Tarkoitus on käyttää aktiivijakosuodinta kaiuttimien jakosuotimena. Jokainen kanava tarvitsee siis oman vahvistimen. Mitä tarvitsen?
Autolaitteissa on 4 - 5 -kanavaisia vahvistimia, mutta onko kotikäyttöön vastaavia?
Ei viitsisi autolaitteita sisälle ruveta kasaamaan!
On tehokas kotivahvistin ja siinä pre-outilla ja subilähdöllä RCA -ulostulot, mutta miten sitä voisi hyödyntää?
Kotiin 4- kanavainen päätevahvistin?
3
642
Vastaukset
- hivviä kaikille
Sori että en ymmärtänyt, mutta miksi tavallinen monikanavainen ei käy? Voithan hankkia esivahvistimen ja neljä monopäätettä, mutta tulee tyyriiksi. Rakennatko itse kaiuttimet vai miksi nuo suotimet? Minkälaista settiä tarkemmin ottaen olet kasaamassa?
- 'äölkjhgfdsa
Teen itse kaiuttimet, kuten autoonkin.
Aktiivijakosuodin on neljäkanavainen, eli sillä tehdään jako :
-pieneen laajakaistaan
-midbassoon
-subbassoon
Voisin tehdä siten, että:
A.
-laitan koti -DVD -soittimen ja sen perään vahvistimen, jossa on pre out ja subbari RCA -liittimet.
-RCA:t tulee 12V autokäytössä olleeseen aktiivisuotimeen, joka toimii laturilla.
- aktiivijakosuotimesta tulee RCA:t vahvistinkanaviin
-vahvistimista menee kaiutinpiuhat kaiutinelementteihin
Vosin kyllä tehdä niinkin, että:
B.
-laitan 12V järeän audiomuuntajan
-siitä virta autosoittimelle
-autosoittimesta RCA:t 12V aktiivijakosuotimelle, joka saa virran muuntajasta.
-laitan kaksi 4-5 -kanavaista autovahvistinta, joihin tulee RCA:t jakosuotimesta
- autovahvistimista menee piuhat kaiutinelementteihin
= ihankuin normi autosetti
Tämä kaikki sen vuoksi, että haluan tehdä kuten autossani, jossa voin säätää
jakosuodatuksen haluamallani tavalla.
Muuten, onko sellaisia kotivahvistimia, joissa voi tehdä sen? - Valtias
Nyt jumalauta oikeesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171