Riippumatossa nukkuminen?

a stranger around

Nukkuuko kukaan täällä riippumatossa öitänsä? Vai olenko ainut "hullu"? :)

Itselläni oli pitkän aikaa mielessä, että olisi mukava koettaa, koska olin lukenut tutkimuksia, että riippumaton keinunta auttaisi nukkumaan/nukahtamaan/parantaa unenlaatua.

Lopulta päädyin ostamaan mahdollisimman suuren (leveän) riippumaton ja sille telineen, ja olen ollut kyllä tyytyväinen hankintaani. Pienen totuttelun jälkeen nukkuminen on ollut ihanaa, ja pelkkä riippumaton näkeminenkin aiheuttaa tunteen, että haluaa loikoilemaan. :) Se keinuva tunne on kyllä todella mukava :)

Itselläni oli myös ajatuksena, että saattaisi auttaa satunnaisiin reflux-oireiluihin, koska pää olisi vatsaa ylempänä. Mielestäni auttanut.

Parasta olisi varmaan kiinnittää riippumatto seinistä tai katosta, jotta pystyisi makaamaan tarpeeksi poikittain, mutta teline on toiminut itselläni kuitenkin myös ihan hyvin. Vaikkakin en voi siinä maata kovin poikittain, mutta vältän kuitenkin "banaani" asennon melko hyvin.

http://www.treklightgear.com/treklife/hammock-brainwashed/

Tämä sivusto oli viimeinen kannustin, että rohkenin koettaa :)

4

2217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä tuossa nyt

Minä nukun käytännön syistä, koska yövyn ulkona. Hyvä on ollut mm. selän kannalta, ei kipeydy. Jos sinulla on oma asunto, niin mikä estää kiinnittämästä sellaista vaikka kattoon, ainakaan jos kyse on okt:sta? Ei tuo retkiriippari minusta kuitenkaan juuri keinu, tai pitää ainakin odottaa tuulista päivää. Pitäisi hankkia jokin köysi, josta vetää, tai jotain.

• japri1

jos haluat kätevän mukana kulkevan riippumaton,niin käy osoitteessa
      www.jargonet.net. Pakattuna voi käyttää vaikka tyynynä matkalla

• mukamas

Minulla on tukeva, cocoon-mallinen DD hammock retkeilyriippumatto jossa nukun parvekkeella. Siinä on kaksikerroksinen pohja joten sujautan väliin ilmapatjan, joka eristää tehokkaasti ja selkä ei viilene edes viimalla. Ulkona on ihana nukkua ja itsellä on selkävaivoja mutta riippumatossa nukkuminen ei ole mitenkään pahentanut niitä, sanoisin päinvastoin! :)

• homepatjat

Joskus retkeillessä olen nukkunut, mutta siinä olisi pitänyt olla eristys selän alla, retkipatja ei tuossa systeemissä kestänyt paikoillaan. Nykyiseen kämppään muuttaessa harkitsin taas riippumaton hankkimista ja siinä nukkumista. Tottumiskysymyshän se olisi. Paljon hikoilevalla sijauspatja menee nopeasti huonoksi. Sijauspatjatkin ovat kalliita. Eli taas mietin riippumattoa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe