ihania vatipäitä taas liikenteessä!

missämeneeraja

Onko niitä koiria pakko hommata niin iso lauma ettei niiden kanssa selviä, ihmetyttää ja ärsyttää tommonen hamstraaminen. Meilläpäin on yks muija joka tulee 6 isokokoisen koiransa kanssa vastaan ja aina alkaa sama mumina ja valittaminen että etkö voi kiertää meitä tai käänttää suuntaa ku näet meidät`???

Anteeks mut mitä vi ttua??? Jos tää muija on hätää kärsimässä näiden koirien kanssa ne repii ja vetää muijaa, monesti kaatuu niiden kanssa ja muijalla menee hermot. sit alkaa mulle huutaminen ku meen 2 koirani kanssa ohi. No kerran huusin sille et no miksi vi tussa olet hommanu noin monta koiraa ku et yhestäkää selviä.... ihme touhua!!! oikeesti.

En ala ketään koirakkoa täällä kiertämään tai muutakaan , menen missä menen. Ja sit kannattas tänki muijan alkaa miettii jos luopuis ainaki osasta koiriaan tai veis pissalle koiransa vaikka kahessa erässä, niin kauheelta näyttää meno 6 koiran kanssa .... joku raja noihin eläinten lukumääriin taajamassa!

8

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bullipoju

Vaikea ymmärtää tuommoista että hankitaan edes useampi koira vaikka ei saada sitä ensimmäistäkään koulutettua kunnolla! Mitähän siinä on ihmisellä liikkunut päässä kun on kuusi koiraa laittanut.. Onhan tuommoinen kyllä aika naurettavaa, onneksi tuollaisia ei kuitenkaan hirveän usein tule vastaan. Varsinkin kun yleensä koirien hamstraajat hankkivat pieniä koiria.

Enemmän tulee vastaan niitä joilla on koira, joka ei ole millään tavalla hallinnassa sekä rähjää remmissä ja omistaja sitten kiekuu vastaantulijalle että voitko kiertää meidät kauempaa tai voitko kääntyä eri suuntaan. Nämä on sellaisia tyyppejä, jotka itselläni ottavat nuppiin, koska minusta ME emme ole ne joiden pitää väistää, vaan se jolla se "ongelma" on!
      Siis tottakai kyllä aina väistän ja aina sen kummempaa showta aiheuttamatta, koska minulle on ihan sama mistä menemme koirani kanssa mutta jotenkin silti sapettaa että miten joku edes kehtaa alkaa pyytämään tuollaista?? Jos sinulla on koira jota et uskalla päästää muiden koirien lähelle, niin eiköhän se ole sinun tehtäväsi väistää ja kiertää ja kääntyä, eikä sen vastaantulijan! Ja jos se väistäminen on niin pirun vaikeaa ettei siihen pysty, niin luulisi siitä saavan sitten motivaatiota saada se koira siihen kuntoon että sen kanssa pystyy ihmisten ilmoilla kulkemaan..

• kikkelitonttu

Hanki JO apua!

• tonttufani

Menikös mun tontulta hermot, kun täti ei ymmärrä ulkoilutus apua koirilleen hankkia

• voihanelämä

Täälläkin päin outoa koiran ulkoilutusta.Näitä näkyy jatkuvasti,välttävät kohtaamistilanteet/kääntyvät eri suuntaan/kiertävät pellonpuolelta/ menevät piiloon nurkkien taakse yms...On omistajalta hölmöä alkaa kääntyilemään karkuun vastaantulijoita,siinähän se koira huomaa miten pelokas ja kädetön omistaja on.Pakkohan koiran on sellaista pelkuria raivolla puolustaa,jos joskus käy niin ettei paeta voikkaan.Toivottavasti koiransa ei koskaan karkaa....

• segfthgyj

Minusta on paljon parempi, että aggressiiviset koirat pysyvät siellä kauempana sen sijaan, että tulisivat rähisemään minun koirani luokse. Jos sillä vältetään yksi huono koirakokemus omalle/sille toiselle koiralle, niin olen tyytyväinen. Tyylistä en välitä.

Itse olen oppinut varsin tehokkaasti välttelemään tiettyjä koirakkoja, joiden koira ei ole ikinä hallinnassa ja joiden kanssa ei edes yritetä kehittyä. Nyk. koiran remmiräkyaikoina tuli toimittua noin myös sen takia, että tiesin, ettei koiran pinna kestäisi liian läheltä tapahtuvia ohituksia. Siitä hitaasti prepattiin ja nykyään menee ihan mallikkaasti.

• näin meilpäin
        segfthgyj kirjoitti:

Minusta on paljon parempi, että aggressiiviset koirat pysyvät siellä kauempana sen sijaan, että tulisivat rähisemään minun koirani luokse. Jos sillä vältetään yksi huono koirakokemus omalle/sille toiselle koiralle, niin olen tyytyväinen. Tyylistä en välitä.

Itse olen oppinut varsin tehokkaasti välttelemään tiettyjä koirakkoja, joiden koira ei ole ikinä hallinnassa ja joiden kanssa ei edes yritetä kehittyä. Nyk. koiran remmiräkyaikoina tuli toimittua noin myös sen takia, että tiesin, ettei koiran pinna kestäisi liian läheltä tapahtuvia ohituksia. Siitä hitaasti prepattiin ja nykyään menee ihan mallikkaasti.

Mutta sit taas joa ei koita ei voi voittaa, jos koira ei pääse kohtaamaan toisia koiria eli kulkemaan niiden ohi, ei siitä tule ikinä koiraa joka sietää toisia. Minä sain kodinvaihtajan itelleni, sanottiin että koira on agressiivinen toisille koirille, hyökkii ja haukkuu toisille remmilenkillä, se ollu mitää muutaku epävarmuutta, entiset omistajat sano että älä mene toisten koirien ohi tämän koiran kanssa, wtf?

Sanottiin myös että koira ei oo sit mikää puistokoira, mentii puistoonki joka oli täynnä koiria, koira käyttäyty ku enkeli :D Koira oli vaan väärillä omistajilla, koira ei saanut ikinä olla koira...Nykyään ohitukset on on helppoa kauraa meille ja puistoillaan päivittäin, kerroin tämän entiselle omistajalle, ja myönsi että ei tajua koirista mitään :D että tällee meillä... joten pistäkää vaan rähisijät ohittamaan muita kyl ne siit oppii, ei asioita opi jos ei niitä harjottele !

• segfthgyj
        näin meilpäin kirjoitti:

Mutta sit taas joa ei koita ei voi voittaa, jos koira ei pääse kohtaamaan toisia koiria eli kulkemaan niiden ohi, ei siitä tule ikinä koiraa joka sietää toisia. Minä sain kodinvaihtajan itelleni, sanottiin että koira on agressiivinen toisille koirille, hyökkii ja haukkuu toisille remmilenkillä, se ollu mitää muutaku epävarmuutta, entiset omistajat sano että älä mene toisten koirien ohi tämän koiran kanssa, wtf?

Sanottiin myös että koira ei oo sit mikää puistokoira, mentii puistoonki joka oli täynnä koiria, koira käyttäyty ku enkeli :D Koira oli vaan väärillä omistajilla, koira ei saanut ikinä olla koira...Nykyään ohitukset on on helppoa kauraa meille ja puistoillaan päivittäin, kerroin tämän entiselle omistajalle, ja myönsi että ei tajua koirista mitään :D että tällee meillä... joten pistäkää vaan rähisijät ohittamaan muita kyl ne siit oppii, ei asioita opi jos ei niitä harjottele !

Juu. Koirakohtaista sekin, että mikä tehoaa. Tämä yksilö jouduttiin opettamaan uudelleen hyvälle ohituskäytökselle sen jälkeen, kun sai herkkistelyiässään toisen koiran hampaasta. Aluksi sai olla tyytyväinen, kun ohitus onnistui muutaman metrin päästä ja siitä alettiin hissuksiin kehittämään. Meni "lukkoon"--> räkytys ja tokeni vasta, kun toinen koira oli taas kauempana. Pari kertaa joutui pakkoraossa menemään liian aikaisin liian läheltä joka käytännössä tarkoitti sitä, että koko häslinki piti aloittaa alusta. Pannalla olisi ollut varmaan helpompi koulutettavuus, mutta tuolla houdinilla joudutaan käyttämään valjaita ja se vaikutti koulutussysteemeihinkin.

Jos ei ole ajatusta kouluttaa koiraansa (mitä en pidä mitenkään hyvänä), niin on se kanssaihmisiä ajatellen parempi, että ne kädettömät karttavat muita koirakoita oma-alotteisesti. Sen asian pitää olla hallinnassa, tai edes opetteluasteella. Se, että tullaan häirikkökoiran kanssa väkisin lähelle ja sitten nyitään hihnaa väärissä kohdissa, heilutellaan kättä koiran naaman edessä, tungetaan makupalaa naamaan vaikkei koira selvästikään ole hallinnassa - olisi ehkä parempi olla yrittämättä, kuin vahvistaa koiran huonoa käytöstä?

• segfthgyj kirjoitti:

Juu. Koirakohtaista sekin, että mikä tehoaa. Tämä yksilö jouduttiin opettamaan uudelleen hyvälle ohituskäytökselle sen jälkeen, kun sai herkkistelyiässään toisen koiran hampaasta. Aluksi sai olla tyytyväinen, kun ohitus onnistui muutaman metrin päästä ja siitä alettiin hissuksiin kehittämään. Meni "lukkoon"--> räkytys ja tokeni vasta, kun toinen koira oli taas kauempana. Pari kertaa joutui pakkoraossa menemään liian aikaisin liian läheltä joka käytännössä tarkoitti sitä, että koko häslinki piti aloittaa alusta. Pannalla olisi ollut varmaan helpompi koulutettavuus, mutta tuolla houdinilla joudutaan käyttämään valjaita ja se vaikutti koulutussysteemeihinkin.

Jos ei ole ajatusta kouluttaa koiraansa (mitä en pidä mitenkään hyvänä), niin on se kanssaihmisiä ajatellen parempi, että ne kädettömät karttavat muita koirakoita oma-alotteisesti. Sen asian pitää olla hallinnassa, tai edes opetteluasteella. Se, että tullaan häirikkökoiran kanssa väkisin lähelle ja sitten nyitään hihnaa väärissä kohdissa, heilutellaan kättä koiran naaman edessä, tungetaan makupalaa naamaan vaikkei koira selvästikään ole hallinnassa - olisi ehkä parempi olla yrittämättä, kuin vahvistaa koiran huonoa käytöstä?

Täälläkin huomattu muutama noita roskakatosten ja pusikoitten takana kyräilijöitä: Vaikeata niissä koirakoissa taitaa olla ne ihmiset, tekevät omalla ihmekäytöksellään samalla hallaa myös koirilleen. Aluksi koirat vaikuttivat ihan normikakaroilta, sitten nämä hiipparit ihmettelevät suureen ääneen vähän ajan päästä, miten koiralla on vaikeata ohituksissa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      18
      2076
    2. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      56
      1824
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1463
    4. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      177
      1444
    5. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      21
      1429
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      309
      1407
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1037
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      62
      1004
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      34
      985
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      884
    Aihe