Homoseksuaalisuus

lepakon tuttava

Mitä new agen piirissä ajatellaan homoseksuaalisuudesta, sen alkuperästä ja moraalisesta ulottuvuudesta? Miten aihetta tulisi lähestyä?

6

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin mie

      Jos ei hyväksy homoja, bi-seksuaaleja tai leboja, niin on new agen näkökulmasta hyvin epäkypsä ajattelutapa/ajattelutaso. Jos ei pysty hyväksymään sellaista mihin liittyy kahden ihmisen rakkaus, niin ei pysty ymmärtämään mitä universaali rakkaus on, mikä taas estää henkisen kehityksen. Rakkaus ja hyväksyminen ovat kaksi sanaa mitkä liittyyvät vahvasti new ageen, vaikka tottakai jokainen etenee omaan tahtiinsa, eikä tarvitse kiirehtiä tietenkään. Mutta jos yrittää keiltää itsekkäistä syistä (eli oman mielipiteensä takia tässä asiassa) toisilta rakkauden, niin silloin kannattaa meittiä viiraako oikeasti päässä. Seksuaalisuus ja ihastuminen tulee kumminkin ihmiseltä luonnostaan, mutta itsekkyys syntyy elämän aikana, se on miltein kuin mielensairaus, kun ei ota muita ja heidän tunteitaan huomioon.

    • rakkaus on rakkautta

      Suhtaudutaan ihan samoin kuin heteroseksuaalisuuteenkin eli ei sillä ole mitään merkitystä ketä kukin rakastaa. Mitään moraalista kysymystä siihen ei liity ja aihetta tulisi lähestyä kuten kenen tahansa välistä rakkautta. Kunhan rakastaa itseään sellaisena kuin on eikä vie muiltakaan sitä onnea pois. Kaikki on energiaa ja jokaisessa ihmisessä on sekä maskuliinista että feminiinistä energiaa. Voi miettiä miten itseen haluaisi suhtauduttavan heterona ja mitä moraalisia kysymyksiä heterous herättää (olettaen että olet hetero). Tässä joitain linkkejä:

      Deepak Chopra: http://www.oprah.com/spirit/Ask-Deepak-Homosexuality-and-Spirituality_1

      Byron Katie: http://www.youtube.com/watch?v=98ApKUqb-RQ

      Abraham Hicks: http://www.youtube.com/watch?v=OGSEwbbLiEU

    • katariiiiiina

      Minä olen henkisellä tielläni törmännyt ajatukseen, jonka mukaan homoseksuaalisuus ja transsukupuolisuus johtuisivat maskuliinisen ja feminiinisen energian epätasapainosta. Näkemyksen mukaan tila olisi hoidettavissa ja henkisen kehityksen yhtenä tavoitteena tulisikin olla kasvaa siitä ulos.

      Mukavaa nähdä toisenlaistakin ajattelua näissä piireissä. Itse ajattelen aika samalla tavalla kuin "Näin mie" ja "Rakkaus on rakkautta", mutta koska kuulun itse seksuaalivähemmistöön, pidän itseäni jäävinä määrittelemään ja oikeuttamaan olemistani ainakaan julkisesti. Henkisistä piireistä olenkin enemmän tai vähemmän siksi vetäytynyt ja kuljen tietäni yksin.

      • Qad

        Voi ajatella niinkin että se että ihmisellä on jommankumman sukupuolen keho on sekin jo itsessään mask/fem energian epätasapainoa. Henkisessä mielessä ihminen olisi täydellisessä tasapainossa jos hänessä on läsnä molemmat sukupuolet täysimääräisesti, mutta käytännössä jokainen meistä on naisempi tai miehempi, kiinnostuneempi miehistä tai naisista jne.

        Täten heterous ei ole yhtään sen tasapainoisempaa kuin homouskaan. Se vain ON, kuten kaikki asiat vain ovat. Ovat olemassa. Heteroudesta on se hyöty että voi lisääntyä, mutta kyllä meitä on tarpeeksi vaikka jokainen ei henk.koht. synnyttäisikään/siittäisikään.


    • Skeptikko

      Voi homous mikä topicci

      • änimöl

        No niimpä... Mutta elämäni aikana olen kulkenut luulossa että olen bi-seksuaali ja koitettuani seksiä eri ihmisten kanssa, on se varmuus että rakkaus voittaa kaikki asiayhteydet.. Minulla on yksi samaa sukupuolta oleva ystävä jota rakastan oikeasti, mutta en kuvittelisikaan harrastavani seksiä hänen kanssaan.. Tilanteita ihmisten elämässä on monenlaisia. Minulla ei ole mitään homoutta vastaan, mutta toisissa tilanteissa kun jotkut ihmiset ovat epävarmoja itsestään he tekevät asioita ilman intohimoa tai rakkautta. Jos ei ole seksuaalisuudestaan varma niin kunhgan kokeilee niin tietää mitä haluaa.. Rakkaus on kaikki mitä tarvitsemme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe