mitä sitten tapahtuu

ihanväsynyt

eli aloitan työkokeilun omassa vanhassa työssäni sen 3 kk jos nyt menee vakuutusyhtiössä läpi,entäs sitten miten homma etenee jos en jaksakkaan tehdä sitä hommaa enää?

13

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 300 päivää

      Sitten haet sairaslomaa ja sairaspäivärahaa.

      • ihanväsynyt

        eikö tule mitään uudelleenkoulutus juttuja tai mitään? jos teen sen 3kk ja sanon sitten että en jaksa tehdä enää sitä työtä.miten osa-aikaeläkkeelle pääsee?


      • KÄSIVAIVAINEN
        ihanväsynyt kirjoitti:

        eikö tule mitään uudelleenkoulutus juttuja tai mitään? jos teen sen 3kk ja sanon sitten että en jaksa tehdä enää sitä työtä.miten osa-aikaeläkkeelle pääsee?

        Itse olin omassa työssäni työkokeilussa ja eihän se onnistunut.

        Olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä. Eläkelaitokselta tuli hylky. Sitten tein valituksen hylystä muutoksenturvalautakuntaan ja sieltäkin hylky nyt valitus menossa vakuutusoikeidessa.(Vakuutusoikudessa keskimääräinen käsittelyaika 1v.)

        Työkokeilu kun ei onnistunut omassa työssä, siitä seurasi irtisanominen työnantajan puolelta, koska heillä ei ole minun terveydentilalleni sopivaa työtä tarjota.

        Eläkelaitokselta vain päätöksiä, "Olette aivan täysin työkykyinen vastaavaan työhn", ja sieltä poikki kuntoutustuet.

        Tällä hetkellä olen ansiosidonnaisella päivärahalla.

        Että tämmöstä;(


      • 300 päivää
        ihanväsynyt kirjoitti:

        eikö tule mitään uudelleenkoulutus juttuja tai mitään? jos teen sen 3kk ja sanon sitten että en jaksa tehdä enää sitä työtä.miten osa-aikaeläkkeelle pääsee?

        Viimeistään siinä vaiheessa kun sairaspäivärahaa on maksettu n.puolet,pitää miettiä mitä tehdä. Ammatillinen kuntokartoitus,uudelleen kouluttautuminen,kuntoutustuen haku jne.


      • raihanake 47v
        ihanväsynyt kirjoitti:

        eikö tule mitään uudelleenkoulutus juttuja tai mitään? jos teen sen 3kk ja sanon sitten että en jaksa tehdä enää sitä työtä.miten osa-aikaeläkkeelle pääsee?

        Moikka.Ota yhteys työterveyslääkäriiisi ja onhan teillä palaveri noin puolivälin jälkeen työpisteessäsi pomon ja työterv.henkilön kanssa. Jos lääkäri on sitä mieltä ettei sinusta ole enää kokopäivätyöhön niin voitte hakea osatyökyvyttömysseläkettä tai osittaista kuntoutustukea(saat tuloa kun puolikkaan verran teet työtä) Sitä voitte hakea jo ennen kuin työkokeilu päättyy.Sinun pitää myös tehdä hakemus(jossa perustelet miksi et pysty sairautesi takia kokopäivätyöhön) ja lääkärin b-lausunto vakuutusyhtiöllenne. Itsekin pohdin samoja asioita.


      • riina 1
        KÄSIVAIVAINEN kirjoitti:

        Itse olin omassa työssäni työkokeilussa ja eihän se onnistunut.

        Olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä. Eläkelaitokselta tuli hylky. Sitten tein valituksen hylystä muutoksenturvalautakuntaan ja sieltäkin hylky nyt valitus menossa vakuutusoikeidessa.(Vakuutusoikudessa keskimääräinen käsittelyaika 1v.)

        Työkokeilu kun ei onnistunut omassa työssä, siitä seurasi irtisanominen työnantajan puolelta, koska heillä ei ole minun terveydentilalleni sopivaa työtä tarjota.

        Eläkelaitokselta vain päätöksiä, "Olette aivan täysin työkykyinen vastaavaan työhn", ja sieltä poikki kuntoutustuet.

        Tällä hetkellä olen ansiosidonnaisella päivärahalla.

        Että tämmöstä;(

        Hei käsivaivainen mulla sama tilanne,olen kyllä osatyökyvyttömyseläkkellä,olen hakenut eläkeyhtiöstä täyttäeläkettä,mutta kuntoutustukena tullut 2011 lähtien nyt asia viety muutoksenhakulautakuntaan,koska en pystynyt kuin 1,5 kk 2010 puolikasta päivää työssäni..kuntoutuki kyllä myönetty 2014. työsuhteeni katkastu sairauteni vuoksi..ikää 56v ja sairauteni pysyvä hermovaurio jalassa 2006 lähtien eli crps..tää on niin piinaava . epätieto..minkä ikäinen olet


      • KÄSIVAIVAINEN
        riina 1 kirjoitti:

        Hei käsivaivainen mulla sama tilanne,olen kyllä osatyökyvyttömyseläkkellä,olen hakenut eläkeyhtiöstä täyttäeläkettä,mutta kuntoutustukena tullut 2011 lähtien nyt asia viety muutoksenhakulautakuntaan,koska en pystynyt kuin 1,5 kk 2010 puolikasta päivää työssäni..kuntoutuki kyllä myönetty 2014. työsuhteeni katkastu sairauteni vuoksi..ikää 56v ja sairauteni pysyvä hermovaurio jalassa 2006 lähtien eli crps..tää on niin piinaava . epätieto..minkä ikäinen olet

        Hei Riina olen 51v nainen.. Olen ollut töistä pois vuodesta 2010.

        Aikaisemmin krooninen tenniskyynärpää(joka leikatti 2011) ja joka oireilee jatkuvasti sekä rannekanava ahtaumat jotka leikattu 2010, jonka jälkeen vain pahemmaksi menneet.

        Nyt odotan olkapään avarrusleikkausta;(( että sekin tähän vielä tulee... sais jo riittää;(


      • riina 2
        KÄSIVAIVAINEN kirjoitti:

        Hei Riina olen 51v nainen.. Olen ollut töistä pois vuodesta 2010.

        Aikaisemmin krooninen tenniskyynärpää(joka leikatti 2011) ja joka oireilee jatkuvasti sekä rannekanava ahtaumat jotka leikattu 2010, jonka jälkeen vain pahemmaksi menneet.

        Nyt odotan olkapään avarrusleikkausta;(( että sekin tähän vielä tulee... sais jo riittää;(

        Hei käsivaivainen.....Kyllä tässä eläkeyhtiö kyykyttää sairaita,ihmettelen että kuntoutustukea ei edes ole myönetty..laita uusi hakemus menemään. mullakin leikkauksia on tehty 8 kertaa ja 2006 asti valtavat kivut jäivät kokeiltu kaikki mahdollinen lääkitys.mutta apua ei kipuuni ole ollut .koitetiin neurostimulaattoria,miutta oli otettava pois kun tuli valtavat kivut selkään. tseppiä sulle..


    • Anja20

      Olen itse nyt työeläkelaitoksen kustantamassa 3 kk:n työkokeilussa eri työpisteessä, mutta samalla työnantajalla.Työterveyslääkäri sanoi,että työkokeiluja voidaan tehdä useita ilmeisesti työeläkelaitoksen kustantamana.Olen ymmärtänyt,että työeläkelaitos voisi kustantaa myös eri työnantajalle työkokeilun, mikäli omalla työnantajallasi ei ole tarjota terveydentilaasi soveltuvaa työtä.

      Ammatillisen kuntoutuksen keinoja on myös uudelleen koulutus tai oman yrityksen perustamisessa tukeminen.

      • ihanväsynyt

        Mitähän se raha on jota noista kokeilusita saa onko se se nyt olemassa oleva eläke korotettuna 33%? tulee nimittäin hekilökohtainen konkurssi eteen mutta toisaalta omasta terveydestä kysymys eli nyt sitten ei raha ratkaise vaan se että saan kasvatettua lapseni aikuiseksi vaikkakin sitten b luokan kansalaisena.


    • Stadin friidu

      Joo, raha on se n. 30 % kuntoutusrahan päälle. Minulla oli oma uravalmentaja, eläkeyhtiön maksamana, hän etsi minulle uuden työpaikan, en halunnut palata entiselle työnantajalle.

      • ihanväsynyt

        hei! eli summa minkä sinä esim.saat on mikä?


      • juu köyhä hoitaja
        ihanväsynyt kirjoitti:

        hei! eli summa minkä sinä esim.saat on mikä?

        Mulla vajaa 1600e ja - verot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe