Vanhempani eivät hyväksy minua..

Poika-98

Olen 15v poika,ja olen ihan fyysisesti kunnossa mutta mieli on kokoajan masentunut.Saimme toikkarit muutama päivä sitten ja matikan kurssi oli vähä menny perseelleen et se oli laskenu kasista kutoseen,mut mä olin saanut nostettua mun historian numeron 9 ja äidinkielen 8.Sittenkun mää näytin sille sen toikkarin se heti takertu siihen matikan numeroon ja alko huutamaan siitä minulle et en minä tee muutakuin istu nykypäivänä tietokoneella ja hänen päivinään lapset leikkivät pihalla jne...tuntuu kuin vanhempani eivät hyväksyisi minua heidän poikanaan ja se masentaa aivan vitusti..itsemurha kävi mielessä,mutta päätin että en aijo.Iltaisin kuulen kun makaan sängyssä kuulen miten vanhempani puhuvat kaikkea paskaa minusta.Ja se masentaa minua vielä enemmän ja itken itseni uneen..tuntuis et niitä pitäis lyödä turpaan et ne käsittäis et miten vaikeaa mul o ny..ja ne uhkas ottaa multa moponavaimet pois jos en paranna numeroita,ja olen parantanutkin 7.5-8.0 8.lk aikana,mutta en ole saanut minkäänlaista kehua siitä, ja tuntuu että olisin tehnyt töitä turhaan. Ja sitten taas masentaa.Empä tiiä kuka mua vois auttaa..ei ehkä kukaa,mut tää kirjottaminen lieventää vähäse ku saa kertoa jollekki et kuinka paskiaisia mun vanhemmat on :'(

10

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heippa Poika-98!
      Hienoa, että uskaltauduit tänne purkamaan oloasia ja kertomaan tuntemuksistasi. Kerroit, että tunnet itsesi masentuneeksi, osaatko yhtään nimetä sitä mistä se sinun paha olo tulee?
      Älä siitä matematiikasta ota hurjaa stressiä, koska sinulla on aikaa nostaa vielä sitä. Ja etenkin, jos sinulla on nyt vaikeampia aikoja menossa niin varmasti se on yhtenä syynä koulun arvosanoissa.
      Oletko pystynyt jutella esimerkiksi vanhempiesi kanssa ja kertoa heille, että miltä sinusta tuntuu, että he puhuvat sinulle sillä tavalla? Voisitko yrittää kertoa heille, että sinun mielesi on masentunut, että se on mahdollisesti syynä numeron tippumiseen? Tai miten jos koulussa juttelisit luokanvalvojan taikka terveydenhoitajan kanssa?
      Sanoit, että itsemurha on käynyt mielessä, mutta et sitä tehnyt. Hyvä niin, koska olet aivan varmasti vanhemmillesi todella tärkeä ja arvokas juuri sellaisena kuin olet, vaikka välillä tuntuu, että et riittäisi. Todellisuudessa riität juuri sellaisena!
      Ole rohkea ja ota puheeksi jonkun kanssa asia, että olosi voisi helpottua.

      Tsemppiä, Nettisaapas Jassu

      • Itsensä-etsiä

        Olen 12-vuotias tyttö ja vanhempani haastavat riitaa. Äitini on pettynyt minuun jos saan 9- tämä on hirveää. Äitini haukkuu minua hulluksi ja isäni idiootiksi. Olen perheen vanhin lapsi luulen että se vaikuttaa asiaan. Minua myös kiusataan koulussa ja open edessä äitini puolustaa minua kun päästään kotiin se vaan sanoo se on sun vika että sua kiusataan. Äitini sanoo ettei jaksa käytöstäni ja ei kukaan jaksa ei opekaan äitini saa minut tuntemaan itseni huonoksi. Ope sanoo että antaa niiden kiusaajien vaan olla jos se vaikka loppuis. En tiedä mitä tehdä masentaa itse murha kävi mielessä olen kerran meinannut tehdä mutta äiti tuli vain sanomaan et sä sitä uskalla kuitenkaan tehdä, anna se veitsi tänne. Älkää pitäkö mua sekopaattina mun elämä on aika pa**** ja mun keskiarvo oli ehkä joku 9.15 joten koulu menee hyvin. Olen sanonut hänelle monesti että hän on yksi niistä kiusaajista ja että kaipaisin vain vähän empatiaa.


      • Tsemppari2016

        Tsemppiä sulle


      • Elämänjulmat-tosiasiat
        Itsensä-etsiä kirjoitti:

        Olen 12-vuotias tyttö ja vanhempani haastavat riitaa. Äitini on pettynyt minuun jos saan 9- tämä on hirveää. Äitini haukkuu minua hulluksi ja isäni idiootiksi. Olen perheen vanhin lapsi luulen että se vaikuttaa asiaan. Minua myös kiusataan koulussa ja open edessä äitini puolustaa minua kun päästään kotiin se vaan sanoo se on sun vika että sua kiusataan. Äitini sanoo ettei jaksa käytöstäni ja ei kukaan jaksa ei opekaan äitini saa minut tuntemaan itseni huonoksi. Ope sanoo että antaa niiden kiusaajien vaan olla jos se vaikka loppuis. En tiedä mitä tehdä masentaa itse murha kävi mielessä olen kerran meinannut tehdä mutta äiti tuli vain sanomaan et sä sitä uskalla kuitenkaan tehdä, anna se veitsi tänne. Älkää pitäkö mua sekopaattina mun elämä on aika pa**** ja mun keskiarvo oli ehkä joku 9.15 joten koulu menee hyvin. Olen sanonut hänelle monesti että hän on yksi niistä kiusaajista ja että kaipaisin vain vähän empatiaa.

        Musta olet vielä liian nuori että sun vanhemmat kiusaisivat sinua minusta heidän on tajuttava että kyseessä on loppu elämäsi koska voit masentua lopullisesti rakkauden ja empatian puutteista mutta tuo voi myös olla väliaikaista


      • sissee
        Itsensä-etsiä kirjoitti:

        Olen 12-vuotias tyttö ja vanhempani haastavat riitaa. Äitini on pettynyt minuun jos saan 9- tämä on hirveää. Äitini haukkuu minua hulluksi ja isäni idiootiksi. Olen perheen vanhin lapsi luulen että se vaikuttaa asiaan. Minua myös kiusataan koulussa ja open edessä äitini puolustaa minua kun päästään kotiin se vaan sanoo se on sun vika että sua kiusataan. Äitini sanoo ettei jaksa käytöstäni ja ei kukaan jaksa ei opekaan äitini saa minut tuntemaan itseni huonoksi. Ope sanoo että antaa niiden kiusaajien vaan olla jos se vaikka loppuis. En tiedä mitä tehdä masentaa itse murha kävi mielessä olen kerran meinannut tehdä mutta äiti tuli vain sanomaan et sä sitä uskalla kuitenkaan tehdä, anna se veitsi tänne. Älkää pitäkö mua sekopaattina mun elämä on aika pa**** ja mun keskiarvo oli ehkä joku 9.15 joten koulu menee hyvin. Olen sanonut hänelle monesti että hän on yksi niistä kiusaajista ja että kaipaisin vain vähän empatiaa.

        Siis opeko vaan vähättelee kiusaamista että jos se vaikka loppuis?!Kiusaajat puhutteluun ja kotiin viestiä,ope saa kyl kiusaamisen loppuun jos on pätevä.Ja siis vanhemmat valittaa ja haukkuu vaikka saat kiitettäviä!Tuntuu pahalta et vanhemmat vaatii lapselta liikoja vaikka heidän pitäis tukea kun on vaikeaa ja se on ehdottomasti vanhempien tehtävä.Onko sul ketään aikuista sukulaista tai terkkaria jolle puhua?Se ei ole sun vika jos kiusataan älä usko niitä jotka puhuu ilkeästi,se on heissä se vika.Äidilläsi ei todellakaa ole mitää syytä olla sinuun pettynyt kokeiden takia jotka on vielä hyviä on kyl tosi kummallista käytöstä häneltä.Tsemppiä!


      • Diipadaa
        Itsensä-etsiä kirjoitti:

        Olen 12-vuotias tyttö ja vanhempani haastavat riitaa. Äitini on pettynyt minuun jos saan 9- tämä on hirveää. Äitini haukkuu minua hulluksi ja isäni idiootiksi. Olen perheen vanhin lapsi luulen että se vaikuttaa asiaan. Minua myös kiusataan koulussa ja open edessä äitini puolustaa minua kun päästään kotiin se vaan sanoo se on sun vika että sua kiusataan. Äitini sanoo ettei jaksa käytöstäni ja ei kukaan jaksa ei opekaan äitini saa minut tuntemaan itseni huonoksi. Ope sanoo että antaa niiden kiusaajien vaan olla jos se vaikka loppuis. En tiedä mitä tehdä masentaa itse murha kävi mielessä olen kerran meinannut tehdä mutta äiti tuli vain sanomaan et sä sitä uskalla kuitenkaan tehdä, anna se veitsi tänne. Älkää pitäkö mua sekopaattina mun elämä on aika pa**** ja mun keskiarvo oli ehkä joku 9.15 joten koulu menee hyvin. Olen sanonut hänelle monesti että hän on yksi niistä kiusaajista ja että kaipaisin vain vähän empatiaa.

        Kannattaisi mennä juttelemaan jollekin näistä asioista ja saada uusia näkökantoja. Siis huomaat ulkopuoliselta monia tärkeitä asioita. Pahinta olisi jos jätät kaikki sisälle ja lopulta uskot että sinussa on vikaa kun jäljellä on ihmisiä jotka eivät usko sinuun. Ystävä lähellä olisi tärkeä tässä tilanteessa.


    • dfghjkl

      vanha ketju mut mistäköhän johtuu? jokanne tuntis ittesä masentuneeks jos ois tommoset hirviöt vanhemmat. niide pitäs itekki tajuta olevasa vajakkejja

    • tsemppiä vain

      Uskon aloittaja on tehnyt ihan mukavasti töitä edistyäkseen ja siinä ihan hyvin onnistunutkin. Vanhemmat unohtavat, että ei hekään aina jaksa ja viiti laittaa viimeisiään likoon työn ja elämänsä eteen. Välillä vaan ei aina huvita.
      Minusta aloittajanuoren murhe on inhimillinen ja ymmärrettävä. Ja omaa elämää ja tulevaisutta hän rakentaa - ei vanhempien.

    • juhotuho10

      otan osaa :(

    • Älämuuta sano bro

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe