" Pällitesti"

Pällitön

Mitä sillä ajetaan takaa ja mitä siinä kysytään. Onko siinä jotain järkeä.

13

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salinen testi

      Järkeähän siinä on, kerta sellainen yleensäki pidetään.

    • ¢

      ei siihen ole pakko mennä. Vaihtoehtoisesti voi esittää lääkärintodistuksen mielenterveydestään. Siinäkään tapauksessa poliisi ei saa, eikä sille pidä antaa mitään muuta tietoa, kuin että onko henkilö hullu vai täysijärkinen.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11373454

      .

      • Tpolis

        No tuota en ole kuullutkaan vielä! Lääkäri voi korkeintaan antaa MIELIPITEENSÄ hakijan ktvystä hallusspitää määrättyä(tarkoistukseen määrättyä asetta)Poliisi päättää jokatapauksessa!


      • kaarle kuudes

        Poliisi on Suomessa ainoa viranomainen,jolla on tarvittaessa lupa ottaa tarvittavat tiedot,vaikka sitten voimakeinoin! Millään muulla tähän toimenpiteeseen ei ole oikeutta.


    • taivahan tosi

      Miten niin eipidä antaa ? Eikö liene jokaisen oma asia mitä tietoa antaa.
      Kirjoitat niinkuin poliisi olisi joku vihollinen, tai itse olisi rikollinen jonka ei pidä puhua ilman lakimiestä.

      • ¢­­

        poliisi ei ole mikään lääkäri tai psykologi. Täysijärkisyyden toteavat alan ammattilaiset. Lääkityksestä ne voi kysellä ja että onko suvussa paljonkin mielisairautta, mutta ei niihin tarvitse vastata, tai ainakaan esittää mitään todistuksia.


    • terve 1. polvessa

      Mitäs kun koko suku on hulluja jo 1600-luvulta alkaen. Ja kaikki naapuritkin on ihan hulluja. Itse olen aivan terve ydinfyysikko. Syön ainoastaan antihistamiineja allergisiin oireisiin. Selviänkö näillä taustatiedoilla ns. pällitestistä?

    • tee mullekkin yks

      onks teillä tiatokoneetkin siellä huru-ukkojen isossa talossa?
      montako nuk pommia olet jo valmistanut?

    • Poliisi seuloo tietyn kaavan mukaan riskikäyttäytymistä.
      Se tapahtuu ajamalla tietyn kaavan mukaan ristiin palikkatestin vastauksia.

      Eli korkea, kohtalainen tai lievä riski käyttäytyä väkivaltaisesti.
      Mitään järkeä tai edes tekemistä todellisuuden kanssa tälläisillä palikkatesteillä ei tietenkään ole, mutta laki on laki.

      • ¢

        jaa

        Minulle on kyllä annettu ymmärtää poliisin suunnalta, että poliisilla ei ole mitään tekemistä tämän ns palikkatestin kanssa. Ne saa siitä vaan psykologin kannan, että onko henkilö sopiva aseen omistajaksi vai ei.

        Testiin mennessään henkilö todellakin asennoituu vastaamaan kysymyksiin niin, että varmasti saa siitä sitten myönteisen tuloksen. Testin tekijät varmasti myös ovat ottaneet tämän huomioon. Tuolla testillä saadaan selville pelkästään se, onko aseluvan hakija älykäs vai täys pöljä. Yhtä hyvin se älykäs huijari voi olla joukkomurhaaja, onhan tämä nähty. Aivan varmasti nämä kouluampujat olisivat selvittäneet sen palikkatestin, jos sellaiseen olisivat joutuneet. Toisaalta taas tyhmä joka sössii sen palikkatestin, niin saattaa olla oikeinkin rauhallinen ja lainkuuliainen kansalainen.


    • jaahasko

      Itse kävin testissä viime vuonna ja testi tehtiin tietokoneella jossa esitettiin 200 väittämää, joihin piti valita se itseään kuvaava toimintamalli. Aika paljon intin palikkatestin mukainen, samaa asiaa kysyttiin useampaan kertaan vähän toisella tavoin.

      Jos testiä ei saa läpi, ohjataan seuraavaksi lääkärin luo, joka tekee sitten omat testinsä. Jos tuotakaan ei saa läpi, niin ostoluvalle voi heittää sillä kertaa hyvästit.

      • Tarvittavat aseet on

        Itselläni on kahdeksan asetta ja metsästän koko kauden aktiivisesti pienriistasta hirvieläimiin ja suurpetoihin. Aseluvat sain heti 15 täytettyäni ja hiljalleen hankin eri metsästykseen aseita käyttötarkoituksen mukaan.
        Ikinä en ole palikkatestiä suorittanut sillä viime ase hankinnasta on noin viisi vuotta.
        Mielessäni olisi uusi ase hankittavaksi mutta en uskalla mennä testeihin niin taitaa jäädä ostamatta. Syy on se että olen liian rehellinen ja siellä kuulemma on mitä tyhmempiä kysymyksiä ja jos niitä sarjassa kysellään tietokoneelta niin mitä jos näissä yksiristikaksi kohdissa tuleekin väärän napin kirous epähuomiossa eli vastaus menee siihen mihin ei tarkoittanut.
        En pääse testiä läpi ja kai heillä sitten on oikeus hakea loputkin torrakot kotoo?
        En ole ikinä ollut negatiivisessa mielessä virkavallan kanssa tekemisissä ja osapuilleen järjissänikin olen mutta harrastukseni on senverran tärkeä että en riskeeraa sitä jonkun typerän tietokone pällitestin takia.
        Noilla aseilla pärjään ja kun puhtaana pidän ovat ne lähes ikuisia. Mun aseet on ostettu.


      • 13+2
        Tarvittavat aseet on kirjoitti:

        Itselläni on kahdeksan asetta ja metsästän koko kauden aktiivisesti pienriistasta hirvieläimiin ja suurpetoihin. Aseluvat sain heti 15 täytettyäni ja hiljalleen hankin eri metsästykseen aseita käyttötarkoituksen mukaan.
        Ikinä en ole palikkatestiä suorittanut sillä viime ase hankinnasta on noin viisi vuotta.
        Mielessäni olisi uusi ase hankittavaksi mutta en uskalla mennä testeihin niin taitaa jäädä ostamatta. Syy on se että olen liian rehellinen ja siellä kuulemma on mitä tyhmempiä kysymyksiä ja jos niitä sarjassa kysellään tietokoneelta niin mitä jos näissä yksiristikaksi kohdissa tuleekin väärän napin kirous epähuomiossa eli vastaus menee siihen mihin ei tarkoittanut.
        En pääse testiä läpi ja kai heillä sitten on oikeus hakea loputkin torrakot kotoo?
        En ole ikinä ollut negatiivisessa mielessä virkavallan kanssa tekemisissä ja osapuilleen järjissänikin olen mutta harrastukseni on senverran tärkeä että en riskeeraa sitä jonkun typerän tietokone pällitestin takia.
        Noilla aseilla pärjään ja kun puhtaana pidän ovat ne lähes ikuisia. Mun aseet on ostettu.

        Soveltuvuuskokeesta EI saa hyväksyttyä tai hylättyä vaan se kertoo ainoastaan sen, miten suuri riski kokeen tekijä on. Poliisi näkee vain tämän loppuarvion, ei antamiasi vastauksia. Soveltuvuuskokeen tulos EI voi toimia aselupahakemuksen tai aiempien lupien hylkäämisen syynä, näin sanoo laki. Se voi korkeintaan johtaa jatkotoimenpiteisiin (tarkempaan haastatteluun, lääkärin lausuntoon tms.)

        Kokeessa oli ainakin itselläni käytössä 45 min aikaa ja kun tuon oikein rauhalliseen tahtiin teki, niin siinä meni 15min. Eli aikaa on, ei tarvitse hosua.

        Väittämät ovat tämän tyylisiä:
        "Olen jo pitkään suunnitellut murhaavani äitini"
        "Ratkaiset ongelmat väkivallalla"
        "Käytän huumeita"
        "Vihaan maailmaa ja muita ihmisiä"

        Niihin osaa idioottikin vastata toivotulla tavalla, joten älä ystävä hyvä jätä tarvikehankintaasi tekemättä moisen pilipalikokeen vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      257
      2486
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      186
      1592
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe