Jos sinulta kysytään montako lasta sinulla on...

1+2=3

Hei, te jotka elätte uusperheessä jossa on miehen lapsia ja omia ja lapsia ja mahdollisesti myös yhteisiä, miten vastaatte jos teiltä kysytään montako lasta teillä on ? Mainitsetteko vain omanne vai lasketteko myös miehen lapset "omiksenne"?
Minulla oli tässä tilanne jossa pöydässä istui useampi ihminen ja kaikki olivat toisilleen aika tuntemattomia, joku sitten kysyi toiselta lasten määrää ja hän taas toiselta. Lopulta sitä kysyttiin myös minulta jolloin vastasin että minulla on yksi lapsi mutta perheeseemme kuuluu myös miehen kaksi lasta. Tämä sai reagoinnin aikaiseksi ja kaksi totesi että ai jaa no jos "varanumerotkin" lasketaan niin meillä on näin ja näin monta lasta.
Itse siis ilmoitan aina myös miehen lapset perheeseeni kuuluvaksi, tosin ilmoitan erikseen omani ja miehen lapset, siis en nimeä miehen lapsia omikseni.

Olipa vaikeasti selitetty :) Mutta siis kuinka teillä?

143

5792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolme

      Vastaan että kolme, koska kaikki lapset asuvat meillä. En erottele kumman ovat.

      • Robert McKeancy

        Haluan kertoa että uusperhe noteerataan "Elämän koulussa" vaativana haasteena kummallekkin vanhemmalle, ja jokaiselle avautuu haasteellisessa tehtävässään mahdollisuus kasvaa ja kehittyä parhaansa mukaisesti. Joten jos äiti kykenee ottamaan uuden miehensä aikaisemmat lapset aidosti hyvän äitiyden hoivaan, niin sellainen merkitään elämänkirjaan erittäin hyvänä vanhemmuutena. Ja aivan sama koskee toki myös perheen isää. Haluan siis korostaa että lasten kasvattaminen ja hoivaaminen ja huoltaminen, sekä kaikki moninaiset haasteet toimeentulon hankkimiseksi huomioidaan asenteellisena asiana, jonka kokonaissuoritus on aidosti hyvinkin palkitsevaa "Elämän koulussa" Ja tämä tarkoittaa käytännössä aitoa edistymistä elämässä inkarnaatiosta toiseen siirryttäessä.


      • Anonyymi

        Ai kaikki naapurinkin lapset on sun???? Heheee... älä valehtele.... aattele miltä lapsita tuntu kun sanot noin, että heillä on lisi kaksi äitiä???? Hävytöntä pakko omistamista. Ei kellään ole, onhan se katkeraa tietysti sulle kun miehen lapset on kauniimpia ja ihanimpia kuin sun räkänokat... mutta ei ne ole sun, ei ole koskaan halunnut tuollasta naikkosta elämäänsä. Tungit sinne ja hajoitit heidän perheen ja nyt kuvittelet et se on sun?????????????

        pakotat heiidä olemaan sun lapsia kun itelläs on huonot kakarat.

        Häpee ja pyydä anteeksi, et voi omia sellasta mikä ei ole sun. En minkään sano että naapurin lapset on mun, tai kaikki koululaiset on mun lapsia jotka on lapseni luokalla, tai koko suvun lapsen on mun???? Häpee naikkonen.


    • ksjfh

      yks kiintee ja kaks etää. En erottele kumman ovat.

      • äitipuoli?

        Meillä on kolme lasta, kaksi yhteistä, yksi miehen aikaisemmasta suhteesta.
        Kaikki yhtä rakkaita, mun omia lapsia.
        Lapsia ei voi puolittaa...


      • bgfbgfnhg

        Vastaan, että yksi oma ja kaksi miehen lasta.
        Ihan kunnioituksesta lasten oikeaa äitiä kohtaan, en pitäisi siitä, jos joku ex-mieheni uusi nainen ilmoittaisi lapseni olevan "hänen" lapsensa.


      • ekovalo_
        bgfbgfnhg kirjoitti:

        Vastaan, että yksi oma ja kaksi miehen lasta.
        Ihan kunnioituksesta lasten oikeaa äitiä kohtaan, en pitäisi siitä, jos joku ex-mieheni uusi nainen ilmoittaisi lapseni olevan "hänen" lapsensa.

        Ei ole sytä eritellä kenen lapset - se joka ei erittele, rakastaa kaikkia yhtä vertaiseti (olettamus) - niin kuin pitäisikin. Se joka erittelee siniun ja minun lapset, ahditaa ne toiset.

        Itse olen kokenut henkilökohtaisesti mitä on tulla syrjityksi. Samaa ollen nähnyt lähipiirissä.

        Valitettavasti tuo yhdenvertaisuus nykyäänkään ei ole todellisuutta kuin hyvin harvoin.

        90 % avioerolapsista joutuu kärsimään monista eri syIstä. Lapsella on vain yksi koti - joko isän tai äidin tykö, ei sekä että vkslaten kuten nykyään on tapana.


      • ei yksinkertaista
        ekovalo_ kirjoitti:

        Ei ole sytä eritellä kenen lapset - se joka ei erittele, rakastaa kaikkia yhtä vertaiseti (olettamus) - niin kuin pitäisikin. Se joka erittelee siniun ja minun lapset, ahditaa ne toiset.

        Itse olen kokenut henkilökohtaisesti mitä on tulla syrjityksi. Samaa ollen nähnyt lähipiirissä.

        Valitettavasti tuo yhdenvertaisuus nykyäänkään ei ole todellisuutta kuin hyvin harvoin.

        90 % avioerolapsista joutuu kärsimään monista eri syIstä. Lapsella on vain yksi koti - joko isän tai äidin tykö, ei sekä että vkslaten kuten nykyään on tapana.

        ekovalo_
        Tämä "yksi on koti" on toteutunut ainakin meillä. Siis isän tahdosta ja hänen naisystävänsä tahdosta. Neljä lasta siis yksin minun huolena.
        Muita lapsia ei siis minulla ole, kun yksin lasten kanssa elelen. Tai osa jo lähti maailmalle, mutta käyvät vaan minun luona, kun muuta kotia ei ole.

        Ei mielestäni ole ollut kuitenkaan hyvä systeemi. Kyllä isän kuuluisi ottaa vastuuta lapsistaan ja pyytää heitä luokseen vierailulle. Ottaa osaa kuluihin. Yhdelle vanhemmalle raskasta.

        Eri asia tietysti, jos lapset vanhempien erotessa aivan pieniä ja uusi puoliso matkassa, joka olisi valmis olemaan heille vanhempi. Turhaa kai olisi lasten kuskaaminen sinne ja tänne.

        Asia ei kuitenkaan ole mitenkään yksinkertainen ja riippuu monesta eriasiasta. Useimmiten biolokisten vanhempien olisi hyvä pitää yhteyttä lapsiinsa tavalla tai toisella. Erot ovat lapsiperheissä suurimalta osaltaan turhia ja ihmisen itsekeskeisyyttä, piitaamattomuutta. Kaikki vaan eivät omaa valmiuksia perheen perustamiseen.


      • Anonyymi
        äitipuoli? kirjoitti:

        Meillä on kolme lasta, kaksi yhteistä, yksi miehen aikaisemmasta suhteesta.
        Kaikki yhtä rakkaita, mun omia lapsia.
        Lapsia ei voi puolittaa...

        Meillä on 300 lasta, kaikki naapurin lapset on meidän ja kaikki koko kylän lapset on mun!!! On meillä emme rerottele ketään. Otamme kotiin asumaan jonkun ja toinen menee naapuriin, kaikkille ollaan äiti ja isä... lapset vaihtuu tiuhaan kun naapruitkin pitää kaikki lapset ominaan. Hauskaa, jos kyllästyyy kaisaan otetaan ville vilalle, ja meidän arttu meni toiseentaloon ja anneli tuli melle... kaikille ollaan äiti ja isä. Jooooooo


    • 1+1+4

      Riippuu siitä kuinka kysytään. Kolma jos kysytään montako lasta minulla on, mutta jos kysytään montako lasta meillä on niin neljä. Tosin kun lapset ovat jo isoja ja yksi asuu omillaan, niin kolme on myös kotona asuvien lasten lukumäärä, joten tulkitkoon jokainen miten haluaa. Kyllä perheeseemme kuuluvat kaikki lapsemme, vaikka meillä todellisuudessa on miehen vaikeampi välillä muistaa, että myös omillaan asuva vanhin lapseni kuuluu katraaseen.

    • uyyuuy

      Vastaan samalla tavalla kuin sinäkin vastasit. Jos kysytään montako lasta "teillä" on, vastaan että meidän perheeseen kuuluu 4 lasta. Jos ei ole ihan kaupan kassa, vaan joku johon tutustuu paremmin, vastaan että meidän perheeseen kuuluu neljä lasta: kaksi miehen lasta, yksi minun ja yksi yhteinen.

      • 1 + 1

        Riippuu kuka kysyy. Kerran työhaastattelussa kysyttiin lasten lukumäärää, niin vastasin, että yks oma ja yks liising. Haastattelija tajusi pointtini ja totesi että, liisari on miehesi entisestä suhteesta? Ja jatkoin, että lapsi ei asu meillä, mutta on meillä jokatoinen viikonloppu. Tilanne oli molimminpuolin hauska ja rentoutti tunnelmaa. :)


      • isä 1/2
        1 + 1 kirjoitti:

        Riippuu kuka kysyy. Kerran työhaastattelussa kysyttiin lasten lukumäärää, niin vastasin, että yks oma ja yks liising. Haastattelija tajusi pointtini ja totesi että, liisari on miehesi entisestä suhteesta? Ja jatkoin, että lapsi ei asu meillä, mutta on meillä jokatoinen viikonloppu. Tilanne oli molimminpuolin hauska ja rentoutti tunnelmaa. :)

        Tunnustan vain omani. Vaimon teinitytärtä en mainitse koskaan. Ootan vaan, et muuttais omilleen. Karu totuus, mutta näin se menee.


      • äiti 1/2
        isä 1/2 kirjoitti:

        Tunnustan vain omani. Vaimon teinitytärtä en mainitse koskaan. Ootan vaan, et muuttais omilleen. Karu totuus, mutta näin se menee.

        Kerron montako lasta meillä on. Ei muita selittelyjä. Miehen teinitytärtä en mainitse juuri koskaan. Mulla ei tartte oottaa, on jo muuttanut omilleen. Näin se vaan menee, kun orastava hyvä suhde 1/2 äipän ja tytön välillä murrettiin -> lue tyttö kieroiltiin äitinsä muottiin. Sääli.


      • juupa juu
        1 + 1 kirjoitti:

        Riippuu kuka kysyy. Kerran työhaastattelussa kysyttiin lasten lukumäärää, niin vastasin, että yks oma ja yks liising. Haastattelija tajusi pointtini ja totesi että, liisari on miehesi entisestä suhteesta? Ja jatkoin, että lapsi ei asu meillä, mutta on meillä jokatoinen viikonloppu. Tilanne oli molimminpuolin hauska ja rentoutti tunnelmaa. :)

        ahaa, kelassa sanot että sulla on 9 lasta ja bussissa että yksi tai ei yhtään.Hih...


      • Juutas Käkriäinen
        isä 1/2 kirjoitti:

        Tunnustan vain omani. Vaimon teinitytärtä en mainitse koskaan. Ootan vaan, et muuttais omilleen. Karu totuus, mutta näin se menee.

        Jaha, yksi ei isäkin ilmoittautui.

        Se on ihan sama kumman lapsia ovat, koska he ovat lapsia ja heitä rakastetaan kaikkia.

        Lapset tulevat aina olemaan elämän lähde ja jatkumo elämälle ja jos alkaa erittelemään, pitäisi tämän erittelijän katsoa peiliin, sopiiko isäksi vaiko ei.

        Paitsi tietenkin narsistiset piirteet omaavan on parempi ettei katso peiliin.

        Siis vastaukseni on, oli se sitten oma, entisen tai uuden aikaisempi, yhtälailla se on perheeseen kuuluva, kuin kaikki muutkin lapset ja aivan samanlaisena pidettävä ja rakkaana erittelemättä.

        Ei lapsi voi valita perhettä mihin syntyy, vaan vanhemmat voivat valita. onko lapsia vaiko ei.


      • huhhuh1
        isä 1/2 kirjoitti:

        Tunnustan vain omani. Vaimon teinitytärtä en mainitse koskaan. Ootan vaan, et muuttais omilleen. Karu totuus, mutta näin se menee.

        Jos vaimosi on oikea nainen, niin hän valitsee tyttärensä sinun sijastasi päivänä minä hyvänsä. Jos hän ei näin tee, niin on vakka löytänyt kantensa ja ansaitsette toisenne. Toivottavasti tyttö muuttaa nopeasti omilleen ja pääsee kaltaisestasi nössykästä eroon.


    • -------------

      Minä ilmoitan kaikki lapset sen kummemmin miettimättä, että kenen tuotoksista on kysymys. Meillä tosin miehenkin lapset asuvat meillä vakituisesti ja vain käyvät äidillään viikonloppua silloin tällöin. Jos tilanne olisi toisin päin, niin voi olla, etten niin heitä laskisi "omiksi" lapsikseni, mutta nythän minä heidän pääsääntöisesti hoidan ja huollan ja kasvatan (toki isänsä kanssa), joten koen heidät myös omiksi lapsikseni.

      • varmaan on 200 lasta

        Joo mää kans, kaikki lapset jotka liikkuu mun lähellä onmun lapsia, sen kummemmin miettimättä, onko mun tuotoksia vai ei... mun on, mut onneks syö muualla...


      • drtuyfgkuhj
        varmaan on 200 lasta kirjoitti:

        Joo mää kans, kaikki lapset jotka liikkuu mun lähellä onmun lapsia, sen kummemmin miettimättä, onko mun tuotoksia vai ei... mun on, mut onneks syö muualla...

        tapa lissu ittes


    • lepakko7

      Mä sanon, että mulla on 7 lasta, neljä olen synnyttänyt itse ja kolme on entisen tyttöystävän synnyttämiä. Ei lapsista erota, vaikka aikuiset eroaakin. En tapaa eksän synnyttämiä lapsia enää, mutta on ne silti mun lapsia. (Eksällä on uusi perhe, en mahtunut siihen kuvaan lasten toisena vanhempana, joten en tapaa lapsia, kaipaan kyllä kamalasti, mutta lasten etu menee mun edun edelle)

      • mitä ihmettä

        Miten voi lasten etu olla jos lasten aiempi vanhempi tai kasvattaja ei tapaa heitä. Vai eivätkö olleetkaan rakkaita.

        Kyllä lasten etu on sitä, että voi rakastaa ehtiä myös jälkeenpäin ja olla henkilökohtaisessa kontaktissa. Nämä lepskot taitavat olla siitä omituisia, että pitää katkoa välit kikkeen entiseen. Kamalaa.


      • lentäväkoira

        Et ole täysin lepakko,
        jos synnytit lapsia, joiden alkuunpanemiseen oletettavasti tarvittiin myös miestä?
        Ehkä myös ex-tyttöystäväsi tarvitsi jotain apua lasten saamiseen?
        Ikävää lasten kannalta, jos et ole enää missään väleissä heidän sisarustensa/ ex-äitinsä kanssa.
        Lepakkoja on montaa lajia...


      • västäräkki
        mitä ihmettä kirjoitti:

        Miten voi lasten etu olla jos lasten aiempi vanhempi tai kasvattaja ei tapaa heitä. Vai eivätkö olleetkaan rakkaita.

        Kyllä lasten etu on sitä, että voi rakastaa ehtiä myös jälkeenpäin ja olla henkilökohtaisessa kontaktissa. Nämä lepskot taitavat olla siitä omituisia, että pitää katkoa välit kikkeen entiseen. Kamalaa.

        Et tunne tapausta joten parempi kun et kommentoi.


      • eura
        västäräkki kirjoitti:

        Et tunne tapausta joten parempi kun et kommentoi.

        älä kirjoita tänne. jos ei saa kommentoida.


      • västäräkki
        eura kirjoitti:

        älä kirjoita tänne. jos ei saa kommentoida.

        Heteroparitkin on tosi omituisia koska haluavat katkoa melkein aina välit entiseen eron jälkeen. Estetään lapsia tapaamasta toista vanhempaansa jne.
        Eli ei yleistetä sitä vain lesbopareihin.

        En ole lesbo vaikka tämän kommentoinkin. Jokainen erotapaus on omanlaisensa eikä ulkopuolinen tiedä asioita oli kyseessä perusperhe tai joku muu perheen muoto.


    • suuri syli

      Minulla on kolme omaa kaksi entisen miehen lasta ja kolme nykyisen miehen lasta.
      Tarkemmin selittäen: Ensimmäisestä avioliitosta minulla on kaksi synnyttämääni lasta, toisesta yksi synnyttämäni (ja tästä toisesta avioliitosta oli miehellä kaksi lasta joita yhä pidän omanani) ja kolmannesta liitosta kolme miehen lasta. Kun kysytään sanon lapsikseni kaikki kahdeksan. Kerron, että perheeseemme kuluu kahdeksan lasta ja meillä on niin sanotusti minun ja sinun lapsia ja entisen puolison lapset lasketaan mukaan.

      Jos sitä aletaan kovin ihmettelemään, kerron että nykyisellä miehellä on kolme, minulla kolme ja entisen puolisoni lapset lasken mukaan, koska olen eronnut vain miehestä, mutta en lapsista, koska lapset kävivät minulle kovin rakkaiksi ja ovat tulleet hyviksi ystäviksi nykyisen miehenkin kanssa. Kaikki lapsemme ovat nykyisin aikusia ja osalla on omat perheet. Olemme kaikille iloissa ja suruissa mukana.

      • samaa mieltä

        Hauskaa, että muillakin on tällaista.. Monelta menee yli hilseen kun puhun ex-äitipuolesta.. Hän oli naimisissa isäni kanssa ja sai hänelle kaksi velipuoltani. Nyt hän on uusissa naimisissa ja edelleen olemme erittäin hyvissä väleissä, vaikka isäni ei sitä varmaan haluaisi. Ex-äitipuoleni naureskellen ilmoittaa aina lasten määräksi 9.. 3 omaa, joista 2 on edellisestä avioliitosta. 2 uuden aviomiehen lasta ja 4 meitä entisen aviomiehen omia lapsia häntä edeltävästä avioliitosta äitini kanssa (olemme kaikki jo aikuisia). Jossei tämä sotke vielä ajatusta niin voin lisätä, että olen myös ex-äitipuoleni uuden lapsen kummitäti, joka on myös siis velipuolieni velipuoli :D.

        Monesti olemme kyläilleen ja lomailleet heidän tykönä ja monena kertana olen ollut mukana "perhelomilla" heidän kanssaan ja tulen juttuun erittäin hyvin myös hänen uuden miehensä kanssa. Onneksi tällaisia rakastavia ihmisiä on.

        Hieman meni ohi aiheen, mutta olen samaa mieltä siittä että erotessa ei tulisi laittaa välejä poikki myös lapsiin. Varsinkin jos ovat jo kovin läheisiä. Koskaan lapsilla ei voi olla liikaa välittäviä aikuisia :)


    • yökötys

      en kyl ikina haluis et joku random harppu tai ukko pitäis mua lapsenaan.

      • Ei tekovanhempia!

        Niimpä. Äitini meni uudeelleen naimisiin rahasta kun olin 12-v ja en todellakaan voinut edes kuvitella kutsuvani sitä miestä isäksi tai että minä olisin millään lailla sen lapsi. Vihaa oli ensi silmäyksestä lähtien puolin ja toisin.


      • ekovalo_
        Ei tekovanhempia! kirjoitti:

        Niimpä. Äitini meni uudeelleen naimisiin rahasta kun olin 12-v ja en todellakaan voinut edes kuvitella kutsuvani sitä miestä isäksi tai että minä olisin millään lailla sen lapsi. Vihaa oli ensi silmäyksestä lähtien puolin ja toisin.

        Niinpä ne ei tuntemukset kohtaa - syitä on monia, pakotta ei voi. Näinkin on ettei lähtökohtaisesti jo voi sietää/tulla yleensäkään toimen, täysin itselleen vieraan/toisenlaisen ihmisen kanssa. Uusi aviosuhde voi olla täysin erilaisen ihmsen kohtaaminen eikä välttämättä toimi vaikka yrittäisikin - helmosti, jos ei jo alkuunsa natsaa menee täysin mönkään!


    • kaikki ovat omiani

      Minä olen äiti omilleni 3 lapselle, sitten ole äiti mieheni kahdesta avioliitosta oleville 5 lapselle. Että äitiyttä riittää, ja jos tulee vielä yheisiä, niin tällä äidillä on nyt 8 lasta ja tulevaisuudessa voi ola 10 lasta.
      Miehen lapset ei vielä osaa oikein puhutella kunnioittavasti ja sanoa äiti, mutta annamme edetä hiljaa heidän. Minusta on mukavaa komentaa ja pitää järjestystä yllä, nautin tästä äitiydestä. Komentelu on kivaa.

      • ekovalo_

        Ne joilla on monia (paljon) lapsia osaavat arvostaa, kunniottaa ja pitää huola kaikista kuin omistaan sekä "totuttaa" yhteiseen perheeseen kuuluvaksi hiljaa edeten ei pakolla.


    • Kallen tyttö

      Joskus se ei vaan pelaa vaikka olisi kuinka suuri syli. Minulla oli neljä lasta kun muutin yhteen edesmenneen mieheni kanssa. Hänellä oli kaksi edellisestä avioliitostaan. Luulin että tulee iso perhe jossa hänenkin lapset käyvät meillä vaikka etäisyyttä olikin. Heitä ei koskaan annettu meille. Laitoin kuitenkin monta vuotta heille joululahjat. Kun toisella oli nimppari tai syntymäpäivä laitoin toisellekin aina pakettiin jotain, vähän pienempää. Kunnes tuli puhelinsoitto joka lakkautti pakettien teon. Sukulaiseni sattui olemaan samassa työpaikassa. Hän soitti ja sanoi että älä laita enää niitä paketeita. Mieheni eksä ei tiennyt sukulaisuutta ja oli naureskellut että lapsille tulee hyviä paketeita. Hän purkaa ne aina ja laittaa uuteen pakettiin, lapset luulevat että ne on hänen hankkimiaan. Kolkkous ja etäisyys jatkui ja huipentui aivan uskomattomiin juttuihin mieheni hautajaisissa. He olivat jo akuisia. Mutta se onkin toinen juttu.

    • 2+1

      Olen uusio perheen iskä aikoinaan kun menin nyk. vaimoni kanssa yhteen niin hänellä oli 10 vuotias lapsi ja nyt meillä on kaksi omaa tenavaa mut kyllä mä sanon että kyllä niitä kolme on en erottele onko se etellisestää liitosta kyllä ne kaikki on yhtälailla minun miksi pitäs erotella eli jos kysytään niin vastaan että kolme

    • täh???? ei voi olla

      Ei kukaan vieras ihminen voi alkaa omimaan toisten lapsia. Ei herranen aika sentään!! Aika ovelaa.. musta olisi kauheeta jos joku vieras ihminen sanoisi mulle että mun lapset on hänekin lapsia!!! heh... eihän se olisi mahdollista. Jos joku haluaa lapsia, ne pitää tehdä itse, ei kenenkään lapsi voi alkaa pitää ominaan. Ei lapsia jaeta kenenkään kanssa joka ei kuulu siihen sukuun.

      • Onnellinen adoäiti

        "Jos joku haluaa lapsia, ne pitää tehdä itse, ei kenenkään lapsi voi alkaa pitää ominaan."
        Höpö höpö. Meidän lapsi on tullut maailmalta kotiin ja hän itsekin tietää että hänellä on kaksi äitiä ja kaksi isää. Ihan oma rakas lapsi hän miehelleni ja minulle on!


      • ekovalo_

        Just - näitä jakajia ei kaivata!


      • hy olkoon
        Onnellinen adoäiti kirjoitti:

        "Jos joku haluaa lapsia, ne pitää tehdä itse, ei kenenkään lapsi voi alkaa pitää ominaan."
        Höpö höpö. Meidän lapsi on tullut maailmalta kotiin ja hän itsekin tietää että hänellä on kaksi äitiä ja kaksi isää. Ihan oma rakas lapsi hän miehelleni ja minulle on!

        Oho! Kaksi äitiä ja kaksi isää.. ai että semmoinen kuvio... heh... ovatko lapset puoliksi isiensä luona ja äitien luona vai ... hehheeeee.... jo on lapsella julmat olot... se on sitä nykyaikaa... uuh...


    • joopa joo

      Niin monta kuin "ruokakunnassa"on,eikös se ole perhe?

    • Teskimo

      Tottakai ne lasketaan erikseen. On omat ja sen toisen pennut. Eron sattuessa lapset menee omilleen, ei niitä jaeta. Omat lapset on aina omia.

      • äitipuoli

        Ai pennut vai?
        Kyllä mun lapset ja mun mieheni lapset ovat meidän yhteisiä lapsia, vaikkei kaikki geenit olekaan samoja.
        Ei niitä voi jakaa, ne pysyvät samassa laumassa ja mä olen niiden emo.
        Yritäpä erottaa minut pennuistani, puolustan niitä kuolemaani asti!


      • Teskimo
        äitipuoli kirjoitti:

        Ai pennut vai?
        Kyllä mun lapset ja mun mieheni lapset ovat meidän yhteisiä lapsia, vaikkei kaikki geenit olekaan samoja.
        Ei niitä voi jakaa, ne pysyvät samassa laumassa ja mä olen niiden emo.
        Yritäpä erottaa minut pennuistani, puolustan niitä kuolemaani asti!

        Jos sinulle ero tulee niin kyllä ne miehesi lapset sille menee. Ei sinulla niihin mitään tapaamisoikeutta ole. Etenkään sitten kun uusi nainen tulee kuvioihin mukaan. Silloin se viimeistään eristää sinut lapsista.
        Minulla on jo ero takana joten en kuvittele että avioliitto kestää varmuudella. On vain järkevää ettei ala pitämään miehen lapsia ominaan.


      • ekovalo_

        Sama tänne, just näitä jakajia ei kaivata!


      • Anonyymi
        äitipuoli kirjoitti:

        Ai pennut vai?
        Kyllä mun lapset ja mun mieheni lapset ovat meidän yhteisiä lapsia, vaikkei kaikki geenit olekaan samoja.
        Ei niitä voi jakaa, ne pysyvät samassa laumassa ja mä olen niiden emo.
        Yritäpä erottaa minut pennuistani, puolustan niitä kuolemaani asti!

        Itäsuomessa on ollut tapana kutsua alle 15-v. pennuksi. Paikoin tapa elää yhä, ei sillä mitään pahaa tarkoiteta.
        15 v. alkaa juridinen vastuu omista tekemisistä. Sen iän alle, on edesvastuuton. Pentu, poikanen.


    • pojan äiti

      Kyllä mä ainakin vedän kilarit jos exäni nykyinen vaimo menisi minun poikaani sanomaan omaksi lapsekseen.

    • uusiomukula

      Esittlet tässä on lapseni Edvard, tässä mieheni Keijon lapset Anna ja Kalle ja tässä on meidä yhteinen Olli-Pekka.

      Mikäs siinä on vaikeaa?
      Häh

    • Puudelimies

      En kommentoi, kun en ole satavarma noiden "yhteisten" isästä...

    • mollukka3

      Minulla on tasan yksi oma lapsi. Miehelläni on kaksi omaa lasta. Olemme olleet avoliitossa 14 vuotta. Rakastan kaikkia näitä lapsia (jotka ovat kyllä jo aikuisia), mutta henkeni antaisin sen omani puolesta.

    • Mistäs se mies

      tietää montako on todella niitä hänen siittämiä lapsi vaikka eletään parisuhteessa

      • Teetä salaa dna testi

        Niin on. Oma veljeni ei ole oikeasti isäni lapsi vaikka ne niin kuvitteleekin. Itse olen päätellyt tämän veljeni ulkonäöstä. Molemmat vanhemmistani on vaaleahiuksisia ja silmisiä. Veljelläni on ruskeat hiukset ja silmät. Pistää miettimään.
        Naisethan on kautta historian ilmoittaneet lapsen isäksi sen sopivan miehen sen oikean isukin asemasta.


      • Ellitus
        Teetä salaa dna testi kirjoitti:

        Niin on. Oma veljeni ei ole oikeasti isäni lapsi vaikka ne niin kuvitteleekin. Itse olen päätellyt tämän veljeni ulkonäöstä. Molemmat vanhemmistani on vaaleahiuksisia ja silmisiä. Veljelläni on ruskeat hiukset ja silmät. Pistää miettimään.
        Naisethan on kautta historian ilmoittaneet lapsen isäksi sen sopivan miehen sen oikean isukin asemasta.

        Tätä se teettää kun ei edes alkeita tiedä geenien toiminnasta ja periytymisestä. Kouluun mars!


      • ekovalo_

        No, näitäkin touhoja on, jotka ei jaksa lukea panojaan - ja näitähän ne naiset haluaa isiksi! - eikä paljon valitusta kuulu toisn kuin"tunnistetutista"


      • Anonyymi
        Teetä salaa dna testi kirjoitti:

        Niin on. Oma veljeni ei ole oikeasti isäni lapsi vaikka ne niin kuvitteleekin. Itse olen päätellyt tämän veljeni ulkonäöstä. Molemmat vanhemmistani on vaaleahiuksisia ja silmisiä. Veljelläni on ruskeat hiukset ja silmät. Pistää miettimään.
        Naisethan on kautta historian ilmoittaneet lapsen isäksi sen sopivan miehen sen oikean isukin asemasta.

        Etpä voi mennä takuuseen. Joskus piirteitä kuten hiusten väri, pomppaa jostain kauempaa suvusta.
        Minkätakia minä olen isäni äidin nuoremman iän kuvan näköinen? Suinkaan en ole isoäitini lapsi, vaan olen perinyt ns yhden polven yli ulkonäköni.
        Omista lapsistani molemmilla on isänsä nivelet. Vanhemmalla minun suvustani ihotyyppi, ja hiukset, mutta isänsä kädet ja jalkaterät sekä nenä.
        Nuoremmalla taas on isänsä silmät, ja hiustyyppi sekä ihotyyppi, mutta minun käsieni näköiset kädet, ja jalkaterät taas ovat vähän kuin edesmenneen isäni jalkaterät. Pituutta tällä kaverilla on ikäänkuin minun äitini isän suvun miehillä, todella pitkä.
        Ihan huvittaa ajatella, miten jännää tuo periytyvyys on.
        Kumpikin saman isän siittämiä. Ne rakkauslapset. Ainoat lapset joita minulla on.


    • mammeli7

      niin minä sanon että minun lapseni ja mieheni lapset,kun en koe heitä omikseni ovat vain viikonloppuisin.Kohtelen heitä hyvin ja otan kaikessa huomioon.Heidän puolelta on olut vaikeampaa hyväksyä meitä ,mutta voi osittain olla kateellisuutta.On tässä omanlaisensa paikanhakeminen ollut kaikilla ja hyväksyminen.Kaksi erilaista perhettä lyöttäytyy yhteen ja niin on soppa syntynyt.Ei muuta kuin hämmentämään ja tasoittamaan kokkareita.

    • 1axe

      Huvittavaa sinänsä, että lapsia pitää tehdä useiden eri henkilöiden kanssa.

      • niin miksi?

        Miksi miehet siittää lapsia naisen kanssa jolla on jo lapsia?


      • tämä on totta
        niin miksi? kirjoitti:

        Miksi miehet siittää lapsia naisen kanssa jolla on jo lapsia?

        Varsinkin miehillä on jo apina- tai luolamiesajoilta tarve levittää siittiöitään mahdollisimman laajalle. Naisilla on tarve pesiytyä ja löytää kaikkein paras alfauros lapsiensa isäksi, siksi käydään joskus vieraissa.


