Voimia arkeen lomasta

Omaishoitajahelsinki

Hei kaikille, olen seurannut pitkään täällä keskusteluja ja saanut voimia lukiessani muiden tilanteesta. Toimin ns.epävirallisesti äitini ja isäni omaishoitajana, he alakavat tarvitsemaan paljon apua ja tukea selvitäkseen arjessa. Kotipalvelu käy 2xpäivässä mutta työtahti on heillä kiireinen ja vanhempani ovat "kaikki kunnossa" "kyllä me itse" tyyppejä joten aina ei hoitaja nää avun tarpeen määrää. Minä käyn päivittäin heidän luona oman perheeni ja työn ohella. Mutta minulle on vaikea alkaa hoitamaan perushoitoa ja halusin vanhemmilleni arkeen muutosta ja iloista yhdessä oloa. Niimpä luin netistä mahdollisuudesta viedä omaiseni lomalle Ruissalon kylpylän kuntoutusosastolle jossa on ympärivuorokautinen hoito. Me perheeni kanssa majoituimme hotellin puolelle viettämään pidennettyä viikonloppua. Voin kertoa että mikään ei ole vuosiin virkistänyt yhtä paljon kun tietää että vanhemmat ovat hyvässä hoidossa osastolla ja silti pääsimme yhdessä viettämään aikaa kylpylään ja sen lähiympäristöön. Haluaisin suositella kaikille jotka tarvitsevat irtiottoa arjesta tätä vaihtoehtoa. Lisäksi henkilökunta oli nuorekasta ja osaavaa, he kuuntelivat toiveemme! Vietimmen unohtumattoman loman ison sakkimme kanssa! Vaikka vanhempien kunto laskee suunnitteella on ensi kesäksi uusi ns.lomaviikko kuntoutusosastolle! Mihin muuhun voisin laittaa vanhempien säästöjä kun heidän hyvään hoitoon ja virkistykseen.... Voimia ja jaksanista kaikille arjen keskelle! Itse jaksan jälleen hetken hymyillä lisää. Tässä muuten osoite, toivottavadti näkee, olen surkea netin käyttäjä heh. http://www.ruissalospa.fi/fi/kuntoutus-ja-tyhy/kuntoutusosasto

6

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omaishoitajahelsinki
    • äidin tytär.

      Tällaista olisin myös kaivannut äitini kanssa. Valitettavasti hänen kuntonsa romahti lyhyessä ajassa niin että joutui laitokseen.

    • Minä omaishoitaja

      Kuullostaa mahtavan ihanalta.Pannaanpa mieleen .Kiitos.

    • kuntoilu

      Myös kela järjestää kuntoutus lomaa eri paikoissa hoidettavalle ja omaishoitajalle yhdessä nykyään.Kelan sivuilla tietoa paikoista(kela kustantaa)

    • hoitaja.

      Arjesta irroittautuminen on hyvin tärkeää omaishoitajan jaksamisen kannalta.

    • kuntoilu

      Taas on kulunut pari vuotta edellisestä kelan kuntoutuskursista pitänee katsoa kurssi ja ajankohta, ovat vaan muuttaneet kurssit kolme kertaa viiden päivän mittaisiksi, mikä minusta huono juttu, vanha 9 5 päivää parempi ainakin minulle.Pitäkää omaishoitajat huolta itsestänne ja käykää kuntoutuksissa joko kelan tai liiton kursseilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe