Tässä mietin mitä voisin itse kehitellä unduille leluiksi häkkiin, niin tuli mieleen pujottaa makaronia ohueen naruun.
Eli ei kai makaronista tirpoille mitään haittaa ole?
Makaroni
2
515
Vastaukset
- -M-
Ei toki, makaronia voi mainiosti nakerrella sekä kuivana että silloin tällöin keitettynä tuoreruoan seassa.
Enemmän sen sijaan olisin huolissani siitä narusta, kannattaa käyttää ohutta rautalankaa tai varmistaa että naru on sen verran paksua ja jäykkää tai niin lyhyt että tipu ei saa sitä kiepautettua kaulan ympäri ja kuristu tai sotkettua varpaisiinsa.
Tämä varoitus koskee muuten kaikkia lintujen leluissa olevia naruja tai ketjuja, eläinlääkäri kertoili kerran kauhujuttuja peiliinsä hirttäytyneestä undulaatista... Eli lyhentäkää epäilyttävät narut ja kieputtakaa ketjujen ylijäämä häkin pinnojen ympärille.- Zuuls
Minulla on käytössä narua kyllä, mutta luonnonnarua käytän ja se on kyllä sen verran ohutta, että taidokkaasti voisi jopa lintu onnistua hirttäytymään, vaikka epätodennäköistä.
Itse olen tehnyt näihin naruihin solmuja ja sillä saa paksuutta hyvin lisää, jos haluaa jotain roikkumaan ja linnut rakastavat (ainakin meillä) nyppiä niitä solmuja, jos ne saisi auki. :)
Pisimmillään narut ovat n.8-10cm ja joko kokonaan solmuja tai esim. solmuja ja yhden päässä on maissi ja taitaa sillä olla pisin narukin.
Meillä ei ongelmaa narujen kanssa, mutta kannattaa ostaa kuitenkin ihan luonnonnarua (ei ole ihan lankamaiste kuitenkaan) ja kokeilla eka vain esim. yksi naru, jos haluaa jonkunlaisen lelun tehdä ja sitten tarkailee miten leikitään sen narun kanssa.
Tämä on vähän sama, kuin pitää muistaa, että erilliseen vesikippoon tai kylpyastiaan ei laiteta vettä, kuin se max n.2cm tai undu voi onnistua hukuttautumaan..
Eli kaikessa hiukan tarkkailua ja vahdintaa oltava, kun nämä ovat mestareita sähläämään. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3336287Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483766- 81923
- 52850
- 41800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 67758
- 48722
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130711Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14651