Ikkunapesuri

506 ikkunaa

Onko kokemuksia?
Nopeuttaako työtä ja jääkö raitoja?
Ainakin se on hyvä ettei valu vesi lattialle.

19

12816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 506 ikkunaa

      No kertokaa edes miten saan ikkunat pestyä niin ettei jää raitoja?
      Etikkaa ja asianpesuainetta, missä suhteessa?
      Vai ikkunanpesuainetta?

      • 13+16

        Kerran olen pesurin nähnyt käytössä. Liekö ikkuna ollut tavanomaista likaisempi, en tiedä. Puhtaaksi se ei kuitenkaan kunnolla tullut.
        Tahrat näkyivät pian pesun jälkeen, kun aurinko osui lasiin. Raitojakin oli jäänyt.
        Pesuri oli jokin halpamerkki, nimeä en muista. Kalliimmat voivat tietenkin olla parempia, mutta en ole varma. Ja kyllä lattialle läikkiä syntyi.

        Jos haluat ikkunasi oikeasti puuhtaaksi, niin hanki vaikkapa Vileda Professional -sarjan tuotteet pesua varten. Pesin, pesusukka, kuivain, raappa ja jatkovarsi. Hintaa hankinnalle kertyy n. 120 - 150 €. Kestävät vuosia oikein käytettynä. Samalla rahalla ei saa laadukasta pesuria. Eikä pesuri kestä läheskään samaa aikaa .
        Merkkejä on muitakin ja halvemmallakin saa. Halvemmissa tuotteissa tosin esim. pesusukka ei ole kovinkaan laadukasta materiaalia, eivätkä pesin ja kuivainkaan kovin pitkäikäisiä ole.

        Pesuaineena kannattaa käyttää oikeaa ikkunanpesuainetta. Rautakaupasta löytyy, eikä maksa maltaita (lue tuoteseloste, kalvoa ei saa jäädä).
        Astianpesuaine tai etikka eivät ole soveliaita ikkunanpesuun. Käytetään niitä siihen, mihin ne on kehitetty. Astianpesuun ja ruokahommiin. Vai voisiko astianpesuainetta käyttää säilöntään ja maustamiseen tai etikkaa astianpesuun? Tuskin. Miten ne sitten ikkunanpesuun soveltuisivat?

        Etikalla tai astianpesuaineella pesty ikkuna ei puhdistu kunnolla. Lika peittyy syntyneeseen kiiltävään kalvoon ja ikkuna näyttää puhtaalta, mutta vain näyttää. Totuus paljastuu jonkin ajan kuluttua, kiillon kadottua.
        Jos ikkuna on pesty ennen jollain muulla, kuin oikealla aineella, niin voi joutua pesemään useampaan kertaan, jotta entisten pesujen kalvot saadaan pois.
        Kun kalvot sitten saadaan pois, niin huoneilma raikastuu ja pysyy raikaana pidemmän aikaa. Tosin pesu millätahansa raikastaa hetkeksi. Kalvoton lasipinta ei kuitenkaan kerää hajuja itseensä, kalvollinen kerää.

        Siivouksessa kannattaa käyttää aineita, jotka on kehitetty kyseessä olevaan asiaan. Ei siis poppakonsteja.


      • KonstiP

        Vaikuttaa oikein asiantuntevalta.


    • 506 ikkunaa

      Kiitoksia vastauksesta.
      Sitä minäkin kyllä olen ajatellut, että kai nyt just ikkunanpesuun tarkoitettu aine on paras aine.

    • se alkaa

      ikkunanpesurin olen yhdellä asiakkaalla aikoinaan nähnyt käytössä. Hankala, säiliötä saa täytellä alvariin, kun paljon pintoja.
      ns meillä pienessä yrityksessä on käytössä: tiskiaine, joissain tap. kun levää tms. lasissa ulkop. niin etikkaa pikkisen sekaan.
      Lasinpesunerste pesuaineena, katupiki/muu hiilivetyjä sis. lika. kyl se vanha pesin kuivain, ja ensin ns. pahin liotetaan pinnasta irti, jos on semm.
      ei jää meillä raitoja! Joskus asiakkailta tulee reklaa ihan kiveniskemistä, tai lasin itsensä samentumisesta, tai on jo valmiit halkeamat esim. lintu lentänyt tai jotain.

      Raita jää siitä kun kuivain on rutikuiva. pyyhitään äkkiä ennen kuivainvetoa kosteaan puht. mikroliinaan kuivain.
      Tai raita jää kun lika EIole irti lasista. Kunnon liotushankaus, ja uudelleen kostutus ennen kuivainta...
      Kesällä äkkiä kuivuviin isoihin olen käyttänyt kiisseliä- ilman höysteitä. kestää hetken jonka tarrttee lasissa, näin voi toimia isojenkin pintojen kanssa kun aurinko käy. Kuumaa puuhaa se silti on!

    • nainen18

      kärcherin ikkunapesuri oli todella hyvä ja käytin siihen kuuluvaan ikkunanpesuainettakin. Ei raitoja ja tosi likaiset ikkunat tuli täydellisen puhtaiksi ja huippunopeasti. Akku kesti noin 30 ikkunapintaa kerralla.

    • ammattiPESIJÄ

      astianpesuainetta vaan kehiin - ei tarvitse muuta. Kunnon lasta täytyy olla . Ei ikkunanpesu mitään huipputiedettä ole. Pesurit ovat leikkikaluja.

    • todettu

      Astianpesuaine jossa ei lue että soveltuu ikkunoidenpesuun jättää kalvon pintaan jonka takia tarvitaan vielä lisäksi huuhtelu.

      • kirkkaat ikkunat

        Minä olen kyllä pessyt astianpesuaineella ja etikalla ikkunani ja ne ovat tulleet hyvin pestyksi. Jos astianpesuainetta käyttää niin sitä ei saa laittaa liikaa. Vain yksi tippa riittää. Olen laittanut lorauksen etikkaa joukkoon lisäksi. Mutta olen hommanut kunnon lastan, sillä olen huomannut, että sinin uusin ikkunakuivain jättää raitoja. Olen käyttänyt sitä vanhempaa mallia. Minulle kyllä yksi tuttu kehui ikkunanpesuria hyväksi juuri sen takia, ettei jätä raitoja.


      • 16+15
        kirkkaat ikkunat kirjoitti:

        Minä olen kyllä pessyt astianpesuaineella ja etikalla ikkunani ja ne ovat tulleet hyvin pestyksi. Jos astianpesuainetta käyttää niin sitä ei saa laittaa liikaa. Vain yksi tippa riittää. Olen laittanut lorauksen etikkaa joukkoon lisäksi. Mutta olen hommanut kunnon lastan, sillä olen huomannut, että sinin uusin ikkunakuivain jättää raitoja. Olen käyttänyt sitä vanhempaa mallia. Minulle kyllä yksi tuttu kehui ikkunanpesuria hyväksi juuri sen takia, ettei jätä raitoja.

        Astianpesuaine ja etikka eivät ole ikkunanpesuaineita.
        Jos ja kun käytät näitä aineita pari - kolme vuotta ja katsot aurinkoa vasten, niin tiedät miksi niitä ei kannata käyttää. Yleensä kyllä huomaat heti. Täytyy vain ottaa nämä "minä tiedän paremman konstin" -laput silmiltä. Jo yksi pesukerta riittää häiritsevän kalvon aikaansaamiseksi.
        Vielä paremmin huomaat kun peset ikkunasi oikeilla välineillä ja oikealla ikkunanpesuaineella. Etikka/astianpesuaine-kalvon poistaminen lasista on työlästä muutaman väärinpesun jälkeen. Lopputuloksena kuitenkin kirkas ja kauan kirkas lasipinta.
        Etikalla ja/tai astianpesuaineela pesty näyttää puhtaalta hetken aikaa. Oikeasti kirkkaalta ei koskaan. Oikeasi kirkkaan näet, kun käytät pesussa oikeaa lasinpesuainetta. Kiillon Lasinpesu on hyvä aine ja kotimaista. Litran pullo ei maksa paljoakaan ja aine säilyy hyvin. Litran pullo riittää normaaliasunnon lasinpesuun vuosiksi.
        Ikkunanpesu ei todellakaan ole mitään huipputiedettä. Aivan tavallinen järki riittää. Tavallinen järki sanoo, että aineet työn mukaan. Astiat astianpesuaineella, ikkunat ikkunanpesuaineella.
        Sinin tuotteet ovat kohtalaisen hyviä. Jos ikkunankuivan jättää raitoja, niin säilytystapa on ollut väärä. Kuivaimen kumi ei saa koskettaa mitään. Sen täytyy olla vapaana.
        Pesen vuodessa n. 50-60:n talouden ikkunat. Etikka/astianpesuaine taloudet huomaa heti. Aikaa menee paljon noiden kertyneiden kalvojen poistoon. Hyväkään pesuaine ei ole ihmeidentekijä.
        Nämä asiakkaat ovat sitten ihmeissään: miten ikkuna voi olla noin kirkas?


    • Toimivaksi todettu

      Paras konsti on pestä ikkunat auton tuulilasinpesunesteellä. Tulee kerralla kirkkaat ilman kalvoja ja huuhtelua! Muistakaa hanskat!

      • Ikkunat puhtaiksia

        Pesin juuri ikkunat uudella ikkunapesurilla. Alkuun olin todella tyytyväinen helppoa ja mukavaa, mutta kun aamu tuli ja aurinko osui ikkunaan niin paljastui karmea totuus. Olin tehnyt montatuntia tyhjää työtä. Harmaankalvon raidoittamat ikkunat, puhtaat kyllä mutta vain pilvisellä säällä. Mikä meni vikaan, koska kaikki täällä kehuvat pesuria? Enkö osannut laitetta käyttää... Vinkkejä kiitos ennenkuin viskaan pesurin menemään...


      • Apeliini
        Ikkunat puhtaiksia kirjoitti:

        Pesin juuri ikkunat uudella ikkunapesurilla. Alkuun olin todella tyytyväinen helppoa ja mukavaa, mutta kun aamu tuli ja aurinko osui ikkunaan niin paljastui karmea totuus. Olin tehnyt montatuntia tyhjää työtä. Harmaankalvon raidoittamat ikkunat, puhtaat kyllä mutta vain pilvisellä säällä. Mikä meni vikaan, koska kaikki täällä kehuvat pesuria? Enkö osannut laitetta käyttää... Vinkkejä kiitos ennenkuin viskaan pesurin menemään...

        Sama juttu, alimmaisen kumin raidat näkyy kun aurinko paistaa😏


      • Anonyymi

        Ei tullut puhdasta, jäi raitoja Kärcherillä. Kuivuu liian nopeaan. Lieko liian pakkaskestävää eli alkoholi haihtuu nopsaan.


    • timati

      Fairi on paras ikkunanpesuaine. Ainoa mistä ei jää kalvoa.
      Ikkunanpesulaite on ihan hyvä kun pyyhkii imujutskan joka vedon jälkeen niin ei tule raitoja.
      Pesen fairilla ja imutan laitteella, varsinkin jos on paikkoja jossa pitää varoa veden valumista.
      Hyvä lasta pitää olla niin ei voi epäonnistua. Reunat vedän puhtailla kuivilla mikrokuituliinoilla.

      • Anonyymi

        Ei liikaa fairia muuten alkaa imurista tulla vaahtoa.


    • AkiTikka88776665

      Ikkunat kannatta pestä etikalla. Reippaasti pullollinen valkoviinietikkaa ämpäriin ja rätti heilumaan. Ei tartu itikat eikä ketut kuseksi renkaille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tavan perk turhake. Kun sä peset tuolla yhden, niin olen pesdyt koko talon lasit perus Ettore setillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe