Alanyasta kiinnostunut

Matkamies27

Moi

Oon lähdössä 25.syyskuuta hotelli Iirikseen. Mitä mieltä olette hotellista ja sen sijainnista?

Onko tietoa prätkien vuokrauksen hinnoista?
En ole aikaisemmin ollut Turkissa, mutta Alanya vaikuttaa ihan ok-paikalta.

Kiitos jos jaksoitte vastata

6

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkamies26

      alanyassa en oo käynyt,mutta marmariksessa 3kertaa ja 4kerta viikonpäästä..skootterin vuokra marmariksessa n:20-30e/vrk(125cc),auto ilmastoituna n:50e/vrk(fiat).luulisin hintojen olevan samoissa?korjatkaa joku,jos oon väärässä;)!muistelisin että jonkun 250-400cc enduron saa 50-80e/vrk..mutta itse skootterilla pärjänny hyvin,ku ne ottaa huippujakin n:130 ja ja ketteryys on hyvä,turkkilaisessa sekasessa hullunhauskassa liikennesäännöttömässä liikenteessä=)),mut hyvin pärjää ku ittekkin unohtaa liikennesäännöt kotiin ja menee liikennevirran mukana rohkeasti,ns.sunnuntai ajelijat pysykää poissa turkissa liikenteestä,jos haluatte päästä lomalta kotiin...=))!!!!

      • el maestro

        jos en nyt ihan väärin muista niin prätkät oli jostain 20€ ylöspäin... bensat joutuu kustantaa.. skoottereita sai 12€ ylöspäin... ja on niissä skoottereissa tosiaan potkua eri tavalla kun täällä kylmässä...


    • Tahvo

      Turkki-Alanya-Iris: oikein hyvä valinta! Olemme
      olleet monta kertaa kys.huon.hotellissa. Henkilö-
      kunta tosi reilua ja mukavaa. Olin viimeksi vuosi sitten. Tuttavat sanoivat, että korjauksia tulossa, lieneekö sitten toteutunut? Huoneet tilavat ja yksinkertaiset. Allasalue ei suuren suuri, mutta ihan OK. Paikkana hyvä, paitsi jos
      huoneet kadun puolelle, liikenteen melu voi herkempiä haitata. Kadun toisella puolella leipomo,
      josta voi hakea aamuisin tuoreen leivän, jos itse tekee aamupalansa.
      Pääkatua vasemmalle on parikin konditorialiikettä
      joista vaimoväki haki pikkupurtavaa illanistujaisiin, kun oli juostu jalat uuvuksiin.
      Suoraan pääkadun yli ja taksiaseman ohi, löytyy
      mukavia baareja 2-3, joista saa esim. edullista
      keittoa ja paikallisia ruokia. Sitä katua eteenpäin, tulee Atatürkin patsaalle, josta lyhyt
      matka mm. shoppailemaan kultakadulle ja basaareihin.

      • >>>

        Tässä sulle Soneran Matkalaukun arkistoista kaivettua tietoa Iriksestä:


        Oltiin Iriksessä pari vuotta sitten kolme viikkoa, huoneet olivat silloin vähän kuluneet mutta esitteen mukaan tehty peruskorjaus viime vuonna. Liikenteen äänet kuului häiritsevästi huoneeseen 24 tuntia vuorokaudessa, parvekkeella piti huutaa toiselle, että jotakin kuuli (meillä huoneisto oli kolmannessa kerroksessa). Huoneisto oli tilava ja meillä oli kaksi parveketta, joista toinen oli todella iso.
        Keittiön varustetaso oli normaali eli aika niukka.
        Henkilökunta on mukavaa joskin välillä hiukan liian utelista, vähän liikaa kyseltiin mihin meette, mitä teette, mitä olette ostaneet ym. Pari-kolme tyyppiä henkilökunnasta puhuu melko hyvää suomea.
        UIma-allasalue on kohtuullisen kokoinen mutta päiväsaikaan niin kuuma, ettei siellä pysty olemaan, tuulenhenkäystäkään ei käy.
        Jos liikenteen melu ei haittaa niin valinta on hyvä, ravintolat, kaupat ym. on lähellä.

        Iris hotelli on minun mielestä mukava valinta.Minua ei ole juuri häirinnyt liikenteen meteli,johtuen ehkä korvatulpista ,joita käytän tarvittaessa öisin.Kokeile.Iris on hyvällä paikalla .Minnekkään ei ole pitkä matka.Aamu sämpylät löytyvät risteyksen toiselta puolen.Kun lähdet hotellilta ja ylität sen oikealla olevan "pääkadun" ja jatkat matkaa suoraan "joen" suuntaan(joka on nyt kuiva).Niin hupsis oletkin Atatyrkin patsaalla ja siitähän on helppo suunnistaa vaikka minne.
        Iris hotellin pojat ovat mukavia ja taitavat suomea mukavasti.Kerro terkut Fatikille ja Ersanille.
        En usko että tulet pettymään hotelliin .Olen ollu Iriksessä 3 lomaa.Ja joka kerta ,kun käyn Alanyassa poikkean siellä.Siellä on ihan hyvät safkatkin.

        Viime lokakuussa oltiin kyseisessä hotellissa, ihan hyvä hotelli, liikenteen melu häiritsi jonku verran. Toisaalta oli kiva parvekkeelta seurata liikennettä :)
        Uima-allas oli pieni ja vesi tosi kylmää, eikä siihen oikeen aurinkokaan kovin kauan paistanu. Henkilökunta oli tosi kivaa. Ei mitään pahaa sanottavaa hotellista.


        Hyvä hotelli ja hyvällä paikalla muuten mutta aamuisin aikaisin alkaa liikenteen melu, joka kestää myöhään yöhön....


    • Tahvo

      Olen vuokrannut useampana vuonna skootterin/moottoripyörän Alanyassa, joten kokemusta on. Pyörien kunto on hyvin vaihtelevaa!
      Kannattaa tarkastaa, että saatu pyörä on kunnossa, ettei tule myöhemmin turhia laskuja perään. Vuokratessasi ota tarkasti selvää millainen vakuutus vuokraan sisältyy!!!
      Pyörät kannattaa pyytää vaikka hotelin eteen ja
      tehdä paperit siinä. Joskus oon tarvinnut esim.
      pykälien tai koukeroiden kanssa respasta apua.
      Ota huomioon, että jos tuontiaika on klo 9 aamulla, se voidaan tuoda vaikka 10.30. Turkkilainen aikakäsitys ;o)
      Jos aiot mopoilla vuorille, ota huomioon, että skootterit hyytyvät jo niissä korkeuksissa ja isolla pyörällä tahtoo pienet hiekkatiet käydä turhankin jännittäviksi, joten jos sinne suuntaat, ota enduro. Yksi hyvä vuokraamo on ollut
      Atatürkin patsasta vastapäätä, siinä on paljon pyöriä näytillä. Kaqnnattaa varata pari päivää aikaisemmin, että saat sellaisen pyörän kuin haluat. Hae esite (proshyyri) aiemmin ja pyydä, että laittavat hinnat siihen niiden kohdalle jotka kiinnostavat. Sanovat kyllä samaalla, jos jotain pyöriä ei juuri nyt ole saatavilla.
      Leppoisia tuulia pyörän selässä. Käytä Kypärää!!!

    • Matkammies27

      Kiitokset, kun jaksoitte vaivautua vastaamaan. Vinkit oli hyviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      219
      1733
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1654
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      322
      1301
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1219
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1207
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      94
      1155
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1115
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1039
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1016
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      1003
    Aihe