Hei!
Olen pari vuotta sitten valmistunut äikän opettaja. Töitä - sijaisuuksia kylläkin - on riittänyt, mutta haluaisin kuitenkin äidinkielen ja kirjallisuuden lisäksi opiskella itselleni jonkin toisen muodollisen pätevyyden.
Oppiaineet, jotka minua kiinnostavat, ovat elämänkatsomustieto, historia ja yhteiskuntaoppi. Mikäköhän näistä olisi työllistymisen kannalta järkevin vaihtoehto? Äikkä-hissa-virkoja näkyy olevan jonkin verran, mutta toisaalta myös hissan opettajista valta ylitarjonta. Onko mitään tietoa elämänkatsomustiedon opettajien työtilanteesta? Tuskin kovin moni tosin pelkkää elämänkatsomustietoa opettaa, vaan et:n tunteja lienee vain vähän muiden aineiden ohessa...?
Mikä pätevyys äikän lisäksi?
3
248
Vastaukset
- vantaalt
Hmm...riippuu varmaan, missäpäin Suomea opetat. Eiköhän äikänmaikalla riitä tunteja ihan äikästä pelkästäänkin...Virkoja ei ainakaan pääkaupunkiseudulla ole muita kuin äidinkieli ja kirjallisuus. Kannattaa varmaan opiskella erityispedagogiikkaa tai S2-opintoja, ellet jo niitä ole opiskellut, sillä niitä kaikki taritsevat tulevaisuudessa.
- espoosta :)
"vantaalt" puhuu asiaa, mieluummin juuri erkkapedaa tai s2:ta kuin muita pätevyyksiä!
- minävaan1980
Samaa komppaan myös minä: viis siitä mikä kiinnostaa, S2-opettajaksi joudut, haluat tai et. Ja pätevyys/lisäopinnot siihen voi auttaa työllistymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511397- 639660
- 1385484
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak762544