Olemme tässä ottamassa collien pentua . Pentu annettaisiin kuuden viikon ikäisenä?..? Eikö se ole liian nuori luovutukseen..?? o.O
Liian nuori luovutukseen??
10
151
Vastaukset
- Ketjunaloittaja
Ketjun aloittaja.
Kokemuksia/ vastauksia??? - wilijonkkala
Alin luovutusikä on 7 viikkoa. Milloin pentu on syntynyt ja milloin se on luovutettu? Onko kyseessä rekisteröity pentu?
- 9933
Liian nuori. Jos kyseessä on rekisteröity koira niin soittoa kennelliittoon ! Älä ota pentua ennen 7viikkoa .
- Soopelipoika
Soita kennelliittoon ja ilmoita kasvattajien nimet sinne. Saat tietää, onko heillä aiempia omituisuuksia kontollaan. Onko pentu rekisteröity? Noin nuorta koiraa ei pidä missään nimessä ostaa, itse ostan koiran vähintään 8-viikkoisena!
- Ketjunaloittaja
Pentu ei ole rekisterissä...
- 1+1+1
Älä osta pentua . Jos luovutetaan liian aikaisin niin ei todellakaan välitä pentujen hyvinvoinnista ja todnäköisesti mikään mukaan ei ole kunnossa .
- wilijonkkala
Älä osta rekisteröimätöntä pentua.
- näinkin voi sit käyd
Rekisteröimättömän pennun saa halvenmalla mutta se ei todellakaan kannata, mulle sattui näin: Mulla oli ollut aikaisemmin todella ihana narttu Collie 12v
5v olin ilman koiraa ja satuin lehdessä näkemään ilmoituksen halvalla Collieita
kävin katsomassa, omistaja esitteli tuolla on isä Soopeli ja tuossa äiti Blumerle mutta en viitsinyt reksiteröidä pentuja koska äiti oli jo 11v vanha, pikkuisen mua kyllä ihmetytte kun Collie emo näytti todella nuorelta no ostin pennun, kun sain halvalla.
Koirasta tuli erittäin arka ja vihainen vaikka koulutin sitä ihan samalla tavalla kuin edellistäkin koiraa
Aloin vuosien varrella ottaa koirista paremmin selvää, luin paljon ja kävin näyttelyissä ym ym
blumerleä eikä soopelia voi reksteröidä ja sain selville että koira olikin 5viikkoinen, se oli kasvanut kissojen kanssa ja kissa oli sitä imettänyt, se oli satuttanut selkänä pentuna jotenkin ja siksi tuli myös vihaiseksi, lopetin koiran 12v koska en yhtenä aamuna puri mun huulen halki, rakastin sitä kuitenkin ja mulla on ollut sitä ikävä. Päätin sitten: 2 koiraa riitti mulle elämäni aikana.( koira oli todella sairaalloinen, pennusta asti sillä oli vaikka mitä vikoja joka vuosi meni noin 2000€ lääkärikuluin ja jatkuvasti piti olla tarkkana ettei vain se pure jotain.- 1318
Jaksoit kiduttaa koiraasi kuitenkin 12vuotta....huhuh
- ...
Luultavasti kipujen takia oli agressiivinen...12 pitkää vuotta....
Hassua ettet tuon enempää tiennyt rodusta vaikka itselläsi oli 12v. ollut collie. Mutta hyvä että nyt tietoisuutesi on kasvanut :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764