Kumpi on parempi paikka keväällä toukokuussa? Lähdemme porukalla jonnekin...
Rodos vai Kreeta?
22
6246
Vastaukset
- lutvig
Kreeta tiätysti! Saari on iso, siellä on näkemistä ja tekemistä. Ei kerjäläisiä eikä pahemmin sisäänheittäjiä.
- Rodos on paras
Rodos tietysti. Siellä on lämpimämpää ja paljon mukavammat ihmiset kuin Kreetalla ;)
- Reissuun
Itse olen käynyt Kreetalla syksyllä ja silloin oli jo hieman kehnomman kelit - viimeisenä loma päivänä pääsimme kunnolla ottamaan aurinkoa. Mutta varmasti aurinko hellii näin keväämmällä! :)
Rodokselle on matka varattu elokuun alkuun, silloin pitäisi kyllä tareta :D - Psiloritis
Kreeta-Rodos: 6-0
- ikosi
Niinhän sitä luulis, mutta totuus on aivan toinen.
- oneroa
Rodoksella eka kerta 1977, senjälkeen joku 5-6 kertaa. Kolme vuotta sitten Kreeta, nyt lähdetään Toukokuussa neljättä kertaa ja vielä jää näkemättä.
Kreeta - Rodos 7-0 - xxxxxxxxxx
Rodos-Kreeta 6-0
- Rootos
Riippuu aika paljon oletteko lähdössä viettään rauhallista vai menokasta lomaa... Menokkaampaa on ehdottomasti rodoksella ja nuorempaa väkeä. Tosin kreeta huomattavasti monipuolisempi paikka. Viime toukukuun loppupuolella oltiin rodoksella ja lämpötilat n. 25 molemmin puolin. joten T-paita keliä ainakin sillon. Tosin merivesi oli vain 16 asteista joten jäi siihen yhteen kertaan ja loput altaassa.
- lomailija
Kreetalla en ole koskaan käynyt, joten siitä en osaa sanoa mitään. Rodos taas meidän perheen vakiopaikka. Sinne 1-2 kertaa sesongin aikana.
- mii11
Aiheesta poiketen haluaisin kysyä teiltä jotka olette Kreetalla enemmän olleet, että onko siellä vielä havaittavissa levottomuuksia, vai onko turvallista lomailla?
- peko6
sota on kova
- Kari.a.
Turvallista on Kreetalla, ei todellakaan tarvitse pelätä levottomuuksia!
Itse törmäsin nyt viimeksikin tähän ns. Kreikka-kriisiin ainoastaan puheissa, mm. taksikuskit, tarjoilijat yms juttelivat, välillä kovaäänisestikin, siitä. Mutta ei kukaan muita ihmisiä uhkaillut, lähinnä lopuksi vain naureskelivat, että onneksi edes matkailijat tuovat rahaa sinne :)
Itse Kreeta vs. Rodos -kysymykseen olen itse selvästi Kreetan kannalla. Saari on selvästi suurempi ja siksi enemmän nähtävää. Mm. viinitiloja, koko Euroopan kannalta kulttuurellisesti arvokas Minolais-kulttuuri Knossos-palatseineen jne.
Itse olemme käyneet Kreetalla jo monta kertaa ja vieläkin löytää uusia mielenkiintoisia paikkoja. Vuokra-autolla siis tulee aina saarta koluttua, sitä kun tekee, huomaa miten pienellä pinta-alan osalla saarella on turismia.
- Lomafiilis
Olen käynyt molemmissa monta kertaa.Useammin kuitenkin Rodoksella, koska siellä on kaikki niin lähellä. Varsinkin, kun majoittuu kaupunkiin.
Toukokuussa menen taas Rodokselle ja lokakuussa Kreetalle. - Sixtuksen Järnefelt
Kokeilkaa Korfua,lyö Rodoksen ja Kreetan sata-nolla!
- JT-jaska
Rodos 23-0 koska olemme käyneet Rodoksella 23 kertaax2viikkoa.
- rodostrianta
Mä en ole käynyt Kreetalla joten en siitä voi kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa mitään, en hyvää enkä pahaa.
Rodos on mukava saari, ei ihan pieni muttei isokaan. Siellä on tekemistä kaikille, on vesipuistoa, antiikin ja keskiajan nähtävyyksiä, aurinkoa, hyvää ruokaa,... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Voi viettää rauhallisen lepoloman ja voi bilettää, tosin toukokuussa bilettäjiä on keskikesää vähemmän.
Yksi tykkää Kreetasta toinen Rodoksesta ja moni molemmista :) - Kreikkafani
Kreetalla useamman kerran käyneenä ja Rodokselta juuri kotisuomeen palanneena voin sanoa, että Kreeta on ehdottomasti parempi. Rodos tuli koluttua viikossa ja taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta, vaikka tosi ihana ja mukava reissu olikin. Jatkossa joko Kreeatalle tai muille saarille :)
- haniaboj
Näin se on nähtävä! Jos olet tilallinen Joensuusta ja tykkäät viinasta, istut hotellin baaritiskillä viikon, niin Rodos on sinulle. Me muut matkustamme Kreetalle..
- dekaoxto
En ole tilallinen, en asu Joensuussa, en tykkää viinasta, en koskaan istu hotellin baarissa...... Matkustan Rodokselle en Kreetalle, niinkuin muutkin järkevät ihmiset. Antaa tuollaisten idioottimaisten ihmisten kuten haniabj matkustaa Kreetalle :D
- toinenääliö
ääliö
- ouzo 12
Kreetalla ja Rhodoksella käynyt useamman kerran, Rhodoksen kaupunki, Ialyssos, Faliraki,
Kreeta Rethymnon, Maleme, Platanias, Agia marina ja Kato stalos.
Viihtyminen riippunut niin monesta asiasta, vuoden aika, aika usein juhannus vietetty noissa.
Hotellikin merkkaa , onko rannassaa, henkilökunta ym.
Merihän hieno molempien edustalla, rannat vaihtelevia, ystävällistä palvelua molemmissa, vastakohtiinkin saattaa törmätä.
Vaikea on toista paremmaksi asettaa, toinen eilen toinen tänään. Molempiin lähtisin vaikka heti, ja toiseen taidan kohtapuolin lähteäkkin.
Lentoajat, hotelli, hinta ym, saattavat tehdä valinnan. - kissamos1
Sanotaan, jos hinta on sama, niin ilman muuta Kreeta! Minusta Rodos on out! On mennyt liian kaupalliseksi. Kreeta on suuri saari. Vuokraa auto ja kierrä. Paljon jää näkemättä, pakko tulla uudestaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362799Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs222622100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432298Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo391676Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa521585- 381503
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 351283
- 261181