Tietääkö kukaan, mikä auttaisi epäonnistumisen pelkoon..? :c
Mua on kiusattu 9 vuotta ja mun itsetunto on hirveen huono. Oon pitempään ollut masentunut ja mulla on useasti paniikkikohtauksia. Lisäksi mulla on pakkoneuroosin oireita (jos niin voi sanoa?), sairastan bulimiaa ja pelkään sosiaalisia tilanteita yli kaiken.
Oon liian usein kuullut olevani huora, lehmä, läski ja luuseri. Eräät pojat sylkevät päälleni, tönivät minua ja huutelevat perääni esim. "Onko huoralla klamydia?" :c En ymmärrä, mitä heillä on minua vastaan.. :c
Äiti yrittää saada minut kuraattorille (tai muulle vastaavalle), mutta en osaa puhua asioistani kenellekään.. Lisäksi isälläni todettiin vakava sairaus vähän aikaa sitten, mikä on hankaloittanut tilannettani entisestään, sillä setäni kuoli samaan sairauteen jokunen vuosi sitten.
Olen joutunut jättämään rippikoulun kesken, sillä en kyennyt mennä leirille, koska kiusaajani ovat siellä. Minun on vaikea nousta aamulla sängystä, enkä aina jaksa lähteä kouluun. Jään kohta luokalle poissa olojen takia.. :c En todellakaan tiedä, mitä minun pitäisi tehdä.. ;_;
Atychifobia
6
244
Vastaukset
- Wetp
Sosiaalisten tilanteiden pelkoon auttaa terapia. Myös lääkitys saattaa olla tarpeen. Kannattaa ainakin kokeilla ammattiapua, vaikka etukäteen tuntuisikin siltä ettei osaa puhua asioista. Monilla muillakin ihmisillä on vastaavia ongelmia ja monet ovat saaneet niihin avun.
- nykyään turpaan
Kerro rehtorille,niin et joudu esiintymään, samoikiusaamisesta uhkailkoot mite tahansa.
- lifemocker
onnistuminen? :D
- typerys..
No ehkäpä.. :D Ongelmana on vaan se, etten uskalla edes yrittää mitään, koska pelkään epäonnistuvani.
- grafitacer
typerys.. kirjoitti:
No ehkäpä.. :D Ongelmana on vaan se, etten uskalla edes yrittää mitään, koska pelkään epäonnistuvani.
Mitä se haittaa vaikka epäonnistuu? Ei kaikkea ole pakko osata! Sun kannattais puhua oikeesti jollekin aikuiselle, että saisit enemmän itsevarmuutta.
Kiusataanko sinua epäonnistumisistasi? Muistan omalta ala-asteeltani, että erästä tyttöä kiusattiin siitä, että hän ei osannut ajaa pyörällä. Loppujen lopuksi hän opetteli itse ajamaan ja yllätti kiusaajat tulemalla pyörällä kouluun. Sinäkin voit itse opetella asioita joita et osaa.
- jkgfhjfjdg
Jos kuraattorille tai vastaavalle puhuminen on vaikeaa, niin kirjota (kyllä se varmasti käy)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262143
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161454- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89924Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873