muutto pois kotoa mutta postit sinne????

neuvoja kiitos 1

Eli tyttö ns.siirtää kirjat isänsä luo vaikka asuisikin kanssani niin kuinka tuon postin kanssa kannatta toimia että ne tulisivat vanhaan osoitteeseen. En saa muuten asumistukea koska tyttö on täysikäinen ja sillä tuloja. Ja olen elämäni ekan kerran käynyt sossusssa ja se sai minut tähän väärintekoon kun katsoin että siellä olin minä ja 99.9% tummaihoisia jotka näpyttelivät uusinpiin kännykkämalleihin ja puhuivat pitkiä puheluita.Mua alkoi niin potuttaa että kyllä niille jaetaan mutta me jotka teemme töitä ja yritämme elää emme saa mitään apuja.Ja tsiisus sitä lasten määrää.

8

1277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hetkinen...

Tuotanoin... ei sitten käynyt mielessä sellainen seikka, että täysi-ikäinen tytär, (jolla on vieläpä niin paljon tuloja, ettei teidän ruokakunta saa asumistukea) maksaisi osan vuokrasta, kuten muutkin AIKUISET ihmiset?

• neuvoja kiitos1

ei käynyt koska haluan osan siitä mitä noi jallajallatkin saa,,niille kyllä jaetaan kaikki....ja senkun vaan lisääntyvät.

• Pari pikkuseikkaa

No ehkäpä naaman mustaaminen kenkälankilla vois auttaa, sitten vähän hoonosoome ja jostain joku vieraan maan passi... Valitettava tosiasia on se, ettei sieltä tavallinen suomalainen tule ikimaailmassa saamaan samoja etuisuuksia, kuin mitä maahanmuuttajalle jaellaan, jopa ilman että osaavat pyytää!

Tuo toisessa vastauksessa mainittu rinnakkaisosoite on ihan jees ratkaisu, mut kannattaa silti muistaa se, että sossu saattaa kieltäytyä toimeentulotuen maksusta ihan jo pelkästään siksi, että "tytär majailee pimeästi ruokakunnassasi.."

Kannattaa myös muistaa, että kun tyttären osoite ei ole enää virallisesti siinä asunnossasi, sulle luokitellaan YHDEN aikuisen henkilön menot, myös asumismenot ja sut voidaan pakottaa muuttamaan pienempään halvempaan asuntoon, tai vähintäänkin vuokramenoista huomioidaan vain yhden henkilön normimenoihin kuuluva osa ja loput maksat sitten "omasta pussista"...

• MUUTTOILMOITUS
    • neuvoja kiitos 1

Kiitos sinulle Pari pikkuseikkaa,! olen niin kyllästynyt juuri siihen että kun niin sanotusti valkea naama näkyy sossussa niin mitään ei tipu mutta ämä jallajallat lapsikatraineen menevät sinne ja saavat ihan mitä haluavat. Miksi meillä ei oteta Norjan tyyliä eli 3 kk aikaa hakea töitä ja oppia hiukan suomea ja jos ei onnistu niin eikun lentorahtina sinne mistä tulivatkin.Ja esim.ranska ei anna minkäänlaisia avustuksia,meillä annetaan 800Euroa kun astutaan koneesta suomen maan kamaralle. mutta yritän tuota osoitteenmuutos juttua jospa se menisi niin,oli puhetta siitä sossussa että liian iso asunto eli antavat 6 kk aikaa etsiä pienemmän mutta sitä ennen voi tapahtua vaikka mitä.olen nimittäin joutunut sairastamaan puolivuotta ja nyt aloitan työkokeilun ja käteen jää 800 eur - verot. ja velkoja on ihan hirveästi.mutta niistä ei sen enempää.

• sossupaholainen

Eivät maahanmuuttajat todellakaan saa mitä vain haluavat, heitä koskevat ihan samat lait (kun kyse on toimeentulotuesta).

• Pari pikkuseikkaa

No jos teillä on liian iso asunto kahdelle, niin vielä varmemmin sitä ei tulla hyväksymään, jos vielä tytärkin siirtään kirjansa muualle! Yhdelle henkilölle hyväksytään tietyt kulut/tietyt neliöt (sossu/kela). Kelan mukaan yhdelle maksimi on 37 neliötä, kahdelle 57 neliötä, lisäksi on vielä euromääräiset ylärajat...

Sinuna muuttaisin pienempään ja halvempaan asuntoon mitä pikimmin, muussa tapauksessa tuolla menolla edessä on henkilökohtainen konkurssi. On kokemusta, asuin puoli vuotta 52 neliöisessä kaksiossa (tyttären kirjat oli toisaalla, mut käytännössä asui mun kans) ja sen kämpän menoista huomioitiin vain 240€/kk (tämän kunnan maksimi yhdelle). Puolessa vuodessa talous romuttui niin pahasti, että jouduin ulosottoon elareiden, puhelimen, sähköjen, liikennevakuutuksen jne takia... Seuraava kämppä olikin sitten 36 neliöinen kaksio ja sen kulut hyväksyttiin sekä sossussa, että kelassa.

• LOOooooooo

Kuule, olet samanlainen jallajalla, ainoastaan sillä erotuksella, että olet suomalainen. Jumalauta, että voi ottaa pattiin tollaset urpot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      60
      14948
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      25
      2784
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      265
      2371
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      125
      1700
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1453
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      346
      1358
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1193
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1085
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      926
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      100
      853
    Aihe