Minun silmin.

Pauliina.

Läheiseni menehtyi syöpään. keuhkokuume selätti hänet. Seurasimme tilannetta läheltä. Jokainen uusi päivä antoi toivoa, en uskonut kuolemaan. Joskus taas pelkäsin että hän on mennyttä, kun huoneessa oli hiljaista.
Hän oli sinnikäs ja viimeisinä päivinään kirjoitti paljon myös tänne÷) katsoin koneen sivuhistoriaa. syöpä on pirullinen vitsa, se kurittaa koko perhettä.
Pienet ovat toipuneet.
He tekivät eräänä päivänä papereista kodin ja siinä oli äiti. Tytöt olivat eräänä päivänä rakentaneet hänestä ehjän, siinä oli mukana hänen vaatteensa ja lempihajuvesi. Pienet siivosivat äidin kaappiin viimeviikolla.
Kuulimme kun he juttelivat äidille.
Isä voi hyvin surusta huolimatta. Me tulemme suomeen toukokuussa, ilman äitiä.
Hän ei ollut biologinen äitini, sanon häntä äidiksi koska hän hoiti minua vauvasta lähtien olen saanut olla osa tätä perhettä aina.
Rakastan perhettäni ja äiti on läsnä aina muistoissamme.

Rakastakaa toisianne, te elätte.

4

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ra

      Otan osaa suruunne,on aina kova paikka kun läheisensä menettää.Teille voimia jotta jaksatte surunnekin keskellä

    • rs 2012

      Tiedän kenestä kirjoitat,kirjoittelin hänen kanssaan meidän yhteisellä sivulla,meillä oli yhteisiä asioita mistä pidimme,sama syöpä,piti tavat hän oli tänne tulossa käymään.Minä selvisin ja kun luin mitä isä oli kirjoitti kun kertoi mitä oli tapahtunut,minulle tuli niin paha olo,olin poissa tolaltani,kaikki tuntui niin väärältä,epäoikeudenmukaiselta.

      Ihailin häntä ja hänen tapaansa kirjoitta,hänen tapaansa elää ja kaikkea muutakin hänessä.En tule koskaan unohtamaan häntä.En tiedä miksi asia kosketti itseäni niin valtavan vahvasti?

      Voimia teille kaikille,ja kaikkea muutakin hyvää.Oli niin hyvä kuulla teistä.Olen monesti ajatellut teitä.Olet vahva tyttö,olet paljon joutunut kokemaan ja noin nuorella iällä.Kiitos vielä kerran kun kirjoitit ja suuret jaksamis halit teille kaikille.Rakstakaa,se on niin totta.

    • Lysu 10

      Minäkin tiedän kenestä palstatoverista on kysymys. Meillä oli/on ihan eri tyyppiset syöpäsairaudet ja siksi emme kovin paljon kommentoineet toistemme kirjoituksia.
      Puolisoni poismeno oli samanlainen. Keuhkokuume vei sairaalaan ja syäpähoidot lopetettiin ja lyhyen saattohoidon jälkeen nukkui pois. Hän myös kirjoitteli tällä palstalla. Vain aika auttaa teitä läheisiä ikävässänne. Osanottoni ja jaksamista sinulle ja muille perheenjäsemille.

    • Nickitön ex-sp

      Seurasin myös ja tiedän, kenestä on kyse. Tälle palstalle kirjoittanut läheisesi on kommentoinut aivan rehellisesti oman fiiliksensä mukaisesti ja empaattisesti. Kaunis kiitos, että kirjoitit tälle palstalle. Myös kiitos hänelle, joka ilmoitti läheisensä poistuneen elämästä.
      Elämä jatkuu... ja teille jaksamishalit!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe