Puun syöminen, puutostila?

Crystal Mama

Parivuotias luffeni on aivan himoissaan pienten keppien ja muun puuroskan syömiseen ulkona. Olen huomannut tämän vasta hetki sitten. Jos jossain on istutusten juurella puukariketta, kaveri vetää aivan hulluna sinne päin, ja pienet oksanpätkät huitelee silpuksi ja vetää mahaansa ennen kuin ehdin edes kieltää. Ärsyttävää, ja aiheuttaa tietty tikkuja hampaanväleihin sekä joskus mahaongelmia.

Koiran ruokavalio ei ole muuttunut mainittavasti viime aikoina, sallittua järsittävää (luut yms.) saa myös, joten en osaa lähteä syytä arvailemaan. Voisiko kyseessä olla joku puutostila? Vai huvikseenko se niitä jäystää? Ruohon syöminen lähti aikanaan vihreillä kasviksilla, mullan himo raakapuurolla ja muulla barffilla, olisiko tähän jotain vastaavaa konstia?

4

2595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jshdvfnsbfbfbe

Mulla sama ongelma, kertokaa viisaammat :)!

• Puunpurija

Meillä myös puunpurija. Tosin ei niinkään syö itse puuta vaan puunkuorta. Risut menee kyllä kokonaan sanoin kuivuneet lehdet.
      Voi olla että virheellinen tulkinta, mutta olen tullut siihe tulokseen, että keppien kuoren kuorinta on myös koirasta mitä ihaninta ajanvietettä. Kyllä kait siitä myös jotain kuituja saa, tuskin mitään vaarallista.

• Koirista en tiedä

mutta ihmisillä puun järsiminen jostain syystä on raudanpuutosanemian oire.

• Huumorilla kai?

Meilläkin nappaillaan keppejä, kiviä tms. maasta välillä vaikka ruokinta olisi napilleen. Nyt eivät ole tehneet viikkoon tuota mutta varmaan ensi viikolla on uudet kujeet mielessä. Lähinnä varsin tuntuvat tekevän :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      238
      7141
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      188
      3842
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1775
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      72
      1605
    5. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      70
      1134
    6. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      134
      1112
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1027
    8. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      128
      936
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      914
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      102
      863
    Aihe