Puun syöminen, puutostila?

Crystal Mama

Parivuotias luffeni on aivan himoissaan pienten keppien ja muun puuroskan syömiseen ulkona. Olen huomannut tämän vasta hetki sitten. Jos jossain on istutusten juurella puukariketta, kaveri vetää aivan hulluna sinne päin, ja pienet oksanpätkät huitelee silpuksi ja vetää mahaansa ennen kuin ehdin edes kieltää. Ärsyttävää, ja aiheuttaa tietty tikkuja hampaanväleihin sekä joskus mahaongelmia.

Koiran ruokavalio ei ole muuttunut mainittavasti viime aikoina, sallittua järsittävää (luut yms.) saa myös, joten en osaa lähteä syytä arvailemaan. Voisiko kyseessä olla joku puutostila? Vai huvikseenko se niitä jäystää? Ruohon syöminen lähti aikanaan vihreillä kasviksilla, mullan himo raakapuurolla ja muulla barffilla, olisiko tähän jotain vastaavaa konstia?

4

2694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jshdvfnsbfbfbe

Mulla sama ongelma, kertokaa viisaammat :)!

• Puunpurija

Meillä myös puunpurija. Tosin ei niinkään syö itse puuta vaan puunkuorta. Risut menee kyllä kokonaan sanoin kuivuneet lehdet.
      Voi olla että virheellinen tulkinta, mutta olen tullut siihe tulokseen, että keppien kuoren kuorinta on myös koirasta mitä ihaninta ajanvietettä. Kyllä kait siitä myös jotain kuituja saa, tuskin mitään vaarallista.

• Koirista en tiedä

mutta ihmisillä puun järsiminen jostain syystä on raudanpuutosanemian oire.

• Huumorilla kai?

Meilläkin nappaillaan keppejä, kiviä tms. maasta välillä vaikka ruokinta olisi napilleen. Nyt eivät ole tehneet viikkoon tuota mutta varmaan ensi viikolla on uudet kujeet mielessä. Lähinnä varsin tuntuvat tekevän :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      325
      3855
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3570
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2270
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      112
      1684
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1588
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1329
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      945
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      100
      902
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      845
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      86
      761
    Aihe