Aikuinen osaa perustella mielipiteensä, lapsi ei. Siinä on ero. Eikä tarvitse olla tässäkään samaa mieltä. Nykylapset, joita ei ole välttämättä koulittu niin kilteiksi kuin meikäöäisiä, osaavat tosin aika näpsästi perustella. Miksei sitten yli kuusikymmenvuotias?

Onpas hirveää,että mielipiteensä sanominen tarkoittaa jokusen mielestä sitä,että pitää sitten sen sanojan kanssa olla just samaa mieltä. Onko sinulla ollut kova kotikasvatus?

No niin, ystävä hyvä, en ole kanssasi samaa mieltä, mutta en rupea lykkäämään miinusta kommenttiisi, sillä se olisi mitäpä muuta kuin lapsellista typeryyden lisäksi. Olen mieluummin lapsellinen mukavammalla tavalla ja kiitän sinua mielipiteestäsi. Niihin meillä kaikilla on oikeus omalla tavallamme.

Siinä olet oikeassa,että " aito keskustelu syntyy vain aidosta mielipiteiden vaihdosta ja eri kantojen pohtimisesta". Tuota noin, tässä sinun tekstissä ja siinä, mitä kirjoitat eli tavassasi toimia, on valtava ristiriita. Mitenkäs minun mielipiteeni ei ole aito ja siinähän on eri kanta kuin sinulla, mutta torppaat sen. Kuten sanot, "kaikissa asioissa ei ole oikeaa ja väärää, on vain eri mielipiteitä". Miksi juuri sinä et sitä sallikaan? Oliko tuo sinunn kommenttisi eri kantojen pohtimisesta sitä, että tapasi on osoittaa ovea? Mitenkäs sitten keskustelua jatketaan? Mutta kuinka vaan, jatka pohtimista, olet sen tarpeessa. Minä annan tassua, mutta kierimään en enää pysty.

• olipas kuuluminen
        Anna tassua ja kieri kirjoitti:

Keskustelupalsta tämä on tosiaan ja olet siis oman oletuksesi valossa antamassa minulle kenkää: koska olen mielestäsi sitä tai tätä. Miksi en saisi muuten olla tätä mieltä? Mistä vetäisit sen johtopäätöksen,että muka minun mielestäni kaikkien pitää olla samaa mieltä kanssani, sellaista en ole sanonut.

Älä hyvä ihminen ole ikinä samaa mieltä kanssani, sillä silloin olet perässähiihtäjä, makeilija, joita inhoan erityisesti.

Niin, peukuttelu ilman perustelua on lapsellista siksi,että yli kuusikymppinen osaa sanallisestikin kertoa, miksi pitää tai ei pidä ja myös perustella mielipiteensä, kun kerran keskustelupalstalle on vaivautunut. Se on aikuisen tapa toimia. Siihen meidät on kasvatettu eli käyttämään aivoja ja sitä sopii odottaa jo yli kuusikymmenvuotiaalta. Mitä varten tätä nyt ei saa sanoa? Keskustelupalstalla? Perustelematon miinusten antaminen on saman tapaista kuin selän takana juoruaminen, sen tietää,mutta syytä ei tiedä.

Peukuttelu tässä ikäluokassa on hiekkalaatikkotoimintaa, varsinkin, kun perustelematta ja miinuksilla toimitaan. Aikuinen osaa perustella mielipiteensä, lapsi ei. Siinä on ero. Eikä tarvitse olla tässäkään samaa mieltä. Nykylapset, joita ei ole välttämättä koulittu niin kilteiksi kuin meikäöäisiä, osaavat tosin aika näpsästi perustella. Miksei sitten yli kuusikymmenvuotias?

Onpas hirveää,että mielipiteensä sanominen tarkoittaa jokusen mielestä sitä,että pitää sitten sen sanojan kanssa olla just samaa mieltä. Onko sinulla ollut kova kotikasvatus?

No niin, ystävä hyvä, en ole kanssasi samaa mieltä, mutta en rupea lykkäämään miinusta kommenttiisi, sillä se olisi mitäpä muuta kuin lapsellista typeryyden lisäksi. Olen mieluummin lapsellinen mukavammalla tavalla ja kiitän sinua mielipiteestäsi. Niihin meillä kaikilla on oikeus omalla tavallamme.

