Miten aikuistua/hillitä omaa käytöstä?

tyttö21

Tiedän että tämä keskustelu voi olla aika kummallinen mutta ihan vain haluaisin tietää onko kellään muulla tämän tapaista ongelmaa, kun aihe on vaivannut minua jo pitkään.

Olen huomannut tässä vuosien varrella, ettei minulla ole mitään suodatinta asioissa missä puhun. En ole koskaan ollut ilkeä vaikka asiat sanonkin suoraan. Ongelmana on siis että puhun hassuja asioita ja käyttäydyn kummallisesti. Esim isoja ongelmia on tuottanut se, että jos paikalla on niin sanotusti aikuisia ja sitten työ tilanteet. Yritän kaikkeni käyttäytyä normaalisti mutta se on vain niin vaikeaa. Ja sitten se pilaa kaiken kun ihmiset ajattelee että olen hankala. Mikä on varmaan sitten totta.

Sosiaaliset tilanteet jännittää minua. Vietän paljon aikaa yksin ja olen hieman masentunut ja usein kun aloitan keskustelun jonkun kanssa alkaa puheripuli minkä jälkeen on hämmentynyt nauru ja hiljaisuus. Haluaisin olla vain normaali ja keskittyä ja löytää asiat mistä voisi puhua normaaleissa tilanteissa. Yleensä puhun vain kaikkea kummallista ja kun ikää alkaa jo tulemaan aika paljon niin uskon että "epäkypsyyteni?" voi pilata tiettyjä asioita.

Kuinka siis voisin aikuistua ja saada sen suodatinpussin suuhuni. Tiedän että nyt voi helposti kommentoida että lollol mieti vähän mitä puhut, mutta niin.. en tiedä. jotain rakentavaa kommentti olisi ihan kiva lukea.

8

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö21

      ja kirjoitusvirheet kunniaan!

      • Älästressaa416

        Ehkä se ratkaisun avain on siinä juuri, että sinä todella miettisit mitä puhut tai olet vain oma itsesi. Ei noin pientä asiaa kannata ottaa niin vakavasti, tekstin perusteella vaikutit mielestäni ihan järkevältä, että älä hätäile! Kaikki joskus puhuvat mitä sattuu ja kun ihmisiä on niin moneen junaan, että kaikki eivät ymmärrä kaikkea, aina ei jutut natsaa. Tuskin meistä kukaan ihan täysin "aikuinen" on. ;) Elä ja nauti asioista.


    • grafitacer

      Mun mielestä tää on tärkee asia, mikä kannattaa pitää mielessä, jonka edellinen vastaaja jo kertoi: Kannattaa ajatella ensin, ennen kuin päästää mitään suustaan.

      Totuus on, että siitä on vain pelkkää harmia, jos puhua pälpättää edes ajattelematta ensin mitä sieltä suustaan päästää. :)

    • joogaajat kunniaan

      Kokeile joogaa. Kuullostaa teennäiseltä mutta se toimii, ja minä oon 13.

    • lifemocker

      kannattaa aina vähän aikaa miettiä ennenkuin avaa suunsa

    • Moikka!
      Jäin miettimään, että mikä on normaalia ja onko niin kauheata jos puhuu paljon? Tai hassuja asioita? Sehän voikin olla se piirre mikä tekee sinusta kiinnostavan. Itse olen kokenut hyväksi tavaksi sen, että kysyy mitä toinen harrastaa, tekee työkseen, kuuntelee radiosta yms. Useimmat meistä ihmisistä tykkää puhua itsestään. :) Eikä sekään ole paha asia jos on vain hiljaa ja kuuntelee muiden juttuja.
      Luota itseesi ja jännityksen hallintaa voi helpottaa jos vaikka kokeilee joogaa tai mitä tahansa missä keskitytään vain itsensä kuunteluun.
      t.erityisnuorisotyönohjaaja Meri, Espoosta

    • ???

      Miten aikuistua/hillitä omaa käytöstä?

      Olet aikuinen mutta lapsen tasolla kehityksessä.

      • Nii'i

        Heh! Samanlaisia ongelmia on kaikilla (ollut)! :D
        Parhaiten opin pois tuosta sen jälkeen kun tuli sanottua niin tyhmästi (ei siis mitenkään ilkeästi, vain huonoin sanavalinnoin), etten oo kyseiselle tyypille viittiny enää puhua, kun se ei oo tuntunu unohtavan tapausta... :/ (ja tietenkin se tyyppi piti olla just se johon olin ihastunu)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe