!!!A P U A!!! kiireistä asiaa

16v. tyttönen

Voiko hiivatulehdus myöhästyttää kuukautisten alkamista? Haluaisin nopeita vastauksia, koska kuukautiseni ovat nyt noin viikon myöhässä (ei ikinä näin paljon ole ollut myöhässä, tulee yleensä ihan ajallaan) siksi pelkäänkin olevani raskaana! olen ollut yhdynnässä vasta kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla käytettiin kortsua, tosin sehän voi puhjeta ja voiko tulla raskaaksi jos jätkä sen jälkeen on vaikka sormeillut vielä ja siinä sormes olis siittiöitä ollut?
vastatkaa jooko nopeesti haluan vaan tietää että voiko siis hiiva myöhästyttää menkkoja!!! niin ja paljonko raskaustesti maksaa? kiitti jo etukäteen...

6

3885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nita

myöhästyttää. Mutta voihan ne menkat olla myöhässä muista syistä kun että olisi raskaana.

• apuva

en ole itse ainakaan kokenut sellaista, että hiiva myöhästyttäisi kuukautisia. jos jätkäs on sormeillut sua ja sen sormissa on ollut spermaa, niin on mahdollisuus että lasta odotat. tosin ei varmaan kovin todennäköistä, mutta olen kuullut tarinoita. älä nyt panikoi mitenkään. raskaustestit ovat n.10 egen paikkeilla. tietty kalliimpiakin löytyy.

mene ja osta raskaustesti, niin saat selvyyden, ettei tarvi hermoilla. jos sulla on menkat olleet päivän tarkkuudella säännölliset, voisi huolestua. toisaalta jos menkat kovin epäsäännölliset, odottele rauhassa.

asian miettiminen voi myös siirtää menkkojen alkamista. itsellenikin on käynyt muutaman kerran niin, että kun odottelee menkkojen alkavan, ne eivät ala. itse olen myös joutunut ostamaan raskaustestin, sillä pelkäsin olevani raskaana. onneksi en ollut ja alkoivat ne menkatkin sitten.

• juuh

menkat voi olla myöhässä monista syistä, mäkin olen luullut olevani kaksi kertaa raskaana kun on olleet myöhäs. tee tosiaan se raskaustesti. sittenpähän tiedät. jos olet, niin sit mietit et mitä teet asialle. jos haluat pitää sen niin neuvolaan, ja jos et, niin lääkäriin keskustelemaan pillereillä tehtävästä abortista. jos jättää kauhean myöhään, niin sit voi olla et joutuu menemään kaavintaan. jos et ole raskaana, niin kiitä onneas ja kipitä tosiaan lääkärille hakemaan ne pillerit. yksityinen lääkäri voi maksaa aika paljon laidasta laitaan, mut mä olen käynyt sellasel joka ottaa n. 70-80 e, ja esim. puolen vuoden harmonetit maksaa apteekis n. 50 e. ei ole kauhean kallista, jos ajattelet et sil estää ne kulut ja huolet mitä tulee jos luulee olevansa raskaana.

kortsut on tosiaan sikäli hankalia, koska niistä ei ikinä tiedä et onko ne tosiaan hajonnut tai mitä jos toinen hyväilee itseään ja sit kumppania ja niit siirtyy.. teoriassa mahdollista. kannattais melkein hankkia e-pillerit, vaikka harrastaisikin seksiä vain 2 kertaa kuussa. sitten ei tarttis miettiä et tuleeko raskaaksi. mut silloinkin pitäs muistaa käyttää sitä kortsua, koska e-pillerit ei ole 100 varmat, nekin voi pettää, ja koska tauteja yhä on liikkeel.. kun suojaa eka itsensä, suojaa myös muut.

• Hulda

Minulla ei hiivatulehdus ole myöhästyttänyt menkkoja. Kerran ne on ollut jopa yhtä aikaa. Mene lääkäriin.

• 16v. tyttönen

Kiitos paljon kaikista vastauksista!!! Ei tarvinnut raskaustestiä käydä ostamassa kun menkat viimeinkin alkoivat, onneksi!
      Eli kaikki hyvin.. paitsi että on se hiivatulehdus mutta sehän ei onneksi vakavaa ole! Ja mulla kyllä on pillereitä, kun kouluterkalta saa puolivuotta ilmaiseksi mutta en ole vielä aloittanut niitä syömään.. ehkä sitten kun ens kerran tulee menkat.
      kiitti kaikille! :)

• Tiina

Hei tyttönen, eräs äiti tässä tässä neuvoo: seuraavaksi kun sinulla on aihetta epäillä olevasi mahdollisesti raskaana, ota heti yhteyttä omaan terveyskeskukseesi, jossa saat maksuttomasti selville asioiden oikean tilan, äläkä tuhlaa vähiä rahojasi kalliisiin raskaustesteihin. Terveyskeskuksen henkilökunnalla on luonnollisesti vaitiolovelvollisuus. Hyvää jatkoa sinulle tyttönen, nauti elämästäsi, mutta turvallisesti ja harkiten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe