Lasteni isä...

En halua tätä

Erosimme jo 5 vuotta sitten, kun lapset olivat tosi pieniä. Luottamusta ei ollut, ei yhtään. Ja ihan hyvästä syystä. Molemmat teimme virheitä. Virheet kuitenkin johtuivat ehkä ennemmin huonosta itsetunnosta tai ajattelemattomuudesta, kuin rakkauden puutteesta. Ero otti tosi lujille, mutta muutakaan vaihtoehtoa ei oikein tuntunut olevan.

Mies löysi heti uuden kumppanin. Ei minullakaan kauaa mennyt. Minä sain vielä lapsenkin. Uusi suhteeni oli kuitenkin järkyttävä ne muutamat vuodet, ja se on jo loppunut. Yritin kyllä epätoivoisesti parhaani saada sitä toimimaan, eniten sosiaalisen epäonnistumisen pelon takia. Mutta asia ei ollut minusta kiinni.

Nyt elän yksin lasten kanssa. Kaksi vanhinta on nämä vuodet olleet hyvin säännöllisesti isänsä luona. Tuo uusi puoliso ei heitä hoida, vaan lähtee yleensä omille menoilleen silloin. Mun ja exän yhteishuoltajuus on tosi hyvä. Vielä parempi nyt, kun minä en suhteessa enää elä.

Meidän välillä ei ole mitään flirttiä, ja olen vannottanut itselleni, etten sellaiseen alkaisikaan. Hän on kuitenkin varattu mies. Tiedän että nykyinen vaimo on minusta hyvin mustasukkainen, enkä halua asiaa pahentaa. Olemme exän kanssa etäisiä, kohteliaita ja avoimia lapsiin liittyvissä asioissa. Muusta elämästämme emme juuri puhu. Joskus ehkä joku vitsi toisen luonteesta tms, kun ne hyvin tiedetään.

Yksi lapsista jostain syystä leikkii esimerkiksi nukeilla niin, että talossa asuu minä, isä ja kolme lasta. Hän sanoo että tässä leikissä te vielä elätte yhdessä. Mutta lapsella ei ole mitään muistoja siitä, kun yhdessä olemme eläneet, koska erotessa hän oli niin pieni. En tiedä, mistä moiset leikit johtuu.

Mutta toisaalta... Itsekin joskus leikin sellaisia ajatusleikkejä. (Lapsille en tietenkään niistä puhu!!!)

Olishan noita miehiä tarjolla... Olen viehättävä nainen, koulutettu jne. Eikä sekään tunnu juuri ketään haittaavan, että eroja on takana jo pari. En ole tänä päivänä enää ihan ainoa lajiani. Mutta jos vertaan näitä hyvinkin varteenotettavia ehdokkaita kahden vanhimman lapseni isään, mun on hyvin vaikea kuvitella, että löytäisin samanlaista onnea, mitä meidän suhteemme 6 ekaa vuotta oli. Huumori, seksi, arki, kiinnostukset, tiimityö... Mutta hemmetti kun piti sitten kriisin keskellä molempien pettää! Sapettaa.

Pitäähän sitä elämässä mennä eteenpäin. Ja selkeästi olen yrittänyt. Ehkä viimeisin suhteeni vaan jotenkin on vienyt uskon onnen löytymiseen. Miten pääsen eroon ajatuksistani exästä? Eroon tästä kaipuusta? Jos on jo kokenut elämänsä rakkauden, niin voiko löytyä vielä uusi sellainen?

2

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattiauttajalle

Mene hoitoon!!

• aloit.

Ahaa... Mihin asiaan tarvitsen ammattiauttajaa? Ei minun ikäväni exää kohtaan sentään niin merkittävää ole, että haittaisi arkeani. En siis ehkä ihan ammattiauttajalle viitsi lähteä.;)

Tätä tilannetta vaan ei helpota se, että moni tuttava ja ystävä edelleen aika ajoin sanoo, että eivät ymmärrä miksi erosimme, tai että me vaikutettais täydelliseltä parilta jne... Niin. No, se nyt ei kuitenkaan ole vaihtoehto.

Miehen ajatuksia tällä hetkellä en tiedä. Sen tiedän että pari ekaa vuotta hän oli elämälle todella katkera, kun ei olisi halunnut sen menevän niin kuin meni. Ehkä hän on nyt onnellinen. Vaikea sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      122
      7111
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      122
      4897
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      64
      4195
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3443
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      2231
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      268
      1654
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1445
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1418
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      57
      1366
    10. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1306
    Aihe