Kertokaas te joilla enemmän tietoa, kuin minulla et missä pääkaupunkiseudulla koulutetaan toimittajaksi?!Katsoin netistä, löytämättä mitään.:(
Haluan toimittajaksi ja oppisopimus tuskin tulee kysymykseen...vaikka se oliskin ihan jees-vaihtoehto. Olen valmis opiskelemaan kunhan koulu löytyis.Mikä koulu on jossa saan toimittajan tutkinnon???!!!!AUTTAKAA!!!
miten toimittajaksi???apua!
6
1018
Vastaukset
- Friilanssi
Helsingin yliopisto, tiedotusopin laitos.
- toimittaja
En missään nimessä halua yrittää masentaa sinua, mutta voin kertoa, että työnsaantimahdollisuudet ovat meidän alallamme todella heikot. Vain harva kirjoittava toimittaja saa nykyisin vakinaisen työn. Koko media-alalle koulutetaan liikaa porukkaa. Ehkä noin 2000 per vuosi ja eläkkeelle siirtyy vastaavasti korkeintaan 500 vuodessa.
- Friilanssi
Joo, tuo AMKden tulo räjäytti tämän ongelman. On sinänsä harhaanjohtavaa houkutella nuoria opiskelemaan toimittaja-opintoja AMKhon, kun todella harva heistä mitään toimittajan duunia koskaan saa. Tästä oli juttua Journalistilehdessäkin.
- haluava
Friilanssi kirjoitti:
Joo, tuo AMKden tulo räjäytti tämän ongelman. On sinänsä harhaanjohtavaa houkutella nuoria opiskelemaan toimittaja-opintoja AMKhon, kun todella harva heistä mitään toimittajan duunia koskaan saa. Tästä oli juttua Journalistilehdessäkin.
Minä sain lukiossa äikästä Laudaturin joten kun vain pääsen toimitatjakouuun niin kylä musta vielä tulee tähtitoimittaja vaikka Jurnalistilehdykkän!!
- tiedotusoppilas
haluava kirjoitti:
Minä sain lukiossa äikästä Laudaturin joten kun vain pääsen toimitatjakouuun niin kylä musta vielä tulee tähtitoimittaja vaikka Jurnalistilehdykkän!!
Ainakin kielenkäyttösi puolesta voit päästäkin freelanceriksi johonkin ilmaislehdykkään. Vaikkapa taittamaan Aamulehden välissä ilmestyviä keskon mainoksia.
- sulla
tiedotusoppilas kirjoitti:
Ainakin kielenkäyttösi puolesta voit päästäkin freelanceriksi johonkin ilmaislehdykkään. Vaikkapa taittamaan Aamulehden välissä ilmestyviä keskon mainoksia.
tiedostamisoppilas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846