Aktiivinen koirani on syönyt M&M omaa merkkiä aktiiviselle koiralle. Ajattelin nyt koettaa jotain toista rupkaa vaihtelun vuoksi ja vaihtoehtoina olisi nyt joko ProFormancen Active Adult tai Musch High Energy. Molemmista olen hyvää kuullut. Kumman sinä valitsisit ja miksi. Ei kannata nyt muita ruokia suositella koska koetan nyt toista näistä.
Kumpi näistä
5
58
Vastaukset
- 11+13
Muschissa on enemmän rasvaa, proteiinin määrää ei näköjään mainita. Proformancessa vaikuttaisi olevan enemmän hiilareita. Muschin puolelle ehkä kääntyisin
- murkinaa
Muschissa on proteiinia 33 %.
- Ihan ok stuffi
Mulla oli viime kesän käytössä ProFormance ja hyvin pysyi koira aktiivi viikoillakin lihoissaan eli ei lihonut tai laihtunut. Jaksoi treenit loppuun asti. Vaihdoin maku mieltymyksen vuoksi sitten toiseen kun menen 50/50 menetelmällä. Itekin kuullut Muschista pelkkää hyvää vaikkakin sen seassa (kuulemma) suositellaan lihaa annettavaksi jottei jäisi liian muromaiseksi :)
- murkinaa
Raakalihoja ja luita menee myös sekä piimää lisänä.
- tiikeri_lilja
Varsin hyviä ja mielenkiintoisia vaihtoehtoja molemmat! Tottahan nyt Muschin proteiinin määrä on mainittu, se on lakisääteinen tieto! Muschissa siis 33/24 ja ProFormancessa 26.4/18.6. Eli kyllä, ProFormancessa on enemmän hiilihydraatteja kuin Muschissa.
ProFormancelle antaisin pisteet maissittomuudesta. Riisi, kaura ja ohra sulavat koiralla huomattavasti paremmin kuin maissi. Nappulassa on kanaa, lohta ja kananmunaa, kaikki koiralle erinomaista ravintoa. Tosin löytyy sieltä vähän turhuuttakin kuten herne ja sinimailanen, ne lähinnä nostavat kuidun määrää joka tässä ruoassa onkin korkea (3.5%) Puolet tästä riittäisi mainiosti. Hinta ei ole huikea muttei mielestäni edullinenkaan, noin 50€/15kg eli 3.33€/kg.
Musch taas on energia- ja proteiinipitoisempi muona, jossa on maissia ja riisiä. Kuten todettu maissi on melko huonosti sulavaa, mutta muut raaka-aineet ja ravintoarvot huomioiden en nää sen olevan välttämättä kovin suuri ongelma. Koska mukana on myös riisiä kuvittelisin ettei maissia loppujenlopuksi ole hirveän paljon. Kokeilemalla selviää sopiiko, jos sulavuus on huono niin lopputuloksena on reilu läjä ripulia. Kovin on yksilökohtaista. Eläinperäisiä raaka-aineita on kivan monipuolisesti: kanaa, sikaa, kalaa, verta (raudan lähde käsittääkseni) ja kananmunaa. Kuitua on järkevämpi määrä kuin ProFormancessa, 1.5%. Hinnaltaan tämä muona on edullisempi, jotain 45€/18kg eli 2.50€/kg.
Näistä kahdesta valitsisin todennäköisesti Muschin hinnan, raaka-aineiden ja ravintoarvojen perusteella. Lihaa antaisin vielä erikseen jokatapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391