    • ???

      Jaahas. Mitäs sitten pitäis vastata, jos on adoptio- tai huostaanotettuja lapsia?

      • hmm.

        Adoptoidut ovat omia lapsia. Ja huostaanotetut ovat joko lainassa tai sitten jäämässä?


      • 11+16
        hmm. kirjoitti:

        Adoptoidut ovat omia lapsia. Ja huostaanotetut ovat joko lainassa tai sitten jäämässä?

        "Lapset ovat lahja tai laina taivaasta",
        ei heitä kukaan omista. Lue Gibranin kirjoja.


    • tuplaexät

      Ollessani suhteessa josta meillä kaksi yhteistä lasta, vastasin että meillä on yhteensä kahdeksan lasta. En missään vaiheessa yrittänyt omia miehen aiempia lapsia, mutten erotellakaan heitä. Miehen lapsilla on aivan upea äiti, vaikka mies häntä jatkuvasti solvasikin.

    • Mile69

      Meillä molemmilla jo aikuiset lapset , mutt´kyllä meillä puhutaan "meidän" lapsista eikä erotella. Kaikki ovat yhtä tärkeitä vaikka ei yhteisiä olekkaan .

    • äiskä1

      Mainitsen vaan omat lapseni jos minulta kysytään lapsilukuani. Mieheni lapset eivät ole minun joten en heitä mainitse ellei erikseen kysytä.
      Näin tekee myös mieheni.

    • ap.

      hei mulla on 5 omaa ja miesten yhteensä 10 et tekee sitten 15 mukulaa. terveisin ap.

    • pyh

      Taidan olla häiriintynyt kun vastaan aina että mulla on kuus ja miehellä kolme. Miehellä taas on aina mielestään kuus koska mun kolme isompaa kokee omikseen ihan yhtä lailla kuin nuo kolme yhteistä pienempää.

      • Ellitus

        Sinun logiikalla ymmärtää, että lapsia on yhteensä 9. Kannattaa vielä miettiä tuota ilmaisua. Esimerkiksi yhteensä 6. It is not so complicated :)


    • tonto70

      Pidän mieheni lasta kuin omaani (jota minulla ei ole) ja lapsi tykkää minusta "kuin hullu puurosta" kuten isänsä sanoo, mutta tämä on kääntynyt lasta vastaan sillä äiti laittaa lapsensa mieluummin lastenkotiin kuin antaa ei huoltaja miehelleni ja minulle.

      • Anonyymi

        Kyllähän se huoltaja päättää lasten asioista.


    • Äideistä minäkin

      Lapsia erottelee vain vieraat,sukulaiset,viranomaiset ei äidit eikä isät jotka lapsista huolehtivat.Onko sillä väliä kuka ne on tehnyt?

      • ihmettelen vain

        Mustasukkaiset vanhemmat, varsinkin äidit, ovat usein takertuneita lapsiinsa, joista eivät oikeasti edes huolehdi. Lapsi päiväkotiin, että vanhemmat saavat viettää "laatuaikaa"?


    • njoouo

      no joo täl hetkel vastaan "mul ja miehel 1 yhteinen" "ja nii miehel 4 poikaa jo ennestää" jos pojat asuisivat meillä kutsuisin heitä myös perheeksi eli en alkaisi erittelemään. näin.

    • Tottakai pidän mieheni lapsia ominani, koska olen heidän biologinen äiti.

    • Perheenisä vm. 1958

      Vaikka kysymys olikin osoitettu miehen lapsille, vastaan silti, koska perheessämme on tilanne, että vaimoni edellisestä "elämästä" on lapsi ja sitten ovat yhteiset lapsemme. Heti alussa teimme selväksi, että meillä ei ole mitään puolikkaita, on vain kokonaisia lapsia, on siskoja ja veljiä. Toki lapset tietävät, että kuka kenenkin isä on (siis sen minkä tarvitsevat tietää..).
      Itse puhun aivan arkisesti lapsistamme, enkä ala sen kummemin tekemään suurempaa sukuselvitystä, että kuka on kenenkin lapsi. Virallinen puoli on erikseen, kun on pitänyt hoitaa mm. kouluun liittyviä asioita, mutta silloinkin lapset ovat olleet lapsia.
      Olemme tehneet myös lukuisia pitkiä ulkomaanmatkoja hyvin kauaskin koko perheen voimin, kaikki ovat mukana koko perheenä. Aika usein kuitenkin minulta/meiltä on kysytty, että lähdemmekö tosiaan koko perhe matkalle ja kysyjä on antanut ymmärtää, että ihmettelee kovasti asiaa, kun "varanumerokin" lähtee mukaan. Jopa vaimoni lapsen isäkin on ihmetellyt tätä, tosin ei enään ihmettele, koska selitin tilanteen hänelle, ettemme me ala erottelemaan perheessä, kuka pääsee mihinkin.
      Lapsen isään ovat välit pysyneet kunnossa, vaikka hän alkuu yrittikin luistaa velvollisuuksistaan osallistua kasvatukseen omalta osaltaan.
      Hyvin meillä on nyt mennyt, tuo vaimoni lapsi asuu jo omillaan, mutta käy toki säännöllisesti luonamme tyttöystävänsä kanssa kuten kotona konsanaan, hänellä on vielä täällä kotona oma huonekin käytettävissä.

      • olli4

        mihin tarvitaan turkan oppia?? nehän PASKOO luonnon SUOLESTAAN!


    • paska äitipuoli

      uusioperheessä, jossa vain miehen entisestä elämästä kaksi toisella kymmenellä olevaa lasta joka toinen vikko, mun mielestä mulla ei ole yhtään ainoaa lasta, eikä tule. niistä ei vaan tossa iässä tule enää mitenkään omia, ovat vaan kivireki jota on pakko vetää perässä...

    • 1965

      Olen mies. Lapsia 3. Kahdelle nuoremmalle olen isä, vanhin äitinsä edellisestä suhteesta, mutta 1-vuotiaasta olen yrittänyt isän virkaa hänellekin hoitaa. Viimeiset 10 vuotta yksinhuoltajana. Tai virallisesti YH-aika on jo ohi, koskapa nuorinkin jo täytti 18. Mutta kaikkia kolmea olen pitänyt omina lapsina uskoakseni ihan tasapuolisesti.

      Ainakaan minä en kykene enkä halua erotella lapsia millään tavoin sen vuoksi että jollain heistä sattuu olemaan toinen isä. Miksi edes pitäisi?

    • olli-4

      mutta missä ne kohdunvuokraajan edut??

    • ei elämää kummempaa

      Minulla on kaksi omaa jo aikuista lasta ja monta muuta "lasta" (lapsieni ystäviä, joita kutsun tyttäreksini ja pojikseni). Jos seurustelisin tai eläisin miehen kanssa, jolla on lapsia niin olisin oikein otettu jos saisin heitäkin lapsikseni kutsua. Annan arvon heidän omalle äidilleen, enkä yritä viedä hänen paikkaansa. Olen aina pärjännyt nuorten kanssa erittäin hyvin ja tarjonnut heille sitä, mitä itse olisin kaikkein eniten lapsuudessani ja nuoruudessani kaivannut eli välittömyyttä ja huomiota aikuiselta ihmiseltä.

    • cjk

      kolme

    • on yhtä kuin perhe

      Sanon että kaksi omaa ja lisäksi yksi bonus-poika;)

    • eikö hävetä?

      Siis mikä kysymys tämä oli? Onko semmoisia ihmisiä olemassa, jotka eivät tiedä kuinka monta lasta hänellä on? Voi sitä sekilua aikanansa.

      Otappa selvää vaikka kirkonkirjoista, sieltä löytyy lapsiluku. Aika noloo jos ei tiedä omien apsien lukumäärää, yleensä äiti tietää, mutta isät ei aina...

      • drytufyiil

        On se säälittävää kun ei osaa edes kirjoittaa, vai että apset!


    • Pyltsy puhtaaksi

      Hei, te kaikki jotka käytte aamuisin kakilla. Monellako paperin palasella pyyhitte takamuksenne lopuksi?
      Kysyn vaan, kun olen niin kädetön ja joudun kaiken tekemään kuten muut tekevät. Itsetuntokin heikko.

      • dryulijkln-ö

        Sä se jaksat suoltaa tätä paskaa, tapa lissu-rukka ittes


    • Rinkk

      Omaksi lapseksi ei lueta toisen äidin lasta, kun vastataan kysymykseen montako lasta sinulla on. Niin kuin joku totesi, tämä kunnoituksesta lapsen biologista äitiä kohtaan. Jos kysytään montako lasta TEILLÄ on, vastataan kaikki lapset yhteensä, tietenkin. Mukaan lasketaan kummankin lapset riippumatta siitä, missä asuvat. Asiayhteys kuitenkin viime kädessä ratkaisee, mikä on fiksua ja myös lapsista hyvältä tuntuvaa.

    • jkoop

      kolme

    • häiriköitä

      No eihän kukaan niitä miehen exän lapsia omakseen huolisikaan. Joskus on vaan pakko ottaa ja kasvattaa.

      • mane

        Jos ottaa miehen kenellä on lapsia niin tottakai täytyy myös lapset hyväsyä ja pitää niitäkin ominaan


      • PELKKÄNÄ KYSYMYSMERK
        mane kirjoitti:

        Jos ottaa miehen kenellä on lapsia niin tottakai täytyy myös lapset hyväsyä ja pitää niitäkin ominaan

        OMITKO TOISTEN LAPSET? mITÄ SIITÄ SANOO LAPSET JA HEIDÄN ÄITI? oMIIKO NÄIDEN LASTEN ÄITI SUN LAPSET ITSELLEEN? hUH SENTÄÄN.. MITEN VOI OLLA LAPSIA JOS EI OLE???


      • hfheiopjbcgsryu
        PELKKÄNÄ KYSYMYSMERK kirjoitti:

        OMITKO TOISTEN LAPSET? mITÄ SIITÄ SANOO LAPSET JA HEIDÄN ÄITI? oMIIKO NÄIDEN LASTEN ÄITI SUN LAPSET ITSELLEEN? hUH SENTÄÄN.. MITEN VOI OLLA LAPSIA JOS EI OLE???

        Huh voi voi sentään ei voi olla kamalaa mahotonta meillä ei onnistu mitäs viellä lissun lässy?


      • rsdytykjk
        PELKKÄNÄ KYSYMYSMERK kirjoitti:

        OMITKO TOISTEN LAPSET? mITÄ SIITÄ SANOO LAPSET JA HEIDÄN ÄITI? oMIIKO NÄIDEN LASTEN ÄITI SUN LAPSET ITSELLEEN? hUH SENTÄÄN.. MITEN VOI OLLA LAPSIA JOS EI OLE???

        Tapa lissu ittes


    • on ja ei on on

      Mulla on neljä omaa sitten mun ex miehen uudella seuralaisella on varmaan kolme, et kuuluuks nekin mun sanoo että ne on mun lapsia? Sitten mulla olis 7 kappaletta.
      Yleensä en sano kun omat lapset, joskus sanon et muutama on ex miehen uudella naisella, joiden kans mun ex mies on enmpi kuin omien, et kai nekin sit mulle kuuluu sanoo.

      • mane

        Vedä uimalakki päähäs niin syvälle ettet saa henkeä niin eipä tarvi laske lapsin lukumäärää


    • mane

      Parempi kun on vain omia lapisia... jos ei yksi parisuhde riitä niin ei siitä seuraavastakaan mitään tuu ... ommelkaa värkkinne kiinni nii eipä oo ongelmia

      • Perheenisä vm. 1958

        Tämä elämä vain ei ole aina niin yksinkertaista, että turha täällä on alkaa moralisoimaan vain omista lapsista. Olen itse ollut parisuhteessa aiemmin ja aikaisempi puolisoni sairastui vakavasti, joten menetin hänet. Nykyisen puolisoni ex-puoliso sortui alkoholismiin. Olemmeko me jotenkin sitten tuomittuja ja oikeudettomia toimimaan vanhempina?
        Itse en jaksa mitenkään uskoa, että vaimoni olisi "edellisessä elämässään" pystynyt kasvattamaan lastaan ja elämään siten, kun olemme nyt yhdessä pystyneet ja siinä samalla kasvattamaan vielä yhteiset lapsetkin.


    • Maksakaa itse viulut

      Laskekaa myös ulkomailla tehdyt lehiolapset joita ette ole saanneet ulkomaanlakiensa mukaan kotiinne,heidän nimensä ja llukumääränsä jotka olette kiimoissanne tehneet sekä raiskauksen tuloksena tulleet ja adobtoidut lapsenne jotka joskus perivät teidät.Ei kannata sanoa ettemme ole sikiävää kansaa,vastuuntunnottomia kyllä pannessamme muut maksumiehiksi kakaroillemme.

      • Oikeusvaltio?

        Yllä virhe-lehiolapset tarkoittaa lehtolapset-heille joilla kiima sekoittaa muun aivotoiminnan rautalangasta väännettynä.


    • 11+9

      minun lapset, omat lapset, yhteiset lapset, miehen lapset, miehen exän lapset
      omistamani, omistamat, yhteis omistuksessa, miehen omistuksessa, miehen exän omistuksessa

      olen synnyttänyt yhden ihmisen, kaksi on tullut kuin lahjana elämään kanssani
      en omista ketään

    • Vain 1x äiti, 1x isä

      Minä ainakin itse henkilökohtaisesti loukkaantuisin jos eksäni nykyinen kävisi väittämään lastani hänen omakseen! Lapsi on minun ja eksäni, ei eksäni ja hänen nykyisensä.

      Onhan tämä nyt aivan päivän selvä asia. Myöskaan oma nykyiseni ei ole lapselle isä, isäpuoli tai muutavastaavaa. Lapsella on jo isä ja toista ei tarvita. Todella loukkaavaa myös lapsen isää kohtaan väittää, että lapsella olisi toinenkin isä.

      Eriasia on jos puhutaan kasvattajasta. Lapsella voi olla monta kasvattajaa kuten vanhassa kyläyhteisössä. Näitä kasvattajia voi toki olla molempien vanhempien nykyiset uudet puolisotkin, jos vain sovussa ollaan sovittu, että kaikki noudattavat samoja pelisääntöjä. Kasvattajia on toki myös kummit, mummit, papat, opettajat, kerho-ohjaajat jne..

      Kumma tapa teillä omia toisten lapsia! Miltäs se tuntuisi omalla kohdalla jos joku toinen nainen alkaisi väittämään itseään äidiksi teidän lapsillenne?

      • sairaita tuommoset

        Joo tuollaiset naiset ovatkin erittäin katkeria ja heitä hävettää kun ei ole yhtään lasta, niin he omivat kaikki lapset itselleen kehuen että ne on hänen! Sano sille suoraan, että hei että minä olent ämän lapsetn suynnyttänyt ja se on minun, ei sinun.
        Mutta katkeruudessa ja suruillisena he kyllä omivat jopa sun sukusi ja talosi jos et sano suoraan.
        On aika julmaa kehua toisten lapsia omikseen.. on mieli aika sairas.


      • tcgjhkvjk.
        sairaita tuommoset kirjoitti:

        Joo tuollaiset naiset ovatkin erittäin katkeria ja heitä hävettää kun ei ole yhtään lasta, niin he omivat kaikki lapset itselleen kehuen että ne on hänen! Sano sille suoraan, että hei että minä olent ämän lapsetn suynnyttänyt ja se on minun, ei sinun.
        Mutta katkeruudessa ja suruillisena he kyllä omivat jopa sun sukusi ja talosi jos et sano suoraan.
        On aika julmaa kehua toisten lapsia omikseen.. on mieli aika sairas.

        Tapa lissu ittes


    • Jätä se

      Sika !

    • Mulla on

      tapana sanoa jos joku kysyy että ei ole omia, niillä on oma äiti jossa ei ole mitään vikaa. Niinkuin ei olekkaan vaikka en itsekkään huono ole:) ja ihan hyvin on mennyt..Täyspäinen aikuinen ei jaa lapsia kuin joululahjapaketteja.

    • Loukkaatte lapsia

      Kuinka moni lapsi lemppaa oman äidin ja vaihtaa isän sutturaan? No ei varmaan kukaan, mutta nämä sutturat ovat niin kateellisia miehen pupeille lapsille kun omat on mitä ovat, että pitää kehua että ne on jhänen, vaikka KAIKKI tietää ettei ne ole.

      Se on valehtelemista. Mutta sitähän se sutturoiden elämä on.

    • sata on.

      Mulla on sata lasta varmaan... en ole ihan varma.. onko kaikki mun. Mitä vastaatte jos joku kysyy et monta isää teidän lapsilla on?? Se onkin teille tosi vaikee..

      • heheheheheh

        Kaksi isää.
        Ensimmäiset 7 sain ekassa avioliitossa, joka päättyi mieheni kuolemaan.
        Kolme seuraavaa sain tässä,toivottavasti ja luultavasti, aikanaan minun kuolemaani päättyvässä avioliitossa.

        Sinulla ei tainnut mikään liitto tai liitohko persoonasi vuoksi onnistua?


    • totuus taas kuului

      Kyllä minä ihmettelen teidän ihmisten sekoilua tyyliin: "kaksi omaa, yksi yhteinen ja kaksi vaimon lasta". Ei puutu kuin vielä yksi adoptoitu ja pari sijoitettua. Tuollaisesta sotkusta ei seuraa mitään hyvää. Auktoriteetit puuttuvat ja ei uskalleta käskyttää kuin omia tai niitä uusia yhteisiä.

      Mitä lapset ajattelevat tilanteesta? Ovatko he sisarpuolia? Ventovieraita? Pää menee pienellä aivan sekaisin.

      Jos ette ihmiset osaa sitoutua parisuhteeseen ja yhteiseen elämään sekä lapsista huolehtimiseen, ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA! Odottakaa ja miettikää mitä haluatte elämältä ja kenen kanssa elämän jakaa. Ei lapsia kannata tehdä alle 30v, jos meno on noin epävakaata. Haittaa kaikille

      • hyvä äitipuoli

        "Jos ette ihmiset osaa sitoutua parisuhteeseen ja yhteiseen elämään sekä lapsista huolehtimiseen, ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA! "


        En koe omaksi puutteekseni lasteni isän tekosia, joita en hyväksynyt.Mulla ei ole mitään syytä saada sulta moista kommenttia, koska mähän nimenomaan huolehdin lapsistani, vaikkakin uuden ihmisen kanssa, joka myös huolehtii lapsistaan. Nyt arvostelit juuri vääriä ihmisiä.


      • hyvä ja pöhkö
        hyvä äitipuoli kirjoitti:

        "Jos ette ihmiset osaa sitoutua parisuhteeseen ja yhteiseen elämään sekä lapsista huolehtimiseen, ÄLKÄÄ TEHKÖ LAPSIA! "


        En koe omaksi puutteekseni lasteni isän tekosia, joita en hyväksynyt.Mulla ei ole mitään syytä saada sulta moista kommenttia, koska mähän nimenomaan huolehdin lapsistani, vaikkakin uuden ihmisen kanssa, joka myös huolehtii lapsistaan. Nyt arvostelit juuri vääriä ihmisiä.

        Sinussa ei ole mitään vikaa? Miksi olet pariutunut ja viellä suostunut siittäjäksi kyvyttömän miehen? On sinussakin vikaa. Olet ollut joku hölmö tai muuten yksinkertainen


    • hyvä äitipuoli

      Ihan kuten sinäkin, sanon omani ja puolisoni meillä asuvat.

    • kuudenmutsi

      Mainitsen kaikki lapsemme enkä erittele heitä muutenkaan geenitaustansa mukaan vaan rakastan kaikkia yhtä lailla.

    • varanumerot

      Sitten ihmetellään kun tän päivän kakarat on hiukan häiriintyneitä. No ei ihme kun ne on jo jollain varanumeroilla varustettuna.

    • Tottakai lapset ovat yhteisiä.
      Ja lapset ovat itsenäisiä ihmisiä, joilla on oma elämän polkunsa.
      Ei lapsia omisteta, niin kuin autoja. Tai vaatteita.
      Sinä kasvat lasten kanssa. Tai sitten et. Voithan sinä taantuakin.
      Sinä päätät.

    • Lapseton, oikeesti

      Eiköhän tuohon jokainen vastaa oman mieltymyksensä ja omatuntonsa mukaan. Äidiltäni oli joskus kysytty lapsista, ja hän oli sanonut, että ei ole. Kysyjä oli hämmästynyt. Äitini logiikka oli sellainen, että kun lapsi on kasvanut aikuiseksi, hän ei ole enää lapsi... Joten enpä enää tämän jälkeen vaikkapa kivan tyypin tavatessani usko, jos hän sanoo, ettei ole vaimoa tai lapsia. Saattaa siinä tilanteessa vaan kokea asian sillä tavalla, ettei halua olevan tai välitä kertoa...

      Minulla ei ole lapsia. Ihan oikeasti.

    • Äijjä80-

      Meillä on 2 lasta - vaimoni ja poikani.

    • Isätön isän tahdosta

      Teetä salaa dna testi - tai sitte opettelet miten perimä kulkeutuu :DD Sinisistä silmistä tulee joko ruskeat tai siniset silmät (;

      Itse en ikinä, koskaan milloinkaan kutsuisi etävanhempani uutta puolisoa äidikseni, joten hänelläkään ei ole mitään oikeutta kutsua minua lapsekseen.
      Jep, erot ovat vaikeita. Ai miksikö, koska vanhemmat ajattelevat vain itseään. Jos vanhemmat osaisivat ajatella myös lapsiaan, eivät vanhemmat hylkäisi lapsiaan.

    • yksi mamma

      Kyllä mielestäni perheessä olevat kaikki lapset kuuluvat siihen. Olivatpa lapsoset miten vain siihen tulleita. Itse sain avioiduttuani miehen mukana neljä lasta, joista tosin kolme asui äidillä. Yhteisiäkin saimme aikanaan lisää kolme ja nyt meillä on näistä seitsemästä lapsesta kaksitoista lasternlasta, joille kaikille kudon sukkia ja kaikki käyvät meillä kylässä. Mielestäni näin on ollut helpompaa lapsille ja meillekin.

    • .x.x.x

      Minulla ei yhtään, miehelläni neljä. Ja minä en todellakaan ole mikään äiti. vaan pienin on mun lempi mini ihminen ja minä olen hänen lempi jätti ihmisensä. Kaverikirjaankin sain kirjoittaa best friends osioon enkä sukulaisosioon. :) Teini ikäiset pitää mua ehkä pääsääntöisesti järkevänä ja luotettavana aikuisena ilman turhia tunnekuohuja. :) Ihmissuhteitahan nämä on, arvostakaa niitä juuri sellaisena

    • ööåöåö

      näyttäkää mulle sellainen ihminen tai mikä tahansa olio kenellä on ENEMMÄN kuin 1 isä tai äiti..... just want to see.....

    • biot ja omat

      "Perheessämme on kolme lasta". Jos keskustelun luonne on yksityiskohtaisempi tai on kyseessä terveyttä, verotusta tms. koskevat asiat, jatkuu lause "biologisia minulle niistä on yksi".

    • 2+2

      Riippuu siitä kuka kysyy, viranomaisille sanotaan niinku asiat oikeesti on ja ystävät sekä tutut tietää meijän perhekuvion.
      Jollekin puolituntemattomalle ihan sama mitä vastaa.

    • jopas repäsit kyssär

      SIIS.. oikeesti... onko semmoisia äitejä, jotka ei tiedä montako lasta hänellä on???? Huh.. kysyppä kuule henkikirjoittajalta tai seurakunnasta.. siellä tiedetään.

      On aika loukkaavaa omille lapsille...äiti kyllä pitäisi tietää montako on, mutta isät voi olla joskus eksyksissä lastensa sutheen...

      Voi kauheeta...

      • hfteudjhdfjfdjkfg

        Ja sinä kerran et ymmärrä mitä tarkoitetaan, niin ole lissu hiljaa.


      • äkäpussi ja iso sell
        hfteudjhdfjfdjkfg kirjoitti:

        Ja sinä kerran et ymmärrä mitä tarkoitetaan, niin ole lissu hiljaa.

        Etkö sinäkään teidä monta lasta sulla on?


      • Kolme
        äkäpussi ja iso sell kirjoitti:

        Etkö sinäkään teidä monta lasta sulla on?

        Tiedän. Minulla on kolme lasta. Kaikkia en ole itse synnyttänyt.


      • Äiti isolla sydämellä
        Kolme kirjoitti:

        Tiedän. Minulla on kolme lasta. Kaikkia en ole itse synnyttänyt.

        Juu tiedän. Minulla on 4 lasta ja 2 olen itse synnyttänyt. Mieheni ex vaimo hylkäsi perheensä ja adoptoin nämä 2 tenavaa. Täytyyhän lapsilla rakastava äiti olla :)


      • paras äiti kuin oma
        Äiti isolla sydämellä kirjoitti:

        Juu tiedän. Minulla on 4 lasta ja 2 olen itse synnyttänyt. Mieheni ex vaimo hylkäsi perheensä ja adoptoin nämä 2 tenavaa. Täytyyhän lapsilla rakastava äiti olla :)

        Mulla ei ole yhtään omaa, mutta pidän miehen lapsia ominani, kasvatan ja ostelen heille upeita vaatteita, mitä muuten ei saisi. Äidiksi sanovat aina vieraiden kuullen eikä kukaan voi tietää oonko oikee äiti vai en. Todistuksetkin kirjoitan alle, vaikka äitinsä haukkuu ja häiriköi. mUtta kun kasvatan on mulla täysi oikeus pitää heidät ominani. On kiva määrätä ja komentaa.


      • xftcjykvjk

        Tapa lissu ittes


      • fcgvhbjk
        paras äiti kuin oma kirjoitti:

        Mulla ei ole yhtään omaa, mutta pidän miehen lapsia ominani, kasvatan ja ostelen heille upeita vaatteita, mitä muuten ei saisi. Äidiksi sanovat aina vieraiden kuullen eikä kukaan voi tietää oonko oikee äiti vai en. Todistuksetkin kirjoitan alle, vaikka äitinsä haukkuu ja häiriköi. mUtta kun kasvatan on mulla täysi oikeus pitää heidät ominani. On kiva määrätä ja komentaa.

        Tapa lissu ittes


    • dgfhjh

      meillä asuu kolme. Yksi tosin vierailee äitinsä luona. Riippuu kyllä kysyjästä jos on tavallisesta uusioperheestä että äiti on lähi niin en ehkä puhu vierailemisesta. Mutta mielestäni jos kolmelle lapselle kokkaan, pesen pyykit, leikin, ulkoilutan katson kouluun niin mielestäni meillä kolme lasta asuu. sehän olisi tyhmää jos sanon että meillä on vain kaksi pientä. saisi kuvan etten tiedä kouluikäisistä mitään tai pojista mitään. Tosin jos joku lehtimyyjä kysyy että minkäikäisiä lapsia meillä asuu ja kauppaa jotakin turhaa saatan kyllä kieltää kaikki lapset.

    • -----

      Vastaan, että kaksi lasta, koska minulla on kaksi lasta, jotka olen 9 kk kohdussani kantanut ja synnyttänyt, ja joille olen äiti.

      Mieheni 2 lasta edellisestä liitosta eivät ole minun lapsiani eivätkä tule koskaan olemaankaan, en todellakaan pidä heitä omina lapsinani, enkä koe tarvetta mainita heitä jos joku kysyy minun lapsiluvustani.

    • kersoja on ikävä kyl

      Omia ei ole, muta mihen kersat tuossa häiriköi ja sotkee, niin että kai ne on mun omia sitte, kun aina ovatten syömässä ja likaamassa.

      • Anonyymi

        kuulehan sina minulla ei ole ainakaan vahaan aikaan yrhba lapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulehan sina minulla ei ole ainakaan vahaan aikaan yrhba lapsia

        enka minakaan niita vahaan aikaan halua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulehan sina minulla ei ole ainakaan vahaan aikaan yrhba lapsia

        Mikä on ”yrhba lapsi”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulehan sina minulla ei ole ainakaan vahaan aikaan yrhba lapsia

        Mikä on ”yrhba lapsia”???


    • Anonyymi

      No jopa on kysymys. Eivät tietenkään puolison lapset olisi omiani. Vastaisin että minulla on kaksi, meillä on yhteensäx määrä lapsia asumassa.
      Ja mitä se kellekkään kuuluu, vaikkeivät kaikki lapset olekaan omia? Nykyaika, on uusioperheitä ja adoptioita.

    • Anonyymi

      Vastaan että kaksi poikaa.
      Eukolla on kaksi mukulaa joille olen ilmaa vaikka oon yrittäny kyllä vaikka miten olla että kelpaisin.
      Tyypit vedättäävät äitiään sen kun kerkeevät. Ruoka tehdään aina valmiiksi vaikka toinen jo aikuinen, täysi ylläpito.
      Lomat ja menot eukko kyselee 13v tytöltään että sopisiko arvon ylhäisyytenne jos tehtäis näin vai sopisiko...eiks se sopis??
      Joka paikkaan on tietysti kuljetus oven eteen.
      Minulle eivät sano huomenta eikä hyvää yötä. Äidilleen toivottavat hyvää yötä. Kiitos, anteeksi ja ole hyvä puuttuu näiden sanavarastosta. Mitään kotitöitä ei tehdä oma-aloitteisesti ja jos äitinsä jotain pyytää kuuluu usein vastaus että ei ehdi nyt (puhelin kourassa tai tietokoneella). Äitinsä tekee sitten.
      Ymmärrän teineyden ja nuorten oikut, on mulla kaksi ihanaa poikaa jotka pitävät minuun yhteyttä ja käyvät luonani.
      Tätä eukon muksujen totaalista minun ignooraamista en ymmärrä ja olen siitä heille puhunutkin. Yhdessä pysyn emännän kanssa koska lupasin sen hänelle. Ja lupaukseni pidän.

    • Anonyymi

      Mie sanon et 145 omaa lasta, Kaikki jotka asuu meidän talossa, ja veireisessä talossa on mun lapsia, sitten koulussa kaikki on mun apsia.

      Sitähän sie tarkoitit ku sanot että kaikki on sun lapsia.

      joo mulla on kaikki ketä näen on mun lapsia, Rikoin perheen ja ryhdyin äidiksi kaikille talomme lapsille.

      Kaikki on mun lapsia, Kaikki autot on mun ja kaikki talot o mun taloja.

      Perheenrikkojathan omii kaiken miehiltä kun hyppää miehen taloon. Miehen rahat on mun rahja, ja minä määrään anopin taloudesta, nekin rahat on mun.

      • Anonyymi

        Diktaattori natsi, ota lääkkeesi ja mene nukkumaan


      • Anonyymi

        Sun kannattais hoitaa tuo mielenterveytesi kuntoon, hae apua sitä on saatavilla.


      • Anonyymi

        Mie sanon ei omia lapsia , Kaikki jotka asuu meidän talossa, ja veireisessä talossa ei ole mun lapsia, sitten koulussa kaikki on muiden apsia.

        Sitähän minä tarkoitin ku sanon että kaikki on muiden lapsia.

        joo mulla on kaikki mitä näen on muiden lapsia, Rikoin perheen ja ryhdyin isännäksi mutta en kaikille talomme lapsille, vain akkani tytöille.

        Kaikki ei ole mun lapsia, Kaikki autot on mun ja kaikki talot o mun taloja. Olen rakennuttanut paljon rakennuksia.

        Perheenrikkojathan sosialisoi kaiken tyhmiltä akoilta kun hyppään naisen taloon. Naisen rahat on mun rahoja , ja minä määrään myös anopin taloudesta, ja vanhempieni rahoista ja mammonasta nekin rahat on mun, kun ne delaa.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe