Putkiremontti

tytti3

Hei, meille tuli taloyhtiöön putkiremontti ja on nyt aika loppusuoralla. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä siitä tarvitseeko tällainen jälki hyväksyä (http://postimg.org/image/88t6axd9p/)? Meillä kävi muutama remonttifirma tekemässä arviota kylpyhuoneremontista tätä ennen ja he kaikki puhuivat putkien vetämisestä katon rajaa tai alakautta pitkin. Itse olen kovin pettynyt tuohon ratkaisuun jossa putket menee keskeltä seinää.

34

1603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdiutmncjcl

      Oikeassa olet. Tuo peilin alta kulkeva putkipari on tehty vastoin hyvää työtapaa.
      Kamalan näköinen ratkaisu. Älä hyväksy. Onko muilla samat linjavedot?
      Jos on niin kokous pystyyn ja reklamaation tekoon heti. Jos ei niin miksi sinulla on?
      Voi voi noita seppiä taas.

    • Putki-Pekka

      Tuossahan on kyseessä vuosikymmeniä vanha peltikylppäri, jota ei näköjään ole muuten remontoitu. Aivan sama, miten tuollaisessa peltikaapissa putket vedetään, kun tuo tila pitää kuitenkin lähivuosina remontoida kokonaan.

      • remmpppaa

        Tuskin maksajan mielestä on ihan sama miten putket on asennettu ja en kyllä ymmärrä käsitystä kun vanha kyseessä voi laittaa putket miten vaan, koska kyllähän se kertoo jotain firmastakin. Kyllä vanhallakin vessalla lienee oikeus näyttää siistiltä, ilman että putket on vedetty tuolla tavalla.


    • Remppa taas edessä.

      Yleensä noi putket vedetään ihan miten sovitaan ja suunnitellaan. Ihan ok noin.

    • 4?76

      Joo, ei tuossa mitään vikaa ole. Näyttäisi peili olevan tiellä yläpuolella, joten ei siitäkään siistiä olisi tullut, muuten olisi varmaankin sitä kautta tehty. Jos olisit tehnyt kph-remontin samalla, niin kalusteet olisivat varmasti siirtyneet sen verran, että yläkautta putkitus olisi ollut mahdollinen. Alakautta "ei saa" tänäpäivänä vetää suihkun putkia ja eikö siinäkin olisi ollut allas ededsä.

    • aivan hyvä...

      Kyllä suoraan menevät putket ovat aina siistimmät kuin mutkittelevat, jollaiset ne olisivat väkisinkin olleet, jos ne olisi tuotu suoraan yläpuolelta (peilin kohdalle mutkat) tai alapuolelta (pesualtaan kohdalle mutkat).

      Tämä on varmaankin joka tapauksessa ajateltu tavalla tai toisella väliaikaiseksi ratkaisuksi, koska kyllä tuo kylppäri varmaan muutaman vuoden sisällä kuitenkin tullaan uusimaan.

      Olisihan tuohon toki ilman muuta uusimista voinut jo nytkin asennuttaa, tuon typerän 60-luvun tyyliin pesualtaalle ja suihkulle yhteisen hanan tilalle omat hanat, jolloin pesualtaan hanalle olisi putket tuotu alakautta ja suihkulle yläkautta.

      Huomatkaa muut kommentoijat myös, että tuossa on työ vielä kesken, putkista puuttuu vielä viimeiset mutkat hanaan liittämistä varten, suihku teline ei tule jäämään kuvan mukaisesti putkien väliin.

      • tytti3

        Itsehän en ymmärrä, miksi peilistä olisi tehty ongelma kun putkien takia siirrettiin naulakkoa ja porattiin reiät myös allaskaappiin.


      • tytti3
        tytti3 kirjoitti:

        Itsehän en ymmärrä, miksi peilistä olisi tehty ongelma kun putkien takia siirrettiin naulakkoa ja porattiin reiät myös allaskaappiin.

        Ja sekoittimien erikseen laitto olikin suunnitelmissa, mutta 700€ oli mielestäni siitä aika suolainen hinta. Hinnassa siiis kyseessä vain työn osuus. Itse ajattelen asian ainaki niin, että voiko yksikään alan firma kehua tuollaisella työllä? Oli kyseessä sitten uusi tai vanha kylppäri, itse työläisenä kyllä pyrin tekemään hyvää jälkeä. Etenkin kun tutkittuani asiaa monessa muussa huoneistossa putket on vedetty ylä tai alakautta kokonaan. Myös pj ja työnvalvoja sanoivat ettei suunnitelmiin ole vedetty putkia noin.


    • Joutomies6

      Taloyhtiön putkiremontissa täytyy olla hyväksytyt lvi suunnitelmat, joten myöskin lvi-suunnittelia sekä lvi-valvoja palkattuna.
      Ja näiden kahden palkollisen tehtäviin kuuluu hyväksyä malli asennus! Niin se homma etenee...

    • ?????

      ihan järkyttävän näköinen minun mielestä. Miksi ei putkia muka olisi voinut vetää katonrajassa suihkulle ja sitten suihkun kohdalla/nurkassa alas?

      • ?????

        jos tuo nyt jää noin, niin vaihda peili isompaan ja sen alle hyllylauta, juuri noiden putkien yläpuolelle, niin piiloutuvat edes vähän sen hyllyn alle (älä ota läpinäkyvää lasia olevaa hyllyä)


      • tytti3

        Sepä se. Muutenkin vähän ihmetytti kun sain suunnitellut piirrokset putkien vedoista nähtäville, niin niissä putket kulkee katon rajassa. Käsityksenihän siis oli, että sen mukaanhan ne olisi kuulunut vetää, ellei osakkeen omistaja itse olisi halunnut muutoksia niihin. Itse en ole muutoksia halunnut mihinkää. Jäänyt vähän epäselväksi miten urakoitsija sitten voi vetää putket miten itse haluaa, noudattamatta sovittua suunnitelmaa. Asiasta ilmoitettuani urakoitsija sanoi minun kiukuttelevan turhasta.


      • Ehdottomasti nyt!
        tytti3 kirjoitti:

        Sepä se. Muutenkin vähän ihmetytti kun sain suunnitellut piirrokset putkien vedoista nähtäville, niin niissä putket kulkee katon rajassa. Käsityksenihän siis oli, että sen mukaanhan ne olisi kuulunut vetää, ellei osakkeen omistaja itse olisi halunnut muutoksia niihin. Itse en ole muutoksia halunnut mihinkää. Jäänyt vähän epäselväksi miten urakoitsija sitten voi vetää putket miten itse haluaa, noudattamatta sovittua suunnitelmaa. Asiasta ilmoitettuani urakoitsija sanoi minun kiukuttelevan turhasta.

        Pysy kovana ja vaadi kuvien mukaiset putket, urakoitsijan tulee tehdä muutos, koska kyseessä selkeä virhe!!!

        Itse tehnyt useamman linjasaneerauksen (sähkärinä tosin) mutta huomannut että paskaa saattaa tulla tuutin täydeltä jos asukas ei osaa vaatia/tiedä miten asia tulisi hoitaa.

        Tottakai urakoitsija lässyttää ja yrittää saada taiteiltua syyn niskoillesi, mutta olet jo erittäin vahvoilla jos ymmärrät kuvista sen verran että missä putkien tulisi liikkua...

        Faktahan on se, jos et vaadi korjausta, niin et saa sitä. Ja parasta on se että joudut olemaan sinnikäs jotta saat asian oikeaksi, herrat meinaan osaavat selitellä, mutta älä taivu!!!!!!! Kaiva itsestäsi esiin kusipää, niin saat asian oikaistua, älä tyydy vaillinaisiin ratkaisuihin.

        Linjasaneerauksissa toiset sietävät sutta, toiset ei, mutta jos jaksavat isoon ääneen vaatia, niin saavat asiat korjattua, toiset ei.... Jotkut tyytyvät osaansa, toivottavasti sinä et, sano vakaasti ettet hyväksy ratkaisua ja pysy kannassasi, niin saat haluamasi!

        Ja jos sinua pelottaa joutua hankalaksi, niin mieti asiaa tältä kantilta:

        Minä asun täällä, eilen tänään ja remontin jälkeen!
        Minä joudun katsomaan tätä työn jälkeä remontin jälkeen te ette!
        Te teette asuntooni töitä, olette minulle töissä!

        Ja kommentit että kylppäri menee kohta remonttiin eivät pidä paikkaansa, varsinkin kun sitä ei tehty putkiremontin aikana, jos lattialla oleva muovimatto halkeilee, niin taloyhtiö kustantaa uuden maton tahi tekee kaksikomponentti pinnoitteen, joten käyttövuosia on vaikka seuraavat 30 edessä...

        FAKTANA tiedän, ellet itse vaadi korjausta sitä ei tehdä (siis näiden keskeltä seinää kulkevien putkien osalta) OLE VAHVA!

        Esimekiksi näissä linjasaneerauksissa tiedetään missä asunnoissa tulee olla tarkkana ja missä asunnoissa voi luistaa, eikä tule valituksia, mutta yllätä ihmiset ja vaadi sitä mikä sinulle kuuluu!

        Pps. et tule näkemään heitä uudelleen, joten ei ole väliä että he eivät välttämättä sinusta tykkää, kun olet vaativa!


      • Ehdottomast nyt
        Ehdottomasti nyt! kirjoitti:

        Pysy kovana ja vaadi kuvien mukaiset putket, urakoitsijan tulee tehdä muutos, koska kyseessä selkeä virhe!!!

        Itse tehnyt useamman linjasaneerauksen (sähkärinä tosin) mutta huomannut että paskaa saattaa tulla tuutin täydeltä jos asukas ei osaa vaatia/tiedä miten asia tulisi hoitaa.

        Tottakai urakoitsija lässyttää ja yrittää saada taiteiltua syyn niskoillesi, mutta olet jo erittäin vahvoilla jos ymmärrät kuvista sen verran että missä putkien tulisi liikkua...

        Faktahan on se, jos et vaadi korjausta, niin et saa sitä. Ja parasta on se että joudut olemaan sinnikäs jotta saat asian oikeaksi, herrat meinaan osaavat selitellä, mutta älä taivu!!!!!!! Kaiva itsestäsi esiin kusipää, niin saat asian oikaistua, älä tyydy vaillinaisiin ratkaisuihin.

        Linjasaneerauksissa toiset sietävät sutta, toiset ei, mutta jos jaksavat isoon ääneen vaatia, niin saavat asiat korjattua, toiset ei.... Jotkut tyytyvät osaansa, toivottavasti sinä et, sano vakaasti ettet hyväksy ratkaisua ja pysy kannassasi, niin saat haluamasi!

        Ja jos sinua pelottaa joutua hankalaksi, niin mieti asiaa tältä kantilta:

        Minä asun täällä, eilen tänään ja remontin jälkeen!
        Minä joudun katsomaan tätä työn jälkeä remontin jälkeen te ette!
        Te teette asuntooni töitä, olette minulle töissä!

        Ja kommentit että kylppäri menee kohta remonttiin eivät pidä paikkaansa, varsinkin kun sitä ei tehty putkiremontin aikana, jos lattialla oleva muovimatto halkeilee, niin taloyhtiö kustantaa uuden maton tahi tekee kaksikomponentti pinnoitteen, joten käyttövuosia on vaikka seuraavat 30 edessä...

        FAKTANA tiedän, ellet itse vaadi korjausta sitä ei tehdä (siis näiden keskeltä seinää kulkevien putkien osalta) OLE VAHVA!

        Esimekiksi näissä linjasaneerauksissa tiedetään missä asunnoissa tulee olla tarkkana ja missä asunnoissa voi luistaa, eikä tule valituksia, mutta yllätä ihmiset ja vaadi sitä mikä sinulle kuuluu!

        Pps. et tule näkemään heitä uudelleen, joten ei ole väliä että he eivät välttämättä sinusta tykkää, kun olet vaativa!

        Piti vielä mainita että 700€ pelkästä työstä ei ole vain ja ainoastaa suolainen hinta, vaan aivan TÖRKEÄ!

        Itse teetin putkityöt kuitilla (putkari halusi) vastaavanlaiseen kylpyhuoneeseen ja sain vajaalla 800€:lla pesukoneen paikan siirron, allashanan ja suihkun eriyttämisen, rättipatteri siirron siihen hintaan (hanat eikä rättipatteri kuuluneet hintaan, mutta putket ja työt kuuluivat)


    • pikkuurakoitsija

      Taitavat tyttöä oikein porukalla koettaa viilata linssiin :).
      Näin remppamiehenä tuo putkiveto on vähintäänkin outoa.Joillekin tuntuu olevan ylivoimaista perua päätöksiään tai kyseessä on vain se että mennään siitä mistä aita on matalin työnteon laadusta piittaamatta.
      Meille nuo putkimiehet eivät tule tekemään vetojaan.

    • 1217

      Lienee idän tai etelän miehet asialla?

      • tytti3

        Voi ku oliski, mutta ei. Nyt on asiasta tehty reklamaatio, saa nähä kauan kestää et asiat etenee. Eilen kävin jututtamassa putkimiestä ja hän sanoi että ei piirroksia tarvi noudattaa, vaa ne on mallina. Sanoin sitten et teidän työselvityksessä kyllä lukee, että muutoksia tehdään vain jos on erikseen niin sovittu omistajan kanssa, niin hän viitsi sanoa: AI LUKEE VAI?


      • kopionro5000
        tytti3 kirjoitti:

        Voi ku oliski, mutta ei. Nyt on asiasta tehty reklamaatio, saa nähä kauan kestää et asiat etenee. Eilen kävin jututtamassa putkimiestä ja hän sanoi että ei piirroksia tarvi noudattaa, vaa ne on mallina. Sanoin sitten et teidän työselvityksessä kyllä lukee, että muutoksia tehdään vain jos on erikseen niin sovittu omistajan kanssa, niin hän viitsi sanoa: AI LUKEE VAI?

        Näiden selitykset eivät pyllistä mitään, niissä usein lukee, että muutostyöt eivät saa viivyttää töitä eli niistä ei tarvi välittää yhtään mitään. Etsi joku määräysten vastaisuus ja purata pois.


    • Hurjas

      Kamalan näköistä. Onko kysessä kerros- vai rivitalo? Ja koska rakennettu?

      Meidän taloyhtiössä (kerrostalo) tehdään parasta aikaa putkiremonttia, omalta kohdaltani valmistui jo. Osakkaille esitetyissä kuvissa näkyi ainoastaan suihkun, pesualtaan ym.sijainti, mutta ei sitä, mistä putket vedetään. Vedot kuitenkin tehtiin siten, että nousivat hormissa katon korkeudelle ja sieltä laskuituivat pintaa pitkin suihkuun ja rättipatteriin, sekä wc:n nurkkaan, josta puolestaan lattian rajassa ohjattiin wc-istuimeen ja altaaseen. Tuli siistiä, olen tosi tyytyväinen.

      Tyhmä kysymys ammattilaisille: kun putket nyt kulkevat pinnassa kylppärin sisällä, niin miten uudelleenkaakelointi voidaan tehdä? Vaikka putket kestäisivätkin seuraavat 50 vuotta, niin kylppärin pinnat eivät.

      • tyhmä vastaus

        Putket tehdään kylppäriremontin yhteydessä uudestaan.


    • Nii in

      Kannattais ensin remontoida ja kaakeloida.

      • tytti3

        No johan multa ois itku päässy jos ensiks ois remontoini kylppärin viimosen päälle ja sit ois putket vedetty keskelle seiniä. Tuon pinnan viel sentää paikkaa ja maalaa ku purkavat nuo vanhat pois, mut oisko lopputulos ollut kovinkaan siisti enää kaakeleissa.


      • tytti3 kirjoitti:

        No johan multa ois itku päässy jos ensiks ois remontoini kylppärin viimosen päälle ja sit ois putket vedetty keskelle seiniä. Tuon pinnan viel sentää paikkaa ja maalaa ku purkavat nuo vanhat pois, mut oisko lopputulos ollut kovinkaan siisti enää kaakeleissa.

        No, ehkäpä ne juopot kotimaiset duunaritkin olisivat tehneet järkevämmät vedot säilyttämsen arvoiseen kylppäriin..'

        Ja siis ihan oikeasti, olisit teettänyt samalla kylppärirempan. Noiden peltiseinien ja betonin välissä on takuulla aika lailla hometta, joten suurin osa korjauskuluista olisi mennyt taloyhtiön piikkiin.


    • 14+9

      No juu kyllähän tuota peiliä ois voinu vasemmalle siirtää ko ei se keskellä allasta näytä nytkään olevan. Tosin sit toi naulakko ois muuttunu vähän käyttökelvottomaks tuol kohdal, tommosis pitäs melkeen olla asukkaan itse paikalla ja sopia miten ja mitä siirretään. Enemmän mua ehkä häirittee noi osilla tehdyt 18mm heitot tuol katon rajas, 18:sta taivuttimet on kuitenki olemassa, toisiinsa verrattuna aivan eri kohdalla viel.

    • RU&PU Jyräkkälä
    • 3e4r5ty

      :DDDD
      Onhan se nyt vähän eri asia tehdä kylppäri kokonaan uusiksi kuin vetää vanhan peltikylppärin pintaan uudet putket. Tuliko tuollainen asia mieleen?

      • Kyläkuuleeestipoissi

        Olisivat hävenneet silmät päästään tuollaisten koplausten tultua julki.


    • Yksinkertaista

      Kyllähän jokainen täysipäinen laittaa putket nurkkiin VERHOKOTELOSSA.

      • Jaa täyspäinenkö?

        Onko sulla pöljällä kylppärin nurkassa verhokotelo? Mitenkäs ne verhot sitten roikkuupi? Alaspäin vai vaakasuoraanko? Jos vaakaan, niin on ikkuna pystyssä vai vaakasuorassa, häh?


      • Ohjeäitiltä
        Jaa täyspäinenkö? kirjoitti:

        Onko sulla pöljällä kylppärin nurkassa verhokotelo? Mitenkäs ne verhot sitten roikkuupi? Alaspäin vai vaakasuoraanko? Jos vaakaan, niin on ikkuna pystyssä vai vaakasuorassa, häh?

        Vesijohto asennetaan esimerkiksi seuraavasti.
        Helposti irrotettavan rakenneosan, kuten esimerkiksi alaslasketun
        katon, verhokotelon tai kaappien ala- tai yläpeitelevyjen
        taakse;


    • putkari3

      helposti ols saatu tehtyä ylä kautta kuvista päätellen
      tota ratkaisua ei kannata hyväksyä
      ilmeisesti ollut halpa putkimie /firma tai taloyhtiö väalinnut
      halvimman tarjouksen,
      hyvää ja halpaa ei olekkaan sama kuin autoissa
      lada ja mersu

      • titta48595

        Sepä se. Nyt on putket vedetty mallipiirrosten mukaan ja olen tyytyväinen siihen, vaikka tähänki sanottiin että ei niitä piirroksia tarvitse noudattaa ja putkivetoja on yhtälailla erilaisia ku on putkimiehiäkin. Eniten jäi tämän jälkeen harmittamaan se, että seinät täynnä turhia reikiä ja kyseessähän vesieristyksenä toimiva peltiseinä. Nyt saa sitten omasta pussista maksaa remontin, ettei vedet valu vääriin paikkoihin yms.


    • Anonyymi

      olen vuoden käynyt LVI asentajakoulua. voin siis tehdä putkirempan itse. Vaatiiko jotain papereita? jos myyn meinaan tuleeko hankaluuuksia kun edusta mitään yritystä=?

      • Anonyymi

        Et osaa vielä mitään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe