Lasteni isä...

En halua tätä

Erosimme jo 5 vuotta sitten, kun lapset olivat tosi pieniä. Luottamusta ei ollut, ei yhtään. Ja ihan hyvästä syystä. Molemmat teimme virheitä. Virheet kuitenkin johtuivat ehkä ennemmin huonosta itsetunnosta tai ajattelemattomuudesta, kuin rakkauden puutteesta. Ero otti tosi lujille, mutta muutakaan vaihtoehtoa ei oikein tuntunut olevan.

Mies löysi heti uuden kumppanin. Ei minullakaan kauaa mennyt. Minä sain vielä lapsenkin. Uusi suhteeni oli kuitenkin järkyttävä ne muutamat vuodet, ja se on jo loppunut. Yritin kyllä epätoivoisesti parhaani saada sitä toimimaan, eniten sosiaalisen epäonnistumisen pelon takia. Mutta asia ei ollut minusta kiinni.

Nyt elän yksin lasten kanssa. Kaksi vanhinta on nämä vuodet olleet hyvin säännöllisesti isänsä luona. Tuo uusi puoliso ei heitä hoida, vaan lähtee yleensä omille menoilleen silloin. Mun ja exän yhteishuoltajuus on tosi hyvä. Vielä parempi nyt, kun minä en suhteessa enää elä.

Meidän välillä ei ole mitään flirttiä, ja olen vannottanut itselleni, etten sellaiseen alkaisikaan. Hän on kuitenkin varattu mies. Tiedän että nykyinen vaimo on minusta hyvin mustasukkainen, enkä halua asiaa pahentaa. Olemme exän kanssa etäisiä, kohteliaita ja avoimia lapsiin liittyvissä asioissa. Muusta elämästämme emme juuri puhu. Joskus ehkä joku vitsi toisen luonteesta tms, kun ne hyvin tiedetään.

Yksi lapsista jostain syystä leikkii esimerkiksi nukeilla niin, että talossa asuu minä, isä ja kolme lasta. Hän sanoo että tässä leikissä te vielä elätte yhdessä. Mutta lapsella ei ole mitään muistoja siitä, kun yhdessä olemme eläneet, koska erotessa hän oli niin pieni. En tiedä, mistä moiset leikit johtuu.

Mutta toisaalta... Itsekin joskus leikin sellaisia ajatusleikkejä. (Lapsille en tietenkään niistä puhu!!!)

Olishan noita miehiä tarjolla... Olen viehättävä nainen, koulutettu jne. Eikä sekään tunnu juuri ketään haittaavan, että eroja on takana jo pari. En ole tänä päivänä enää ihan ainoa lajiani. Mutta jos vertaan näitä hyvinkin varteenotettavia ehdokkaita kahden vanhimman lapseni isään, mun on hyvin vaikea kuvitella, että löytäisin samanlaista onnea, mitä meidän suhteemme 6 ekaa vuotta oli. Huumori, seksi, arki, kiinnostukset, tiimityö... Mutta hemmetti kun piti sitten kriisin keskellä molempien pettää! Sapettaa.

Pitäähän sitä elämässä mennä eteenpäin. Ja selkeästi olen yrittänyt. Ehkä viimeisin suhteeni vaan jotenkin on vienyt uskon onnen löytymiseen. Miten pääsen eroon ajatuksistani exästä? Eroon tästä kaipuusta? Jos on jo kokenut elämänsä rakkauden, niin voiko löytyä vielä uusi sellainen?

2

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattiauttajalle

Mene hoitoon!!

• aloit.

Ahaa... Mihin asiaan tarvitsen ammattiauttajaa? Ei minun ikäväni exää kohtaan sentään niin merkittävää ole, että haittaisi arkeani. En siis ehkä ihan ammattiauttajalle viitsi lähteä.;)

Tätä tilannetta vaan ei helpota se, että moni tuttava ja ystävä edelleen aika ajoin sanoo, että eivät ymmärrä miksi erosimme, tai että me vaikutettais täydelliseltä parilta jne... Niin. No, se nyt ei kuitenkaan ole vaihtoehto.

Miehen ajatuksia tällä hetkellä en tiedä. Sen tiedän että pari ekaa vuotta hän oli elämälle todella katkera, kun ei olisi halunnut sen menevän niin kuin meni. Ehkä hän on nyt onnellinen. Vaikea sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3447
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2096
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1490
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1121
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1031
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      39
      974
    Aihe