Siinä olet oikeassa,että " aito keskustelu syntyy vain aidosta mielipiteiden vaihdosta ja eri kantojen pohtimisesta". Tuota noin, tässä sinun tekstissä ja siinä, mitä kirjoitat eli tavassasi toimia, on valtava ristiriita. Mitenkäs minun mielipiteeni ei ole aito ja siinähän on eri kanta kuin sinulla, mutta torppaat sen. Kuten sanot, "kaikissa asioissa ei ole oikeaa ja väärää, on vain eri mielipiteitä". Miksi juuri sinä et sitä sallikaan? Oliko tuo sinunn kommenttisi eri kantojen pohtimisesta sitä, että tapasi on osoittaa ovea? Mitenkäs sitten keskustelua jatketaan? Mutta kuinka vaan, jatka pohtimista, olet sen tarpeessa. Minä annan tassua, mutta kierimään en enää pysty.

Mikä romaanikilpailu on menossa, tuollaisen mielipiteen olisi saanut ilmoille muutamalla lauseella. Turhaa jaaritusta jota harva viitsii lukea.
        Napakampia ja lyhempiä viestejä, te tärkeilevät !

• kammettuvirta
        olipas kuuluminen kirjoitti:

Mikä romaanikilpailu on menossa, tuollaisen mielipiteen olisi saanut ilmoille muutamalla lauseella. Turhaa jaaritusta jota harva viitsii lukea.

Älkäätten suuttuko, mutta hetken mietin, mikä on napakampi.

• +++
        kammettuvirta kirjoitti:

Onpa täällä huumorintajutonta populaa, kun tuohonkin oli jo miinus lykätty. Otinpa pois.

• lomanikki

Jha, korpikirjailija lomanikillään taas hommaa häärää, anna olla jo ihminen, mene ja elä sitä elämää josta niin paljon kehut, anna palstan olla

• -veivi tallella-
        kammettuvirta kirjoitti:

Jokin veivi visssin.

• olipas kuuluminen kirjoitti:

Kuka olikaan se usein siteerattu kirjailija, joka mainitsi kirjeensä alussa: "Koska minulla ei ole aikaa kirjoittaa lyhyttä kirjettä, kirjoitan pitkän"?

Miksei täälläkin saisi kirjoitella ajatuksiaan ja lähettää teksti palstalle vaikkei olisi aikaa, tahtoa tai osaamista tekstin tiivistämiseen ja jäsentelyyn. Samalla tavoin vapaat keskustelutkin kulkevat, joku ilmaisee asiansa tiiviillä lauseella ja joku toinen kiertelee, kaartelee ja joskus unohtaa itsekin, mitä aikoi sanoa.
        Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja rikastutaan yhdessä. ;)

• kammettuvirta kirjoitti:

Napakampi voi olla substantiivina (kuvaannollisen tai oikean) navan kohdalla oleva veivattava kampi tai adjektiivina jäsennelty, tiivis, kiinteä, jämäkkä tms. - Luulisin ;)

• pi-ne
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Napakampi voi olla substantiivina (kuvaannollisen tai oikean) navan kohdalla oleva veivattava kampi tai adjektiivina jäsennelty, tiivis, kiinteä, jämäkkä tms. - Luulisin ;)

Jos olisi keskivartalolihavuutta, voisi olla hyvä, jos napaan voisi asentaa napakammen, ja kammeta liika ihra irti.
        Siis voisi itse suorittaa rasvaimun.
        Tiedä sitten, saisikö siitä napatyrän?

• aleksandrovits

Yhdentekevää on peukun suunta. Peukkuhan - suunnasta huolimatta - on osoitus mielenkiinnosta kyseiseen tekstiin.

Ikävintä onkin peukkujen edellä pelkkä nolla..

• -että sellaista-

Voi surkia paikka..

Ihan se ja sama onko peukkuja ylös, tai alas, oikealle tai vasemmalle. Tarkoitushan on saanut mielipiteensä sanotuksi.

• demeter1

Minusta peukutus ei ole mielipide vaan kannanotto ja usein se ottaa kantaa kirjoittajaan enemmän kuin viestin sisältöön. Näin ainakin paljon kirjoittavien, rekattujen kohdalla. Siksi en peukutuksesta - tai sanotaan miinustamisesta -
      oikein pidä.

Toinen kirjoittaja totesi: "Miinus ei satu, mutta sanat voivat satuttaa". Miinus ei satu, mutta turhauttaa - vähän kuin joku sylkisi päälle ja jatkaisi matkaansa.
      Riippuu tietysti siitä, miten tosissaan täällä kirjoittaa. Jos ottaa keveän roolin ja heittelee provoja, mikään ei tietenkään satu.

• Anna tassua ja kieri

Mutta haluaako kukaan oikeasti olla teflonseniori? Silloin ei satu eikä ota eteen myöskään hyvät jutut. Ei ole iloa, jos ei suruakaan, eikä siten myöskään elämää. Sekö on toiveminä ja siihenkö vanhanakin pitäisi kasvaa tai oikeastaan alentua. Sehän on ihmisyyden alasajoa. No, paljonpa siitä sivistyksestä sitten oli hyötyä.

Minusta on surkeaa, että meidän tällä vuosisadalla pitää turvautua tällaisiin naiiveihin tapoihin. Facebookin yms. kaltaiset tykkäämiset ovat keinotekoisia, harvemmin aitoja ja - kuten eräs kirjoittaja sanoi - tarkoitetut joukkosieluille. Mennään, kun muutkin menevät. Suuri osa somea näine tykkäämisineen on rakennettu nuorisolle, siis PALJON nuoremmille, elämäänsä ja itsesään etsiville, jolloin on tärkeää oman ikäluokan tuki. Oli se aitoa tai ei, hetken tunnelmissa, huomenna voidaan jo olla muuta mieltä. Jos kaveri tykkää, niin pitää minunkin...

Siltä pohjalta tykkäämiset ja peukuttelut jotenkin ymmärrän, mutta en vanhojen ihmisten kohdalla. Meidän ei tarvitse apinoida sitä, mikä on muotia nuorison piirissä ja eri ikäluokassa. Osaavatko suomalaiset ajatella omilla aivoillaan vai olemmeko me suurimmaksi osaksi vielä yli kuusikymppisinäkin laumasieluja, lampaita, joita ohjaillaan milloin mistäkin taholta? Että kun ikuisnikki Rale X sanoo,että hän juo viisi litraa piimää päivittäin, niin eikun plussa perään ja piimää hankkimaan. Vaikka ohjailtaisiin, ei siihen ole pakko suostua.

Miinuspeukuttelut voisi poistaa varsin hyvin näiltä vanhojen kääkkien foorumeilta, mutta pitää ne plussapeukuttelut. Niin jäisivät selkäänpuukottaja-miinustelijat nuolemaan ainakin näppejään. En kannata teflonkuoren luomista kenellekään.

• bessie*

Mutta haluaako kukaan oikeasti olla teflonseniori? Silloin ei satu eikä ota eteen myöskään hyvät jutut. Ei ole iloa, jos ei suruakaan, eikä siten myöskään elämää. Sekö on toiveminä ja siihenkö vanhanakin pitäisi kasvaa tai oikeastaan alentua. Sehän on ihmisyyden alasajoa. No, paljonpa siitä sivistyksestä sitten oli hyötyä.

Minusta on surkeaa, että meidän tällä vuosisadalla pitää turvautua tällaisiin naiiveihin tapoihin. Facebookin yms. kaltaiset tykkäämiset ovat keinotekoisia, harvemmin aitoja ja - kuten eräs kirjoittaja sanoi - tarkoitetut joukkosieluille. Mennään, kun muutkin menevät. Suuri osa somea näine tykkäämisineen on rakennettu nuorisolle, siis PALJON nuoremmille, elämäänsä ja itsesään etsiville, jolloin on tärkeää oman ikäluokan tuki. Oli se aitoa tai ei, hetken tunnelmissa, huomenna voidaan jo olla muuta mieltä. Jos kaveri tykkää, niin pitää minunkin...

Siltä pohjalta tykkäämiset ja peukuttelut jotenkin ymmärrän, mutta en vanhojen ihmisten kohdalla. Meidän ei tarvitse apinoida sitä, mikä on muotia nuorison piirissä ja eri ikäluokassa. Osaavatko suomalaiset ajatella omilla aivoillaan vai olemmeko me suurimmaksi osaksi vielä yli kuusikymppisinäkin laumasieluja, lampaita, joita ohjaillaan milloin mistäkin taholta? Että kun ikuisnikki Rale X sanoo,että hän juo viisi litraa piimää päivittäin, niin eikun plussa perään ja piimää hankkimaan. Vaikka ohjailtaisiin, ei siihen ole pakko suostua.

Miinuspeukuttelut voisi poistaa varsin hyvin näiltä vanhojen kääkkien foorumeilta, mutta pitää ne plussapeukuttelut. Niin jäisivät selkäänpuukottaja-miinustelijat nuolemaan ainakin näppejään. En kannata teflonkuoren luomista kenellekään.

Mahdollisuus antaa plussia tai miinuksia keskustelupalstalla on minustakin melko tarpeeton, mutta kun se nyt on niin voisivathan ne, jotka kokevat että sitä käytetään "väärin" vastavetona käyttää itse sitä "oikein", "Anna tassu ja kieri"?

Mielestäni Fb ja tavallinen? keskustelupalsta ovat ihan eri asioita ja itseasiassa ajattelen mahdollisuuden antaa plus tai miinuspisteitä sopivan keskustelupalstalle yhtä hyvin kuin muuallekin, ellei jopa paremmin.

Näyttää tosin siltä, että sitä täällä käytetään enemmän kiusaamiseen kuin kannan ottona viestien sisältöön. Kaikkihan me varmaan ymmärrämme, että se ei kerro koko totuutta, tuskin me kaikki olemme kiusaajia. Tässä mielessä en siis oikein ymmärrä, että noi reippaasti yleistät ja miten ihmeessä tämä ikään liittyy?

Teflonkuori on yksi ilmaisu? Tarkoitatko sillä samaa kuin ihan tavallinen sietokyky?

• 1943

Todettu on, miinus = en pidä Sinusta. Toisella melkein samanlainen ajatus, ja plussia riittää. Jos on eri mieltä, voi kertoa oman mielipiteensä. Ei mielipiteille voi antaa arvosanoja.

• vain vain
        1943 kirjoitti:

Todettu on, miinus = en pidä Sinusta. Toisella melkein samanlainen ajatus, ja plussia riittää. Jos on eri mieltä, voi kertoa oman mielipiteensä. Ei mielipiteille voi antaa arvosanoja.

tuo on sinun oms tulkintasi, vain

• 1943
        vain vain kirjoitti:

Ja ihan yhtä hyvä tulkinta kuin sinunkin, ei huonompi, ei parempi.

• no huh
        1943 kirjoitti:

Tietysti mielipiteelle voi antaa miinusta jos kirjoittaja kirjoitta jotain todella typrää eikä itse ole samaa mieltä.
        Mikä teitä vaivaa kun pyritte tekemään erimielisyydestä ongelman.
        Peukutus tarkoittaa nimenomaan sitä, ettei ole kirjoittajan kanssa samaa mieltä, ei suinkaan että on jotiain ko henkilöä vastaan
        Aika moni puskakin saa miinuksia-Ei se ole mikään itsetuntokysymys, mutta ehkä se onkin niille jotka kirjoittavat täällä päivästä toiseen ja kokevat epäluottamuslauseen mielipiteelleen henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi.

• Anna tassua ja kieri kirjoitti:

Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi ja sen ilmaisemiseen. Minä voin halutessani ilmaista peukuttamalla olenko samaa vai eri mieltä. Se on nopein ja helpoin tapa ottaa kantaa.

Minua kummastuttaa ja hämmästyttää kuinka usein täälläkin kerrotaan, miten t o i s t e n pitäisi tehdä tai miten väärässä toiset ovat.

Facebook-kuviot ovat varmaan jokaisella omanlaisensa, työtä, leikkiä, yksityistä yhteydenpitoa erikokoisten ja erilaisten, yhteisöllisten, yksityisten tai julkisten verkostojen kanssa tms. Joku pitää yhteyttä perheen kanssa ja jollain on kymmeniä tuhansia "kavereita". Joku on ollut jo kauan passivoitunut vanhus ja joku elää elämänsä loppuun asti aktiivisena, kiinnostuneena ja monenlaiseen toimintaan osallistuen. - Ja prrrrrrrr, miksi kummassa joku kirjoittaja yrittää kieltää tai käskeä meitä muita. ;) Onneksi me voimme vielä tehdä ihan itse omat valintamme.

• näky näky ville
        vain vain kirjoitti:

Ja sinä et itse osallistu keskusteluun ollenkaan!

Kenen tulkintoja sinä yrität esittää?
        Lauot itsestäänselvyyksiä, että saisit omaakin tekstiä näkyville.

• p-Nelli

Peukuttelu on joukkosieluille.
      Usein huomaa, että täysin neutraali faktakin saa miinuksia, monikossa, kun joku on keksinyt siihen sormenjälkensä painaa.
      Ja, sehän on kauan sitten keksitty, että nikki saa etumerkkejä, jompia kumpia, nimen mukaan.
      Meistähän ei ole sen kieltäjäksi.

• mielipiteet esiin ro

Huolimatta erilaisista mielipiteistä käytän edelleenkin mielipiteeni ilmaisemiseen sekä sanoja että peukkuja. Mistä on peräisin käsitys, että pekkuja käytetään kiusaamiseen? Kukaan ei voi tietää mitään tuntemattomasta kirjoittelijasta. Edes sitä ei voi tietää onko mielipide aito vai haluaako vain saada keskustelua, ärtymystä tms aikaan.

Esimerkkinä miinuksista/plussista voin raottaa sen verran, että miinusta tulee, jos joku menee henkilökohtaisuuksiin, asioistahan täällä pitäisi keskustella.

• nimim.kokemustaomaav
        mielipiteet esiin ro kirjoitti:

Huolimatta erilaisista mielipiteistä käytän edelleenkin mielipiteeni ilmaisemiseen sekä sanoja että peukkuja. Mistä on peräisin käsitys, että pekkuja käytetään kiusaamiseen? Kukaan ei voi tietää mitään tuntemattomasta kirjoittelijasta. Edes sitä ei voi tietää onko mielipide aito vai haluaako vain saada keskustelua, ärtymystä tms aikaan.

Esimerkkinä miinuksista/plussista voin raottaa sen verran, että miinusta tulee, jos joku menee henkilökohtaisuuksiin, asioistahan täällä pitäisi keskustella.

Jos plussia haluaa, varmimmin niitä saa aina vaihtuvalla nimimerkillä.
        Joku lukee joltakin nimelliseltä joskus jonkun poikkipuolisen viestin, ja lahjoittaa siitä edes jatkuvasti miinuksia. Ei kaikkien tapa ole mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan sanomaltaan heikkojen, kun muu loppuu, mennään ampumaan ritsalla navan alta ja alle.

• O - O
        nimim.kokemustaomaav kirjoitti:

Jos plussia haluaa, varmimmin niitä saa aina vaihtuvalla nimimerkillä.
        Joku lukee joltakin nimelliseltä joskus jonkun poikkipuolisen viestin, ja lahjoittaa siitä edes jatkuvasti miinuksia. Ei kaikkien tapa ole mennä henkilökohtaisuuksiin, vaan sanomaltaan heikkojen, kun muu loppuu, mennään ampumaan ritsalla navan alta ja alle.

Ja kuka ihmeessä kirjoittelisi plussien tai miinusten toivossa?
        Jos haluan keskustella jostain asiasta, koen keskustelun sitä arvokkaammaksi, mitä enemmän erilaisia näkemyksiä tai näkökulmia nousee esille. Olen saanut välillä ihan uutta tietoa tälläkin palstalla. Joskus riemastun, kun huomaan olleeni väärässä, ja opin uutta jonkun viisaamman ansiosta.

• lapsiako olette

Ulkopuolisena lukjana,
      huvittuneena seuraan tätä peukutusta. Yhdessä ketjussa ,
      palstan vakikirjoittajalle on vastattu tosi törkeästi ja tämän törkeys on saanut monta plussaa.

Ikävintä asiasssa on se, että palstan ns. luotsikin sen hyväksyy.

• --------

Mitä luotsi voi sille? Ei todellakaan yhtään mitään. Lapsellista

• lapsiako olette
        -------- kirjoitti:

Mitä luotsi voi sille? Ei todellakaan yhtään mitään. Lapsellista

Käsittääksen hän voi poistaa nikkiin kohdistetun herjan?

Eikö se ole hönen tehtävänsä?

• --------
        lapsiako olette kirjoitti:

Käsittääksen hän voi poistaa nikkiin kohdistetun herjan?

Eikö se ole hönen tehtävänsä?

Sanat, ei peukkuja, kai. Eihän peukuttaja sanoja päästele ääneen, aina ainakaan.
        On täältä nähdäkseni joskus poistettu peukaloitakin, jos en houraa. Josko siihen kykenee ylläpito?

• lapsiako olette
        -------- kirjoitti:

Sanat, ei peukkuja, kai. Eihän peukuttaja sanoja päästele ääneen, aina ainakaan.
        On täältä nähdäkseni joskus poistettu peukaloitakin, jos en houraa. Josko siihen kykenee ylläpito?

Oletko nyt yksinkertainen?
        Eikös ne peukut kähde vittumaisen herjan mukana?

• ei niin vakavaaaa
        -------- kirjoitti:

Miinuspeukku hoituu plussalla ja p'invastoin. Ei peukuissa ole poistettavaa se ilmaisee vain samaa tai eri mielt' olemisen kirjoittajan kanssa.

• lapsellista täällä
        ei niin vakavaaaa kirjoitti:

Miinuspeukku hoituu plussalla ja p'invastoin. Ei peukuissa ole poistettavaa se ilmaisee vain samaa tai eri mielt' olemisen kirjoittajan kanssa.

Näillä palstoilla liikku porukkaa jotka laittavat satoja miinus peukkuja jollekin.

• Huo-mattu on
        lapsellista täällä kirjoitti:

Näillä palstoilla liikku porukkaa jotka laittavat satoja miinus peukkuja jollekin.

Näin on

• outoa vai mitä
        lapsellista täällä kirjoitti:

Nimimerkki lapsellista täällä kerro miksi sinun 1 on eri paikassa kuin muilla nuo miinukset/plussat?

• ++??
        outoa vai mitä kirjoitti:

Nimimerkki lapsellista täällä kerro miksi sinun 1 on eri paikassa kuin muilla nuo miinukset/plussat?

Minulla on kyllä kaikkien samalla linjalla, vai mitä tarkoitat.

• hgyttrf

@lapsiako olette

ja missäs mahtaa olla tämä herja jota ei ole poistettu?

• O - O

Hei, perusoletus on, että kaikki kirjoittajat täällä ovat aikuisia ja vastaavat itse omista kirjoituksistaan. Tyhmyys tiivistyy joukossa, pätee joskin myös varttuneiden kesken. ;)

• mielipiteet esiin ro

Jokaisella on omat mielipiteensä, jos muut eivät ole samaa mieltä ei se ole henkilökohtainen loukkaus. Seisokaa sanojenne takana kun Suomessa vielä saa olla mieltä. On maita, joissa on vain virallinen mielipide, onneksi ei koto-Suomessa.

• Pirre*

Mie en noteeraa niitä miksikään, siinähän peukuttavat..:)

• Rimmir tänään

Ei, peukutus on hyvä . Jos tulee -peukutuksia omaan mielipiteeseen niin saa ajattelemisen aihetta miksi kanssaihmiset ovat julkituomiesestani erimieltä ja jos merkkiä niin sehän on aloitukseen tai johonkin vastaukseen kannanottoa joko huumorimielessä (vastaus tai aloitus hauska) tai että vastaaja on antanut hyvän kannanoton aloitukseen(onko suomeksi kannanotto? )

• siispäkysynkin:))

Kerropa, minkä viisauden perusteella tämä viestini ansaitsee miinuspeukun!

"Netistä löytyy mielenkiintoinen tutkimusartikkeli asiasta.

TOLKKISAILYKKEIDEN RASKASMETALLITUTKIMUS 1993"

Isot kirjaimet eivät ole minun keksintöäni.

• Rimmir tänään
        siispäkysynkin:)) kirjoitti:

Kerropa, minkä viisauden perusteella tämä viestini ansaitsee miinuspeukun!

"Netistä löytyy mielenkiintoinen tutkimusartikkeli asiasta.

TOLKKISAILYKKEIDEN RASKASMETALLITUTKIMUS 1993"

Isot kirjaimet eivät ole minun keksintöäni.

No kysyppä vain,, en tiedä mikä viisaus miinustelijalle lienee ollut mielessä. en ole avannut tutkimusartikkelia.
        Itse mielessäni olen ajatellut tuota tölkkisäilyttelyn vaarallisuutta. Siis monet ihmisethän potevat raudan tai zinkin puudeta. cospa se on joskus hyvä juoda ne tölkkihedelmä-vihannesliemet naamaansa siltään ja heti kerralla:) Tuskin se tunnin vertaa elämääsi lyhentää. ja aika monta tuntia me sentään elämme.
        Vaarallisinta lie se tapa miten purkit hävitetään käytön jälkeen.

• tein aforismin

Miinustelu on merkki puutteellisesta seksielämästä.

• kerron näin

Aika köyhä ajatus kertonee enemmän saajasta kuin antajasta

• miinuksen

Kummalla, se joka anttaa vai se joka saa

• tein aforismin

"Antaessaan saa"

• hymähtelijä

Herkässä on ihmisen itsetunto jos loukkaantuu siitä miten joku ilmaisee mielipiteensä saati kateutensa.
      Mutta toinen kysymys on, ettekö kestä kritiikkiä.

Ihminen jolla on terve itsetunto viittaa kinttaalla koko systeemille.
      Ihminen joka on palstasta riippuvainen ja elää täällä 24/7 ottaa itseensä jollei saa "kehuja"
      Lets face it, suurin osa teistä elää elämäänsä täällä ja tekee kärpäsestä härkäsen.
      Ihminen joka ei välitä, ei myöskään valita, hymähtelee vain

• tein aforismin

Ottaakohan nyt yleensä kukaan niitä tosissaan. Paljonhan puhutaan, jopa huumorilla.
        Toisaalta, kannattaako mitään kirjoittaakaan, jos kaikki on vain turhanpäiväistä?

Teistä, kylätie on hiljainen, niin hiljainen..........tyttyryttyy

• lapsellista..

Näytän keskisormea kaikille jotka jauhaa tätä samaa peukutusta.

Mitä välii,haittaaks se..??

• ;)))

Yxi merkki lisää, voisi olla hirnahdusmerkki.

• pi-ne
        ;))) kirjoitti:

Yxi merkki lisää, voisi olla hirnahdusmerkki.

Samaa mieltä, keskisormeakin kannattaisi kokeilla?

* ihahhaa, ihahhaa, hepo hirnahtaa*

• hurr rraa raaa a

Yllä on tosi aikuinen kommentti.h

• hilema

Mieluitenhan noita peukkuja antaisi maukana oleville ulkonäön perusteella. Valitettavasi ne eivät vain esiinny täällä, joitakin harvoja lukuun ottamatta, valokuvissa.

• -epäillään-

Tuskinpa olevat omalla kuvallaankaan.

• onko oikein

Saako peukuttamisesta palkita. esim. peukuttajien kesken arvotaan palkinto?

• sunruususihih

Toki, voi lähettää virtuaaliruusupuskan haluamaansa osoitteeseen.

• ylösalasylösalas

Sitä minäkin olen ihmetellyt. Kävijöitä on muutama, silti miinuksia jopa 30-40 muutamassa minuutissa.
      Nyt olen käynyt harvoin, joten entiedä onko vielä samanlaista.

• Korppis*

Missään nimessä ei peukutusta saa kieltää. Sehän kertoo, että viesti on mennyt perille. Mistä muusta voisimme tietää onko meidän viestejä luettu. Hyvä systeemi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe