Runkomuutoksista

Kysyjä

Kuinka paljon ja millaisia muutoksia saa tehdä pyörän runkoon?

7

1454

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kicks

      Kaikki runkomuutokset tulee hyväksyä katsastus konttorilla. Paras aloittaa käymällä siellä.

      Hitsauksista pitää olla selvitys tekotavasta ja hitsaajalla pitää olla luokat voimassa. Myös käytetyistä materiaaleista tulee olla aines todistukset kuten myös käytetyistä lisä aineista selvitys.

      • hdhd

        ei tartte katsastuttaa ellet ole niin idiootti et vapaaehtoisesti "laulat".

        Ei sitä kukaan "näe" jos teet runkomuutoksia.

        Poliisit on ihan pihalla nyky säännöistä eikä viitti runkoon takertua.


      • .....
        hdhd kirjoitti:

        ei tartte katsastuttaa ellet ole niin idiootti et vapaaehtoisesti "laulat".

        Ei sitä kukaan "näe" jos teet runkomuutoksia.

        Poliisit on ihan pihalla nyky säännöistä eikä viitti runkoon takertua.

        Nii no toisaalta kaikkeahan saa tehdä jos ei jää kiinni.

        Mutta miten käy muutaman vuoden päästä jos moottoripyöriin tulee kaavailtu vuosikatsastus???
        Voisi kuvitella että siinä vaiheessa orkkisrungoilla on taas kysyntää


      • biker
        ..... kirjoitti:

        Nii no toisaalta kaikkeahan saa tehdä jos ei jää kiinni.

        Mutta miten käy muutaman vuoden päästä jos moottoripyöriin tulee kaavailtu vuosikatsastus???
        Voisi kuvitella että siinä vaiheessa orkkisrungoilla on taas kysyntää

        ...voisi muuten kuvitella, merkistä riippumatta, että katsastuksen tullessa toivottavasti ei koskaan eniten kysyntää olisi määräykset täyttäville putkille ja ns. äänenvaimentimille.


      • Kuinka
        biker kirjoitti:

        ...voisi muuten kuvitella, merkistä riippumatta, että katsastuksen tullessa toivottavasti ei koskaan eniten kysyntää olisi määräykset täyttäville putkille ja ns. äänenvaimentimille.

        Get a life


    • Jantsa

      Oman sain just eilen leimattua,runkoa stretsattu 5" eteen- ja 2" ylöspäin.Runkomuutokset oli ihan läpihuutojuttu(laissa lukee jotta muutoksen pitää tehdä ammattimies,ei sen tarkemmin määritelty).ainoita mistä tuli sanomista oli pakoputket,takavalo ja takavilkut,kaikki ilman e-hyväksyntää...mut läpi tuo meni.muuttamaan vaan.Kirjottelin vaan paperille millaista putkea ja lankaa käytin muutostöissä,ei sen kummempi juttu.

    • pannupää

      voi niitä muutoksia tehä juu ku ei ilmoita niistä, tietenkää ei kannata mitään älyttömiä puuhata, se huomataan kyllä. mut virallisesti jos vaihdat koko rungon ni siitä menee 20% ja runkoputket tai niiden muutos on 4%kpl.
      mulla on (vm59) eli jousiperä ja sitä on madallettu perästä ja keulakulmaa muutettu eikä siitä oo ikinä katsastusmies tai poliisi sanonu ja ne ei oo paperilla. tee huolellista jälkeä saumoissa yms... putket voi hitsata tavallisella mig hitsauskoneella, ei tartte mitää ihmevehkeitä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      153
      1387
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      148
      665
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      651
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe