Saako lentokoneessa käyttää

hhhhi

iphonea, niinkun esim netissä olemiseen/pelaamiseen?

31

7429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 292929

      Jos on lentotila, niin yleensä saa. En tiedä voiko silloin olla netissä (viisaammat kertokaa), mutta pelata voi ainakin. En silti ymmärrä ihmisiä, joiden on ihan pakko näprätä kännykkää koko ajan jollakin tunnin lentomatkalla. Silloin on pahasti riippuvainen kännykästä...

      • Niinpäniinpåniin

        Niinpä... Kännykän voisi jättää rauhaan kokonaan lentomatkan ajaksi :)


    • riippuu

      lentoyhtiöistä, mutta yleinen sääntö on, että ei voi. Joka tapauksessa se on suljettava nousussa ja laskussa.

    • Kyllä voi

      Voi yli 10 000 jalassa eli noin 3 000 metrissä, kun turvavyövalo on sammutettu. Nousun ja laskeutumisen aikana elektronisia laitteita ei saa käyttää. Lentotilan tulee olla päällä koko lennon ajan, jo ennen kuin sammuttaa puhelimen nousun ja laskun ajaksi.

      Nettiä voi käyttää, mikäli lentoyhtiö sellaisen tarjoaa. Tavallisen 3G:n käyttäminen ei taida onnistua, eikä ole sallittua/mahdollista (lentotilan vuoksi).

      • 222

        Kiitos "Kyllä voi" asiallisesta vastauksesta. Ap:lle: lataa puhelimeen ennen lentoa valmiiksi ne materiaalit (videot yms), joita haluat käyttää. Voit viihtyä off-line.


    • odotellaan

      ei lentokoneessa netti toimi....eli siitä vaan....Norweig sitä kokeilee mutta on rajoitettu vain sähköpostiin....minä toivon sydämeni pohjasta ettei koskaan lentokoneessa alkaisi kännykät toimimaan...silloin lopetan matkailun siihen....

      • 6+4

        Kyllä Norwegianilla toimii wi-fi. Ainakin 4 viikkoa sitten hki-lontoo-hki välillä toimi moitteettomasti. Chattailin facebookissa ystävieni kanssa, kun olin yksin liikenteessä. Tietenkään ei nousujen ja laskujen aikana ja lentokonetila pitää laittaa päälle ennen nousua.


    • iphonea lennolla

      Voit käyttää elektronista laitettasi esim iPhonea lennolla nk.lentotilassa vaikka pelaamiseen, kun turvavyövalo on sammutettu. Tosin nettipelien pelaaminen ei onnistu. Edellä mainitulla Norwegianilla ja Lufthansalla kaukoreiteillä on käytyössä myös internet yhteys, jolloin voit käyttää internettiä Wlan-yhteydellä.

    • dkzkzkkz

      Jos koneessa wlan, nettiyhteys toimii. Matkapuhelinverkko ei toimi yläilmoissa.

      • 24+7

        Jenkeissä toimii. Ihmiset soittelivat omaisilleen 11.9 kun kaapparit olivat kaapanneet koneet haltuunsa.


      • fffffffffffffff
        24+7 kirjoitti:

        Jenkeissä toimii. Ihmiset soittelivat omaisilleen 11.9 kun kaapparit olivat kaapanneet koneet haltuunsa.

        ei vittu sankari se oli 9.11 nine eleven haloo.... pelle!


      • mobile on the plane
        24+7 kirjoitti:

        Jenkeissä toimii. Ihmiset soittelivat omaisilleen 11.9 kun kaapparit olivat kaapanneet koneet haltuunsa.

        valitettavasti norwegianilla toimii myös puhelimet......se lisää vain häiriötä.
        ihmisten pitää soittaa kavereille ja sanoa: " hei arvaa mistä mä soitan"

        aivan kuten aikoinaan kännyköiden yleistyessä


      • voipeeer
        mobile on the plane kirjoitti:

        valitettavasti norwegianilla toimii myös puhelimet......se lisää vain häiriötä.
        ihmisten pitää soittaa kavereille ja sanoa: " hei arvaa mistä mä soitan"

        aivan kuten aikoinaan kännyköiden yleistyessä

        No norwegianilla on se NorwegianCall app jolla voi soittaa sieltä yläilmoista.


      • Niin se vaan on
        24+7 kirjoitti:

        Jenkeissä toimii. Ihmiset soittelivat omaisilleen 11.9 kun kaapparit olivat kaapanneet koneet haltuunsa.

        Kyseessä oli lentokoneen satelliittipuheln EIKÄ matkustajien omat kännyt.


      • Kuka tässä pelle on?
        fffffffffffffff kirjoitti:

        ei vittu sankari se oli 9.11 nine eleven haloo.... pelle!

        Jenkit ilmoittavat päiväyksen kuukausi/päivä. Nimimerkki 24 7 kertoi lentokonekaappauksesta, joka tapahtui syyskuussa (11.9.), ei marraskuussa (9.11.)


    • naklua11

      ei tietsikkaa ,ei kannyja.nautinto oli suuri.vain tupakan mieto tuoksahhdus takaa!heh.kaikki on suhteellista ,mika on sallittua.toimii tai ei .........

    • Just tullut

      Wi-fi toimi Finnairin lennolla New Yorkista Helsinkiin.

    • Ole hyvä vaan

      Norwegian airilla on ainakin joka b737 langaton, ja ilmainen wifi verkko, jota saa käyttää tietokoneella, tabletilla yms. Mutta laskut ja nousut elektroniset laitteet kiinni. Finnairillakin on ymmärtääkseni pitkillä lennoilla..

    • net connection

      finnairilla on yksi lentokone missä netti toimii, busineksessä antavat hp:n tabletin ja salasanan millä pääsee nettiin...mutta se on hiiiiiiiiidaaaaaaaaas.
      norwegian ei veloita netistä, ja se on aika nopea.

    • rddr<swa

      Norwegian kannattaa valita, on ilmainen netti, ja melko nopeakin.

      • turha juttu

        nopea? jos käyttäjiä kymmeniä samaan aikaan niin ei toimi lainkaan.....yhteys on WLAN.......periaatteessa ei toimi yleensä.


      • näin kai se on
        turha juttu kirjoitti:

        nopea? jos käyttäjiä kymmeniä samaan aikaan niin ei toimi lainkaan.....yhteys on WLAN.......periaatteessa ei toimi yleensä.

        yhteyttä pidetty yleisesti epäluotettavana, toimii jos toimii eikä kannata valitella kun et ole maksanut mitään. Ei ole bisnesihmisen ratkaisu, sopii feisbuukkaajille yms.


      • mmmm4
        turha juttu kirjoitti:

        nopea? jos käyttäjiä kymmeniä samaan aikaan niin ei toimi lainkaan.....yhteys on WLAN.......periaatteessa ei toimi yleensä.

        Lensin lontooseen täydellä 186 matkustajan B738 koneella, ja luiltavasti oli n. 100 samassa verkossa, mutta kyllä mulla toimi ainakin hyvin.


      • kyllä huvittaa
        mmmm4 kirjoitti:

        Lensin lontooseen täydellä 186 matkustajan B738 koneella, ja luiltavasti oli n. 100 samassa verkossa, mutta kyllä mulla toimi ainakin hyvin.

        eikö ole edes aprilli päivä....täyttä puppua ja olen sen useita kertoja itse kokenut...ei wifi toimi edes junissa niin saati lentokoneissa.....


    • vastauuus

      Puhelimen tulee olla koko ajan lentotilassa eikä nettiä saa käyttää ellei koneessa ole wifi. Pelata saa toki kännykällä ja kuunnella musiikkia mutta sen _pitää olla lentotilassa_

      • 000000000000000000000000

        Moi, mä oon ollu 20 kertaa lentsikassa tulo ja meno matkoilla. Ja nyt 2014 ainakin
        EU on hyväksynyt puhelimen käytön lentokoneessa. Luin että miehistö voi sammuttaa internet yhteyden milloin tahansa. Olen menossa 2vko:n päästä Sveitsiin. Olen sitten ollut 21 kertaa.
        T: Katariina


    • Bestforever

      Ku ois new yorkkii menos ja 8 tunnin lento ni onks sassil wifi?

    • Matkustajas

      Matkapuhelimia ja Tablet-tietokoneita voi käyttää koko lennon ajan ( LENTOKONE TILASSA) Myös nousun ja laskun aikana useimmilla lentoyhtiöllä kuten Finnairilla. Amerikan lennoilla tulee kaikki elektroniset laitteet olla sammutettuna nousun ja laskun aikana. Netti ja Matkapuhelin verkot eivät toimi lentokoneessa.

    • Jojaka

      Ite oon lähössä meksikoon jonne 13 tunnin lentomatka.. Käy aika hieman pitkäks ellei ole nettiä

      • 64446

        Kai sitä voi nukkua tai katsoa elokuvia. Tai katsella mitä vaan omalta koneelta....siis kovalevyltä jne. Nykyihminen ei ilmeisesti pärjää enää tuntiakaan ilman nettiä? Lentokone on viimeisin paikka missä saa olla rauhassa eikä tarviste kuunnelle ihmisten puheluita.


    • Sääntöjenmukaan

      No voihan äly hoi.... Se, että kännystä laitetaan koneeseen mennessä päälle 'lentokonetila', tarkoittaa juurikin sitä, että puhelimella EI ole yhteyttä eikä sillä SAA olla yhteyttä mihinkään tietoliikenneverkkoon! Eikä häiriinny mitkään koneen (olennaiset!) yhteydet....
      Eli jos ei ole erikseen lentoyhtiöllä wifiä koneessa ja sallittu puhelinten käyttö, niin sitten EI surffailla, vaan kännykällä voi ja saa tehdä vain niitä juttuja, jotka onnistuu ilman verkkoyhteyttä.
      Jos lentää kauas niin onhan koneessa leffoja ja ihan vanhan ajan kirjatkin on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe