Mikä editointi toimii windows 8:ssa ?

kakekake61

Olen taistellut editoinnin ja tämän uuden läppärini kanssa jo tovin aikaa, mikään ei tunnu toimivan oikein hyvin! W8:n elokuvatyökalussa ei näy kuvaa tai videon alut jäävät kokonaan pois nauhoituksesta. Tallennus ei toimi, kysyy tallennusnimeä useita kertoja, eikä tallennu kaikkiin paikkoihin. Minulla on Asus 4 GT / 500 GT. Videokaappari on Roxio Easy VHS to DVD 3 plus ja ajan sen kautta Sonyn Handycamista (Hi8, 1997malli) kuvaa läppäriin. VHS-nauhurista en ole saanut ollenkaan kuvaa siirtymään koneelle, mikä vaivaa, istuuko suurin ongelma tuolilla ?
Olisko kellään hyviä vinkkejä ? Kiitos jo etukäteen asiallisista vinkeistä.

5

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuo halvimmat USB liitäntäiset videosiepparit ei toimi kunnolla ja kuvanlaatu saattaa olla mitä satuu. Myös parempaan videon käsittelyohjelmaan kannattaa hieman satsata. Windowsin elokuvatyökalulla työskentely on on kovin rajoittunutta ja hankalaa.
      Parempaa kuvanlaatua saa, kun tietokoneessa on IEEE1394 liitin, eli firewire ja analoginen videokamera liitetään digitaalisen videokameran, tai videokonvertterin läpiviennillä tietokoneeseen. Hi8 kasetteja voi toistaa myös suoraan digital8 kameralla, jossa on Hi8/vide8 toisto-ominaisuus.
      http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Turn-your-old-video-into-digital-memories-using-Windows-Live-Movie-Maker

      Olen yllämainitulla systeemillä siirtänyt satoja kasetillisia vanhoja videoita talteen.

      • Kiitos "digikummi" vinkeistä. Tuohon joutunee laittamaan lisää "ekuja" peliin. Tuossa linkkisi ohjeessa puhutaan vain windows 7:n soveltuvista kapuloista, onko sinulla tietoa toimivatko myös tässä W8:ssa? Olisko Pinnacle hyvä ja toimiva editointiohjelma tässä tapauksessa? En hae huippulaatua, koska kuvaajakaan ei ole ollut huippu, vaan haluan vain säilyttää kohtuullista elävää kuvaa tuleville jälkeläisille. Kiitos vielä vastauksestasi.

        Minä olen aloittelija tällä saralla!


      • Meni jo

        Tuo Firewire alkaa olemaan mennyttä aikaa, eikä liitäntää enää ole uusissa mikroissa ja kameroissa. Uudemmissa kameroissa on USB2-3 tai sitten kuvatiedostot luetaan muistikortin lukijan kautta.


      • Meni jo kirjoitti:

        Tuo Firewire alkaa olemaan mennyttä aikaa, eikä liitäntää enää ole uusissa mikroissa ja kameroissa. Uudemmissa kameroissa on USB2-3 tai sitten kuvatiedostot luetaan muistikortin lukijan kautta.

        Kun siirretään menneenaja videoformaatteja senaikaisilta välineiltä parhaiten se onnistuu sen ajan liitännöillä, vakka tietokone olisikin uudempi.


    • Tuo linkin ohje on varmaan muutaman vuoden takainen, jolloin Windows 8 ei ollut vielä saatavilla
      Windows 8 on minullakin nykyisin käyttöjärjestelmänä ja Pinnacle videon kaappau/editointiohjelmanan, ja se tomii hyvin. Nykysistä tietokoneista puutuu yleensä tuo tarvittava firewire liitin, omaankin uuteen pöytäkoneeseen se piti jälkiasennuksena asentaa.
      Minulla on kaksi Digital 8 videokameraa, joissa on tuo videon läpivienti mahdollisuus ja ne toistaa myös analogiset video8 ja Hi8 kameroilla kuvatut kasetit, olen myös muutamille kotoa noutaville lainannut kameraani. Nykyisin asun Joensuussa. Myös videon kopiointeja olen muutamille tehnyt ulkoselle kovalevylle tai dvd levyille, kun kasetit lähettää minulle postitse, tai tuo suoraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe