Majoitus Dar es salam

Matkaan

Onko kenelläkään vinkkiä hinta-laatusuhteeltaan järkevästä majoituksesta Darissa? Mielellään keskustan alueelta, läheltä satamia...

12

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sebbo

      Terve
      Darissa nykyaan paljon hyvia majoitusmahdollisuuksia. jos haluaa halvempaa ottaa taksin ja kiertelee ympari kaupunkia ja tsekkaa paikkojen kunnoon ja hinnan. kymppitonnilla sikäläistä rahaa(10€) kiertelee puolipaivaa.Ainakin Kariakoon laitamille on tullut kaksi aivan uutta hotellia joiden hinta laatusuhde hyvä ja keskella kaupunkia. Paremman luokan paikoista keskussa varmaankin Peacock Hotel, Holiday Inn...Nuo eurooppalaista standardia

      • sebbo

        Palm beach hotel on aivan sataman kupeessa mukava, halpa (huone 25€) hyva ruoka....


    • Erica

      Asuin itse Darissa viime marras-joulukuussa, pari ensimmäistä yötä suomalaisten "kylässä" Onnelassa heidän vierastalossa hintaan 15.000 Tsh/yö. Hyvä ja turvallinen paikka, mutta kaukana keskustasta. Ennen paluulentoa Suomeen ehdin myös asua Durban-hotellissa yhden yön, hinta 33 USD ilmastoidusta huoneesta, ei kovin kaksinen kämppä mutta turvallinen. Olin itse katsellut Keys-hotellia netistä, hyvä sijainti keskustassa aseman lähellä, mutta taksikuski sanoi siitä heti että ei, liikaa ryöstöjä. Hyvä ja uusi paikka on myös Sleep Inn, samaa hintatasoa kuin Durban, oli vaan silloin täynnä. Kävely- tai taksimatkan päässä keskustasta. Jos olet Lonely Planetin Tanzaniaa lukenut niin sieltähän löytyy edullisemmasta päästä Jambo Inn, Safari Inn ja Econo Lodge, kaikki lähekkäin keskustassa samalla suunnalla kuin Durban. Pyytäkää vaan ensin nähdä huone johon majoitutte. Luther House on tosi hyvällä paikalla mutta näytti aika rytyiseltä. Sitten on tuo jo mainittu Peacock ja muutamia muita seuraavassa hintaluokassa.
      Itse varaisin ehdottomasti huoneen Sleep Innistä, se pitäisi löytyä myös netistä. Vaikutti hinta-laatusuhteeltaan noista parhaalta ja myös turvalliselta, mitä ei voi Darissa ja yleensäkin Tansaniassa asuessa koskaan liikaa korostaa.

      • Matkaan

        hyvistä vinkeistä. Tuttuja nimiähän kaikki olivat, hyvä vaan tietää mitä mieltä muut ovat oikeasti olleet.


      • heti lähden

        hei
        missä tällainen suomalaisten kylä sijaitsee? mikä ilmansuunta tai tarkempi paikan nimi? onko netissä mahdollisuus tehdä varaus?


      • Erica
        heti lähden kirjoitti:

        hei
        missä tällainen suomalaisten kylä sijaitsee? mikä ilmansuunta tai tarkempi paikan nimi? onko netissä mahdollisuus tehdä varaus?

        Katso tuosta ylempää Onnelan yhteystiedot,en viitsi toistaa niitä heti tähän perään.
        Sähköposti menee Markku Voutilaiselle,joka on paikan johtaja eli voit kirjoittaa suomeksi.Heillä on kuuden huoneen vierastalo joka tosin varsin usein on täynnä.Mutta jos saat sieltä varattua huoneen niin voit olla rauhallisin mielin,alue on aidattu ja vartioitu, siellä on uima-allas,baari ja jopa sauna lämpiää joinakin iltoina.Huoneet ovat yksinkertaiset mutta siistit ja ilmastoidut,löytyy myös jokseenkin täydellisesti varustettu keittiö jääkaappeineen ja helloineen.Miinuspuoli on pitkä matka keskustaan, mutta taksi ei maksa kuin n. 5 USD ja dala-dala Onnelan portilta keskustaan maksoi viime marraskuussa 150 Tsh eli n. 70 penniä vanhaa rahaa, siis jotain hiukan yli 10 senttiä. Kokemus sisänsä ajaa dala-dalalla, muista pitää kaikki rahat ehdottomasti piilossa ja pidä huolta että pääset istumaan.Muuten saattaa olla taskut tyhjät ennenkuin olet keskustassa, näin neuvoivat siellä pitkään asustelleet.


      • heti lähden
        Erica kirjoitti:

        Katso tuosta ylempää Onnelan yhteystiedot,en viitsi toistaa niitä heti tähän perään.
        Sähköposti menee Markku Voutilaiselle,joka on paikan johtaja eli voit kirjoittaa suomeksi.Heillä on kuuden huoneen vierastalo joka tosin varsin usein on täynnä.Mutta jos saat sieltä varattua huoneen niin voit olla rauhallisin mielin,alue on aidattu ja vartioitu, siellä on uima-allas,baari ja jopa sauna lämpiää joinakin iltoina.Huoneet ovat yksinkertaiset mutta siistit ja ilmastoidut,löytyy myös jokseenkin täydellisesti varustettu keittiö jääkaappeineen ja helloineen.Miinuspuoli on pitkä matka keskustaan, mutta taksi ei maksa kuin n. 5 USD ja dala-dala Onnelan portilta keskustaan maksoi viime marraskuussa 150 Tsh eli n. 70 penniä vanhaa rahaa, siis jotain hiukan yli 10 senttiä. Kokemus sisänsä ajaa dala-dalalla, muista pitää kaikki rahat ehdottomasti piilossa ja pidä huolta että pääset istumaan.Muuten saattaa olla taskut tyhjät ennenkuin olet keskustassa, näin neuvoivat siellä pitkään asustelleet.

        kiitos kun jaksat vastailla ja antaa arvokasta tietoa...


    • ...

      Suomalaisten perustamalla/rakentamalla Goigin käsityökoululla Daressa (tarkempaa sijaintia en vielä tiedä, olen menossa...) maksaa yö vierashuoneessa noin 4 euroa.
      ovat tottuneet suomalaisiin ja pitäisi olla todella turvallista ja mukavaa!

      • heti lähden

        hei
        koska olet menossa - olen itsekin lähdössä tansaniaan ja keniaan... mistä sait kuulla koulusta? onko kenties lähetystyöntekijöiden perustama?


      • ...
        heti lähden kirjoitti:

        hei
        koska olet menossa - olen itsekin lähdössä tansaniaan ja keniaan... mistä sait kuulla koulusta? onko kenties lähetystyöntekijöiden perustama?

        Olen kuullut monta vuotta sitten kaverilta joka oli siellä harjoittelussa. Olen itsekin yrittänyt pariin otteeseen lähteä harjoitteluun. Nyt olemme menossa vain lomamatkalle, ja olemme varanneet Goigilta huoneen. Siellä on siis kai kolme vierashuonetta harjoittelijoiden käyttöön mutta niitä vuokrataan myös lomamatkalaisille. Jos haluat lisätietoja niin laita Googleen hakusanaksi "Goig käsityökoulu" niin löytyy jotain. Ja englanniksi löytyy varmaan kans sanalla "handicrafts school" tai jotain sinne päin...
        En tiedä onko se lähetystyöntekijöiden perustama vai ihan vaan "käsityöläisten".


      • heti lähden
        ... kirjoitti:

        Olen kuullut monta vuotta sitten kaverilta joka oli siellä harjoittelussa. Olen itsekin yrittänyt pariin otteeseen lähteä harjoitteluun. Nyt olemme menossa vain lomamatkalle, ja olemme varanneet Goigilta huoneen. Siellä on siis kai kolme vierashuonetta harjoittelijoiden käyttöön mutta niitä vuokrataan myös lomamatkalaisille. Jos haluat lisätietoja niin laita Googleen hakusanaksi "Goig käsityökoulu" niin löytyy jotain. Ja englanniksi löytyy varmaan kans sanalla "handicrafts school" tai jotain sinne päin...
        En tiedä onko se lähetystyöntekijöiden perustama vai ihan vaan "käsityöläisten".

        Kiitos arvokkaista tiedoista. Tansaniaan ja Keniaan olen lähdössä syksyllä kunhan seuraa löytyy tai sitten ei löydy...


    • native1/2

      jos tansaniaan menee, niin miks menee Onnelaan?
      käväsin siel ja se oli sama kuin kallion terasilla istuis.. ruokalistalla lapinkultaa ja lihapiirakoita, turvaLLISTA.. ja lukemisena iltalehti ja hesari.. altaan äärellä suomalaisia juoppoja haukkumassa afrikkaa ja sen ihmisiä. paikan "johtaja" markku mikä lie...yöks.

      Tansania on turvallinen ja ystävällinen maa.
      jätän mieluummin kännykän ja lompakon vartioimatta Darissa vessakäynnin ajaksi kuin esim. Helsingissä.
      Mutta kaikki on asenteista kiinni. Kokekaa maailma mieluummin livenä itse,kuin levittellette huhuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe