Terves. Mitä tai keitä ovat nämä/te Inkeriläiset? Itseltäni on yleis-sivistys päässyt katoamaan.
Inkeriläiset?
4
305
Vastaukset
- ...
ketä ovat karjalaiset , savonlaiset ?
- 1917 - 1949
Paljon kärsinyt kansa
Stalinin aikana inkeriläisiä vangittiin ja pakkosiirrettiin 1928-1938
40 000 siirrettiin Ita-Karjalaan, Siperiaan, Turkestaniin. - Oisko näin
Inkeriläiset asuttivat inkerinmaata Venäjällä. Puhuvat suomea, inkerinmurretta. Stalin taisi lähetellä heitä vähän sinne tänne niinkuin olisi suomalaisetkin lähettänyt Siperiaan jos olisi onnistunut valloittamaan suomen. Näin olen asian käsitränyt.
- silmät auki
ai nämä??
no Manu sai ne tänne. pääosin ne eivät tee mitään enenpää kuin muutkaan " kansainväliset moniosaajat" :) pääasiassa saavat aikaan kaikille venäläisille ja venäjää puhuville huonon maineen. ikävää mutta totta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1181588- 771268
Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o361262- 501056
- 61802
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten199790Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole78752- 29724
Sosiaalinen lainalaisuus.
Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol138686Hei, huomenta
Joskus tarvitaan kipua, että löytää itsestään voimaa ja vahvuutta! Aurinkoista päivää ja muutenkin mukavaa lauantaita ❤️65620