Laservisioon..

Blind...

Onko viime aikaisia kokemuksia Tallinnan Laservisionissa suoritetuista silmien laserleikkauksista?

21

3461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jtaul

      Noin vuosi sitten leikkautin Laservisoonissa ja kaikin puolin olen tyytyväinen. Ei mitään jälkioireita ole ollut. Palvelu pelaa ja paikka vaikuttaa muutenkin luotettavalta. Leikkaustavat ja laitteisto vastaa suomalaista.

      Käy kuitenkin lukemassa myös muiden kommentteja :

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/4470870

      • T.T.

        Kävin tällä viikolla kyseisessä paikassa FemtoLasik laaseroinnissa. Voin suositella paikkaa. Todella hyvää palvelua ja ennen kaikkea leikkaus onnistui täydellisesti. Samaan aikaan laaserointia oli odottamassa useita muitakin suomalaisia. Ei kannata jännittää toimenpidettä. Omalta osalta harmittaa, että en tehnyt kyseistä operaatiota ja paljon aikaisemmin.


    • 1 2

      En missään tapauksessa tekisi noin tärkeätä toimenpidettä ulkomailla, vieläpä Virossa, jossa se alhainen hinta näkyy takuulla laadussa.

      • Ranta_vesi

        Onhan se mielipide sekin. Laaserointi laitteet samat kuin Suomessa ja lisäksi Laaservisionissa myös suomalaista henkilökuntaa. Itse sain hyvää palvelua ja leikkaus onnistui täysin suunnitelmien mukaan. Joten todella tyytyväinen olin valintaani ja samalla sain säästöä yli 1000 euroa.


      • Rajansa kullakin..
        Ranta_vesi kirjoitti:

        Onhan se mielipide sekin. Laaserointi laitteet samat kuin Suomessa ja lisäksi Laaservisionissa myös suomalaista henkilökuntaa. Itse sain hyvää palvelua ja leikkaus onnistui täysin suunnitelmien mukaan. Joten todella tyytyväinen olin valintaani ja samalla sain säästöä yli 1000 euroa.

        Itse meinasin siirtää Viron puolelle myös hammaslääkärissä käynnin, auton huollon ja elintarvikkeiden / alkoholin hakemisen. Saavat Suomessa päättäjät nostaa veroja aivan niin paljon kun haluavat.


      • Google
        Ranta_vesi kirjoitti:

        Onhan se mielipide sekin. Laaserointi laitteet samat kuin Suomessa ja lisäksi Laaservisionissa myös suomalaista henkilökuntaa. Itse sain hyvää palvelua ja leikkaus onnistui täysin suunnitelmien mukaan. Joten todella tyytyväinen olin valintaani ja samalla sain säästöä yli 1000 euroa.

        Oletpa asiakkaana tehnytkin paljon analyysejä.
        Nimittäin missään ei mainita noita laaaaaaserointilaitteita, eikä suomalainen henkilökunta todellakaan työskentele Virossa näissä merkeissä.


      • KVG.
        Google kirjoitti:

        Oletpa asiakkaana tehnytkin paljon analyysejä.
        Nimittäin missään ei mainita noita laaaaaaserointilaitteita, eikä suomalainen henkilökunta todellakaan työskentele Virossa näissä merkeissä.

        Se ei aina googlestakaan löydy ihan kaikkia tietoja, mutta sulla on varmaan asioista sitten parempaa tietoa, kun henkilöllä jolle suoritettu leikkaus viikon sisällä kyseisessä paikassa? Tosi hieno homma ja voit kertoa vielä jotain muitakin lisätietoja asiaan liittyen.


      • Ex puusilmä

        Itse kävin pari viikkoa sitten KSA silmäasemalla operoitavana flow-menetelmällä ja voin sanoa että laatu on ykkösluokkaa osaamisessa, laitteet on viimeisintä huutoa ja asiakaspalvelu todella hyvää. Leikkauksen jälkeenkin potilaasta pidetään huolta ja soitetaan viikon välein onko kaikki hyvin ja onko jotain kysyttävää. Ohjeet ja niihin kuuluvat lääkkeet on todella selvät että ei voi mennä mikään pieleen siinäkään.
        Leikkaus laivamatkoineen ja hotelliyö kahdelle ja kuljetus operoinnin jälkeen hotelliin kuuluu hintaan. Leikkauksessa on monen vuoden takuu jos jpitää tehdä korjausleikkaus. Tutkimukset kuuluvat myös tähän hintaan. Suomesta ei saa lähellekkään noin edullisesti mitä tuohon 2490€ kuuluu. Pelkkä esitutkimuskin on satoja euroja jne. Suosittelen kyllä viroa, Ensi viikolla menen Helsinkiin jälkitarkastukseen ja tietenkin hyppään Tallinnan laivaan ja vietän mukavat pari yötä siellä mieheni kanssa.

        Laitan vielä linkin KSA-asemasta jos joku on kiinnostunut silmäoperoinnista Tallinnassa: http://www.silmalaserleikkaus.fi/


    • entinen rillipää

      Vanha ketju, mutta laitan oman kokemukseni kun itselle oli hyötyä vanhojen ketjujen googlailusta päätöstä tehdessä. Kävin laservisioonissa femtolasikissa vuoden alussa. Leikkaus onnistui tosi hyvin, jälkitarkastuksessa kävin Suomessa eri puljussa pikän matkan takia. Näöntarkkuus nyt 1.2 molemmissa eli aivan huippu:) ja vain lievää kuivumista, ei muita jälkioireita. Harmittaa etten mennyt aiemmin, tosin tekniikat kehittyneet paljon viimevuosina, joten mistäs sitä tietää miten prk tai lasik olisi onnistunut. (eikä mulla varaakaan olisi ollut aiemmin)

      • Mä näen, jipii!

        Lisäänpä tähän ketjuun oman kokemukseni: kävin laservisoonissa keskiviikkona 24.09. Molemmissa silmissä oli -5, ja ikänäkökin oli jo alkanut vaivata.

        Tutustuin netin kautta firmaan, ja laitoin Tallinnassa neljä vuotta asuneelle ystävättarelleni viestiä josko hän voisi vähän viidakkorummun kautta tiedustella paikasta: kertoi paikan olevan luotettava eli pätevä henkilöstö ja laitteet (kuka pöljä kuvittelee, että ainoastaan suomessa osattaisiin/omistettaisiin laitteita? Tervetuloa 2000-luvulle...), ja että siellä käy valtavasti sekä virolaisia että suomalaisia leikkauksissa - tosin virolaiset menevät kuulema nykyään Latviaan, kun siellä on edullisemmat hinnat?!

        Ok, käymäni sähköpostikeskustelun perusteella kävin Tikkurilassa esitarkastuksessa, ja jo sitä ennen oli alustavasti varattu leikkausaika ja majoitus. Kun vihreetä valoa sitten tuli, otettiin enää matkat (otin paketin jossa leikkaus sekä matkat ja majoitus 2.300e)
        Erittäin ystävällistä ja osaavaa henkilökuntaa (joista yksi oli suomalainen, muut puhuivat sujuvaa suomea). Kysyttiin otanko kevyen rauhoittavan ennen leikkausta (otin, jännitti sen verran paljon) ja koko ajan kerrottiin mitä nyt tehdään, mitä tullaan tekemään, miten pitkään kestää. Koko ajan oli hoitsu vieressä silittelemässä käsivarresta ja rauhoittelemassa.

        Itse operaatio kesti ehkä 20 min, josta laserointia 20 sek/silmä. Missään vaiheessa ei sattunut, korkeintaan tuntui epämiellyttävältä. Luomien levittimet oli inhat. Ja tosi villi fiilis, kun näit, miten jollain lastalla siveltiin silmän pintaa - sehän ei toki tietenkään tuntunut, kun oli puudutus.
        1,5 tuntia silmät kiinni lepoa ja sit pääs lähtemään hotellille. Välipala, lisää tippoja ja pari tuntia pakollista silmien kiinni pitoa. Käytiin illallisella, oli ihanaa lukea ruokalistaa ilman rillejä tai piilareita! Ikänäköni siis korjattiin samalla: toinen silmä fokusoituu kauas, toinen lähelle. Optikko kertoi, että saattaa kestää noin kolme viikkoa ennenkuin aivot tottuu uuteen näkemiseen, mutta mulla toimi samantien :)

        Lepohuoneessa oli samaan aikaan mies, joka oli käynyt rouvansa kanssa maaliskuussa leikkauksessa yhtäaikaa - ja olivat seuraavana päivänä lähteneet omalla autolla takaisin! Rouvalla oli silmät (aivot) tottuneet myös välittömästi kaksitehotoimintaan, mutta miehellä ei, joten korjausleikkaus suoritettiin, ja se meni siihen kahden vuoden takuuseen.

        Vähän oli silmät tikkuiset ja roskaisen tuntuiset mutta ei koskenut: korkeintaan voi tosiaan sanoo et tuntui epämiellyttävältä. Vähän kuin olis nukkunu piilarit päässä. Seuraavana aamuna oli jälkitarkastus jossa varmistettiin että kaik oli ok, ja leikkaava lääkäri antoi korttinsa jossa sekä viron että suomen numerot, ja sanoi että soitat heti jos tuntuu että on tarvis. Selkeät jälkihoito-ohjeet myös paperilla, ja varmistettiin että kaikki kohdat on ymmärretty.

        Nukkua piti kolme ekaa yötä aurinkolasit päässä jotta ei vahingossa unissaan hieroisi silmiä. Vettä ei saa mennä silmiin viikkoon, eli esim meikkaus, saunominen, uiminen kielletty. Voi miten ikävää, joutuu lääkärin määräyksestä kaymään kampaajalla pesettämässä hiukset ;)

        Mukaan sain sekä antibioottitipat joita käytetään viikon verran, että kostutustippoja joita pitää laittaa alkuun tunnin välein pari vkoa, sit pari kk kolmen tunnin välein, ja sit vielä pari kk kolmesti päivässä: näin vältetään kuivasilmäisyys.

        Lopputarkastuksen käyn taas Tikkurilassa reilun kk.n kuluttua.

        Olen yhä hämmästynyt operaation vaivattomuudesta ja siitä, kuinka nopeasti silmät ovat parantuneet: nyt 6 pv leikkauksen jälkeen ei tunnu enää missään. Jos olisin tämän tiennyt, olisin teettänyt leikkauksen jo vuosia sitten!


    • Admirali-talo

      KSA Silmäkeskus http://www.silmalaserleikkaus.fi/
      ja Laservisioon http://www.laservisioon.fi/ ovat eri paikat!

      Oman kokemukseni LASERVISIOONISTA on erinomainen. Hyvän kokemuksen lisäksi ratkaisevasti vaikutti kokenut kirurgi. Hinta ei ole tärkein asia. VIROSSA huolimaton tai epäpätevä lääkäri ei pärjää yksityisellä klinikalla. http://www.laservisioon.fi/laservisioon/laakarit-ja-muu-henkilokunta/

      Tallinnalaisen Laservisioon-klinikan potilaat voivat käydä esitutkimuksessa Vantaan Tikkurilassa. Tämä tiputtaa hotelliöiden tarpeen yhteen.

    • markkinatalous

      Ilman hintamomenttia asiakaskato on väistämätön tosiasia.

    • köyhä viro

      Onko siellä semmonenkin ja tietysti EU-tuilla maksettu.

    • mie se maksan
    • 3mmi

      Täällä tuore uuden näön saanut henkilö jos joku vielä eksyy tälle palstalle kokemuksien toivossa :)
      Itse kävin 8.9.2016 Laservisioonissa femtolasik-leikkauksessa ja kaikki meni ihan nappiin. Hämmästytti miten nopeasti, helposti ja kivuttomasti laserleikkaus pystyttiin suorittamaan ja miten täydelliseksi näkö saatiin suhteellisen halvalla hinnalla (1800e) :) Laservisioon oli erittäin siisti ja moderni paikka, henkilökunta mukavaa ja puhuivat hyvin ymmärrettävää suomea. Yksinkertaiset ja selkeät ohjeet sain jälkihoitoon ja muun informaation mitä halusin tietää sain kysymällä, kysyivät vielä itse onko mitään mielen päällä leikkauksesta tai muusta.
      Leikkauksen jälkeen silmät oli todella inhottavan tuntuset, kuin kilo hiekkaa olis ollut silmissä ja sen myötä särki myös päähän. Seuraavana päivänä kaikki hiekan tunne oli poissa eikä kuivuuttakaan juuri ollut. Näkö täydellinen, jälkitarkastuksessa lääkäri totesi vielä näön olevan 120% eli näen sen mitä ei tarvitsisi :)
      Suosittelen lämpimästi paikkaa jokaiselle joka harkitsee laserleikkaukseen menoa, voin luvata ettette tule katumaan!

      • harkitsija

        Hei! @3mmi Onko näkösi pysynyt hyvänä ilman jälkikomplikaatioita? Tiedätkö mikä heidän vastuunsa on siinä tapauksessa, jos silmän sisälle olisi joutunut sarveiskalvon pintasolukkoa ja se haittaisi näkemistä? Käsittääkseni Suomessa kaapivat sen sitten pois yleensä samaan hintaan jälkikäteen.


    • ja.kossukin

      Suomessa osataan, muualla ei mitään. Ensimmäinen astronautti ja kuukävelijä olivat suomalaisia. Samoin ydinjäänmurtajat Savosta.

    • Kokemukseni

      Lisään tänne vielä oman kokemukseni, sillä näiltä palstoilta etsin itsekin tietoa ennen leikkausta. Lähtötilanteessa näin huonosti kauas ja nyt näen huonosti lähelle. Eli leikkasivat näköni plussalle. Lisäksi silmien hajataitto paheni, minkä huomaa erityisesti lähelle katsoessa (ja optikon papereista, tarkistin niin Suomessa kuin heillä). Eli kaikki kaukonäköä vaativat asiat paranivat ja pystyn ajamaan esimerkiksi autoa ilman laseja. Toisaalta taas päätetyöskentelyä tekevänä lähinäön arvokkuus on nyt tullut selväksi, kun se selvästi huononi. Leikkaava lääkäri tuntuu välittävän lähinnä rahasta, enkä usko, että toisesta maasta tulijoiden silmiä lähtevät usein korjaamaan, vaikka 2 vuoden takuu sopimuksessa. Tällä kokemuksella sanoisin, että varmasti helpompi asioida Suomessa, jos asiat menevät pieleen. Toisaalta jos kaikki menee hyvin, niin huomattavasti huokeampaa käydä Tallinnassa.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti ovat saaneet jo tarpeeksi rahaa . Minä soitin tähän samaiseen Laservisioon koska netistä huomasin heidän sivut jotka oli ihan asialliset , hintoineen . Yllätys oli suuri kun puheluun vastannut henkilö kertoi , että ei se onnistu vaikka toimenpide oli tuiki tavallinen . Kysymyksessä oli harmaakaihi , ikänäkö ja hajataittovika . Syytä siihen miksi se ei onnistu heillä , hän ei kertonu . Olin tosi yllättyny koska olen käyny silmälääkärissä tutkittamassa silmäni ja siellä kerrottiin että toimenpide on mahdollinen ja suositeltava . Hinta oli syy miksi kysyin Laservioolta .

      • Anonyymi

        Kaihileikkaus ei ole mahdollista Laservisioonissa. Toimenpide on vaativampi kuin näön korjaus laserilla. Siinä vaihdetaan silmän linssi keinolinssiin. Tuo vaatii erikoistumista kaihileikkauksiin. Keinolinssilla korjaantuu myös ikänäkö ja hajataittoisuus.


      • Anonyymi

        Entä jos sanot maksavasi loppulaskusta extraa 10%, saattaa alkaa kiinnostamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe