50v. synttärit

eeeeeee

Sellaiset on tulossa, ja mietin kovasti, että mitä tekisi: pitäisikö juhlat vai olisiko matkoilla. Joko muut olette suunnitelleet? Mitä päätitte?

30

7044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhlafriikki

      Voiko tällaista asiaa kysyä muilta? Juhlia järjestävät ne, jotka tykkäävät juhlia, kutsua ystävät, tuttavat, sukulaiset ... viettämään hauskaa ja ikimuistoista hetkeä yhdessä syömisen, juomisen ja kenties mukavan ohjelman merkeissä.

      Sellaiset ihmiset lähtevät matkalle, jotka eivät saa kiksejä juhlien järjestämisestä eivätkä itse juhlastakaan vaan nauttivat enemmän omasta vapaasta ajasta lämpimässä kellien tai kuka missäkin mitäkin tehden ja toimittaen.

      Ei tällaista voi kysyä kuin hiljaa itseltään, sillä jokaisella on oma vastaus omassa sisimmässään. Mutta teetpä ja päätätpä niin tai näin, nauti kuitenkin Pohjanmaan kautta.

    • mikään ei muutu

      Täytin just 50. Surettaa kun ei voinut pitää juhlia. Kun ei ole yhtään ystävää, ei työkavereita ja välit sukulaisiin olemattomat. Pankki muisti kortilla, that's it.
      Itse ostin kukat, ja lapset lauloivat kun pyysin. Mies ei muistanut mitenkään.

      Olkaa ihmiset onnellisia jos teillä on ystäviä.

      • päivänsäde

        Noin sitä on minullekin käynyt aiemmilla synttäreillä, mutta kuuden vuoden päästä täytän 50 ja silloin vietetään synttäreitä hartaudella kaikkien juhlimattomien juhlien edestä. Olen aina viettänyt juhlia väärään aikaan ja ne on jäänyt juhlimatta, mutta viiskymppiset ei jää.
        Tänä vuonna on poikani valmistujaiset ja niitäkin on jahkattu, vietetäänkö vai ei. Juhlien kannalle olen kallistumassa, ja vain sen takia, että elämä on liian ankeaa ilman juhlapäiviä. Samalla voi pitää vaikka kissanristiäiset, saavatpahan sukulaiset ja tuttavat aihetta kahvipöytäkeskusteluihin.
        Jotenkin tuo sukuloiminen ja kylässä käynti on jäänyt. Jotenkin tuntuu, etteivät ihmiset tule jos ei ole jotain virallista syytä. Sukulaisia tavataan vain hautajaisissa ja se on surku.


      • Myöhässäkin voi

        "Olemattomat välit sukulaisiin" voisivat saada uutta tuulta ja puhtia hyvistä juhlista. Olisit kutsunut ja jos vain osa olisi tullut, niin juhla se on pienkikin juhla.

        Aivan tismalleen juuri niin kuin "päivänsäde" sanoo, elämä on ikävää, tasapaksua, ankeaa ja ilotonta, jos ei välillä repäise ja tee jotain muuta kuin sitä, mitä joka päivä. Juhlapäivä nostattaa mieltä pitkäksi aikaa ja siitä jää muistoja. Tiedäthän: elämää ovat ne hetket, jotka jäävät mieleen.

        Ja juhla on aina tekijänsä näköinen, sen ei tarvitse välttämättä tarkoittaa, että pöytä notkuu sen seitsemää sorttimenttia. Nykyisin järjestetään paljon teemajuttuja, eli ruoka ym. rekvisiitta jonkun aiheen ympärille. Kesä tulee, voi mennä vaikka piknikille kauniiseen paikkaan ja levittää herkut liinalle nurmikolle. Tai ihan mitä ikinä mielikuvituksesta lähtee ...


      • mummeliinikki

        Sama täällä
        Lokakuus viiskymppiset ...ei kavereit ei ystävii..eikä edes rahaa työttömänä lähtee reissuun
        Voimia sulle
        lähettää mummi vm-63


      • Anonyymi
        päivänsäde kirjoitti:

        Noin sitä on minullekin käynyt aiemmilla synttäreillä, mutta kuuden vuoden päästä täytän 50 ja silloin vietetään synttäreitä hartaudella kaikkien juhlimattomien juhlien edestä. Olen aina viettänyt juhlia väärään aikaan ja ne on jäänyt juhlimatta, mutta viiskymppiset ei jää.
        Tänä vuonna on poikani valmistujaiset ja niitäkin on jahkattu, vietetäänkö vai ei. Juhlien kannalle olen kallistumassa, ja vain sen takia, että elämä on liian ankeaa ilman juhlapäiviä. Samalla voi pitää vaikka kissanristiäiset, saavatpahan sukulaiset ja tuttavat aihetta kahvipöytäkeskusteluihin.
        Jotenkin tuo sukuloiminen ja kylässä käynti on jäänyt. Jotenkin tuntuu, etteivät ihmiset tule jos ei ole jotain virallista syytä. Sukulaisia tavataan vain hautajaisissa ja se on surku.

        ja sieltäkin puuttuu yks sukulaisista :D


    • Unohdetaa koko juttu

      Lähden matkalle, koska ei ole ketään, jota kutsua.

    • mekko +nainen

      Ihan kotona ajattelin kahvit tarjota ja kakkua myös. :) Ei ole isoa sukua enkä juhli kuin kotiväen kanssa.

    • eeeeeee

      Minä vieläkin mietin...

      • päivänsäde

        Juhlapäivä lähenee ja miettien ei valmista tule. Meillä on nyt päädytty juhlien laittoon ja juhlapaikka on varattu, kutsut laitettu ja nyt suunnittelen tarjoilua. Siinä onkin sumplimista, kun on niin monenlaista dieettiä väellä, mutta jospa sieltä pöydästä löytyisi jokaiselle jotakin.
        Jos sinusta tuntuu väkinäiseltä synttäreitten juhlistaminen, voi matka vaihtoehto olla hyvä vaihtoehto. Tai järjestää itselle sellaista ohjelmaa kuin tykkää, vaikka kylpyläreissu tai teatterimatka.
        Tuntuu tuo juhliminen karanneen käsistä, pitäisi olla kalliit tarjoilut ja alkoholia yllin kýllin. Ohjelmaankin pitäisi sijoittaa pitkä penni, jos et satu olemaan arkipäivän koomikko jo syntyissään.Niin ja teema, sehän on päivän sana. Olen niin kurkkua myöten täynnä, kun lapset menee synttäreille pitää olla pukua jos jonkin näköistä, että on oikeassa teemassa. Sehän on kiva jos päivänsankari on tyylissä, minkä on valinnut, samoin somistus, mutta vieraille se tuo ahdistuksen hetkiä.
        Miten olisi matalan budjetin pihakestit tai saunailta,ilman tolkutonta kännäämistä, jossain keskellä ei mitään.
        Toivottavasti saat kuitenkin selllaisen synttäripäivän, mistä voit nauttia täysin rinnoin ja siitä riittää muistoja vuosiksi eteenpäin.


    • eeeeeee

      Tein päätökseni viikonloppuna: pidän juhlat, noin 50 vierasta. Toivon kyllä, että ehtisin matkallekkin, mutta taitaa tulla raha esteeksi molemmille.

      Kiitos kaikille neuvoista:)

      • päivänsäde

        Laita juhlakutsuun selvä toive kartuttaa matkakassaa, niin jää turhat kipot ja veputtimet saamatta. Turha sitä on kursailla ja tuossa iässä on jo varmasti kaikki vempaimet jo hankittu.


    • Molempi parempi

      Hyvä päätös. Ja matkallehan ehtii sitten, kun matkamanit on saanut säästettyä. Maistuu makeammalta.

    • N40+

      Hei, minulla se olisi edessä ensi vuonna ja olen miettinyt jo miten viettäisin sitä, sillä se on lähellä jouluaattoa.
      Mietin kovasti jos pitäisin pitkän joululoman eikä tarvitsisi pitää sitä työpaikalla, koska en osaa itse järjestää juhlia en pitäisi sitä kotonakaan.

    • ei juhlanaihetta

      En aio viettää mitenkään muutaman vuoden päästä olevaa 50v päivää. En vietä muitakaan syntymäpäiviä en ole koskaan viettänyt poikkeuksena 18, 20 ja 30v syntttäri. Siihen se loppui. Minusta vanhenemisessa ei ole mitään juhlan aihetta, päinvastoin. Jos juhlisin niin surujuhlan voisin pitää.

    • Kevennä

      Mutta sinä vanhenet nopeammin - ja ikävämmin - kuin sellainen tyyppi, jolla on koko ajan jotakin juhlan aihetta. Ja jos ei ole, keksitään.

      • ei juhlanaihetta

        Sanoin, että vanhenemisessa ei juhlanaihetta. En sanonut että ylipäätään missään ei ole. Siis kertauksena: monissa muissa asioissa on. Sisälukutaitoa.


    • Merkkipaalu

      Aika useasti sellainen tyyppi, joka näkee juhlimisen aiheita muuallakin, näkee sitä myös siinä, että ns. vanhenee eli kasvaa, kokee, näkee, kuulee, oppii ... Saa elää ja porskuttaa etiäpäin juhlien ja nauttien niin juhlasta kuin juhlan jälkeisistä.

      • Elämä on juhla

        Jep, mulla tulee täyteen 50 syksyllä, ja todellakin juhlitaan!
        Sukulaiset, ystävät, työkaverit, naapurit... Kaikki mukaan. On mitä muistella, ja tosi kivaa ollut jo suunnitella.


    • Vieraat tekevät juhl

      Olin kesäisissä 50-vuotisjuhlissa viikonlopulla. Ulkojuhla, jossa sateen varalta viritetyt katokset olivat liiallisen auringonpaisteen suojana, muuten juhlat olisivatkin olleet liian lämpimät, tunnelman lisäksi sää suosi.

      Sen lisäksi, että itse juhla oli mukava tilaisuus, niin aikamatka muistoihin oli huikea; lapsuus- ja nuoruusajan samanlaisiin hellekesiin ja kesän puuhiin.

    • kohta 50 vuotta on

      Muutama satanen on kuljettava ennen kuin 50v. juhlistus on käsillä. Järjestän sukulaisille ja kavereille vanhanajan konsertti-illan, jälkeen syödään hyvin ja juhlavasti kermakakkua jälkiruuaksi. Riittoisan helmeilevän boolin valmistan salaisella reseptillä. Juhlapäivän lopuksi ilotulitusta taivaalle.
      Niin, tälläista olen kaavaillut puolivuosisataiselle juhlapäivälleni :))

      • .N.

        ...kohta 50 vuotta on...

        en ole HÄN enkä hän, vaikka meissä paljon samaa on :)


    • Tarkoittaa mitä ?

      Ehkä jossain kohdassa ".N.":n tekee mieli myös avata arvoitus, jos on sen tänne esille tällännyt ja kaikille kailottanut. Edellisen konsertti-idea on loistava, pääsisipä mukaan, vaikka kermakakku ei maistukaan.

      • .N.

        Kiitti ♥ Runokieli laulaa näin....
        Ikäsi on tosi nasta,.
        täytät kax kertaa 25, vasta.
        Koko illallista et ehkä jaksa,
        joten suutasi hyvään viiniin kasta..
        Vaikka täytekakkuun tarvitaan kakkulasta,.
        mikään elämän herkuista ei estä nauttimasta..
        Lämmin halaus, ota shampanja kulaus
        ja vaikka vielä snapsin tujaus!

        Onnittelut viestin aloittajalle :)


    • 899777666

      Mulla on sama murhe että synttäreitä ei pidetä , kun ei ole ketä kutsua.Välit sukulaisiin olemattomat, perhettä ei ole ja mies ei muista.Mutta katsottaan asiaa jos vaikka tekisi pienen reissun ja söisi hyvin , pitää itse keksiä.Ostan oman lahjani ja jos vaikka saan autokoulun suoritettua. Mutta hyvä näinkin , eihän ketään voi kylään pakottaa.

    • Anonyymi

      EI olut raha pitä syntäreitä 30v. ei 40 v. ei 50v. Joten olin yksin unohdettuna. Kun ei juhlin rahaa.

      • Anonyymi

        Voisihan sitä vaikka vähän säästää sitä päivää varten, jotta voi tehdä jotain muuta kuin kaikkina muina päivinä. - Nm. Ideoita ilmoille


    • Anonyymi

      Vaihdevuosilla on ikävä leima hiki valuu kärttyisästä naisesta tuliko kuumat aallot ?

      • Anonyymi

        Miten kommenttisi liittyy aloittajan aiheeseen? Miksi ilmoittelet omista ongelmistasi / vaivoistasi vastaukseksi hänen kysymykseensä? - Nm. Mitä meinaat


    • Anonyymi

      Olin "matkoilla". Sukulaiset eivät muutekaan käy eivätkä ole yhteydessä joten miksi järjestäisin sellaisille mitään juhlia. Työkavereille ja muutamalle kaverille tarjosin kakkua. Juhliminen oli siinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe