Kannaattako metro ratikka yhdistelmä, vaihto Zeytinburnussa?
Lentokentältä Sultanahmetiin illalla
5
430
Vastaukset
- ensimmäistä kertaa
Niin ja unohtui lisätä, että mitenkä se maksaminen.
Onko Akbil ja Istanbulkart sama asia? Tarkoituksena on käyttää paljon metroa, ratikkaa, vesialuksia yms. eli etsimme vaihtoehtoa peruspoleteille. 1,95 TL on matkan hinta Akbililla tai Istanbulkartilla, kun se poletilla on 3 TL. - ensimmäistä kertaa
Hoksasin katsoa noita arkistoviestejä ja sieltä löytyi varmistus tuolle metro ratikkayhteydelle, että pitäisi toimia. Mutta nuo liikennekortit, niistä jos saisi ajanmukaista tietoa.
- Istanbultar
Kyllä, metro ratikka ja vaihto Zeytinburnussa.
Akbilia ei ole enää myynnissä vaan tuo Istanbulkart on ainoa uudelleen ladattava kortti. Hinta 6 TL ja sihen voi ladata rahaa sen mukaan mitä tarvitsee. Ei toimi dolmuksissa eikä minibusseissa.
Suurin osa matkoista 1.95TL, Bosborin-salmen ylittävissä busseissa tuplahinta ja metrobussissa hinta matkan pituuden mukaan.
Vaihtoaika 2h ja ensimmäinen vaihto 1.20TL, seuraava vähän halvempi. Alennusta ei tule vaihdettaessa muusta kulkuneuvosta metrobussiin tai Eyupin köysirataan
- Laleli
Miten olisi Istanbulkart?
http://www.turkeytravelplanner.com/go/Istanbul/Transport/fares.html - ensimmäistä kertaa
Vastaan nyt itse omaan kysymykseen ja kommentteihin. Akbilia oli vielä myynnissä, mutta Istanbulkart siis on sen syrjäyttämässä. Sen pystyy ostamaan lentokentän metroasemalta automaatista eli myös iltamyöhään saapuvat sen saavat, on hyvä varata seteleitä mukaan laitetta varten. Kun kortin ostaa, pitää maksaa 10 TL. 6 TL on panttia ja 4 TL menee kortin saldolle eli on ensimmäinen matkarahalataus, sillä pääsee jo keskustaan. Pantti pitäisi saada takaisin, jos kortin palauttaa, mutta meillä ei ollut aikaa palauttaa korttia (aamulento).
Kun kortin saa laitteesta, voi sitä ladata lisää viereisessä laitteessa. Hyväksyy 5 TL setelistä ainakin 50 TL seteliin, myös isoimmat kolikot. Me latasimme korttia 4 päivän matkalla (4) 20 10 5 TL/hlö, ja me matkustimme kortilla todella paljon ristiin rastiin, myös Prinssisaarille (eli hieman kalliimpi matka).
Suosittelen tätä vaihtoehtoa, julkisilla matkustaminen Istanbulissa oli todella helppoa ja laivamatkat eksoottisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882