Miten aikuistua/hillitä omaa käytöstä?

tyttö21

Tiedän että tämä keskustelu voi olla aika kummallinen mutta ihan vain haluaisin tietää onko kellään muulla tämän tapaista ongelmaa, kun aihe on vaivannut minua jo pitkään.

Olen huomannut tässä vuosien varrella, ettei minulla ole mitään suodatinta asioissa missä puhun. En ole koskaan ollut ilkeä vaikka asiat sanonkin suoraan. Ongelmana on siis että puhun hassuja asioita ja käyttäydyn kummallisesti. Esim isoja ongelmia on tuottanut se, että jos paikalla on niin sanotusti aikuisia ja sitten työ tilanteet. Yritän kaikkeni käyttäytyä normaalisti mutta se on vain niin vaikeaa. Ja sitten se pilaa kaiken kun ihmiset ajattelee että olen hankala. Mikä on varmaan sitten totta.

Sosiaaliset tilanteet jännittää minua. Vietän paljon aikaa yksin ja olen hieman masentunut ja usein kun aloitan keskustelun jonkun kanssa alkaa puheripuli minkä jälkeen on hämmentynyt nauru ja hiljaisuus. Haluaisin olla vain normaali ja keskittyä ja löytää asiat mistä voisi puhua normaaleissa tilanteissa. Yleensä puhun vain kaikkea kummallista ja kun ikää alkaa jo tulemaan aika paljon niin uskon että "epäkypsyyteni?" voi pilata tiettyjä asioita.

Kuinka siis voisin aikuistua ja saada sen suodatinpussin suuhuni. Tiedän että nyt voi helposti kommentoida että lollol mieti vähän mitä puhut, mutta niin.. en tiedä. jotain rakentavaa kommentti olisi ihan kiva lukea.

8

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö21

      ja kirjoitusvirheet kunniaan!

      • Älästressaa416

        Ehkä se ratkaisun avain on siinä juuri, että sinä todella miettisit mitä puhut tai olet vain oma itsesi. Ei noin pientä asiaa kannata ottaa niin vakavasti, tekstin perusteella vaikutit mielestäni ihan järkevältä, että älä hätäile! Kaikki joskus puhuvat mitä sattuu ja kun ihmisiä on niin moneen junaan, että kaikki eivät ymmärrä kaikkea, aina ei jutut natsaa. Tuskin meistä kukaan ihan täysin "aikuinen" on. ;) Elä ja nauti asioista.


    • grafitacer

      Mun mielestä tää on tärkee asia, mikä kannattaa pitää mielessä, jonka edellinen vastaaja jo kertoi: Kannattaa ajatella ensin, ennen kuin päästää mitään suustaan.

      Totuus on, että siitä on vain pelkkää harmia, jos puhua pälpättää edes ajattelematta ensin mitä sieltä suustaan päästää. :)

    • joogaajat kunniaan

      Kokeile joogaa. Kuullostaa teennäiseltä mutta se toimii, ja minä oon 13.

    • lifemocker

      kannattaa aina vähän aikaa miettiä ennenkuin avaa suunsa

    • Moikka!
      Jäin miettimään, että mikä on normaalia ja onko niin kauheata jos puhuu paljon? Tai hassuja asioita? Sehän voikin olla se piirre mikä tekee sinusta kiinnostavan. Itse olen kokenut hyväksi tavaksi sen, että kysyy mitä toinen harrastaa, tekee työkseen, kuuntelee radiosta yms. Useimmat meistä ihmisistä tykkää puhua itsestään. :) Eikä sekään ole paha asia jos on vain hiljaa ja kuuntelee muiden juttuja.
      Luota itseesi ja jännityksen hallintaa voi helpottaa jos vaikka kokeilee joogaa tai mitä tahansa missä keskitytään vain itsensä kuunteluun.
      t.erityisnuorisotyönohjaaja Meri, Espoosta

    • ???

      Miten aikuistua/hillitä omaa käytöstä?

      Olet aikuinen mutta lapsen tasolla kehityksessä.

      • Nii'i

        Heh! Samanlaisia ongelmia on kaikilla (ollut)! :D
        Parhaiten opin pois tuosta sen jälkeen kun tuli sanottua niin tyhmästi (ei siis mitenkään ilkeästi, vain huonoin sanavalinnoin), etten oo kyseiselle tyypille viittiny enää puhua, kun se ei oo tuntunu unohtavan tapausta... :/ (ja tietenkin se tyyppi piti olla just se johon olin ihastunu)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe