Kandiopinnot Ruotsissa, maisteriopinnot Suomessa ?

miettiivain

Hei!

Oisko kellään kokemusta miten onnistuisi jos opiskelisi 3 v kandiksi Ruotsissa(todennäisesti Tukholman yliopistossa), ja sen jäkeen opiskelisi maisteriksi Suomessa? Onkohan helppoa vaihtaa yliopistoa? Kellää kokemusta?

4

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruotsiin1

Hei,

Vaihtamisesta en tiedä. Opiskelen ekaa vuotta ruotsissa. Elikkäs, jos olet kiinnostunut hakemaan ruotsiin nii lähetä ihmeessä mailii mulle nii vastaan kysymyksiin, koska hakusivu on erilainen, kun suomessa. Voin kertoa, mitkä paperit pitää lähettää yms. tiedän miten ärsyttävää niiden kanssa on venkslata :D

[email protected]

• alottajaa...1234566

Up? Kai joku tietää.

• Ejurr

Eikös se nyt ole ihan sama mihin hakee kanditutkinnon suorittamisen jälkeen. Varmastihan nyt Tukholman yliopiston kanditutkinto on ihan validi tutkinto? Mikä sen maisterintutkintoon toiseen kouluun hakemisen estäisi? Toisaalta, miksiköhän edes haluaisit palata Suomeen? Minä en keksi yhtään syytä, jos Ruotsiin lähtisin.

• fskskskfksksksi

Kandidaatin tutkinnon jälkeen voit hakea normaalisti maisteriohjelmiin joko Suomessa tai muissa maissa. Eli kandin tutkinnon suorittamisen jälkeen ei vaihdeta yliopistoa, vaan haetaan erikseen maisteriopintoihin. Esimerkiksi Helsingin yliopistossa on erilliset kansainväliset maisteriohjelmat, mutta voit myös hakea suorittamaan maisteriopintoja melkeinpä missä pääaineessa tahansa (joitain poikkeuksia saattaa tosin olla).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3002
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2881
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe