Kaukkari-sakemanni-mix

onnekas4

Hei! Meillä on 1.7 vuotias kaukkari-sakemanni-mix uros. Monilla (ei kaikkilla) Rotikan omistajilla on noussu kusi päähän. Ne pitää rotikkaa parhaana vahtikoirana ja vaarallisimpana. Riippuu tietenki miten kouluttaa tai kouluttaako ollenkaa sillon niistä saa semmosen ku haluaa. On ne hienoja koiria ja ennen niillä oli luonnostaa vahti vietti mutta jalostuksen tuloksena sitä on pikkuhiljaa karsimassa pois. Kaukkari on taas alkukantanen rotu jolla on vahti vietti vielä lujasti verissä. Se on myös nopea ja älykäs. Koira antais vaikka henkensä puolustaessaan omiaan.
Kerronpa esimerkin miten ison lihaksikkaan rotikan omistaja sai egoonsa pahan iskun ku meijän nallekarhu kömmyytti sitä nuoresta iästä huolimatta. Lähettii meijän 1.5 vuotiaan jo isokokosen uroksen kans lenkille. Mentii mehtä tielle ja siellä meitä vastaa tuli vaapana oleva iso lihaksikas 6-vuotias uros rotikka. Se lähti hyökkäämää meitä kohti hampaat irveessä eikä sen isäntä välittäny mitää. Meijän poika ootteli että rotikka oli tarpeeks lähellä ja väisti sen hampaat ja tarras samalla rotkua kurkusta kiinni ja heitti maaha. Iso uros ulis häntä koipien välissä nuoremman rökittäessä sitä. Sitte sanoin omalle koiralle että irti ja se päästi rotikka juoksi omistajan jalkojen väliin. Rotikan omistaja uhos yhä että päästäisin oman koiran irti. tietenki kieltäydyin ja me jatkoimme lenkkiämme. Sama uros on koirapuistossa yrittäny käyä meijän koiran kimppuu mutta tämä on vaa väistelly sitä. ( onha se nopeampi) Vasta sitte suuttu ku minä olin lähellä rotikan hyökkäystä.
Huomaa kyllä että meijän pojassa on enemmän kaukkarin geenejä ku sakemannin. Monesta arkipäivän asioistakin. (sen emä oli kaukkari) Kaukkaria ei tarvi ees opettaa vartioimaa se on sillä verissä, sitä pitää hillitä. :)Oon sitä mieltä että jos kunnon vartian haluaa kannatta hommata laumanvartia!

18

1621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnekas4

      Sillo ku tuo tapahtu meijän koira oli 1.5-vuotta.

    • isojättiläinen

      Mitä hienoa on siinä että koirasi tappelee?
      Eikä koirasi ole Kaukari,vaan sekoitus.
      Ei se laumanvartijan vahtivietti mihinkään katoa,se ei vaan ole pinnalla jos koira on poissa reviiriltään,sekoituksilla tietysti eri juttu.Niiden taipumuksia ja luonteitahan ei voi etukäteen arvailla.Yllätyksiä on tullut.
      En muutenkaan ymmärrä mikis koiran pitäisi olla mahdollisimman vaarallinen/vihainen,toivottavasti vakuutukset on kunnossa niillä jotka jotain kiksejä saavat vihaa pursuavista koiristaan.Itse tykkään isoista koirista jotka ovat kaikille ihmisille ja koirille kilttejä,vaikka jättejä olisivatkin.
      Agressiivisilla ihmisillä kuulemma on aina ne agressiiviset koirat ;(

      • onnekas4

        En ole missään vaiheessä väittäny että kaukkarilta katoaa suojeluvaisto!! en minäkää halua että oma koira on vihane ihmisille. koulutan sitä koko aja ystävälliseks ja on se tuottanu tulosta. Ei kukaa varmaa luottais ihmisiin jos edellisessä paikassa on pahoinpidelty! Tiedän kyllä että koirani on kaukkari sakemanni mix mutta siinä enemmän kaukkarin luonetta. tajuakko tuon nyt?? Tuon kertomuksen tarkotus mahtailla että koirani osaa tapella mutta on se tarpeen tullen hyvä tietää että on oma paras kaveri suojelemassa JOS JOTAIN TAPAHTUU!!!!!! ja kerroin minkälaisia JOTKU rotikan omistajat saattaa olla. Se ehotti uusinta ottelua nii minähän KIELTÄYDYIN! En minä tykkää kattoa koira tappelua! Tuossaki olis sattanu käyä vaikka mitä jos mun koira ei ois puolustanu. En ole aggressiivine eikä ole mun koirakaa. Oisko mun koiran pitäny seistä paikoillaan ja ootta että toine käy kiinni? Se ei oo ikinä ensimmäisenä hyökkäämässä jonku kippuu ennemmin se leikkii. Tuo erittäin törkeää tulla tänne laittamaa tommosia viestejä het ku en tietäis noita perusasioita. parempi ette viisastele täällä ku et tiiä taustoista mitää!!!!


    • rauhoitujo

      aika agressiivista TEKSTIÄ...huutomerkkeineen.

      • sulo5

        Kyllä, Onnekas on oikeassa. Laumanvartiat ovat tehty juuri tuota asiaa varten, että suojellaan omaa laumaa. Itselläni oli kaikkari mix; hovawart/kaukkari. Säkä oli 78 ja painoa 55kg. Koira oli todella ketterä ja nopea. Musta värililtään ja valkoinen läikkä rinnassa ja beessit sukat jaloissa. Karva oli hieman puoltapitkää pidempi.

        Monet kerrat koirapuistoissa ollessamme joku koira haastoi. Muistan kerran, kun jollakin naisella oli rotikka/dobermann mix ja kysyin häneltä, että voinko päästää koirani vapaaksi aitaukseen ja hän sanoin, että voit päästää, mutta hän ei takaa sinun koirasi turvallisuutta ja, että molemmat maksaa omansa. Sanoin, että sopii =) Päästin koirani sinne ja sen naisen koira alkoi heti kiusaamaan minun koiraani(hyppimällä päin, näikkimällä, nylkyttämällä jne.) Omalle koiralleni se oli viimeinen pisara, kun se koira juoksi minun koiraani päin ja koirani kaatui. Sen jälkeen seuraavat 3 minuuttia olikin sitä, että minun koirani oli sen koiran päällä ja kurkussa kiinni. Ja voin sanoa, että oli työtä saada se siitä irti ja verta TULI... Ja näitä juttuja löytyy lisää. Koskaan ei mun koira tappeluja aloittanut vaan halusi olla kaveri ja leikkiä, eikä myöskään koskaan purrut ketään ihmistä, mutta suojeluvietti oli korkea. Ei se tarkoita sitä, että jos on korkea suojeluvietti, niin se koira on hirviö ja tappaja- (toki sellasiakin on, mutta ne on väärin koulutettuja)- Oikein koulutettu koira on viisas ja, jos on vahva kaikinpuolin, niin osaa sitä vahvuuttaan oikein käyttää.

        Kahden viikon päästä minulle tuleekin kaukkari/rotikka mix uros pentu. Kiva nähdä millainen siitä tulee =) On minulla rotikkakin ollut, jonka suojelukoulutin ja koira oli kuin tehty siihen, tosin aloitin koulutuksen vasta 7 vuotiaana ja koira kuoli sypään 10 vuotiaana, että ei kauhean pitkä ura siinä ollut. Ja voin myös sanoa, että se rotikka oli viisain koira, mitä minulla on koskaan ollut ja niitä on ollut muutamia.


      • 76+987655
        sulo5 kirjoitti:

        Kyllä, Onnekas on oikeassa. Laumanvartiat ovat tehty juuri tuota asiaa varten, että suojellaan omaa laumaa. Itselläni oli kaikkari mix; hovawart/kaukkari. Säkä oli 78 ja painoa 55kg. Koira oli todella ketterä ja nopea. Musta värililtään ja valkoinen läikkä rinnassa ja beessit sukat jaloissa. Karva oli hieman puoltapitkää pidempi.

        Monet kerrat koirapuistoissa ollessamme joku koira haastoi. Muistan kerran, kun jollakin naisella oli rotikka/dobermann mix ja kysyin häneltä, että voinko päästää koirani vapaaksi aitaukseen ja hän sanoin, että voit päästää, mutta hän ei takaa sinun koirasi turvallisuutta ja, että molemmat maksaa omansa. Sanoin, että sopii =) Päästin koirani sinne ja sen naisen koira alkoi heti kiusaamaan minun koiraani(hyppimällä päin, näikkimällä, nylkyttämällä jne.) Omalle koiralleni se oli viimeinen pisara, kun se koira juoksi minun koiraani päin ja koirani kaatui. Sen jälkeen seuraavat 3 minuuttia olikin sitä, että minun koirani oli sen koiran päällä ja kurkussa kiinni. Ja voin sanoa, että oli työtä saada se siitä irti ja verta TULI... Ja näitä juttuja löytyy lisää. Koskaan ei mun koira tappeluja aloittanut vaan halusi olla kaveri ja leikkiä, eikä myöskään koskaan purrut ketään ihmistä, mutta suojeluvietti oli korkea. Ei se tarkoita sitä, että jos on korkea suojeluvietti, niin se koira on hirviö ja tappaja- (toki sellasiakin on, mutta ne on väärin koulutettuja)- Oikein koulutettu koira on viisas ja, jos on vahva kaikinpuolin, niin osaa sitä vahvuuttaan oikein käyttää.

        Kahden viikon päästä minulle tuleekin kaukkari/rotikka mix uros pentu. Kiva nähdä millainen siitä tulee =) On minulla rotikkakin ollut, jonka suojelukoulutin ja koira oli kuin tehty siihen, tosin aloitin koulutuksen vasta 7 vuotiaana ja koira kuoli sypään 10 vuotiaana, että ei kauhean pitkä ura siinä ollut. Ja voin myös sanoa, että se rotikka oli viisain koira, mitä minulla on koskaan ollut ja niitä on ollut muutamia.

        Miksi päästää koirapuistoon koira,jonka omistaja tietää tappelevan?
        On minullakin suuri koira ,painoa n.69-72 kiloa.Koirani tulee hihnassa kaikien kanssa juttuun,mutta emme puistoile.
        Koska tiedän,että koirani voi saada suuttuessaan pahaa jälkeä aikaiseksi suuren kokonsa vuoksi.
        En ota riskejä,että kiltin koiran maine ja luonne muuttuu.
        Koira ei kärsi siitä,ettei pääse ryöpyttämään vieraita koiria puistossa,ja näyttämään niille paikkaansa.
        En halua että koirani luonne kärsii ,ja puistoissa monen kaverin koira on pilalle mennyt.Tappeluista johtuen,kun täysin vieraiden koirien kanssa joutuu välejään selvittelemään.Omistajien seisoessa lähistöllä,seuraillen kenen koira on se kovin kingi tälläkertaa...huhu,huh.


    • Nähty on kehissä.

      Onnekas on kyllä todella oikeassa,mitäs pitävät rotikoita irti,minunpuolesta olisi saanut ottaa hengen siihen paikkaan,en tunne yhtään sääliä sellaisia ihmisiä kohtaa jotka pitävät irti koiriaan yleisllä alueella tietäen noiden käyvän kiini.

      Kerron nyt teille heti,laumanvartijan siis puhtaan laumanvartijan esim:kaukasialainen tai keskiaasilainen jos kohtaa vastaavan tilanteen niin yleensä toinen osapuoli olkoon se sakemanni tai rotikka pääsee hengestään aika nopeasti.

      Älkää koskaa pitäkö irti rotikkaa tai sakemannia jos koiranne voi käydä toiseen kiini,se kiltin näköinen nallekarhu tai ujonoloinen laumartija lopettaa koiranne hyökkäysen samantien jos käy kiini.

      (se tappaa)syy on toisen osapuolen mitäs pidit irti koiraa joka hyökkäsi kiini.

      Näitä koiria käytetään taistelukoirina venäjällä tänäkin päivänä,et voi tietää milloin ohitsesi kävelee sellainen koira joka painaa noin 60kg ja on armottoman kova ja nopea tarvittaessa.

      Minkäänlainen nopeus ei riitä sakemannilla tai rotikalla,hyvä jos kerkiää au sanaa ihmiskielellä kuulumaan kun peli on selvä.

      Joten nyt rotikkasällit ja sakemanni ihmiset pidätte kiini ne koirat tai teidän koirastanne tulee rukkasia,muutamassa sekunnissa.

      Ja kannattaa uskoa,nuo koirat on niin hitaita tosipaikan tullen.

    • Nähty on

      Mainitsen vielä ja pankaa tämä nyt muistiin sakemannien ja rotikoiden omistajat.

      Kaukaasialainen ja keskiaasialinen päättäessä eliminoida kohteen se painuu transsi tilaan,älkää missään tapauksessa luulko teidän koiranne olevan valio tai poikkeus,nämä kaksi josta edellä mainitsin vaipuvat syvälle transsiin jolloin kohtaus suden kanssa on mahdollinen,mikään sakemanni tai rotikka ei saa vastaavaa aikaan ne eivät vaivu transsi tilaan.(lopputulos on kuolema ).


      PITÄKÄÄ KIINI SAKEMANNIT JA ROTIKAT tuollaisen koiran päättäessä ottaa kiini mitään ei ole tehtävissä,omistajan väliintulo ei auta enään.

      • Nähty on.

        En mitenkään tarkoittanut uhota tai pahoittaa kenenkään mieltä,kerroin vain tosi asian.

        Tuttavallani on sakemanni,hän käyttää sitä koirapuistoissa ja joka kerta se koira uhoilee muille koirille,viimeksi olimme puhelimessa ja samaan aikaan hänen koiransa oli irti yleisellä alueella eli ei puistossa,joku koirantaluttaja huuti kauempaa että laittas kiini koiransa ,niin tämä sakemannin omistaja huutaa takas törkeuksiä ja samalla sanoo haluatko turpaasi.

        Kyllä tämä on törkeyden huippua pitää irti ja huudella röyhkeyksiä toisille jotka ovat oikeassa.

        Olen yrittänyt valistaa häntä,mutta ego on sellainen että pitää päteä ja uhkailla muita.

        Entäs kun sen yhden ainoan kerran kohdalle sattuu kaukaasianpaimenkoira tai keskiaasialainen mitähän tuon tutun päässä mahtaisi tuolloin liikkua?


        Laitan muutaman linkin.

        https://www.youtube.com/watch?v=QvLEvv8qpEg


        Tässä molemmat koirat testissä( kiini pidettyinä) muuten voi lähteä henki kulta.

        https://www.youtube.com/watch?v=4OyN4pBMAco


      • Nähty on.
        Nähty on. kirjoitti:

        En mitenkään tarkoittanut uhota tai pahoittaa kenenkään mieltä,kerroin vain tosi asian.

        Tuttavallani on sakemanni,hän käyttää sitä koirapuistoissa ja joka kerta se koira uhoilee muille koirille,viimeksi olimme puhelimessa ja samaan aikaan hänen koiransa oli irti yleisellä alueella eli ei puistossa,joku koirantaluttaja huuti kauempaa että laittas kiini koiransa ,niin tämä sakemannin omistaja huutaa takas törkeuksiä ja samalla sanoo haluatko turpaasi.

        Kyllä tämä on törkeyden huippua pitää irti ja huudella röyhkeyksiä toisille jotka ovat oikeassa.

        Olen yrittänyt valistaa häntä,mutta ego on sellainen että pitää päteä ja uhkailla muita.

        Entäs kun sen yhden ainoan kerran kohdalle sattuu kaukaasianpaimenkoira tai keskiaasialainen mitähän tuon tutun päässä mahtaisi tuolloin liikkua?


        Laitan muutaman linkin.

        https://www.youtube.com/watch?v=QvLEvv8qpEg


        Tässä molemmat koirat testissä( kiini pidettyinä) muuten voi lähteä henki kulta.

        https://www.youtube.com/watch?v=4OyN4pBMAco

        Ei lapsille tämä kuvaus.

        Jos kaukaasialainen päättää hyökätä niin käy näin sakemannille ja rotikalle hyvinkin nopeasti,tässä susi vastassa kuinka voisi käydä sakun tai rotikan.

        https://www.youtube.com/watch?v=PCul3lVTNbw


      • naurettavaaa

        uhkailetsä vai :))
        pidä ite rakkis kiinni ni ei "vaivuta transsi_tilaan" kenenkään koiraan :'D


    • hoho1

      naurettavaa uhoamista "laumanvartija"-ihmiset..

      • Simonoc

        Naura itelles vaan. Mulla on kasvamassa kaukkari ja taivas sentään, nyt jo pentuna sen selkäkin on varmaan 2 metriä pitkä. Eikä sille ole vielä edes kehittynyt sitä massaa ja ympärysmittaa! Rotikka jää aikuisenakin puolet pienemmäksi.
        11 kk ikäistä kaukkaria ei kukaan pidä taluttimessa kun se lähtee vetämään ellei ole aktiivi punttisali-harrastaja. Saati sitten aikuista.
        Nykyään tuntuu olevan muotia haukkua aggressiivisiksi kaikkia, jotka oikeudenmukaisesti puolustavat itseään tai omaisuuttaan. Jos minä hyökkään esim. poliisin kimppuun nyrkit pystyssä niin sittenhän näette, kuinka aggressiivinen Suomen poliisi on. Sieltä tulee etälamautinta, pamppua, kyynerpäätä ja vaikka mitä. Silloin ette kyllä arvostele?


      • höhö1
        Simonoc kirjoitti:

        Naura itelles vaan. Mulla on kasvamassa kaukkari ja taivas sentään, nyt jo pentuna sen selkäkin on varmaan 2 metriä pitkä. Eikä sille ole vielä edes kehittynyt sitä massaa ja ympärysmittaa! Rotikka jää aikuisenakin puolet pienemmäksi.
        11 kk ikäistä kaukkaria ei kukaan pidä taluttimessa kun se lähtee vetämään ellei ole aktiivi punttisali-harrastaja. Saati sitten aikuista.
        Nykyään tuntuu olevan muotia haukkua aggressiivisiksi kaikkia, jotka oikeudenmukaisesti puolustavat itseään tai omaisuuttaan. Jos minä hyökkään esim. poliisin kimppuun nyrkit pystyssä niin sittenhän näette, kuinka aggressiivinen Suomen poliisi on. Sieltä tulee etälamautinta, pamppua, kyynerpäätä ja vaikka mitä. Silloin ette kyllä arvostele?

        Just tota uhoomista mä tarkotin :D
        Mulla on kasvamassa kaukkari !! öliöli ei voi pitää taluttimessa öliöliöli ...

        Ja ei, en oo maininnukaan aggressiivisuutta, joten kaiva ne nyrkit sieltä nenästä. Musta vaan on naurettavaa uhota suoli24 kaltasella palstalla miten oma koira on niin öliöli


      • Simonoc
        höhö1 kirjoitti:

        Just tota uhoomista mä tarkotin :D
        Mulla on kasvamassa kaukkari !! öliöli ei voi pitää taluttimessa öliöliöli ...

        Ja ei, en oo maininnukaan aggressiivisuutta, joten kaiva ne nyrkit sieltä nenästä. Musta vaan on naurettavaa uhota suoli24 kaltasella palstalla miten oma koira on niin öliöli

        Mitä pirun uhoomista se on, öli öli, jos koira vetää kahdensadan kilon voimalla eikä sitä jaksa pitää kiinni?. Jos sanot, että sun maasturi painaa 1900 kiloa niin voinko sanoa, että "uhoat.?" Sekun saattaa todella painaa sen 1900 kiloa. Facta.
        Ja jos et maininnut "aggressiivisuutta" niin mitä tarkoitit "uhoomisella?"
        Ja aikamoiset sieraimet sulla jos niihin nyrkit mahtuu,, kandes käydä Virossa leikkauttamassa nenua kauniimmaksi.


      • höhö1
        Simonoc kirjoitti:

        Mitä pirun uhoomista se on, öli öli, jos koira vetää kahdensadan kilon voimalla eikä sitä jaksa pitää kiinni?. Jos sanot, että sun maasturi painaa 1900 kiloa niin voinko sanoa, että "uhoat.?" Sekun saattaa todella painaa sen 1900 kiloa. Facta.
        Ja jos et maininnut "aggressiivisuutta" niin mitä tarkoitit "uhoomisella?"
        Ja aikamoiset sieraimet sulla jos niihin nyrkit mahtuu,, kandes käydä Virossa leikkauttamassa nenua kauniimmaksi.

        uhoamista on just toi että siitä pitää ylpeeseen ja mahtailevaan sävyyn kirjottaa jossain suolikaksnelosessa, että koira ei oo hallinnassa ja on ilmeisesti niin aggre nyt kuitenkin.
        suosittelen sulle lämpimästi vaikka ihan kotimaisia sivistäviä kouluja jos et vertauskuviakaan ymmärrä :)


    • dggdfdg

      Olette te koiranomistajat vaan sairasta sakkia, ei voi muuta sanoa. Teidän koiranne ansaitsevat kuulan kalloon, On se sairasta, että tuollaisia petoeläimiä pitää omistaa. Kuula kalloon vaan rakeille.

      • Morgan

        "Oootte te sairasta sakkia...kuula kalloon vaan.."
        Sulle nyt kukaan antas aseen hallussapitolupaa noilla puheilla. Kuulostat tosin aika paljon mun entiseltä tyttöystävältä. Sehän halus tappaa kaikki eläimet, joiden kanssa ei tuulut toimeen. Kissa luikki lattialle niin kisulta henki pois. siskon koira oli mahdoton haukkuja niin eikun piikille. Jostain hevosesta ei oikein tullut kunnon ratsua,- niin eikun makkaraksi.
        Onneksi erottiin kun se alkoi vihjata, etten "mä ollu ihan etsimänsä mies... ;))))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe