Opiskelen korkeakoulussa ja olen samaan aikaan valitettavasti sairastunut mt-ongelmiin, eikä aivan kevyimmästä päästä (mukana menossa mm. psykoottisuutta). Olen tehnyt tutkintoa jo pitkälle viimeisillä voimillani, mutta nyt on ollut pakko nöyrtyä ja jäädä sairaslomalle. Opinnot ovat edistyneet tänä lukuvuonna hyvin heikosti, 45 rajan sijaan saan n. 20 pistettä. Mitä ihmettä teen nyt kesän suhteen, en ole työ- enkä uskalla sanoa olevani opiskelukykyinenkään vielä. Onko opiskelijalla mahdollisuus saada sairaspäivärahaa kesälle, vai millä tulen toimeen? Menoni ovat tässä kevään aikana vieläpä kasvaneet huimasti, kun pitää maksaa terapian omavastuita ja lääkityksiä.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta ja miten olette toimineet?
opiskelijan sairaus ja
5
285
Vastaukset
- 2700
Jos olet lääkärisi mielestä kyvytön opiskelemaan/työskentelemään, voit hakea sairaspäivärahaa myös kesälle. Tarvitset kuitenkin lääkärintodistuksen. ks. tarkemmin http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170511154308JP?OpenDocument
- kiitos
vastauksesta!
- 2+20
Joissakin kunnissa sossu maksaa psykoterapian omavastuita. Eli jos saat toimeentulotukea, niin muista mainita terapiasta!
- Sairaus vei työn
Vuosi saikkua töistä. Rahat alkaa loppua. Kaikki paperit viety kelaan.
Lääkärien (2) mukaan olen työkyvytön.En saa vielä sairaspv.rahaa, oottanu jo 2 kk.
Palkka vain pienenee koko ajan. Sanovat vain, että asiaani käsitelään.Kela lupasi kiirehtiä asiaa,mutta asia on kuulemma kelan lääkärillä käsiteltävänä.
Kauankohan tässä pitää vielä ootella, alkaa jo hermostuttaan miten tässä taloudellisesti tulen pärjäämään.
Vai pitääkö tässä kohta lähteä sossun luukulle. - Dr Psyko
Voit hakea eläkettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1181639
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988