Koiranpentu muriseee??!!

Villi!?

Meille tuli tänään koiranpentu ja esim. Kun se leikki sen yhdellä lelulla ja katsoin sitä kun se leikki,niin koira alkoi pitämään semmoista ääntä. Minun mielestä se kuulosti murinalle mutta onko se mahdollista. Koira on 7vk. Koira ei ole haukkunut kertaakaan meillä ollessaan eikä muutenkaan ole pitänyt mitään kovaa ääntä. On hän kumminkin vähän vikkissyt. Niin mutta onko mahdollista että pentu murisee? Se on jo useamman kerran pitänyt samaa ääntä ja näyttänyt ehkä jotenkin " hyökkäävältä" . Onko se vain leikkiä??..?

8

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Baby dog

      Voi pientä se on vain harmitonta ääntelyä, ehkä leikkiin kutsua. Samaa kuin se on tehnyt omille sisaruksilleen ja emolle.
      Älä vaan rupea pelkäämään omaa pientä vauva koiraasi. Silittele sitä, anna vettä nyt illalla, huomenna vähän ruokaa ja laita nukkumaan rauhalliseen paikkaan tai oman sänkysi viereen.
      Käytä vielä illalla ulkona vähän aikaa.

      Pissat ja kakat tulee lattialle, älä kiinnitä niihin mitään huomiota, siivoat vain vähinäänin, yöllä älä siivoa niitä! Oppii heti että yöllä nukutaan eikä mennä ulos, eikä puhuta mitään :)

      Kerro miten sujuu

    • Ketjunaloittaja

      Okei(:


      Se on kyllä tänään ollut niin villi että?(: se herätti puol kuudelta kun se työnsi nenänsä mun naamaan. Ja sen jälkeen se ei oo muuta tehny kun ollu villi ja riehunu!:D se osaa jo käydä ulkona pissalla ja kakalla ulkona tai sanomalehdellä.(:

      • Baby dog

        Hyvä että sait ekayönä nukuttua niinkin hyvin:) pennut on aika villejä, mutta kyllä ne ajan kanssa rauhoittuu..
        Älä ainakaan sisällä riehuta sitä, rauhoittele pikemminkin. Nyt kun tulee jo kevät ja kesä, onneksi!! niin ulkona on hyvä juoksuttaa enimmät energiat pois.

        Eläinkaupassa on turvallisia luita kaluttavaksi, älä osta vielä pienelle solmuluuta. Voi saada sen solmun irti ja tukehtua siihen.

        Muutenkin pienet ja terävät esineet pois koiran ulottuvilta.


    • Baby dogilla on hyviä neuvoja, noin olisin itsekin sanonut. Aloittajalle toteaisin vielä, että aikuisetkin koirat usein murisevat leikkiessään, mutta leikin yhteydessä siitä ei tarvitse välittää. Mutta jos koira alkaa murista muissa tilanteissa, esim käsittelyn yhteydessä, niin siihen on puututtava heti.

      Huomaa kuitenkin, että jotkut koirat saattavat ihan vain lattialla makoillessaankin tai sitä silitettäessä päästää pitkän urisevan äänen. Se ei ole varsinaista murinaa, vaan tyytyväisyyden osoitus. Samaan tapaan kuin ihminen saattaa venytellä ja sanoa "ohhoijjaa, onpas mukava olo". Tuo uriseva ääni on koirien versio siitä eikä siihen tarvitse/pidä puuttua. Minä olen aina hyvilläni kuullessani sen, koska se kertoo minulle, että koirallani on hyvä olla.

      • Baby dog

        Kyllä se on oikein ihana ääni:) Meidänkin koira sanoo uuuuuuuh kun menee nukkumaan, oikein rentoutuu. Yölläkin jos olen hereillä ja koira vaihtaa paikkaa niin kuuluu se uuuuuuh.

        Sitten viikonloppuaamuna kun saa nukkua pidempään niin se ääni on oikein erikoisen miellyttävä! =)


    • Sama täällä. Vaikka kuinka tuntisi itsensä täysin veteläksi, niin aina sitä jollakin tapaa rentoutuu vielä vähän lisää kun sen äänen kuulee.

      • Baby dog

        Tarkoitin myös sitä kun koira nukkuu lauantaiaamuna pidempään, niin saa itsekin nukkua;)
        uuuuuuhh


    • No joo... Tuohon olen vähän väärä ihminen kommentoimaan. Meillä koira antaa kyllä nukkua oli päivä mikä hyvänsä, mutta kissa herättää kuitenkin. Tai ellei kissa, niin sitten hevonen joka alkaa huutaa kurkku suorana ellei aamuruoka tule ajoissa. (talli omassa pihassa). Eli meillä herätään aikasin joka tapauksessa, haluttiin tai ei. *huokaus*

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe