Opiskelen korkeakoulussa ja olen samaan aikaan valitettavasti sairastunut mt-ongelmiin, eikä aivan kevyimmästä päästä (mukana menossa mm. psykoottisuutta). Olen tehnyt tutkintoa jo pitkälle viimeisillä voimillani, mutta nyt on ollut pakko nöyrtyä ja jäädä sairaslomalle. Opinnot ovat edistyneet tänä lukuvuonna hyvin heikosti, 45 rajan sijaan saan n. 20 pistettä. Mitä ihmettä teen nyt kesän suhteen, en ole työ- enkä uskalla sanoa olevani opiskelukykyinenkään vielä. Onko opiskelijalla mahdollisuus saada sairaspäivärahaa kesälle, vai millä tulen toimeen? Menoni ovat tässä kevään aikana vieläpä kasvaneet huimasti, kun pitää maksaa terapian omavastuita ja lääkityksiä.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta ja miten olette toimineet?
opiskelijan sairaus ja
5
243
Vastaukset
- 2700
Jos olet lääkärisi mielestä kyvytön opiskelemaan/työskentelemään, voit hakea sairaspäivärahaa myös kesälle. Tarvitset kuitenkin lääkärintodistuksen. ks. tarkemmin http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170511154308JP?OpenDocument
- kiitos
vastauksesta!
- 2+20
Joissakin kunnissa sossu maksaa psykoterapian omavastuita. Eli jos saat toimeentulotukea, niin muista mainita terapiasta!
- Sairaus vei työn
Vuosi saikkua töistä. Rahat alkaa loppua. Kaikki paperit viety kelaan.
Lääkärien (2) mukaan olen työkyvytön.En saa vielä sairaspv.rahaa, oottanu jo 2 kk.
Palkka vain pienenee koko ajan. Sanovat vain, että asiaani käsitelään.Kela lupasi kiirehtiä asiaa,mutta asia on kuulemma kelan lääkärillä käsiteltävänä.
Kauankohan tässä pitää vielä ootella, alkaa jo hermostuttaan miten tässä taloudellisesti tulen pärjäämään.
Vai pitääkö tässä kohta lähteä sossun luukulle. - Dr Psyko
Voit hakea eläkettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi972183En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222181- 481993
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361371- 301346
- 951141
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201046- 26996