Kun Firefoxissa avaa uuden välilehden, tulee 3x3 pikavalintaruudukko.
Ulkonäkö on matkittu Operasta, mutta Operassa saa itse valita, mitä noihin pikavalintaruutuihin tulee.
Firefoxissa ikävä kyllä noihin ruutuihin tulee automaattisesti viimeksi käytettyjä sivuja!!!
Onko mitään keinoa saada tuo toimimaan kuten Operassa, eli sinne ei saisi tulla automaattisesti mitään, vaan niin, että voi itse määritellä, mitä sinne haluaa?
3x3 ruudukko,häiritsevä ominaisuus pois?
3
139
Vastaukset
- optiosanktio2
En tiedä miten Operassa tuo valinta tapahtuu kun en ole enää vuosiin käyttänyt sitä selainta käyttänyt. Minusta FF on parempi.
Kyllä minä ainakin voin valita noihin 3x3 ruutuihin niitä sivuja missä olen aikaisemmin käynyt ja vaihtaa niiden paikkaa mieleni mukaan.
Firefoxissa tulee tosiaan automaattisesti niihin yhdeksään ruutuun joku aikaisemmin avattu sivu mutta ruksia painelemalla voit itse valita minkä sivun haluaa niistä valita ja sen voi sitten kiinnittää siihen pysyvästi.- EIautom_täyttöä
Operassa voi klikata tuollaiseen ruutuun hiiren oikealla ja pikavalikosta "Muokkaa":
tämän jälkeen voi suoraan kirjoittaa haluamansa URLin avautuvaan dialog boxiin, valinnaisesti voi kirjoittaa myös otsikon, mutta jos otsikon jättää tyhjäksi, otsikko haetaan automaattisesti sivun sisällön perusteella, olisiko sivun koodissa TITLE -tagin sisällöstä haettu tuo oletusotsikko, mutta sen siis voi vaihtaa jos se ei miellytä.
Opera ei missään tilanteessa täytä automaattisesti noita ruutuja viimeksi käydyillä sivuilla.
Eli operassa noihin ruutuihin tulee täytettä vain, jos käyttäjä itse sitä sinne laittaa, toki operassa joillekin ruuduille on oletuslinkki Operan puolesta mutta sen voi siis poistaa/muuttaa jos oletukset eivät miellytä.
Mutta firefoxissa muistaakseni hiiren oikealla klikkamalla ei pikavalikossa ole kohtaa "muokkaa".
En tiedä, löytyykö jostain Firefoxin asetuksista jotain asiaan liittyvää, tai auttaako about:config tai about:global osoiteriville mitään ?
Firefox on parempi vain siinä, että on sivuja, jotka eivät toimi oikein Operalla, kuten esim. VR verkkokauppa ( http://www.vr.fi/ ). Mutta ne sivut mitkä operalla toimivat, niin mielestäni operan toimintatapa on selkeämpi, kunhan poistaa käytöstä Operan häiritsevät hiirieleet.
"Jos et halua nähdä verkkosivuja, joilla vierailet eniten, uudessa välilehdessä, voit piilottaa ne"
http://support.mozilla.org/fi/kb/uusi-valilehti-sivu-nayta-piilota-ja-muokkaa-sivuj
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709