Kysyttävää...

WeedHopeanuoli

1. Voiko gerbiilille ostaa juoksupallon vai onko se eläin rääkkäystä?
2.kelpaako gerbiilin kantokopaksi laatikko jonka päällä on verkkoa?
3.Kun ostan gerbiilit ja olen kotona miten saan ne häkkiin? (häkin yläosassa ei ole luukkua!)
4.Voiko gerbiilejä juoksuttaa monta kertaa päivässä?
5. Voiko hiekka astia olla häkissä jos se on tason päällä?
6.kelpaako häkki gerbiilin asunnoksi? Olen nimittäin jo ostannut häkin.

9

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WeedHopeanuoli

Ainakin yhessä gerbiili kirjassa luki että häkki on sopiva asunto gerbiileille.

• tässäapua

1. Ei voi, se on eläinrääkkäystä!
      2.Gerbiili voi jyrsiä itsensä ulos jos se on pahvia (muista ostaa kaksi gerbiiliä! Gerbiilit ovat laumaeläimiä!!)
      4.Toki,mutta yksi parin tunnin juoksu päivässä kyllä riittää! MUISTA että gerbiilejä ei saa herättää,vaikka haluaisit juoksuttaa! Odota kunnes he heräävät!
      5.Joo kunhan otat kakat pois joka päivä tai vaihdat hiekan kokonaan, gerbiilit voivat myös puruttaa hiekkaastian täyteen!
      6. Periaatteessa joo jos pohja on tarpeeksi syvä, että sinne saa ainakin 10cm purua! Gerbiilit voivat jyrsiä hakin kaltereita ja se stressaa gerbiilejä! He voivat myös puruttaa purua häkistä ulos! MUista varautua siivomaan! Terraario tai vanha akvaario olisi parempi asunto gerbiileille!!

• WeedHopeanuoli

Kiitos nuista oli paljon hyötyä. (=

• Sedä

-Juokupallo ei sinänsä ole eläinrääkkäystä jos sekä eiläin että omistaja tajuavat sen idean ;) Ehdottomasti parempi on kuitenkin tarjota niin iso asumus kuin suinkin mahdollista, ja juoksuttaa kunnolla vapaana :)

-Juu, jos se verkko oikeasti pysyy siinä kunnolla, eikä oo muitakaan karkaamisongelmia.

3.Kun ostan gerbiilit ja olen kotona miten saan ne häkkiin? (häkin yläosassa ei ole luukkua!)
      -Laita kantokoppaan vessapaperirulla, aja gerbiili sinne, sulje molemmat päät käsillä ja nosta rulla häkkiin. Kunnolla kesyn gerbiilin pitäs kyllä olla ihan käsinkin nostettavissa.

-Voi toki, kun ovat kunnolla hereillä ja näin.

-Juu.

-Tosiaan purua pitää mahtuu paljon, eli pohjan pitäs olla tosi korkee, Kalterit stressaa, häkkiin myös vetää vähän enemmän, ja gerbiilit voi helposti tulla läpi muovipohjasta. Kiinnitäthän myös huomiota luukkujen sijoitteluun: Sun pitäisi helposti ylettyä asumuksen ihan joka kolkkaan nostamaan eläimet ettei ne voi piiloilla jossain mistä et saa niitä kunnolla käsiteltäväksi. On hyvä jos isotkin virikkeet saa häkkiin poistamatta koko verkko-osaa.

• Gerbuliina

Voi mutta hyöty on varsin pieni, sillä max. 10-15 minuuttia kerralla saa käyttää, eikä gerbiili näe tai pääse tunnustelemaan tavaroita. Puuhalaatikko on parempi vaihtoehto

Käy, kunhan ei ole pahvista.

Houkuttelet ne rasiaan tai kuten edellä on mainittu, wc-rullaan. Laita kansi päälle tai sulje kädellä ettei gerbiili pääse loikkaamaan pois.

Voi.

Voi mutta sitä ei kannata ruveta pitämään siellä koska gerbiilit voivat käyttää sitä vessa-astiana. Astian voi laittaa vaikka päivittäin jos haluaa, mutta pari kertaa viikossa riittää.

EI, koska häkkiin ei saa laitettua 20 cm purua, jotka kaiken lisäksi ovat pian lattiallakin. Yksi vaihtoehto on yhdistelmähäkki, eli terraario/vanha akvaario on alla ja sen päälle laitetaan häkki. Kuva--> http://www.amazon.fi/images/fer_gabry.jpg Ei haittaa vaikka häkki ei mene justiin sen kohdille, kunhan tehdään sellainen ettei gerbiili pääse karkuun. Tai sitten palautat häkin ja etsit tilalle vanhan akvaarion, joita saa isojankin halvalla tai jopa ilmaiseksi!

Ps. tässä hyvät sivut gerbiiliä hankkivalle tai sen jo omistavalle :)
      http://www.gerbiili.info/foorumi/
      http://www.gerbiiliyhdistys.fi/

• WeedHopeanuoli

Juu kiitos vastauksista. Häkkiini mahtuu noin 20 cm purua pohja laatikko on sen verran iso (=

• Gerbiilien ystävä

Tuota, käykö gerbiileille tuo Festival jyrsijän sekoitus? Olen vähän pohtinut asiaa...

• WeedHopeanuoli

Minun tietääkseni se ainakin käy.

• Sedä

Ei, festival on tosi huonoa. Muutenkin kannattaa vältellä markettien "sopii kaikille elukoille" -ruokia, koska se ei ole mahdollista.

http://www.jyrsijat.org/hoito-ohjeet/gerbiili.html
        Tää linkki suosittelee siemensekoituksista Omena oscaria ja Supa hamsteria, lisäksi Rapunzelin Gerbiilimix on hyvää (saa tilattua netistä). Toinen vaihtoehto on rotta-hiiri -pelletit, esim Altromin, Suparat tai Regal rat.

Gerbiiliharrastajat korjatkoot jos linkki puhuu soopaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe