Sri Lankan kävijöitä?

reeta

Nyt kiinnostaisi lähteä Sri Lankaan... Ajankohta vielä avoin. Esim. Finnmatkoilla kohteina Beruwela&Bentota, Kalutara, Mount Lavinia, Ahungalla ja Colombo. Löytyykö em. paikoissa kävijöitä/mikä paikoista paras reissaavalle lapsiperheelle (7-vuotias vanhemmat)? Lomalta haemme hyvää ruokaa, upeita rantoja mahd. sukeltelua varten ja mielenkiintoista nähtävää unohtamatta shoppailua. Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan!

15

2471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rusina

      Aiheesta on keskusteltu paljonkin joskus aiemmin. selaapa vähän taaksepäin keskusteluja...

    • hanna

      Heippa,

      Käytiin vuoden vaihteessa colombossa. Aivan hirveä paikka. Ruskeaa vettä ja likaista. Kuultiin muilta että kaikissa muissa paikoissa oli ollut kauniimpaa!

      Lähdettiin sieltä sitten malediiveilla ja se oli paratiisi isolla P.llä!

      • lankantuntija

        "Käytiin vuoden vaihteessa colombossa. Aivan hirveä paikka. Ruskeaa vettä ja likaista."

        Missä siellä ruskeaa vettä oli? Taisit nuukuuttasi mennä yhden tähden hotelliin?

        Tutustuitko Colombon nähtävyyksiin? Kävitkö muualla Sri Lankassa?

        Oletko yleensäkään käynyt aikaisemmin - tai sen jälkeen - minkännköyhän kehitysmaan suurkaupungissa? Etkö kestä köyhyyden näkemistä?

        "Lähdettiin sieltä sitten malediiveilla ja se oli paratiisi isolla P.llä!"

        Niin - siellähän turistit viedään omille saarilleen, joissa ei pääse tavallisen kansan kanssa tekemisiin eikä näkemään, miten he elävät. Turistireservatteja.


      • hanna
        lankantuntija kirjoitti:

        "Käytiin vuoden vaihteessa colombossa. Aivan hirveä paikka. Ruskeaa vettä ja likaista."

        Missä siellä ruskeaa vettä oli? Taisit nuukuuttasi mennä yhden tähden hotelliin?

        Tutustuitko Colombon nähtävyyksiin? Kävitkö muualla Sri Lankassa?

        Oletko yleensäkään käynyt aikaisemmin - tai sen jälkeen - minkännköyhän kehitysmaan suurkaupungissa? Etkö kestä köyhyyden näkemistä?

        "Lähdettiin sieltä sitten malediiveilla ja se oli paratiisi isolla P.llä!"

        Niin - siellähän turistit viedään omille saarilleen, joissa ei pääse tavallisen kansan kanssa tekemisiin eikä näkemään, miten he elävät. Turistireservatteja.

        Jaaha,

        Eikös täällä kyselty mielipiteitä. Mun mielipide om että colombo oli hirvee paikka. Kirjoitin että muut olivat tyytyväisiä muihin paikkoihin. Kyllä sisällissota tekee omansa ja älä ole niin helvetin kateellinen siihen että olimme malediiveillä!


      • lankantuntija
        hanna kirjoitti:

        Jaaha,

        Eikös täällä kyselty mielipiteitä. Mun mielipide om että colombo oli hirvee paikka. Kirjoitin että muut olivat tyytyväisiä muihin paikkoihin. Kyllä sisällissota tekee omansa ja älä ole niin helvetin kateellinen siihen että olimme malediiveillä!

        ...kateellinen Malediiveillä käynnistänne - minua ei turistireservaatit kiinnosta, vaan haluan nähdä, miten ihmiset eri maissa todella elävät.

        Kun en hae mitään illuusioita ja pakoa todellisuudesta, ei myöskään köyhyys ja kurjuus niin paljoa häiritse.

        Colombossa on hyvin paljon mielenkiintoista nähtävää ja koettavaa, mutta erityisesti Sri Lankassa kannattaa reissata muualla maassa, jossa vastaan tulee parituhatvuotinen historia sekä upea luonto.


    • Matkailija

      Olen käynyt kaikissa mainitsemissasi paikoissa. Asunut Lankalla yhteensä lähes vuoden ajan. Kaikki ovat minusta ihan hyviä paikkoja yleisesti ottaen. Yksityiskohdin onkin sitten vaikeampi määrittää toiselle "hyvää" paikkaa, esim. "hyvää ruokaa, upeita rantoja mahd. sukeltelua varten ja mielenkiintoista nähtävää unohtamatta shoppailua".

      Me matkailijat kun koemme mm. em. vaatimuksetkin jo niin kovin eri tavalla. Esim. jos ihannoit Dubain kaltaista loistoa ympärillesi niin älä mene missään tapauksessa mene Lankalle, petyt pahasti. Jos taas siedät kurjuutta, köyhyyttä, likaisuutta, haiseviä ojia, roskaläjiä jne.. (hotellien ulkopuolella) mene Lankalle. Sinun siis pitää itse mennä avoimin mielin Lankalle ja katsoa miten asiat siellä ovat ja onko "ruoka hyvää" ja mikä ruoka?? Itse voin syödä jo kaikkea paikallista ruokaa vaikkakin suu tulta leiskuen, mutta vaimoni ei missään tapauksessa. Ei edes viidesosalla maustettuna.

      Esittämiesi tietojen pohjalta sinun kannattaisi mennä Bentotaan. Siellä ranta on kaikkein upein mainitsemistasi paikoista. Bentotassa on Hotellin ulkopuolella ainoa länsimaisittain suositeltava ravintola,jossa turistit käyvät. Lankan rannoilla voi sukeltaa, mutta missään ei ole enää upeita sukellusvesiä ja vedenalaista nähtävää. On mentävä muualle ja lähin paikka Lankalta katsoen on Maledivit - tosi upea paikka. Joka maassa on ekakertalaiselle nähtävyyksiä paljon. Niitä koskien on lähdettävä vähintään viikon saarikierrokselle jolloin saa kohtuullisen kuvan tästä aihesta. Shoppailupaikat ovat Colombossa ja Gallessa. Pienempiä suositeltavia shoppailupaikkoja on Ambalankodassa ja Kalutarassa.

      Käy katsomassa täällä aiemmin lankalla käyneiden kokemuskertomuksia.

    • H-J

      Sähköpostini [email protected] ja vastaan,mitä n.16-vuoden kokemuksella osaan ja pystyn kysymyksiisi.Näidenkin vuosien jälkeen löydän vieläkin jotain uutta.Ja sinulle Hanna???Suosittelen lämpimästi kotimaan matkailua???Esim. tangomarkkinat ym.Malediiveillä itse sukellusta harrastanut USEASTi ja en varmasti voisi kadehtia ketään siellä käynyttä.

    • sade

      Käykää sademetsävaelluksella (lyhytkin onnistuu lapsen kanssa), vierailkaa teeviljelmillä ja pistäytykää kaupungeissa. Mitään ostettavaa en löytänyt, en kyllä etsinytkään kun olen aika nirso, roihna ja ns. basaaritavara ei ole koskaan kiinnostanut :))

      Safari oli myös mielenkiintoinen. Mene hyväään rantapaikkaan ja kylästä saat tietoa reissuista.

      Täällä joku id&%%¤¤tti kertoi että kävi colombossa ja siellä ei ollu kivaa ja lähti Malediiveille..! haloo ihmiset, tutustukaa maahan ja sitten vasta arvostelkaa. Avoin mieli, rohkeus ja positiivisuus auttaa pitkälle. En väittäisi käyneeni missään maassa jos olen vain nähnyt hätäisesti yhden kaupungin.

      • NIilo

        onpa huvittavaa seurata kun täällä keskustelupalstoilla ei suvaita lainkaan eriäviä mielipiteitä.. Jos joku kysyy ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä niin eikö vaan anneta ihan rauhassa ihmisten niitä kertoa. Voi teitä raukkoja jotka tunnuitte loukkaantuvan kun joku kertoi kokeneensa Colombon ikävänä paikkana.
        Itse olen lähdössä Sri Lankalle helmikuussa ja kaikki mielipiteet kiinnostavat. Olen matkustellut paljon, enkä muodosta mielipidettäni muiden kertomusten perusteella, mutta kiva on kuulla erilaisten ihmisten erilaisia kertomuksia.


      • juupa jee
        NIilo kirjoitti:

        onpa huvittavaa seurata kun täällä keskustelupalstoilla ei suvaita lainkaan eriäviä mielipiteitä.. Jos joku kysyy ihmisten kokemuksia ja mielipiteitä niin eikö vaan anneta ihan rauhassa ihmisten niitä kertoa. Voi teitä raukkoja jotka tunnuitte loukkaantuvan kun joku kertoi kokeneensa Colombon ikävänä paikkana.
        Itse olen lähdössä Sri Lankalle helmikuussa ja kaikki mielipiteet kiinnostavat. Olen matkustellut paljon, enkä muodosta mielipidettäni muiden kertomusten perusteella, mutta kiva on kuulla erilaisten ihmisten erilaisia kertomuksia.

        Paljon matkailleena jätän omaan arvoonsa ne jotka vain käyvät yhdessä paikassa ja haukkuvat koko maan sen perusteella..
        jos menen johonkin maahan, haluan tutustua siihen kunnolla, en vain yhteen kaupunkiin.


      • Polo1
        juupa jee kirjoitti:

        Paljon matkailleena jätän omaan arvoonsa ne jotka vain käyvät yhdessä paikassa ja haukkuvat koko maan sen perusteella..
        jos menen johonkin maahan, haluan tutustua siihen kunnolla, en vain yhteen kaupunkiin.

        Naurettavaa höpötystä, että pitäisi tutustua koko maahan kerralla. Ei viikossa tai kuukaudessakaan ehdi tutustua edes yhteen miljoonakaupunkiin. Itse en vielä tunne edes Helsinkiä täysin, vaikka olen asunut lähiliepeillä jo vuosikausia. Tietenkin lomalla näkee vain tietyn osan maasta ja siitä on turha ketään syyttää, etenkin kun nämä syyttäjät ovat itsekin vain turisteja.


    • Hanna

      Hei vaan kaikille!

      Kirjoitin OMAN mielipiteen viestissä. En tykännyt COLOMBOSTA! Siellä oli likaista ja ruskeata vettä! Käytiin kaikissa paikoissa missä paikalliset käyvät. Meillä oli paikallinen nuori kundi joka ajoi metä ympäri kokonaisen päivän. En tykännyt colombosta. Ei siinä mitään vikaa ole jos en tykännyt. Emme käyneet muualla mutta kirjoitin viestiini että muut olivat tykännet MUISTA paikoista!

      Tylsää jos ei saa kirjoittaa omia mielipiteitä. Heti joku korjaa niitä. älkää kysykö mielipiteitä jos teille ei kelpaa vastaukset! Mielipiteitä on monia. Joku sanoi että ei lähtisi malediveille vaikka millä. pitäisikö mun nyt haukkua mielipiiteesi??

      • NIilo

        Ainakin minun mielestäni sinulla on oikeus mielipiteisiisi (niin kuin muillakin). Huvittaa lähinnä tämä asioihin suhtautuminen. Jos joku kirjoittaa olevansa pettynyt johonkin kohteeseen, hänen mielipiteensä on huono. Luulisi, että asian yli voi hypätä ja siirtyä seuraavan kijroittajan mielipiteeseen...
        On se rankkaa kun ottaa niin henkilökohtaisesti muiden mielipiteet (vaikkakin ilmeisen rakkaasta kohteesta;)
        Ja hyvää jatkoa kaikille. Pitää varmaan lopetella nämä keskustelupalstojen lukeminen. Ei jaksa lukea muiden solvauksia toisista. huh huh.


      • kommentteja
        NIilo kirjoitti:

        Ainakin minun mielestäni sinulla on oikeus mielipiteisiisi (niin kuin muillakin). Huvittaa lähinnä tämä asioihin suhtautuminen. Jos joku kirjoittaa olevansa pettynyt johonkin kohteeseen, hänen mielipiteensä on huono. Luulisi, että asian yli voi hypätä ja siirtyä seuraavan kijroittajan mielipiteeseen...
        On se rankkaa kun ottaa niin henkilökohtaisesti muiden mielipiteet (vaikkakin ilmeisen rakkaasta kohteesta;)
        Ja hyvää jatkoa kaikille. Pitää varmaan lopetella nämä keskustelupalstojen lukeminen. Ei jaksa lukea muiden solvauksia toisista. huh huh.

        Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä mutta se vaan tuntuu niin suppealta ajatusmaailmalta mennä jonnekin kaukaiseen maahan ja käydä yhdessä kaupungissa...ja vielä arvostella maata sen perusteella.
        Minusta sri lanka oli ihan hyvä kohde, en usko että samaan maahan kuitenkaan uudelleen menen, maailmassa on vielä niin paljon nähtävää :))

        tuskin kai kukaan henkilökohtaisesti näitä ottaa? paitsi se joka poistuu palstoilta kun ei kestä ??:)))


    • node

      Olimme viime marras-joulukuussa pari vikkoa Sri Lankassa. Majoitus hotelli Mount Laviniasa. Voimme suositella. Hyvä palvelu, useita hyviä ruokavaihtoehtoja illalliseksi. Tunnelmallisessa rantaravintolassa myös hyvä ruoka.MUTTA - jos hetkeksi sivuuttaa Englannin kuvernöörin asuntona olleen hotellin erikoisuudet, joita muualta ei löydä - toki tuon tyyppisiä hotelleja, hiekkarantoja etc. löyty joka puolelta maailmaa. Sri Lankaa kannattaa kiertää ympäri ja matkasta muodostuu antoisa. Toista Sri Lankaa ei mistään muualta löydy (!). Kävimme Dambullan luolissa, Polonnaruwan raunioilla ja kiipesime Sigiryan (oikeinkirjoitus?) huipulle. Mount Lavinian travel deskin kautta saimme autonkuljettaja-oppaan joka järjesti myös hotellimajoitukset. Samaisen henkilö kanssa kävimme Nuewara Elisan (oikeinkirjoitus?)teeviljelmillä. Toisen kuskin kanssa Gallessa ja Unawatunan komealla biitsillä Gallen eteläpuolella. Kandyssa kävimme Finnmatkojen retkellä. Colombo on todella halpojen ostosten paikka - todella. Suosittelen Sri Lankaa vaikkakaan emme todennäköisesti vuosiin tule sinne menemään uudestaan. Nyt on vuorossa Intian kiertomatka, jonka jälkeen löhöilyä Goassa. Joten: kannatta käydä jos etsii jokaisen maan "erikoisuuksia". Emme suosittele Sri Lankaa kohteena, jossa voisi meressä uida. Aallokko ja merenalaiset virtaukset estävät sen lähes läpi vuoden. Mielessä yhä Mount Lavinian uima-allasterassi korkealla merenpinnalta, jolta katselimme auringonlaskua ja Colombon valoja illan pimetessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2122
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe