Miksi tabletti(samsung galaxy tab 10.1) ei lataa kun laittaa lataamaan, vaan näyttää punaista raksia akun kohdalla? Tabletti pitää sammuttaa ja ladata siinä alkutilassa, jolloin se latautuu. Vuoden ollut käytössä eikä ole aiemmin mitään valittanut
Android 4.0 tabletti ja akku
23
12846
Vastaukset
Onko akku tarpeaksi täynnä? Jos se on aivan tyhjä niin se ei heti lähde lataamaan.
- 5230,. (500)
"common problem" eli et ole yksin ongelmasi kanssa
http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-tab-2/212090-wont-charge-when-powered.html - Antero Zäk
Ensimmäisenä tulisi tosiaan mieleen että vika olisi laturissa, ei anna tarpeeksi virtaa mutta voihan se olla itse latauselektroniikassakin. Jostain olen lukenut että Androidissa olisi tällainen akun tilaan vaikuttava tiedosto joka sekaisin ollessaan saattaisi aiheuttaa vaikka mitä ongelmia, sen resetointi sitten ilmeisesti auttaisi. Kuitenkin kun itellä on näitä vikaantuneita Android -laitteita ollut niin eipä tuollaiset resetit ole mitään auttaneet.
- Tahvo
Minun Samsung 10.1 Note lataa verkkoadapterilla , mutta ei auto adapterilla, kun laite on päällä ,tulee punainen ruksi. Laite sammutettuna lataa myös autoadapterilla. .Mistähän johtuu, tietäiskö kukaan..
Voi olla liian tehoton autolaturi.
- Tahvo
Hankittu 2.1 Amppeerin autolaturi,sama teho kuin verkkolaturissa ja punainen ruksi tulee laitteen ollessa päällä. Kokeilin Samsung läppärin USB liittimessä ja lataus toimi hienosti Tabun ollessa päällä. Mystinen juttu.
- Anonyymi
Tahvo kirjoitti:
Hankittu 2.1 Amppeerin autolaturi,sama teho kuin verkkolaturissa ja punainen ruksi tulee laitteen ollessa päällä. Kokeilin Samsung läppärin USB liittimessä ja lataus toimi hienosti Tabun ollessa päällä. Mystinen juttu.
5.3v 2.0ampeeria
Se voi olla jotenkin epäyhteensopiva. Muuta selitystä en keksi.
- Tahvo
Mikähän mahtaa sams. tabin 7000mAh akun kesto pitäis olla , jos accu on terve.
1-3 päivää tai enemmän riippuen täysin sen käytöstä.
- Tahvo
Eipähän tässä matolaatikossa taida kestää, Täyteen ladattuna laite ilmoittaa 4h 17min akun kestoa.
- Anonyymi
Tahvo kirjoitti:
Eipähän tässä matolaatikossa taida kestää, Täyteen ladattuna laite ilmoittaa 4h 17min akun kestoa.
Väärä laturi laita alkuperäinen.
Riippuu täysin käytöstä.
- Ohminlaki
Autosssa voi tupakinsytytinliittimen lähtöjännite pudota kuormitettuna niin alas, että huonosti suunniteltu laturi ei enää toimi.
Itsellä kävi näin, toinen laturi toimii OK. - Wesawee
Olen törmännyt muutamien tablettien ja esim. navigaattorien kanssa sellaiseen ongelmaan, jos akku pääsee liian tyhjäksi niin se ei lähde lataamaan normisti joko verkkolaturilla tai autossa tupakinsytkärillä.
Apu on tähän vikaan löytynyt, kun olen ladannut laitteen tietokoneen usb:lla jolloin laite lataantuu mahdollisimman pienellä virralla, joka auttaa asiaan.- Laatuako
Täällä 3vk vanha Samsung 10.1 TAB3 4g versio. Laturi ei toimi kuin satunnaisesti. Kiikutan sen huoltoliikkeeseen. ( ETA-U90EWE ) 2A
- gamestory
Minä ainakin huomasin että mikään laturi ei ladannut tablettiani ja syy oli siinä että tabletin laturipistoke oli kulunut tosi paljon kaikesta laturin liikkeestä ollessa tabletissa kiinni. Mul oli laturipistokkeen eli sen laturin paikka oli huomattavasti suurentunut. Sen takia mikään laturi ei toiminut koska ne oli liian pieniä kun laturin paikka suurentui paljon. Ehkä sen voi korjata viemällä tabletti tai kännykkä huoltoon.
- IhmeOminaisuuksia
Mun tarina :)
Vika: Punainen ruksi latausikonin päällä (lataa suojatilassa erittäin pienellä virralla).
Syy: Liian alhainen lataus jännite tai virta.
Korjaus: 2 ampeerin laturi ja KUNNON USB-JOHTO (minulla Nokia CA-101).
Aluksi oma Samsung Galaxy Tab 3 10.1 latautui kaikilla latureillani. Jonkun softapäivityksen jälkeen mikään laturini ei enää kelvannut vaan punainen ruksi ilmestyi. Kännykkälaturiin (750mA) tabletti ei reagoinut ollenkaan. Lataus oli niin hidasta että ainut tapa ladata tabletti oli sammuttaa se ja ladata sammuksissa.
Kokeilin läjän eri latureita, mikään ei toiminut. Sitten otin vanhan usb-johdon. Tabletti lataantui kaikilla 2 ampeerin latureilla. 1 amperin laturilla punainen ruksi tuli aina välillä. Nokian CA-101 USB-kaapelin johtimet ovat halkaisijaltaan 0.4mm. - Lenovon9
Homma eniten kiinni adapterin amppeeritehosta.
- jjj8811
Itselläni on galaxy tab 2 10.1 ja sama ongelma latauksen kanssa. Kokeilin 10pin laturinjohtoja ja eri latureita tuloksetta. Tarkemmin sitten katsottuani huomasin että alkuperäisen laturin johto oli rispaantunut ja tarvikejohdot oli ns väärän kätisiä eli samsungissa pitää olla samsungin johto, muuten hajottaa latausportin. Nyt vaihdoin latausportin sekä alkuperäisen latauspiuhan ja taas pelittää. Kannattaa vilkaista sinne latausporttiin onko säikeet jengalla, ovat helposti hajoavaa sorttia näemmä jos erehtyy tökkäämään väärän piuhan sisuksiin.
- pasikuu
Mittasin yleismittarilla latausvirtoja. Samsungin oma laturi lataa 1.1A virralla. Jos datapiuhat katkaisee, tippuu latausvirta 1.1A -> n 400mA. Samsungin laturi kommunikoi tabletin kanssa. Siinä syy, miksi tarvikelaturit ei lataa kunnolla.
- resetointi
Vilkaiskaa netistä miten nämä latausongelmat korjataan ,useita eri pätkiä aiheesta
Kansi auki muovisella työkalulla ja akun liitin irti ja painetaan takaisin...taas lataa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262193Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681759Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631057